Temat: Reklamacja z tytułu rękojmi - negatywna odp. sklepu
Witam serdecznie.Chciałabym się poradzić w kwestii reklamacji.
Złożyłam reklamację z tytułu rękojmi z żądaniem wymiany sprzętu na nowy. Sprzęt to kuchenka dwupalnikowa halogenowa, w kuchence pękła jedna z płyt oraz druga czasem się nie włączała.
Kuchenka zakupiona w maju 2020.
Dziś otrzymałam odpowiedź o następującej treści:
"[...] wstępnie ustalono, że nie ponosimy odpowiedzialności z tytułu rękojmi za powstanie takiej wady. Wskazujemy bowiem, iż zgodnie z zapisem art.599 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny, sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi tylko za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikały z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Po dokonaniu wstępnego rozpoznania zgłoszonej reklamacji uznajemy, że powyższe okoliczności nie mają w tym przypadku miejsca. Pragniemy jednak poinformować, iż zastrzegamy możliwość zmiany zajętego stanowiska po zapoznaniu się z dodatkową opinią zewnętrznego serwisu. W związku z tym informujemy, iż zareklamowany towar zostanie dodatkowo przekazany do zewnętrznego serwisu. W przypadku ustalenia, że mają miejsce okoliczności uzasadniające odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu wady produktu niezgodnego z umową, przekazany towar zostanie naprawiony w odpowiednim czasie, a o możliwości jego odbioru bezzwłocznie poinformujemy po jego dostarczeniu z serwisu."
Co można zrobić w tej sytuacji?
Informacja, którą otrzymałam jest moim zdaniem nie do końca trafna nie mówiąc juz o jej zasadności.
Czy ta odpowiedź można potraktować jako odrzucenie reklamacji?
Dodatkowa sprawa, jakim prawem wspominają o naprawie bez mojej zgody? Ja nie wyrażam na to zgody, chcę wymiany sprzętu na nowy.
Czy uzasadnienie sklepu jest w tym przypadku prawidłowe, jeżeli chodzi o przepisy?
Reklamowałam już wiele razy z tytułu rękojmi i nigdy nie otrzymała takiej odpowiedzi, zawsze to była jasna odp. czyli zasadna lub nie reklamacja.
Czy mają oni dalej prawo przetrzymywać urządzenie? Interesuje mnie jak wspominałam wymiana sprzętu na nowy.
Nadmienić chcę też, że przy składaniu reklamacji Pani w sklepie nie chciała wogóle przyjąć reklamacji z tytułu rękojmi, dopiero po wymianie zdań i sprawdzeniu przez nią przepisów w Internecie, przyjęła zgłoszenie reklamacyjne.
Może warto poszukać pomocy u Rzecznika praw konsumenta, może należy teraz złożyć jakieś pismo, odpowiedź, odwołanie?
Co Państwo polecają w tej sprawie zrobić, proszę o pomoc w miarę możliwości.