konto usunięte

Temat: jak postapic?

witam!

wspolpracowalam keidys z salonem fryzjerskim w gdansku. wspolpraca zakonczyla sie w niemilej atmosferze...

po jakims czasie napisala do mnie klientka tego salonu, z prosba o pomoc.

pani korzystala z uslugi balejaz (dla niewtajemnoczonych pasemka o ton jasniejsze i ciemniejsze niz naturalny odcien wlosow). usluge wykonano w kwietniu. po 3 miesiacach pani x udala sie do innego slaonu, zeby odswiezyc kolor. tam okazalo sie, ze wlosy 'pod spodem'- sa spalone, a sam balejaz wyglada jak jedna wielka plama. klientka udala sie do innego fryzjera w celu potwierdzenia tej opinii. okazalo sie, ze usluge wykonano zle.
kiedy pani x udala sie do salonu, w ktorym zle wykonano usluge i zostala tam zle potraktowana (odmowiono jej nawet konsultacji) postanowila umiescic opinie o salonie na ogolnodostepnym portalu http://trojmiasto.pl

na dzien przed publikacja pani x dostala takiego maila od wlascicielki salonu:

Szanowna Pani.
W dniu jutrzejszym ukaże się na portalu trójmiasto pani opinia.
W związku z powyższym informuję panią co następuje:
Jeśli nie usunie jej pani pojawi się pod nią nasz komentarz o nikłej
pani prawdomówności. Pod pani zdaniem "a chciałam tylko oględzin"
dołączymy pani poprzednie maile o żądaniach, straszeniu i groźbach.
Po drugie:
Mam nadzieję, że posiada pani pewne i niepodważalne dowody (zdjęcia,
opinię rzeczoznawców, dowód zakupu usługi w naszym salonie) i jest pani
w stanie udowodnić, że w ciagu tych 3 miesięcy korzystała pani tylko z
usług naszego salonu (w swoich mailach przyznaje się pani do wizyty u
dwóch innych fryzjerów).
W przeciwnym razie oświadczam, iż za narażenie firmy na utratę dobrego
imienia, utracone korzyści (pani opinia), kieruję sprawę
na drogę sądową i będę żądać kilkudziesięciu tysięcy złoty
odszkodowania, do tego dołącze akt oskarżenia z art. 191 kodeksu karnego
(groźby karalne, których używała pani w swoich mailach). To pani będzie
musiała udowodnić naszą winę przed sądem.
Radzę więc mieć niezbite dowody.

Na zakończenie krótka informacja.
Istniejemy ponad 6 lat, reklamacje które zdażyły się w tym czasie, można
policzyć na palcach jednej ręki.
Zawsze jeżeli były one zasadne, a nawet czasami wynikały z winy klienta
(bo wybral np. inny kolor i źle się w nim czuję), zawsze dla dobra
klienta były one uwzględniane. Jednak proszę wybaczyć, żeby w ciągu 3
miesięcy nie zauważyć tego co się ma na głowie.

Mając na uwadze powyższe, żądamy usunięcia opini poprzez wysłanie
zwrotnego maila z krótką notatką "Wyrażam zgodę na usunięcie opini z
dnia ...".

Z poważaniem
xxx


klientka wycofala opinie o salonie.
prosze o rady, co powinna w takiej sytuacji zrobic?

pozdrawiam!
ala

Temat: jak postapic?

Być może klientka wycofała swoją wypowiedź, ponieważ nie mogła ani udowodnić, że korzystała z usług tego salonu (brak paragonu), także mogła wysyłać maile z groźbami, co niestety w mojej opinii nie jest prawidłowym załatwieniem sprawy.

Co klientka może zrobić? Złożyć reklamację z tytułu niezgodności usługi z umową na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.
Jeśli istnieje niezgodność, to sprzedawca odpowiada przed konsumentem w ciągu dwóch lat od zawarcia umowy (sprzedaży). Nie wiem jak to się ma do usług fryzjerskich, ponieważ trwałość/prawidłowość wykonania usługi może być różna w zależności od rodzaju usługi (farbowanie, balejaż, etc.).

Oczywiście do zgłoszenia niezgodności potrzebny jest dowód zawarcia umowy (np. paragon).

Z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów powstała darmowa infolinia, pod którą można zasięgnąć informacji: 0800 800 008.

Następna dyskusja:

Jak idzie z mini biznes pla...




Wyślij zaproszenie do