konto usunięte

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Phhhhh! doooobre! Może wystarczy włączyć samowar? ;)

"Polscy prokuratorzy wojskowi zwrócili się do Departamentu Sprawiedliwości USA o pomoc prawną w sprawie katastrofy smoleńskiej.
(...)prokuratorzy chcą zweryfikować wszelkie teorie dotyczące przyczyn katastrofy smoleńskiej. Proszą między innymi o sprawdzenie, czy istnieją naukowe i techniczne możliwości wygenerowania sztucznej mgły."

http://wiadomosci.onet.pl/2194836,11,polska_prosi_usa_...

Mam wrażenie, że dyskusje medialne na w/w temat przekroczyły już poziom SF i niebezbiecznie dryfują w stronę "pure fiction" ;)
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

No tak, najpierw wygenerowali sztuczną mgłę, potem kontroler podał złe namiary, ktoś powybijał żarówki na podejściu, wcześniej wykopał jar przed pasem a na koniec oślepił pilota laserem i wysadził w samolocie bombę. Wszystko to tylko po to, żeby ukraść karty kredytowe polskim posłom.
Zapomniałem, a skrzydło odpadło bo statek kosmiczny z Marsa gonił ten ze Snikersa i zahaczył o nasz samolot swoim polem magnetycznym.

konto usunięte

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Kamil Iwankiewicz:
No tak, najpierw wygenerowali sztuczną mgłę, potem kontroler podał złe namiary, ktoś powybijał żarówki na podejściu, wcześniej wykopał jar przed pasem a na koniec oślepił pilota laserem i wysadził w samolocie bombę. Wszystko to tylko po to, żeby ukraść karty kredytowe polskim posłom.
Zapomniałem, a skrzydło odpadło bo statek kosmiczny z Marsa gonił ten ze Snikersa i zahaczył o nasz samolot swoim polem magnetycznym.
hahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!! no i znowu splułam lapa! :) :) :)
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Aga, a jak inaczej zareagowac na cos takiego. Pomijam, ze wstyd mi w tym momencie za nasz Kraj, no bo jak to wyglada, bez USA nie potrafimy wyjasnic wlasnych spraw, zenada. Wojskowa prokuratura a zachowuja sie niepowaznie. Jezeli juz nawet musieli zrobic cos takiego mogli zrobic to po cichu.

konto usunięte

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Kamil Iwankiewicz:
Aga, a jak inaczej zareagowac na cos takiego. Pomijam, ze wstyd mi w tym momencie za nasz Kraj, no bo jak to wyglada, bez USA nie potrafimy wyjasnic wlasnych spraw, zenada. Wojskowa prokuratura a zachowuja sie niepowaznie. Jezeli juz nawet musieli zrobic cos takiego mogli zrobic to po cichu.

Zgadzam się z Tobą w 100%, i... ładnie to ująłeś ;)
Na moje oko, to ta katastrofa w oczach świata od samego początku była bardziej obciachem niż tragedią :(Agata Weksej edytował(a) ten post dnia 08.07.10 o godzinie 09:35
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

chyba poważnie tkwicie w poważnym błędzie:

111th CONGRESS

2d Session

H. RES. 1489

Calling for an independent international investigation of the April 10, 2010, plane crash in Russia that killed Poland's president Lech Kaczynski and 95 other individuals.

IN THE HOUSE OF REPRESENTATIVES

June 30, 2010

Mr. KING of New York submitted the following resolution; which was referred to the Committee on Foreign Affairs

RESOLUTION

Calling for an independent international investigation of the April 10, 2010, plane crash in Russia that killed Poland's president Lech Kaczynski and 95 other individuals.

Whereas, on April 10, 2010, a plane carrying the Polish President Lech Kaczynski crashed in Russia, killing everyone on board;

Whereas the individuals onboard included President Lech Kaczynski and his wife, the chief of the Polish General Staff and senior Polish military officers, Poland's deputy foreign minister, 12 members of the Polish Parliament, the president of the National Bank of Poland, senior members of the Polish clergy, and relatives of victims of the Katyn massacre;

Whereas President Lech Kaczynski was on his way to honor the 22,000 Polish officers killed at Katyn by the Soviet Secret Police in 1940 when the plane crashed just six miles from Katyn;

Whereas, on April 10, 2010, Russian President Dmitry Medvedev ordered the establishment of a government commission headed by Russian Prime Minister Vladimir Putin to investigate the circumstances of the disaster;

Whereas Edmund Klich, the head of the State Commission for Aircraft Accident Investigations in Poland, was put in charge of the Polish investigative committee;

Whereas an investigation committee of the Prosecutor General of Russia started a criminal case in accordance with a violation of the safety rules of the Russian Criminal Code;

Whereas, on May 19, 2010, Alexei Morozov, the head of the technical commission of Russia's Interstate Aviation Committee, released a preliminary report that the plane did not suffer from any mechanical failures and ruled out a terrorist attack, explosion, or fire;

Whereas Russian investigators have released preliminary reports concluding that the crash was the fault of the pilots who did not listen to the air traffic controllers;

Whereas Polish investigators have released preliminary reports concluding that the crash was the fault of the air traffic controllers who gave delayed commands to the pilots;

Whereas some Polish security and aviation authorities were denied access to the crash site;

Whereas only the transcripts of flight recorders have been given to Polish investigators;

Whereas the black boxes have not been handed over to Polish investigators; and

Whereas over 50,000 Poles have signed a petition calling for an international investigation: Now, therefore, be it

Resolved, That the House of Representatives calls for an independent international investigation of the April 10, 2010, plane crash.
http://thomas.loc.gov/cgi-bin/query/z?c111:H.RES.1489:Andrzej O. edytował(a) ten post dnia 08.07.10 o godzinie 12:19
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

po pierwsze: nie rozumiem jak katastrofa może być obciachem?

po drugie: PO CO mechanik z JAKa mówi, że słyszeli coś co mówił kontroler (co tak naprawdę nie powinno wpłynąć na to co robi pilot), ale nie nagrali bo wyłączyli CVR, żeby nie obciążać akumulatorów?
Marzena J.

Marzena J. psycholog,
psychoterapeuta

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Kamil Iwankiewicz:
Aga, a jak inaczej zareagowac na cos takiego. Pomijam, ze wstyd mi w tym momencie za nasz Kraj, no bo jak to wyglada, bez USA nie potrafimy wyjasnic wlasnych spraw, zenada. Wojskowa prokuratura a zachowuja sie niepowaznie. Jezeli juz nawet musieli zrobic cos takiego mogli zrobic to po cichu.

Jedyne co uważam tu za "okoliczność łagodzącą" to fakt, że Amerykanie z pewnością także badaliby w takiej sytuacji wersję z utrudnieniami (typu sztuczna mgła), ich organizacje (CIA np.) zajmują się różnymi dziwnymi rzeczami, które nas mogłyby tu przyprawić o ból brzucha wywołany śmiechem. Dla nas spiskowe teorie z zastosowaniem sztucznej mgły brzmią groteskowo, ale założę się, że na świecie różne przypadki maja miejsce. I my się o tym na pewno nie dowiemy. Natomiast zgadzam się, że jeśli już prosić Amerykanów o pomoc, to przydałoby się opatrzyć to klauzulą top secret niż po raz kolejny się kompromitować przed całym światem. Inna, bezdyskusyjna sprawa jest taka, że nawet jeśli byłaby wygenerowana sztuczna mgła, aby uniemożliwić przylot naszej delegacji na czas, to nie zmienia faktu, że nasi piloci nie powinni po prostu przymierzać się do lądowania. No chyba, że ktoś z tej naszej delegacji był w zmowie z tym od armatki mgielnej, usiadł za sterami i celowo "wylądował" Brzmi sensownie, no nie? :)))))))Marzena J. edytował(a) ten post dnia 08.07.10 o godzinie 12:33
Marzena J.

Marzena J. psycholog,
psychoterapeuta

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Andrzej O.:
po pierwsze: nie rozumiem jak katastrofa może być obciachem?
To kwestia sposobu myślenia i pewnej wrażliwości :) W mojej ocenie był to obciach i to wielki, ponieważ najlepiej chronioną osobą w państwie powinien być prezydent i jeśli prezydent ginie (nie mówiąc już o innych ważnych personach, których nie powinno z nim być) bo "nie udało się lądowanie" to wybacz...
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Marzena J.:
Jedyne co uważam tu za "okoliczność łagodzącą" to fakt, że Amerykanie z pewnością także badaliby w takiej sytuacji wersję z utrudnieniami (typu sztuczna mgła), ich organizacje (CIA np.) zajmują się różnymi dziwnymi rzeczami, które nas mogłyby tu przyprawić o ból brzucha wywołany śmiechem. Dla nas spiskowe teorie z zastosowaniem sztucznej mgły brzmią groteskowo, ale założę się, że na świecie różne przypadki maja miejsce. I my się o tym na pewno nie dowiemy. Natomiast zgadzam się, że jeśli już prosić Amerykanów o pomoc, to przydałoby się opatrzyć to klauzulą top secret niż po raz kolejny się kompromitować przed całym światem.
ale to jest jakiś prowincjonalny kompleks. Jak w toyotach nie wiadomo dlaczego użytkownicy zaczęli zgłaszać, że im throttle-by-wire się zawiesza to jest afera na kilkaset mln dolarów. I na pewno były badane pod kątem każdej możliwej przyczyny.

A jak my mamy katastrofę na 96 osób, której przyczyn do dzisiaj nie można tak naprawdę wskazać to sprawdzanie różnych ewentualności jest kompromitacją.

Przyczyn może być wiele - dla mnie najistotniejsza jest przyczyna tego, że pilot nic nie zgłaszał. Nie zgłaszał dlaczego ląduje, nie zgłaszał żadnych usterek ani nieprawidłowego działania. No i jeszcze kolega z pułku mówi, że kontroler coś mówił, ale się nie nagrało.Andrzej O. edytował(a) ten post dnia 08.07.10 o godzinie 12:43
Marzena J.

Marzena J. psycholog,
psychoterapeuta

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

ale to jest jakiś prowincjonalny kompleks. Jak w toyotach nie wiadomo dlaczego użytkownicy zaczęli zgłaszać, że im throttle-by-wire się zawiesza to jest afera na kilkaset mln dolarów. I na pewno były badane pod kątem każdej możliwej przyczyny.

Tego absolutnie nie można ze sobą porównywać, to są 2 całkiem różne sprawy.
A jak my mamy katastrofę na 96 osób, której przyczyn do dzisiaj nie można tak naprawdę wskazać to sprawdzanie różnych ewentualności jest kompromitacją.
>
Na tym polega śledztwo, że dopóki nie można danej hipotezy wykluczyć, dopóty się bada równolegle różne wersje. Przy tym nie można wykluczać danej przyczyny uznając ją za "głupią", "niedorzeczną", "mało wygodną", itp. Osobiście nie wierzę w tą spiskową teorię, ale rozumiem, że jest to brane pod uwagę i jest to dla mnie całkoowicie jasne. Co nie oznacza, że prokuratorzy mogą swobodnie dzielić się swoimi hipotezami z opinią publiczną i sugerować ingerencję osób trzecich bez dowodów na istnienie takiego stanu rzeczy.
Przyczyn może być wiele - dla mnie najistotniejsza jest przyczyna tego, że pilot nic nie zgłaszał. Nie zgłaszał dlaczego ląduje, nie zgłaszał żadnych usterek ani nieprawidłowego działania. No i jeszcze kolega z pułku mówi, że kontroler coś mówił, ale się nie nagrało.Andrzej O. edytował(a) ten post dnia 08.07.10 o godzinie 12:43

Tak, przyczyn może być wiele, dlatego bada się różne wersje :)
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Z proszeniem o pomoc USA to jak z dżentelmenem grającym na akordeonie. Pewnie, że umie grać ale robi to w domu. Pewnych spraw nie załatwia się publicznie.
Co do tego czy publikacja tego to obciach, no cóż... kolega, z którym pracuję zapytał mnie czy nasz rząd potrafi sobie tyłek podetrzeć bez pomocy z USA. Tak nas postrzegają inni, na dodatek media zagraniczne dokładnie śledzą wydarzenia związane ze śledztwem - to właśnie z zagranicznego portalu dowiedziałem się o tej całej historii.
Po za tym, co Rosja zyskała na tej katastrofie? Złotówka nawet nie drgnęła, wojna domowa nie wybuchła, Kaczyński tak czy inaczej nie zostałby wybrany na drugą turę więc mogli poczekać w spokoju, kandydat partii, której zależy na ociepleniu stosunków z Rosją o mało co nie przegrał wyborów, okazując się totalną pierdołą... Więcej by zyskali na rozbiciu samolotu z premierem.
A tak to wyborczy prezent zrobili bratu prezydenta, który doskonale popłynął na fali narodowej żałoby i współczucia (przepraszam za cynizm tego zdania ale tak to niestety widzę).
Wróćmy jednak do tematu bo zbaczamy na zupełnie niepoprawną politykę, która zawsze budzi w ludziach niezdrowe emocje, które z kolei obniżają poziom dyskusji, zazwyczaj do poziomu wymiany inwektyw.

Wydaje mi się, że to co powiedział kontroler a co się nie nagrało to próba skierowania śledztwa na inne tory dalekie od stołków i tyłków, które na nich siedzą. Jeżeli się okaże, że do katastrofy przyczyniła się w dużej mierze załoga a raczej niski poziom jej wyszkolenia lub tego typu rzeczy to tym razem nie da się tak łatwo zamieść sprawy pod dywan tak jak to było w Mirosławcu. Może się nie skończyć zapuszkowaniem kontrolera i dymisją dowódcy. Bo czyż niedopełnienie obowiązku nie nosi miana zdrady?
Znowu poleciałem w politykę :/
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Kamil Iwankiewicz:
Wydaje mi się, że to co powiedział kontroler a co się nie nagrało to próba skierowania śledztwa na inne tory dalekie od stołków i tyłków, które na nich siedzą. Jeżeli się okaże, że do katastrofy przyczyniła się w dużej mierze załoga a raczej niski poziom jej wyszkolenia lub tego typu rzeczy to tym razem nie da się tak łatwo zamieść sprawy pod dywan tak jak to było w Mirosławcu. Może się nie skończyć zapuszkowaniem kontrolera i dymisją dowódcy. Bo czyż niedopełnienie obowiązku nie nosi miana zdrady?
Znowu poleciałem w politykę :/
problem w tym, że jeśli to był błąd załogi to był to błąd szkolny.
Marzena J.

Marzena J. psycholog,
psychoterapeuta

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

problem w tym, że jeśli to był błąd załogi to był to błąd szkolny.

A potem się dziwisz, że ta katastrofa bywa rozpatrywana w kategorii obciachu i światowej kompromitacji..
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

No i tu się pojawia pytanie: czy ta załoga była najlepsza więc latała z prezydentem, czy była najlepsza bo latała z prezydentem?

Jeżeli, jak słusznie zauważyłeś Andrzeju, był to brak lub błąd w szkoleniu to należy rozpatrywać to w kategorii MEGA obciachu.
Sam fakt rezygnacji z symulatora zakrawa na absurd.
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Kamil Iwankiewicz:
No i tu się pojawia pytanie: czy ta załoga była najlepsza więc latała z prezydentem, czy była najlepsza bo latała z prezydentem?
no to już jest pytanie o cały pułk - dlatego ja od jakiegoś czasu mówię, że 36 pułk to się nadaje na front do Afganistanu, a nie do wożenia VIPów, skoro strach z nimi latać.

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Coraz lepsze informacje wyciekają...

http://fakty.interia.pl/raport/lech-kaczynski-nie-zyje...
Kamil Iwankiewicz

Kamil Iwankiewicz Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Najpierw niech potwierdza.
Uwielbiam takie dziennikarstwo, niczym nie rozniace sie od plotkarstwa.

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Kamil Iwankiewicz:
Najpierw niech potwierdza.

Hmmm... ile postawisz na to, że się nie potwierdzi? ;-)
Konrad G.

Konrad G. Muzykujący
pilot-informatyk

Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154

Dla mnie burza medialna wokół g...

Co nowego daje ta "rewelacja"?

Potwierdzenie, tego, co było wiadomo na 100% - że pilot był pod presją. Nadal nie wiemy, czy był bezpośrednio naciskany, czy to wynikało z jego wewnętrznego przekonania.

Bzdurna informacja. Nic nie wnosi. Powoduje tylko zamęt.

Wiadomości klasy pudelka albo SE.Konrad G. edytował(a) ten post dnia 15.07.10 o godzinie 09:16

Następna dyskusja:

Katastrofa prezydenckiego T...




Wyślij zaproszenie do