Piotr Paweł
Wójcik
Student, Uniwersytet
Marii
Curie-Skłodowskiej w
Lublinie
Temat: 50 style odrzucona reklamacja, grupa Marketing Investment...
Odradzam zakupy w sklepie 50 style!!! Reklamacje rozpatrują łamiąc prawo!!! Mają towar BARDZO SŁABEJ JAKOŚCI! Już 2 moim znajomym buty zakupione w tym sklepie rozpadły się po odpowiednio 2 i 6 tygodniach.Sklep ten należy do Marketing investment group Lepiej kupić drożej w sprawdzonym sklepie.
Kupiłem buty Reebok za prawie 200 zł i po niecałym roku użytkowania rozkleiła mi się podeszwa w lewym bucie. Poza tym buty są w bardzo dobrym stanie, zadbane. Były tak naprawdę używane przez max 5 miesięcy i to rzadko.
Podczas składania reklamacji sprzedawczyni początkowo nie chciała przyjąć moich butów do reklamacji bo stwierdziła, że są brudne mimo, że buty były ponownie czyszczone. Ona uderzyła butem o ladę i z podeszwy buta używanego kilka miesięcy wysypało się trochę piachu. Brak słów. Arogancja!
Podczas dokonywania zakupów jest miło ale jak się przyjdzie z reklamacją sytuacja wygląda inaczej!
Do rzeczy: W pierwszej reklamacji zażądałem wymiany butów na nowe lub zwrotu gotówki. Sklep w moim przekonaniu złamał prawo, gdyż sam bez konsultacji zmienił moje żądanie wymiany butów na nowe na naprawę i podkleił buty. W swojej odpowiedzi nie ustosunkował się też do mojego żądania ich wymiany na nowe.
Opis sprawy: reklamacje złożyłem 3 kwietnia 2014 roku - zażądałem w niej wymiany butów na nowe lub zwrotu gotówki.
Po niespełna 2 tygodniach dostałem te same buty, które zostały podklejone. Nikt się ze mną nie skontaktował, nie pytając mnie naprawili buty mimo, że ja chciałem wymiany. ZGODNIE Z PRAWEM POWINNI ZAPYTAĆ MNIE O ZDANIE W KWESTII WYMIANY BUTÓW JEŻELI NIE CHCĄ SPEŁNIĆ MOJEGO ŻĄDANIA ICH WYMIANY NA NOWE A NIE WBREW MOJEJ WOLI NAPRAWIAĆ BUTY. W swojej opinii napisali: "Reklamacja rozpatrzona zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr141 poz. 1176) o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego . "Wnoszę o dokonanie naprawy, która możliwa jest do wykonania , zgodnie z w/w Ustawą Art. 8.i .NAPRAWA .„
PO DRUGIE ZGODNIE Z TĄ USTAWĄ SKLEP MUSI USTOSUNKOWAĆ SIĘ DO MOJEGO ŻĄDANIA WYMIANY BUTÓW NA NOWE. TO POWYŻSZE ZDANIE JEST DECYZJĄ SKLEPU. POWINNI WYKAZAĆ, ŻE KOSZTY WYMIANY NA NOWE SĄ NADMIERNE W STOSUNKU DO NAPRAWY LUB WYMIANA BUTÓW NA NOWE JEST NIEMOŻLIWA. Nie zrobili tego. Sprawę załatwili tym jednym cytowanym zdaniem. Opinia nie zawierała daty. Już nie wspomnę, że dostałem wyświechtaną i wymiętoloną kartkę A4 z tym jednym zdaniem.
Po otrzymaniu tej opinii złożyłem do sklepu 50 style pismo w którym zgodnie z prawem zażądałem PONOWNIE wymiany butów na nowe w terminie 14 dni. Po bezskutecznym upływie tego terminu zażądałem ZGODNIE Z USTAWĄ ODSTĄPIENIA OD UMOWY. SKLEP ZNÓW ZLEKCEWAŻYŁ MOJĄ REKLAMACJE. Odpowiedź sklepu poniżej:
Przekazałem sprawę do Rzecznika Konsumentów. Podzielił on moje stanowisko.
Sklep odpowiedział Rzecznikowi Konsumentów po prawie miesiącu, że podtrzymuje swoje zdanie. Na odpowiedź Rzecznikowi Konsumentów przedsiębiorca ma 14 dni! Co więcej nie zgodzili się na rozpatrzenie sporu przez Polubowny Sąd Konsumencki. Już nie wspomnę o tym, że w szablonie, który wysłali zmienili mi płeć na żeńską!
Pismo Marketing Investment Group do Rzecznika Konsumentów:
W czasie reklamacji buty były nieużywane. Założyłem je dopiero kilka dni temu (około 1 czerwca 2014) i po wspomnianej w 1 punkcie naprawie buty się rozkleiły jeszcze bardziej. Nosiłem je 4 razy!!!
Mam do Was pytanie...
1. Czy jeśli pozostanie mi droga sądowa i złożenie pozwu do sądu to jakie są moje szanse na wygraną takiej sprawy?
Mam na myśli w tym pytaniu to jak wygląda orzecznictwo sądów w podobnych sprawach.
Czekam na Wasze rady i wszelkie konstruktywne wskazówki...Ten post został edytowany przez Autora dnia 12.06.14 o godzinie 07:05