konto usunięte

Temat: czas na zwrot wadliwego sprzętu do sklepu

witam
aparat fotograficzny po kilku dniach używania uległ awarii - konieczna jest gwarancyjna naprawa, czy istnieją przepisy regulujące termin w jakim można wymienić sprzęt w sklepie a tym samym uniknąć konieczności dostarczania sprzętu do autoryzowanego serwisu w drugiej części Polski? Czy jest o co walczyć ze sprzedawcą?
z góry dzięki za konkretne wskazanie przepisów.
pozdrawiam
Ewa Dolińska

Ewa Dolińska homo iuridicus

Temat: czas na zwrot wadliwego sprzętu do sklepu

A podobno google nie gryzie...

http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/faq/#py...
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?stor...

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.) dostępna choćby tutaj:
http://www.uokik.gov.pl/pl/regulacje_prawne/polskie_i_...

;)

Btw - nie masz obowiązku dostarczania sprzętu do serwisu, nawet jeśli masz gwarancję. To Twój wybór, czy chcesz "opchnąć" sprzęt w ramach gwarancji do serwisu czy w ramach reklamacji sprzedawcy.

I nie trzeba walczyć. Możliwość zareklamowania sprzętu to Twoje święte prawo. A jeśli sprzedawca się burzy - wystarczy postraszyć rzecznikiem konsumentów albo jakąś organizacją konsumencką ;)



Wyślij zaproszenie do