Anna S.

Anna S. marketing i PR od
kilku ładnych lat

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,8956254,Listy__Kto_...

Gdy tylko się dowiedziałam, że strategię będzie przygotowywać agencja z Krakowa, zaczęłam się zastanawiać nad tym wyborem, a po tej publikacji zastanawiam się coraz intensywniej. Co o tym sądzicie?
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Anna Szepke:
Co o tym sądzicie?

a jak te dwie linie mają się do Kreatywnej Łodzi od Łódź Art Center?
Jacek Ś.

Jacek Ś. Perfumy, kosmetyki,
Dior, Chanel, YSL
itd

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

niedługo firma z Krakowa albo z innego miasta bedzie aprawiać nasze drogi bo siostry brata szfagier ...
Agata P.

Agata P. angielski: lekcje,
szkolenia,
tłumaczenia

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Jak naprawią skutecznie, to nie mam zastrzeżeń:)

A co do strategii - po pierwsze, z tego co słyszałam, to ona wcale nie jest warta tych 600k. To że miasto tyle zapłaciło, to jakieś wielkie nieporozumienie. Zresztą w oóle wszystkie plany, stategie i propozycje jakie miasto ostatnio wypuszcza, to dramat (vide Euro czy ŁESK).

Zastanawiam się dlaczego w ogóle zlecono napisanie strategii firmie. Przecież to jest idealna okazja do zaangażowania Łodzi akademickiej. Mamy kilka szkół wyższych, kilka wydziałów marketingu i zarządzania, studenci i tak piszą zaliczeniówki z promocji miasta - dlaczego nikt nie pomyślał o tym, żeby to wykorzystać?

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Agata P.:
Zastanawiam się dlaczego w ogóle zlecono napisanie strategii firmie. Przecież to jest idealna okazja do zaangażowania Łodzi akademickiej. Mamy kilka szkół wyższych, kilka wydziałów marketingu i zarządzania, studenci i tak piszą zaliczeniówki z promocji miasta - dlaczego nikt nie pomyślał o tym, żeby to wykorzystać?

Może nikt znajomy by wtedy nie zarobił :)
Anna S.

Anna S. marketing i PR od
kilku ładnych lat

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Andrzej Walczak:
Agata P.:
Zastanawiam się dlaczego w ogóle zlecono napisanie strategii firmie. Przecież to jest idealna okazja do zaangażowania Łodzi akademickiej. Mamy kilka szkół wyższych, kilka wydziałów marketingu i zarządzania, studenci i tak piszą zaliczeniówki z promocji miasta - dlaczego nikt nie pomyślał o tym, żeby to wykorzystać?

Może nikt znajomy by wtedy nie zarobił :)

no właśnie gdzieś z tyłu głowy mam tę samą myśl. jak mamy skończyć z Łodzią aferalną, skoro za każdym większym przetargiem ciągnie się jakieś podejrzenie 'podstoliny'. generalnie nie mam nic przeciwko zlecaniu tego typu rzeczy firmom z zewnątrz, o ile takie obiektywne spojrzenie z zewnątrz niesie jakieś korzyści, jakąś świeżość w podejściu.
Kamil Dura

Kamil Dura Graphic Design,
Photography and Art
Direction

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

A może po prostu osoby decyzyjne zwyczajnie się na tym nie znają?
Nie twierdzę, że teoria spiskowa jest całkowicie bezpodstawna, ale dla równowagi, śmiem twierdzić, że przetarg został potraktowany w czysto biurokratyczny sposób. Abstrahując od lokalnego patriotyzmu i aspiracji rodzimych artystów; wystawiono przetarg, który albo nie dotarł do wszystkich zainteresowanych, albo oferta przez nich przedstawiona okazała się dla rozstrzygających mało atrakcyjna. Być może ktoś, kto strategię zna tylko z gier komputerowych a identyfikację wizualną ogranicza do rozpoznania się w lustrze, postanowił wydać 600 klocków, nie dlatego, że właścicielem agencji jest kumpel od wódki, który odpali 200k pod stołem, ale dlatego, że spodobały mu się obrazki a handlowcy świetnie wywiązali się ze swojej roboty. Być może jednak, była to jedyna sensowna oferta.

Stawiam jednak, że -w związku z niepowodzeniem ŁESK- ktoś postanowił wyrzucić poza miasto projekt aby -oficjalnie- pozyskać świeże spojrzenie i/lub (realnie) odciąć się od lokalnych organizatorów których zza biurka i przed kamerami -osądzano jeszcze niedawno nader chętnie.

Tak czy inaczej: ciekawe co pokażą. Mimo wszystko trzymam kciuki, bo to w końcu moje miasto :)
Jacek Ś.

Jacek Ś. Perfumy, kosmetyki,
Dior, Chanel, YSL
itd

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Anna Szepke:
no właśnie gdzieś z tyłu głowy mam tę samą myśl. jak mamy skończyć z Łodzią aferalną, skoro za każdym większym przetargiem ciągnie się jakieś podejrzenie 'podstoliny'. generalnie nie mam nic przeciwko zlecaniu tego typu rzeczy firmom z zewnątrz, o ile takie obiektywne spojrzenie z zewnątrz niesie jakieś korzyści, jakąś świeżość w podejściu.

...zgadzam się, tylko czy to "obiektywne oko" kogoś z zewnątrz ma szansę iść w parze ze znajomością miasta, jego bolączek i mocnych punktów, czy efekt "wypocin" bedzie tylko wizerunkiem znalezionych gdzieś suchych faktów pozbawionych emocji mieszkańca Łodzi ...??
Maciej Ficyk

Maciej Ficyk właściciel, Agencja
Artystyczna \"XIV\",
archeolog, plastyk

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Drogi by naprawili, jako osoba z zewnątrz subiektywnie stwierdzam że w Łodzi są najgorsze dziury w Polsce, i żadna strategia wizerunkowa nie zmieni tego, że ludzie jeżdżąc po takich drogach będa po prostu bluzgać na Łódź, łodzian i władze tego miasta
Tomasz Kaczanowski

Tomasz Kaczanowski Ot, programista

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Maciej Ficyk:
Drogi by naprawili, jako osoba z zewnątrz subiektywnie stwierdzam że w Łodzi są najgorsze dziury w Polsce,

Nie zgadzam się z tym. Dziury to ma najlepsze, gorzej z jezdniami :P
Anna S.

Anna S. marketing i PR od
kilku ładnych lat

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?


Stawiam jednak, że -w związku z niepowodzeniem ŁESK- ktoś postanowił wyrzucić poza miasto projekt aby -oficjalnie- pozyskać świeże spojrzenie i/lub (realnie) odciąć się od lokalnych organizatorów których zza biurka i przed kamerami -osądzano jeszcze niedawno nader chętnie.

gwoli ścisłości: przetarg rozstrzygnięto przed niepowodzeniem ŁESK, jakoś na wiosnę zeszłego roku.
Katarzyna M.

Katarzyna M. Jestem
marketingowcem.
Dbam o relacje.

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Kto z Was przeczytał opracowanie przygotowane przez DEMO? I wie co dokładnie ono zawiera?
Bo chętnie podyskutuję nt wniosków z przeprowadzonych analiz i propozycji na rozwój strategii Łodzi - ale merytorycznie, z kimś kto wie o czym rozmawiamy i bazuje na materiale źródłowym a nie doniesieniach medialnych.

PS. Nie jestem i nie byłam (ja ani nikt z mojej rodziny i znajomych) pracownikiem DEMO. Zależy mi tylko na rzeczowej (profesjonalnej) dyskusji nt strategii marki Łódź
PS2.Umowa z DEMO została podpisana w lutym 2010 (z ŁAC na ŁESK2016 w marcu'10), przetarg na tę strategię (dialog konkurencyjny) ogłoszono na jesieni 2009.
Kamil Dura

Kamil Dura Graphic Design,
Photography and Art
Direction

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Anna Szepke:

Stawiam jednak, że -w związku z niepowodzeniem ŁESK- ktoś postanowił wyrzucić poza miasto projekt aby -oficjalnie- pozyskać świeże spojrzenie i/lub (realnie) odciąć się od lokalnych organizatorów których zza biurka i przed kamerami -osądzano jeszcze niedawno nader chętnie.

gwoli ścisłości: przetarg rozstrzygnięto przed niepowodzeniem ŁESK, jakoś na wiosnę zeszłego roku.

ups :)
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Katarzyna M.:
Kto z Was przeczytał opracowanie przygotowane przez DEMO? I wie co dokładnie ono zawiera?

Pani poda link, to poczytamy!
Katarzyna M.

Katarzyna M. Jestem
marketingowcem.
Dbam o relacje.

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Znalezienie tego w necie zajmuje porównywalną ilość czasu, co napisanie zdania: "Pani poda link, to poczytamy!", a już na pewno mniej czasu niż te wszystkie powyższe wywody... ;)

Martwi mnie jednak, że w prawie 24h od zaproszenie do merytorycznej dyskusji odezwała się tylko JEDNA osoba :/

ps. proszę: http://kieruneklodz.pl/strategia.pdf
Anna S.

Anna S. marketing i PR od
kilku ładnych lat

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Katarzyna M.:
Znalezienie tego w necie zajmuje porównywalną ilość czasu, co napisanie zdania: "Pani poda link, to poczytamy!", a już na pewno mniej czasu niż te wszystkie powyższe wywody... ;)

jakie wywody? sory, ale nie życzę sobie. każda dyskusja jest dobra - i ta, którą Ty proponujesz i ta, którą ja zaczęłam. my tu sobie dyskutujemy o tym, że wiele środowisk łódzkich proponowało wcześniej takie spojrzenie na Łódź ale trzeba było dopiero wydania 600 tys żeby to przyjąć jako oficjalną strategię. a do dyskusji merytorycznej nt. strategii Łodzi też chętnie dołączę.
Maciej Ficyk

Maciej Ficyk właściciel, Agencja
Artystyczna \"XIV\",
archeolog, plastyk

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Nie no chyba Pani Katarzyna żartuje mamy rozmawiac o tym co tam napisane zmusiłem sie i przeczytałem. Osobiście uważam że bardziej merytoryczna jest wcześniejsza dyskusja niż dywagacje zawarte w tym projekcie. Jest to masło maślane marketingowa ściema robiąca ludziom wodę z mózgu aby wyciągnąć kasę.
Na pewno zgodzę się ze słowami wstępu " bez marki nie da się przyciągnąć poważnych inwestorów" ale definicja marki zupełnie się rozmywa. Bo inwestor nie będzie patrzył czy łódź ma ładne logo tylko czy te wspomniane prze zemnie drogi i inna infastruktura potrzebna do jego działalności jest funkcjonalna a w Łodzi nie jest i nie zmieni tego żaden promocja do póki nie zbudujes się jej lub naprawi już istniejącą.

A totalnie mi ręce odpadły w dziale: jak zbudować percepcje że nastepuje wzrost poprawy jakości życia mieszkańców str 6.
Ludzie to jest nabijanie w butelkę, nie budujcie percepcji tylko poprawcie jakość życia. Generalizując jest to projekt jak zrobić żeby ludzie myśleli ze sie żyje w łodzi dobrze, a nie jak zrobić żeby żyło się dobrze
i tyle mogę dalej dyskutować na ten temat ale chyba nie ma po co..:(

ps. Dobrze ktoś napisał ze studenci na kierunku reklama i marketing piszą takie prace zaliczeniowe, naprawdę.

konto usunięte

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Mijają kolejne lata , koleje pomysły na kolejne strategie a Łódka tonie w morzu niekompetencji.
Ogromne tego żałuje, bo to moje ukochane rodzinne miasto. Czekam na powiew faktycznego optymizmu ,choć oprócz dróg to i budżet mamy mocno dziurawy. Z mojej zawodowej działki widzę że i inwestycje będą podupadać.
Jaka będzie "Marka Łódź" odczujemy to ma własnej skórze.
Pozdrawiam.
Maciej Ficyk

Maciej Ficyk właściciel, Agencja
Artystyczna \"XIV\",
archeolog, plastyk

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

Dodam tylko że projekt przedstawia dobre i złe strony łodzi ale nie daje tam pomysłu jak rozwiązać problemy Łodzi, infastruktura jest tylko jednym z problemów ważnym ale nie jedynym. Jedynie na str. 42 jest podanych kilka linków do organizacji, rządów, instytucji którym to wychodzi, i zamiast przeanalizować tych którym się udaje i kopjowac po prostu dobre rozwiązania nadal się dywaguje o niczym.
Ja nie mówię ze się znam na tym, albo ze zrobił bym to lepiej, może i dobrze że przynajmniej zostały zdefiniowane mocne i słabe strony str. 9-17, ale jednak spodziewał bym się jakiś rozwiązań pomysłów do zastosowania a nie tylko suchych faktów o których każdy wie, że Camerimage uciekło-złe, ze jest semafor-dobrze,manufaktura dobrze, piotrkowska upada-ulica kebabów i salonów komórkowych. Jest tam tego dużo ale nic odkrywczego porostu zebrane do kupy w jednym miejscu (str.18-27). Najbardziej brakowało mi rozwiązań dla wspierania przedsiębiorczości i kreatywności, mówi się o tym dużo fakt ale nie ma faktycznych rozwiązań, imprezy, miejsca, czy inwestycje którymi można się pochwalić to w większości powstają dzięki sektorowi prywatnemu i zaangażowania pasjonatów w swojej branży, miasto, samorządy powinny im pomóc
ehh znowó się rozpisałem i tylko czas tracę
pozdrawiam nie z Łodzi ale Łódź lubiący

edit: brak strategii rozwoju miasta a nie marki, marka przyjdzie sama tak jak w miastach ze strony 33 tego projektu.Maciej Ficyk edytował(a) ten post dnia 19.01.11 o godzinie 12:42
Katarzyna M.

Katarzyna M. Jestem
marketingowcem.
Dbam o relacje.

Temat: Strategia promocji marki "Łódź" warta 600 tys. plagiatem?

@Macieju F - ale po przeczytaniu masz własną opinię nt przygotowanej strategii; nie bazujesz na doniesieniach dziennikarzy (którzy na marketingu nie muszą się znać) ani na opinii osób oglądających prezentację (która nie jest strategią, tylko prezentacją).

@Anno Sz. - nie chciałam nikogo urazić, ale rozpoczęta przez Ciebie dyskusja nt strategii przygotowanej przez firmę z Krakowa (i to był zaczątek) w pewnym momencie dotknęła samej strategii - jak się okazało nie przez wszystkich przeczytanej. A głupio dyskutować o czymś czego się nie zna (tyczy się to także radnych, którzy mają przyjąć lub nie strategię).

Inną kwestią jest siła lobbowania łódzkich środowisk w momencie gdy przygotują/ opracują jakieś dokumenty (czy to promocyjne, wizerunkowe, transportowe, drogowe, środowiskowe itp).
Wracając do dyskusji zaczętej przez Anię Sz. - może na przyszłość nauczymy się (my przedsiębiorczy, my naukowy, my studenci, my specjaliści, .... etc.) Lepiej lobbować przygotowane (często za darmo) dobre rozwiązania?



Wyślij zaproszenie do