Anna K.

Anna K. Doktor Nauk Prawnych
/ Prawnik/ Kierownik
Studiów Podyplo...

Temat: Airbus lata na gazie

moze slyszeliscie...moze nie....

Czy w przyszłości tradycyjną benzynę lotniczą zastąpi bardziej ekologiczne paliwo z gazu ziemnego? Po raz pierwszy przetestowano je w dziewiczym locie airbusa A380.
Nową technologię przetestowano w największym samolocie pasażerskim świata airbusie A380. Specjalnie dostosowany egzemplarz przeleciał w piątek trasę z Wlk. Brytanii do francuskiej centrali Airbusa w Tuluzie. Ze względów bezpieczeństwa nowe paliwo spalał tylko jeden z czterech silników.

Jeśli kolejne testy się powiodą, lotnictwo czeka rewolucja: napędzane gazem silniki samolotów pracują ciszej i emitują mniej dwutlenku węgla. Pierwszą flotę airbusów na paliwo gazowe, opracowane przez koncern Shell, chce eksploatować Katar posiadający gigantyczne złoża gazu.

Źródło: Gazeta Wyborcza

ak
Szymon Niemczura

Szymon Niemczura Start-up leader

Temat: Airbus lata na gazie

No tak, świetna sprawa. Tylko problem może być pojemność zbiorników, co przekłada się na zasięg operacyjny. W przypadku gazu ziemnego, ze względu na duża objętość (mimo i tak dużego ciśnienia kompresji) wymaga on większych i trwalszych zbiorników. Trudno będzie go zastosować wszędzie... Nawet w samochodach instaluje się już gaz ziemny (CPG), ale rewolucji nie ma ze względu na zbiorniki oraz zasięg (o dostępności nie wspominając).
Mirosław O.

Mirosław O. Doradca Bankowości
Korporacyjnej

Temat: Airbus lata na gazie

Tak. Paliwa płynne są zdecydowanie łatwiejsze w transporcie i przechowywaniu.

Temat: Airbus lata na gazie

Z tego co mi wiadomo to samoloty pasażerskie z napędem na gaz nie są nowością. Airbusa wyprzedziła firma....Tupolew
Sebastian Z.

Sebastian Z. Software engineer at
brightONE Poland

Temat: Airbus lata na gazie

Ten gaz też będzie płynny. Tyle tylko, że metan musi być pod ciśnieniem, zeby nie wykipiał - i to sporym. Dlatego u nas jeździ się na LPG, bo instalacja CNG jest za droga, choć gaz dwa razy tańszy od LPG. W przypadku samolotów sprawa jest jeszcze gorsza, bo zbiorniki na metan muszą być cięższe od benzynowych, więc ma to wpływ na osiągi. Poza tym jeśli spalanie metanu daje wyższą temperaturę od benzyny, jak ma to miejsce w przypadku LPG, to i wyższe wymagania będą stawiane silnikom. Bardziej więc bałbym się awarii, a w razie wypadku eksplozji ciśnieniowych zbiorników. Jeśli mówimy o ekologii to już bardziej interesujące mogłoby być wykorzystanie ogniw paliwowych, tylko nie wiem, czy da się za pomocą elektryczności uzyskać taki ciąg, jak z silnika turboodrzutowwego.

Następna dyskusja:

POSZUKIWANI PILOCI (Airbus ...




Wyślij zaproszenie do