Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Szkodniki

Bartek poruszył ciekawy i ważny temat, pozwalam sobie go rozwinąć.
Bo przecież jesteśmy tylko (?) ludźmi więc i błędy nie są nam obce.
Na co "komunikator" powinien najbardziej uważać w swojej pracy, w swojej firmie?

Temat: Szkodniki

z pozycji odbiorcy odgórnie sterowanej komunikacji wewnętrznej;)-

na spójność. skoro idea- wizja i misja to jak pokazanie odległego lądu, czy jak zwał- wzbudzenie tęsknoty za morzem-
to trzeba uważać, coby komunikując wszelakie treści będące realizacją wizji i calej reszty strategii nie zasiać w ludziach podejrzenia, że łódź, którą buduje, to zupełnie gdzie indziej popłynie, a za ten horyzont, to potrzeba by łodzi z materiałów, których tu brak....
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Szkodniki

Ze spójnością wiąże się i wiarygodność. Bez codziennej pracy nad zachowaniem / odzyskaniem / ugruntowaniem wiarygodności, cała robota komunikacyjna na nic i tylko więcej szkody przyniesie...

konto usunięte

Temat: Szkodniki

Cel, spojnosc, idea, wizja, target (jak ja KOCHAM to slowo;) ....

I cale mnostwo innych SLOW, zalozen, dażeń....

Ludzie, a najwiekszy i najczestszy blad KOMUNIKATOROW to zagubienie, zapomnienie...

CZLOWIEKA!

Jego uczuc, checi zdobywania informacji, rozerwania sie itd...

A moze zamiast SOND, ZAŁOZEN, pryncypiow, planow czy w koncu wymagan kierownictwa sprobowac na nowo ZHUMANIZOWAC wewnetrzny organ?
Zeby byl po prostu LUDZKI i... do czytania?
:P
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Szkodniki

O to! To!
Właśnie o błędy pytałam, poślizgnięcia. O które najłatwiej i jakie najniebezpieczniejsze.

Skupienie na biznesie, język bardzo formalny, zapominanie o człowiku jako takim. A przecież komunikator winien humanistą być!
;)

konto usunięte

Temat: Szkodniki

Blad nr 2
JEZYK

Skandaliczna nowomowa, jezyk zamkniety, slang itp.

Ale zeby nie dowalac tylko, dam wskazowke, JAK to naprawic.
Dajcie surowy tekst do przeczytania komus spoza branzy, najlepiej liceliscie. I usiadzcie z nim, a zobaczycie, ze taka osoba NIC nie rozumie!
I wtedy, sprobujcie z NIM napisac TO SAMO ale LUDZKIM jezykiem.

I zgadzam sie, ze mowimy o pismach BRANZOWYCH, dla SPECJALISTOW.
Ale wcale nie oznacza to, ze musi to byc BELKOT!!!!!!!

:)

konto usunięte

Temat: Szkodniki

Bardzo podoba mi się wypowiedź "na nowo shumanizować" ... 100% racji, ale należy zacząć od podstaw.

Zarządzenia, pisma, procedury, gazetki, intranet ... to bardzo pożyteczne narzędzia. Często jednak błędnie uważa się, że mogą zastapić rozmowy, zebrania etc. , a one mogą tylko je uzupełniać.

Czasami zajmuję się tematem jako doradca - niewiarygodne i trochę przerażające, że często biorę pieniądze za to aby nauczyć ludzi rozmawiać ze sobą ...a efektywne zebrania to dla niektórych kosmiczna sztuka :-)

konto usunięte

Temat: Szkodniki

Andrzej H.:
>
Czasami zajmuję się tematem jako doradca - niewiarygodne i trochę przerażające, że często biorę pieniądze za to aby nauczyć ludzi rozmawiać ze sobą ...

Andrzeju, czepiasz sie :P

Czego wymagac od ludzi, ktorzy siedzac po drugiej sronie biurka, naprzeciw siebie, umawiaja sie ze soba na piwo MAILEM???? (ew. Skypem czy GG)

konto usunięte

Temat: Szkodniki

Zgadzam się, że najważniejszy w komunikacji jest człowiek. Trzeba przecież poznać ludzi, którym mamy służyć, a jak to lepiej zrobić niż poprzez rozmowę twarzą w twarz :)

Staliśmy się trochę więźniami środków i rozwiązań, które w zamyśle miały nam ułatwić komunikację i ją wspomóc.

Kolejny błąd jaki ja dostrzegam u "komunikatorów" to osiadanie na laurach. Podejście, że teraz jest dobrze i najlepiej już nic nie zmieniać, jest sporym błędem. Jeżeli tylko na chwilę przestaniemy szukać innowacji w komunikowaniu (niekoniecznie chodzi mi o nowinki techniczne ;) ). Jeżeli przestaniemy sprawdzać jakich treści w danej chwili oczekują pracownicy to po nas - "komunikatorach". Poprzez niedostosowanie treści/formy/narzędzi utracimy wiarygodność, którą później ciężko będzie odbudować.

Następna dyskusja:

Szkodniki




Wyślij zaproszenie do