konto usunięte
Konrad
G.
Muzykujący
pilot-informatyk
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
ano :DJak w dobrej brazylijskiej telenoweli :)Konrad G. edytował(a) ten post dnia 07.06.10 o godzinie 22:43
Konrad
G.
Muzykujący
pilot-informatyk
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Tak BTW:http://wyborcza.pl/1,95892,7976486,Nie_publikujcie_nag...
Kolejny dobry felieton Sławka Cichonia.
Michał Kaśkosz Design Engineer ZF
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Koleżanki i koledzy.Proszę trochę ostudzić emocje, osoby które chcą dyskutować niech dyskutują, te które nie chcę niech tą dyskusję porzucą i też mogą swoją opinię o bezcelowości dyskusji wyrazić.
A tymczasem zaczyna się używanie Argumentum ad personam, kto jaką ma fryzurę i kto ile w lotnictwie przepracował. Z punktu widzenia formalnego jest to argumentowanie niemerytoryczne i nie prowadzi do ustalenia prawdy.
Proponuje przed każdym wpisem dziesięć głębokich oddechów i chwilę zastanowienia.
Katarzyna
B.
Dyrektor ds.
Procesów
Realizacyjnych;
Ekspert
Zarządzania...
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Grzegorz B.:
Katarzyna B.:
Nawet nie wiesz jak to miło pomyśleć, że "na pewno" i "absolutnie" nie masz racji.
?
To proste. Moim osobistym życzeniem jest, abyś nie miał racji ;-) A że nadużywasz zwrotów "na pewno", "nie mam wątpliwości", itp., to je sobie wykorzystałam ;-)
Michał Kaśkosz Design Engineer ZF
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Kasiu,widzę, że dałaś mi plusa ale chyba nie zrozumiałaś moich intencji. Bez uraz okazji ale skończmy "dogadywanie sobie".
Do wszystkich,
Ujawniono zapisy CVR'a ale w zapisach jest wiele dziur i w sumie nic się nie wyjaśniło. Nadal można snuć domysły i tworzyć teorie. O błedzie załogi, o awarii sprzętu itp itp. Sam jestem przeciw publikacji nagrań. To mogło być traumatyczne dla rodzin a przy okazji makabryczne. Jak myślicie czy ujawnią zapisy parametrów lotu? Czy te zapisy wyjaśnią coś więcej.
Przy okazji zastanawiam się czy prace na oczyszczeniem nagrania prowadzone przez dwie polskie niezależne instytucje coś dadzą.
Pozdr. M.
Mariusz M. ...
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Coś w temacie rozważań nad przyczynami katastrofy:http://fakty.interia.pl/felietony/piasecki/news/smolen...
Podoba mi się zakończenie:
Obawiam się, że ten polityczny pryzmat sprawi, że nawet gdy będziemy mieli już raporty wszystkich komisji i prokuratur, to i tak wszyscy pozostaną przy swoim zdaniu.
Zwłaszcza że końcowe wnioski będą zapewne wskazywały tyle przyczyn katastrofy, że każdy wyłowi z nich te, które najbardziej pasują mu do obrazu świata.
Katarzyna
B.
Dyrektor ds.
Procesów
Realizacyjnych;
Ekspert
Zarządzania...
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Michał Kaśkosz:
Kasiu,
widzę, że dałaś mi plusa ale chyba nie zrozumiałaś moich intencji. Bez uraz okazji ale skończmy "dogadywanie sobie".
Michał, dałam Ci plusa (a robię to rzadko), ponieważ zauważyłeś, że wycieczki osobiste nie należą do argumentów merytorycznych. A czego nie zauważyłeś? Że sama takich komentarzy raczej nie pisuję, bo jeśli jakiś post uważam prywatnie za głupi i obraźliwy, to go zwyczajnie ignoruję. Ergo - jeśli piszę, to polemizuję, pytam, albo odpowiadam na post skierowany do mnie, a nie "dogaduję".
Co do mojego komentarza skierowanego do Grzegorza, to popraw mnie, jeśli się mylę, ale Grzegorz jest jedną z nielicznych osób w tej dyskusji, której aureola nie przeszkadza w przyznaniu "ok, przesadziłem". Skoro więc nie rozumiesz czyjegoś poczucia humoru, to nie znaczy, że to właśnie ten ktoś nie czyta ze zrozumieniem ;-) (i tu masz właśnie przykład mojego poczucia humoru - gdybyś nie zauważył) Jeśli więc Grzegorz uzna, że obraża go moje "osobiste życzenie", aby się okazało, że nie miał racji stawiając krzyżyk na pilotach, to będę tak zdziwiona, że zapewne przeproszę z zaskoczenia ;-)
Oczywiście, gdybyś kiedyś zauważył, że mam kłopoty w czytaniu ze zrozumieniem, albo z kulturą osobistą - koniecznie daj mi znać, bo zarówno mój mózg, jak i ego, są wciąż otwarte na konstruktywną krytykę.
Michał Kaśkosz Design Engineer ZF
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Oczywiście, gdybyś kiedyś zauważył, że mam kłopoty w czytaniu ze zrozumieniem, albo z kulturą osobistą - koniecznie daj mi znać, bo zarówno mój mózg, jak i ego, są wciąż otwarte na konstruktywną krytykę.
Sorry, właśnie sprawdziłem, przełącznik "poczucie humoru" pozostaje w pozycji OFF zupełnie nie wiem dlaczego. Dopiero teraz przełączyłem go na ON. Świat się zmienił. Poproszę kogoś by spojrzał na ten przełącznik samoczynnie przestawia się na OFF podczas prostych czynności takich jak jazda samochodem, przechadzka po osiedlu, czy oglądanie wiadomości (w tym wypadku wyjątkowo często).
Pozdrawiam M.
Kamil
Iwankiewicz
Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Mariusz M.:Mariuszu, rysunek pod felietonem tez jest niczego sobie ;o)Kamil Iwankiewicz edytował(a) ten post dnia 08.06.10 o godzinie 16:07
Michał Kaśkosz Design Engineer ZF
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Kamil Iwankiewicz:
Mariusz M.:Mariuszu, rysunek pod felietonem tez jest niczego sobie ;o)Kamil Iwankiewicz edytował(a) ten post dnia 08.06.10 o godzinie 16:07
A widziałeś oświadczenie Jasnej Góry o "chemtrials" a myślałem, że jesteśmy na dnie, tymczasem można zapukać od spodu
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,79754...
na szczęście są głosy rozsądku:
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,79844...
Mariusz M. ...
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Michał Kaśkosz:
A widziałeś oświadczenie Jasnej Góry o "chemtrials" a myślałem, że jesteśmy na dnie, tymczasem można zapukać od spodu
Ktoś już na którejś z grup wrzucał linka do tego. Zastanawiałem się wtedy, kiedy wrócimy do idei zrzucania stonki na Polskę przez siły wywrotowe... ;-D
konto usunięte
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Michał Kaśkosz:a
myślałem, że jesteśmy na dnie, tymczasem można zapukać od spodupozwolę sobie czasem skorzystać z tego określenia ;) genialne ;)
Kamil
Iwankiewicz
Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Masakra! Ksiegowi, maklerzy, sprzataczki, informatycy a teraz nawet juz kosciol stal sie ekspertem lotniczym. Ciekawe kto jeszcze?Po co czlowiek siedzi tyle lat w tym interesie, wystarczy w necie poszukac, pozbierac legendy i gusla ludowe, od razu sie wszystko wie :o)
Rece opadaja.
Konrad
G.
Muzykujący
pilot-informatyk
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Pozwól, że przypomnę Twoje własne słowa z innego wątku :DKamil Iwankiewicz:
Dwóch mechaników naprawia instalację kanalizacyjną w starym B737:
- Mam już tego serdecznie dość! Smród, bakterie, wirusy. Do tego ciasno w tym kiblu, hangar nie wietrzony no i pensja gówniana. Mam tego po wyżej uszu - skarży się pierwszy.
- No to się zwolnij. - poradził drugi.
- Popieprzyło cię?! Mam odejść z lotnictwa?!
Kamil
Iwankiewicz
Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Taaaaaaaaaaa... Tyle, ze mam zaje... dobrze platna prace, pieczatke, dlugopis, hangar z ogrzewaniem podlogowym i klimatyzacja, moze dlatego marudze... ;oDJest jednak swiatelko nadzieji, ATR na ktorym obecnie pracuje ma MSN 003, czyli pierwszy dostarczony do klienta... fajna starsza Pani ale sie juz sypie...Kamil Iwankiewicz edytował(a) ten post dnia 08.06.10 o godzinie 19:21
Konrad
G.
Muzykujący
pilot-informatyk
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Czyli rozumiem że już wszystko rozwiązałeś?To mam małą prośbę: Zostaw nam jeszcze trochę radości z rozwiązywania tej zagadki, OK?
Andrzej O.:Zgadzam się.
Tak więc proponuję - mniej buty.
Zajmijmy się tylko faktami.
Dla mnie zapis stengoramu
08:39:02 (nawigator) Kabina. Sterowanie przednim podwoziem mamy włączone. Mechanizacja skrzydeł.jest bardzo wieloznaczny:
08:39:07 (głos nieznany) Mechanizacja skrzydła przeznaczona jest do (niezr). {Głos w tle czytania karty - gen. Błasik.}
08:39:07 (kapitan) Klapy 36.
- Opcja 1: Nawigator czyta kartę (po naszemu checklistę). Błasik dopytuje się w tle do czego jest przeznaczona mechanizacja skrzydła.
- Opcja 2: Błasik czyta instrukcję samolotu
- Opcja 3: Ktoś inny (Kazana?) jest ciekawy co to mechanizacja, a w tle słychać też Błasika.
Nijak nie wychodzi mi z tego, że Błasik czyta podejściówkę.
Kwestia nawigatora trwa ok. 4-5 sek (sprawdź ze stoperem), po czym natychmiast kapitan mówi o klapach. Nawet jeśli Błasik czyta kartę podejścia (JAK przeczytać rysunek???) to nie ma szansy, żeby oni wszyscy to słyszeli i natychmiast zapamiętali, szczególnie że są dość mocno zajęci konfigurowaniem samolotu do lądowania.
Zapewniam Cię, że w normalnych warunkach jest to zajmujące. Co dopiero w warunkach, kiedy g... widać.
a to ciekawostka - bo w swoich postach przedstawiam dokładnie ten sam pogląd - nagroda Darwina lub DżihadCo przez to rozumiesz? Bo ja jakoś nie kumam... Ktoś coś mówił o Jihadzie?
Nikt poza Tobą nie stwierdził, że piloci celowo rozbili samolot (czyt. byli samobójcami)...
(btw. dzisiaj Wawelno - upadek szybowca, pilot przeżył)WTF??? A to jaki ma związek z nagrodą Darwina, Dżihadem czy tym bardziej z Tutką?
Może znasz więcej szczegółów, bo jak na razie (3,5h po Twoim poście) nie wiadomo wiele więcej poza tym że się rozbił szybowiec i pilot z urazami kręgosłupa jest w szpitalu...
Kamil
Iwankiewicz
Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Te pan mundry a ty kiedys siedziales za sterami czego kolwiek po za jojstikiem przytwierdzonym do komputerowego biurka.Jakim prawem oceniasz pilotow?
A tym bardziej nazywasz kogos idiota?!
A co do eliminacji kogokolwie z kad kolwiek to takich baranow jak ty powinni eliminowac, razem z tymi baranami, ktorzy oszczedzili na szkoleniu dla pilotow z 36go.
Jesli uwazasz, ze jestes zabawny to sie pomyliles (nie po raz pierwsz), zalosny jestes.
Jezeli komus przeszkadza to, ze zapomnialem o podstawach erystyki to sorry.Kamil Iwankiewicz edytował(a) ten post dnia 08.06.10 o godzinie 20:43
Andrzej
O.
Haters gonna hate,
ainters gonna aint
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
muszę Cię zmartwić - nie latam ani na FS ani nawet na Xplanie.Natomiast od początku było wiadomo, że jeśli ktoś smyra się przez ponad kilometr po gałęziach, w gęstej mgle, nie zgłasza żadnej awarii i nie rezygnuje z lądowania to coś jest nie tak.
btw. 36ty to ma dobrą nazwę, żeby być na froncie a nie VIPów wozić.
Kamil
Iwankiewicz
Mechanik
lotniczy/Redaktor
PLAR/ "SML"
Temat: Katastrofa prezydenckiego TU 154
Andrzej O.::D
Andrzeju, wiedze jakas z matmy posiadasz, szkoly i kursy konczyles, na socjologi pewnie ewaluacje czegos tam miales to mnozyc i dzielic potrafisz. Policz prosze ile czasu zajmuje przelecenie kilometra samolotowi podchdzacemu do ladowania z predkosciia 250km/h. By otrzymac m/s podziel km/h przez 3,6.
14 sekun tyle teoretycznie wlekli sie po galeziach,dokladny czas mozesz policzyc ze stenogramow, bedzie to po miedzy pierwszym ostrzezeniem GPWSa a Kurrr... i duzym boom. Biorac pod uwage wielkosc samolotu i to, ze byli na klapach to mieli kupe czasu na to by co kolwiek zrobic.
Podobne tematy
-
Lotnictwo » Katastrofa prezydenckiego TU 154 - "Hyde-Park" -
-
Lotnictwo » Iran: Katastrofa samolotu, zginęło 35 żołnierzy elitarnej... -
-
Lotnictwo » Katastrofa Spanair -
-
Lotnictwo » KOLJENA KATASTROFA...Zginęlo 105 osób -
-
Lotnictwo » Katastrofa MD-11 LH -
-
Lotnictwo » Czy zmieniło się coś w Polskim lotnictwie po katastrofie... -
Następna dyskusja: