Michał
Jankowiak
Trener, coach,
diagnosta
inteligencji
emocjonalnej,
stree...
Temat: Zasady rozpoczynania wątków
Każdy Uczestnik Grupy Kreatywne Burze Mózgów jest zobowiązany tworzyć wątki według poniższego schematu (wiem, że słowo schemat ma się nijak do kreatywności, pozwoli nam natomiast utrzymać porządek :).1. Temat.
Burza mózgów - Temat burzy / treść problemu lub wyzwania z którym pracujemy.
Przykład:
Burza mózgów - Jak ulepszyć polski system edukacji?
2. Treść pierwszej wiadomości.
a) Opis problemu - zadajemy pytania pomocnicze, dokładnie zarysowujemy problem, opisujemy szczegóły sprawy tak, by inni Uczestnicy koncentrowali się na właściwym polu.
Przykład - polska edukacja "produkuje" pracowników, ludzi myślących jednotorowo. Jak możemy to zmienić? Jak wprowadzić do polskiego systemu edukację emocjonalną, społeczną, kreatywną itp.?
b) Uczestnicy - charakterystyka osób z którymi chcemy współpracować podczas danej burzy oraz ich ilość, jeśli osoba rozpoczynająca temat postanawia ją ograniczyć. Wpisy osób ponad limitem określonym przez Autora wątku będą kasowane.
Przykład - maksymalnie 6 uczestników, zapraszam osoby zawodowo niemające nic wspólnego z edukacją państwową.
c) Ramy czasowe (maksimum 1 burzy mózgów to 10 dni) - okres po którym następuje zebranie i ocenienie wyników przez Autora wątku lub specjalistów przez niego wyznaczonych. Po zebraniu i ocenieniu wyników wątek zostaje zamknięty przez moderatora. Jeśli Autor wyraża taką chęć, może kontynuować temat w nowym wątku.
Przykład: Burza trwa 7 dni - koniec - 8.08.2009 o godz. 04:40.
d) Metoda - określenie metody burzy mózgów.
Przykład 1: Każdy Uczestnik podaje od 3 do 5 pomysłów, jak najbardziej różniących się od pomysłów już zapisanych.
Przykład 2: Uczestnicy nie podają nowych pomysłów, tylko rozwijają pomysły podane przez Autora wątku.
Proszę o stosowanie się do powyższych zasad.Michał Jankowiak edytował(a) ten post dnia 01.08.09 o godzinie 05:44