Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Co myślicie o tej informacji:
Eksperyment wykazał, że odejście w automacie (Uchod) zadziałało w TU nr 102 przy braku systemu ILS. Wcześniej podawano, że wg instrukcji TU154 Uchod nie działa gdy nie ma systemu ILS. Więc jak to jest?
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Przycisk-uchod-...Andrzej O. edytował(a) ten post dnia 15.04.11 o godzinie 20:04
Marzena J.

Marzena J. psycholog,
psychoterapeuta

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Nie wierzę w teorie spiskowe, natomiast zastanawiam się po jakiego grzyba ruscy trzymają wrak u siebie. Po co im on.
Maciej Durczewski

Maciej Durczewski właściciel, P&R
Image Agencja Public
Relations

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Marzena J.:
Nie wierzę w teorie spiskowe, natomiast zastanawiam się po jakiego grzyba ruscy trzymają wrak u siebie. Po co im on.

Jak wszędzie trzymają wrak do końca dochodzenia prokuratorskiego...
Maciej Durczewski

Maciej Durczewski właściciel, P&R
Image Agencja Public
Relations

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Andrzej O.:
Co myślicie o tej informacji:
Eksperyment wykazał, że odejście w automacie (Uchod) zadziałało w TU nr 102 przy braku systemu ILS. Wcześniej podawano, że wg instrukcji TU154 Uchod nie działa gdy nie ma systemu ILS. Więc jak to jest?
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Przycisk-uchod-...

Wiadomość z Naszego Dziennika - warto poczekać aż powtórzy to 'czynnik oficjalny'... chyba że masz oficjalne źródło...
Tomasz Jesiołowski

Tomasz Jesiołowski Zarządzanie
projektami
inwestycyjnymi

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Andrzej O.:
Co myślicie o tej informacji:
Eksperyment wykazał, że odejście w automacie (Uchod) zadziałało w TU nr 102 przy braku systemu ILS. Wcześniej podawano, że wg instrukcji TU154 Uchod nie działa gdy nie ma systemu ILS. Więc jak to jest?
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Przycisk-uchod-...

Myślę, że trzeba poczekać na rport komisji, bo wczoraj słuchałem wypowiedzi przewodniczącego samozwańczego zespolu parlamentarnego d/s badania tego wypadku i z jego słów wynikało że powyższe wnioski wyciągnięto z analizy kilkusekundowego filmiku krążącego w sieci... Jak to określił "wszyscy widzimy że samolt odszedł...". Kłopot w tym, że na filmiku nie widać czy odejście to było spowodowane użyciem magicznego guziczka "uchod" czy też innymi działaniami załogi. No chyba, że przewodniczący owego tworu liczył na to, że piloci tutki 102 w przypadku braku reakcji automatu również nie zrobią nic i wykoszą kawałek lasu pod Powidzem...

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

"Uchod" działa bez ILS. Ale nie działa przy podejściu nieprecyzyjnym na radiolatarnie. Dodatkowo muszą być wyłączone stosowne funkcje autopilota. Panowie Fiszer i Gruszczyński dość dobrze to wyjaśniali w ostatnim specjalnym numerze Lotnictwa.
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Tomasz Jesiołowski:
No chyba, że przewodniczący owego tworu liczył na to, że piloci tutki 102 w przypadku braku reakcji automatu również nie zrobią nic i wykoszą kawałek lasu pod Powidzem...
A myślisz, ze eksperyment wykonywano na 100m?
Tomasz Jesiołowski

Tomasz Jesiołowski Zarządzanie
projektami
inwestycyjnymi

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Andrzej O.:

A myślisz, ze eksperyment wykonywano na 100m?

Myślę że wykonywali go wyżej, tak na wszelki wypadek gdyby ów guziczek nie zadziałał... Natomiast głównie chodziło mi o to, że przeodniczacy zespołu parlamentarnego konkluzje na temat działania bądż niedziałania guziczka czerpie z fimu na youtube :)
Konrad G.

Konrad G. Muzykujący
pilot-informatyk

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Tomasz Jesiołowski:
(...)przeodniczacy zespołu parlamentarnego (...)
Przeoczenie czy celowe przejęzyczenie? :)
Tomasz Jesiołowski

Tomasz Jesiołowski Zarządzanie
projektami
inwestycyjnymi

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Mariusz M.:
"Uchod" działa bez ILS. Ale nie działa przy podejściu nieprecyzyjnym na radiolatarnie...

Nie bardzo rozumiem co panowie Fiszer i Gruszczyński mieli na myśli. Każde podejście wg przyrządów które nie jest wykonywane w oparciu o ILS (+ jeszcze PAR) jest podejściem nieprecyzyjnym więc jeśli "Uchod" działa bez ILS to działa zawsze...

Ale, że tak zacytuję siebie samego,:
Tomasz J.:
O ile więc dobrze mi przekazano (kolega kolegi itd.) i ja sam dobrze
zrozumiałem, to w istocie UCHOD (zwany pospolicie Go Around'em) na tym
samolocie działa tylko i wyłącznie w podejściu automatycznym.

zadziałać nie powinno (bo podejście na automacie można zrobić tylko przy dizałającym ILS) więc sam jestem ciekaw co pokażą wyniki tego eksperymentu.
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Pojawiła się jedna rzecz - TU154 nr 101 miał awarię jednego kanału autopilota (sterowanie lotek) w drodze z Haiti. Pilotem był wtedy Protasiuk więc raczej nie powinno go to zaskoczyć we mgle :/
http://tvp.info/informacje/polska/w-prezydenckim-tu154...

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Tomasz Jesiołowski:
Nie bardzo rozumiem co panowie Fiszer i Gruszczyński mieli na myśli. Każde podejście wg przyrządów które nie jest wykonywane w oparciu o ILS (+ jeszcze PAR) jest podejściem nieprecyzyjnym więc jeśli "Uchod" działa bez ILS to działa zawsze...

Podejście nieprecyzyjne (wg. mojej skromnej wiedzy) jest wtedy, gdy z ziemi nie ma informacji i różnicy pułapu co do ścieżki schodzenia. Więc przy dobrym układzie sam PAR może zapewnić precyzyjne podejście. Jeśli nie ma przynajmniej PAR, ILS, MLS informującego w takiej kwestii, to mamy nieprecyzyjne. A w Smoleńsku były tylko radiolatarnie. Tam "uchod" działać nie mógł.
Tomasz Jesiołowski:
zadziałać nie powinno (bo podejście na automacie można zrobić tylko przy dizałającym ILS) więc sam jestem ciekaw co pokażą wyniki tego eksperymentu.

A to nie było tak, że automat utrzymywał jedynie odpowiednie (podane przez załogę) parametry zniżania?
Konrad G.

Konrad G. Muzykujący
pilot-informatyk

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Andrzej O.:
Pojawiła się jedna rzecz - TU154 nr 101 miał awarię jednego kanału autopilota
Nowość to to nie jest, gwizdali przecież o tym chwilę po opublikowaniu stenogramów
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Konrad G.:
Andrzej O.:
Pojawiła się jedna rzecz - TU154 nr 101 miał awarię jednego kanału autopilota
Nowość to to nie jest, gwizdali przecież o tym chwilę po opublikowaniu stenogramów
Nowością jes to, ze pilotem podczas tego lotu był... Protasiuk. Więc nie ma mowy o tym by nie znał jakiejkolwiek opcji działania autopilota (piewrsze co bym zrobił na jego miejscu to szczegółowe przestudiowanie instrukcji obsługi po awarii) i nie był poinformowany o awarii.

Może chciał sprawdzić czy naprawili?
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Ależ mi was brakowało moi kochani eksperci :D
Już prawie byłem pewien, iż temat był, wziął i umarł a tu nie, a tu dalej polemika, a tu dalej dowody, merytoryczna dyskusja oparta na faktach.
Aż mi się humor poprawił.
Tylko gdzie nasz Pan Prezes?
A z tego miejsca chciałbym pozdrowić wszystkich wielbicieli hibernacji na całym świecie ;)
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Tupolew-nie-mia...
Następnym faktem jaki będzie sprawdzać prokuratura, jak pisałem, będzie - czy pilot znał specyfikę działania autopilota. Np. czy lądował na lotnisku bez ILS i jaką przyjmował procedurę?
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Komisja Millera ogłosiła wyniki swych prac. Wnioski: lot do Smoleńska był wykonywany przez przedszkolaki.
- min. Arabski jak przedszkolak obrażony na prezydenta nie przesyła zamówienia lotu z Kancelarii Prezydenta do BORu i 36pułku co wymaga od niego instrukcja HEAD (Kancelaria przesłała niezależnie zamówienie do BOR i 36pułku)
- 36pułk jak przedszkolaki zwiększają liczbę miejsc w piaskownicy (również niezgodnie z HEAD)

- BOR nie sprawdza lotniska w Smoleńsku pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa prezydentowi
- BOR zgadza się na zapasowe lotnisku w Witebsku - tego dnia zamknięte
- BOR nie dostarcza kolumny transportowej do Smoleńska i o tym nie wie (nie wylądował Ił z samochodami, które BOR zamówił, na lotnisku nie ma ani jednego borowca)
- BOR kłamie o kłótni pomiędzy Protasiukiem a Błasikiem (która nie miała miejsca)

- nawigator nie potrafi obsługiwać lądowania na dwie radiolatarnie
- nikt z załogi nie wie z jakiego i kiedy korzystać wysokościomierza
- pilot nie wie kiedy i jak działa autopilot. Mimo, że TU154 nr 101 miał awarię jednego kanału autopilota (sterowanie lotek) w drodze z Haiti. Pilotem był wtedy Protasiuk a raport naprawczy był znany.

Same przedszkolaki...
Konrad G.

Konrad G. Muzykujący
pilot-informatyk

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Mam wrażenie, że rozminąłeś się z powołaniem. Karierę w prasie masz na 100%.

Dla mnie rewelacyjnie wyważony raport, rzeczowo punktujący niedociągnięcia. Punkt po punkcie zarówno z naszej strony, jak i Rosjan. Po przeczytaniu całości jestem pod wrażeniem ilości analiz i rzeczy, które posprawdzali. Przy takiej dogłębności raportu fakt, że uwinęli się w 16 miesięcy robi na mnie wrażenie.

Mam nadzieję, że po tym raporcie coś się w końcu zmieni w wojskowym lataniu i albo wyrzucą "polaczkowanie" i tuszowanie wszystkiego, co idzie nie tak (np. patrz szkolenie pilotów i uwagi Komisji do wykonania wniosków po CASA'ie) albo po prostu zrezygnują z latania dla własnego i naszego dobra.
Jacek Filipczyk

Jacek Filipczyk lektor, technik,
realizator, autor,
dziennikarz,
prezenter

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Mnie zastanawia odczytywanie przez... (prawdopodobnie!!!) gen. Błasika wysokości baro... Ktokolwiek by to nie był, dlaczego zastępował/dublował w tej roli prawego pilota? Do tego fakt owego odczytu zaprzecza twierdzeniu, że piloci nie zdawali sobie sprawy o tym na jakiej znajdują się wysokości w stosunku do pasa - doskonale to wiedzieli! Zatem co robili!? Kończyli partyjkę scrabble!? A samolot w automacie sobie schodził ze ścieżki...? Coś tu jest mocno dęte... aż strach pomyśleć...

Wypuścili klapy i podwozie, a dowiadujemy się, że nie chcieli lądować!

Dla mnie opublikowane fakty osobno dają wrażenie logiki, zsumowane i ustawione w ciąg przyczynowo-skutkowy tworzą jakąś paranoję...

Mam wrażenie jakby podsunięto mi pod nos zmiksowaną analizę dwóch lotów, dwóch załóg z dwoma lądowaniami...
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

to ja mam pytanie do ekspertów w związku z rewelacyjnie wyważonym raportem:
- pilot w pewnym momencie przełącza ciśnienie referencyjne na QNH. Komisja zauważa, że to z powodu komunikatów TAWS, które pilot chciał wyłączyć. Dotychczas byłem przekonany, ze TAWS korzysta z GPS w 3 wymiarach, więc w jaki sposób mogło to wpłynąć na TAWS?

Następna dyskusja:

Katastrofa prezydenckiego T...




Wyślij zaproszenie do