Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: wysyp przetargów
Jeszcze Łódź Fabryczna się nie roaztrzygnęła, a już leci Łódź Widzew.No to za trzy latka ruszymy z KDP.
Damian
K.
Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej
Temat: wysyp przetargów
Ja póki co czekam, aż studium wykonalności KDP wejdzie w fazę "konkretów" - czyli analiza wariantów przebiegu linii, wejść do węzłów. Może być ciekawie.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: wysyp przetargów
Eurovia będzie robić wieliczkę.
Rafał
Z.
projektant torów
kolejowych
Temat: wysyp przetargów
Słyszeliście, że wrocławskiego VolkerRail kupiła czeska OHL? Wygrali 2 duże kontrakty i rozpanoszyli się na poważnie :) Rośnie nam nowa siła na naszym rynku.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: wysyp przetargów
Rafał Zakrzewski:To ważny news dla rynku. OHL to duża czeska firma. Duży potencjał finansowy.
Słyszeliście, że wrocławskiego VolkerRail kupiła czeska OHL? Wygrali 2 duże kontrakty i rozpanoszyli się na poważnie :) Rośnie nam nowa siła na naszym rynku.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: wysyp przetargów
Rafał Zakrzewski:
Słyszeliście, że wrocławskiego VolkerRail kupiła czeska OHL? Wygrali 2 duże kontrakty i rozpanoszyli się na poważnie :) Rośnie nam nowa siła na naszym rynku.
Mam pytanko, czy przejeli cały sprzęt ? Volker miał remontowaną podbijarkę, wozy sieciowe itp.
Agnieszka
Gaba
Specjalista ds.
sprzedaży
Temat: wysyp przetargów
Oto kawalek artykulu z portalu afery prawa"Decyzją Premiera Tuska i Ministra Grada planowana na 2011 rok prywatyzacja PKP Cargo (drugiego co do wielkości przewoźnika towarowego w UE) nie nastąpi w ofercie publicznej ale poprzez sprzedanie tzw. Inwestorowi branżowemu czyli Deutsche Bahn AG tzn. Kolejom Niemieckim. Mimo tegorocznych spektakularnych sukcesów sprzedaży przez giełdę akcji PZU, Tauronu i GPW zdecydowano, że przewoźnik nie wejdzie na parkiet. Posłowie się dowiedzieli, że ten sposób prywatyzacji został wybrany w wyniku osobistego nacisku Angeli Merkel na Donalda Tuska. Tusk natychmiast wydał polecenie zgodne z oczekiwaniem Frau Kanclerz i choć nie ma jeszcze ostatecznego komunikatu klamka zapadła: Niemcy mają przejąć kontrolę nad tranzytem towarowym wschód zachód, a także na pomorzu zachodnim oraz na Śląsku.
Wybuchł skandal, a posłowie PiS zwołali konferencje prasową. Przyszli nawet dziennikarze. Opowiedziano im jak Merkel wpływa ręcznie na proces prywatyzacji w Polsce. Przyszli i poszli, a informacje z konferencji nigdy się nie ukazały. Na topie były wtedy ostatnie wyskoki Kluzikowej w PiS.
Oczywiście nie jest tak, że w prosty sposób można sprzedać wielkiego przewoźnika jeszcze większemu. Mające ponad 30 proc. udziałów w europejskim rynku przewozowych DB nie otrzymałoby zapewne zgody Komisji Europejskiej na połączenie z graczem numer dwa. Uzgodniono, że owa transakcja zostanie dokonana za pośrednictwem jednego z funduszy private equity, będącego w kieszeni DB i Rządu Niemieckiego. Być może będzie to brytyjski Bridgepoint.
A teraz będę się skracał. By zrozumieć Niemców, Rosjan i rolę Tuska oraz Komorowskiego trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie czym jest PKP Cargo.
To współwłaściciel powstałej 18 czerwca 2007 spółki EuroAsia Rail Logistics mającej zbudować szybką magnetyczną linię kolei Warszawa – Moskwa.
http://news.money.pl/artykul/polske;i;rosje;polaczy;sz...
Technologię maja dostarczyć Chińczycy, którzy w tym wypadku mają interes by związać Rosję mocniej z Europą i odwrócić jej uwagę od Azji. Zresztą rozwój kolei Chiny-Rosja też jest planowany
http://www.polska-azja.pl/2009/12/28/szybka-kolej-chin...
http://www.pmedia.pl/showturystyka.php?wid=684
Dziwnym trafem, w połowie listopada gościli w Polsce przedstawiciele ChRL pod pretekstem pomocy w rozbudowie naszej sieci lokalnej. Sęk jednak w tym, że koszt inwestycji lokalnej przekracza możliwości finansowe połączonych sił rządowych i samorządowych.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8678170,Chinczycy_...
Sprawa finansowania zupełnie inaczej wygląda jednak, jeśli opisana wyżej linia w kształcie litery "Y", łącząca Warszawę, Łódź, Poznań i Wrocław będzie częścią paneuropejskiego projektu Berlin – Moskwa. A tak się stanie gdy Niemcy zostaną właścicielami PKP Cargo.
Tak oto zgodny z Polską racją stanu projekt linii Warszawa-Moskwa (gdyż naszą racją stanu jest by Polska robiła większe interesy osobno z Rosją i z Niemcami niż oni ze sobą ponad naszymi głowami) zamieni się na linie towarowo-przesyłową Niemcy – Rosja, na której nawet nie będziemy wozakami zarabiającymi na tranzycie.
http://www.eurobankier.pl/news/article.html?article_id...
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,5511,,kolej,polaczenie_...
Już 2007 roku koleje niemieckie, polskie (PKP CARGO), białoruskie i rosyjskie podpisały porozumienie o utworzeniu spółki ds. realizacji efektywnych przewozów w Paneuropejskim Korytarzu Transportowym. Powstała wspomniana EuroAsia Rail Logistics. Wyparła ona i rozwinęła wcześniejszy polsko-chińsko-białoruski projekt o nazwie Mirtrans International Forwarding Co Ltd, Gdynia. Chińczycy przestali być udziałowcami na rzecz Rosji, przejęli natomiast temat jako wykonawcy.
http://www.spedycje.pl/spedycja_transport_kolejowy/694...
To co było jednak projektem modernizacyjnym, być może jakoś tam korzystnym dla Polski póki z udziałem kontrolowanego przez Polskę przewoźnika i przy dobrowolnym udziale Białorusi, nabiera niebezpiecznego i bandyckiego charakteru, w przypadku dopuszczeniu do rozdrapania przez Rosję i Niemcy naszej kolejowej sieci towarowej, a samemu udzielaniu się w procesie niszczenia sąsiada.
W tym bowiem momencie zaczęła się (po pozorem interesów) błyskawiczna wasalizacja Białorusi przez Rosję, która ma przy pomocy Polskiego Popychadła doprowadzić do upadku Łukaszenki i Rosyjskiej dominacji gospodarczo-politycznej w tym kraju.
Najpierw przy okazji budowy inwestycji kolejowej (mającej zapewnić temu biednemu krajowi tani udział w wymianie towarowej z zachodem) wydrenowano Białoruś z pieniędzy (a mówimy o 100 mld rosyjskich rubli, czyli o kwocie 10 mld PLN - dla Białorusi to jak dla nas 100 mld PLN):
http://inforail.pl/text.php?from=tag&id=22502
Następnie przykręcono rurę gazową by sprawdzić aktywa Łukaszenki, twardość systemu i determinację dyktatora, a potem pozornie rozluźniono temat by 6 lipca 2010 weszła w zycie na Białorusi forsowana przez Rosję Unia Celna. Rosyjscy przedsiębiorcy zdobyli w ten sposób dostęp do dużo większego rynku zbytu. Pozwoli im to na większe inwestycje bezpośrednie, tworzenie holdingów działających nie w jednym, ale w dwóch czy nawet trzech krajach (jeszcze Kazachstan), co wpłynie na wzrost ich udziału w rynku i wzrost wielkości rynku odbiorcy. Ułatwiona także będzie konkurencja rosyjskich wyrobów z towarami pochodzącymi z Chin i z UE.
Poprzez utworzenie UC Rosja osiągnęła jeszcze jeden cel polityczny, którym jest ograniczenie możliwości Białorusi i Kazachstanu do samodzielnego włączania się w alternatywne struktury integracyjne (m.in. z UE).
I oto chodziło. Teraz można podpisać tajny pakt Miedwiediew-Komorowski, na mocy którego Rosja dostanie przyzwolenie od Polski (od Merkel już ma) do wystąpienia do Białorusi z żądaniem by budowana linia kolejowa Berlin – Moskwa miała charakter eksterytorialny. Jednocześnie zostanie rozpętana kolejna afera z „prześladowaniem” Polaków przez Łukaszenkę, na co Sikorski usłużnie tupnie nogą. Białoruś będzie się bronić ale przyciśnięta mechanizmami UC, blokadami, rurą oraz krzykiem o prawach człowieka z UE (sprężynka Merkel) będzie musiała ustąpić. Po takim upokorzeniu Łukaszenka zostanie jeszcze przez rok, dwa i odejdzie, a Białoruś przy udziale Polactwa zostanie kompletnie rozmontowana przez Rosję i pozbawiona nawet pozorów niepodległości. Sąsiedzi (nie tylko Białoruś) nam tego nigdy nie zapomną i przy dopełnianiu się kolejnego rozbioru Polski przez Imperium Rosyjskie i Imperium Niemieckie nawet palcem nie kiwną. Alianci z Albionu i USA tym bardziej. Zwłaszcza, że Barakowi (do którego Komorowski leci 8 grudnia – taki traf) jest zainteresowany nowym porządkiem w Europie, bez udziału Stanów, by mogły one skoncentrować się na Pacyfiku i Azji."
http://www.aferyprawa.eu/Polityka/Tajne-aspekty-jawnej...
Rafał
Z.
projektant torów
kolejowych
Temat: wysyp przetargów
Grubo pojechałaś. Jeśli to prawda, a nie kolejny skandal wirtualny to właśnie przedstawiłaś plan 10-letni i stosunki dobrosąsiedzkie dla Eurazji.
Rafał
Z.
projektant torów
kolejowych
Temat: wysyp przetargów
Przemysław Cieślik:Biorą jak leci. W końcu mają mnóstwo pracy w Polce, a chyba nie chcą się dzielić (chociaż słyszałem, że jakieś ochłapy na granicy opłacalności rzucą pod stół dla desperatów). Pozdrawiam
Rafał Zakrzewski:
Słyszeliście, że wrocławskiego VolkerRail kupiła czeska OHL? Wygrali 2 duże kontrakty i rozpanoszyli się na poważnie :) Rośnie nam nowa siła na naszym rynku.
Mam pytanko, czy przejeli cały sprzęt ? Volker miał remontowaną podbijarkę, wozy sieciowe itp.
Agnieszka
Gaba
Specjalista ds.
sprzedaży
Temat: wysyp przetargów
A oto cytat który wyjaśnia dlaczego Tusk rozsprzedaje Polske za bazcen bez mrugniecia okiem i fałszywym usmiechem na ustach."Jak wyzwolić się od tych stereotypów, które towarzyszą nam niemal od narodzenia, wzmacniane literaturą, historią, powszechnymi resentymentami? Co pozostanie z polskości, gdy odejmiemy od niej cały ten wzniosło-ponuro-śmieszny teatr niespełnionych marzeń i nieuzasadnionych urojeń? Polskość to nienormalność - takie skojarzenie nasuwa mi się z bolesną uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu. Polskość wywołuje u mnie odruch buntu: historia, geografia, pech dziejowy i Bóg wie co jeszcze, wrzuciły na moje barki brzmię, którego nie mam specjalnie ochoty dźwigać... Piękniejsza od Polski jest ucieczka z Polski - tej ziemi konkretnej, przegranej, brudnej i biednej. I dlatego tak często nas ogłupia, zaślepia, prowadzi w krainę mitu. Sama jest mitem."
Donald Tusk
miesięcznik ZNAK nr.11-12, 1987r.
konto usunięte
Temat: wysyp przetargów
Tak, tak. Towarowy przewoźnik i kolej magnetyczna. W dodatku rosyjsko-chińska to ma być wojna a nie współpraca podobno.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: wysyp przetargów
Piękniejsza od Polski jest ucieczka z Polski - tej ziemi konkretnej, przegranej, brudnej i biednej.
wiele osób tak wybrało, widać nie był w swoich poglądach odosobniony
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: wysyp przetargów
Rafał Zakrzewski:mówisz o OHL, czy Volkerze ?
Przemysław Cieślik:Biorą jak leci. W końcu mają mnóstwo pracy w Polce, a chyba nie chcą się dzielić (chociaż słyszałem, że jakieś ochłapy na granicy opłacalności rzucą pod stół dla desperatów). Pozdrawiam
Rafał Zakrzewski:
Słyszeliście, że wrocławskiego VolkerRail kupiła czeska OHL? Wygrali 2 duże kontrakty i rozpanoszyli się na poważnie :) Rośnie nam nowa siła na naszym rynku.
Mam pytanko, czy przejeli cały sprzęt ? Volker miał remontowaną podbijarkę, wozy sieciowe itp.
Rafał
Z.
projektant torów
kolejowych
Temat: wysyp przetargów
mówisz o OHL, czy Volkerze ?mówię o OHL, wygrali ostatnio grube przetargi. Najbardziej mnie martwi, że przebili konkurentów niską ceną, a teraz będą to wypuszczać po jeszcze niższej cenie dla podwykonawców. Oczywiście będą chętni bo przecież trzeba coś robić, żeby zapłacić pracownikom. PKP i tak nie doceni pracy za półdarmo. Kasa jak zwykle rozejdzie się między palcami. Po co my sobie to robimy? Nikt realnie nie zyskuje, a wykonawcy jadą na granicy bankructwa. Dlaczego u nas na przetargach nie odrzuca się skrajnych ofert, tak jak w cywilizowanych krajach?
Pomimo wszystko, szczęśliwego Nowego Roku ;)
Rafał
Z.
projektant torów
kolejowych
Temat: wysyp przetargów
Agnieszka Grabowska:Agnieszko, wydaje mi się, że Ty to nie Ty.
A oto cytat który wyjaśnia dlaczego Tusk rozsprzedaje Polske za bazcen bez mrugniecia okiem i fałszywym usmiechem na ustach.
"Jak wyzwolić się od tych stereotypów, Polski - tej ziemi konkretnej, przegranej, brudnej i biednej. I dlatego tak często nas ogłupia, zaślepia, prowadzi w krainę mitu. Sama jest mitem."
Donald Tusk
miesięcznik ZNAK nr.11-12, 1987r.
Pozdrawiam
Tomasz
Kruk
Programista,
Specjalista ds.IT
Temat: wysyp przetargów
Sławomir Zimosz:
Tak, tak. Towarowy przewoźnik i kolej magnetyczna. W dodatku rosyjsko-chińska to ma być wojna a nie współpraca podobno.
też mi się wierzyć nie chce w kolej magnetyczną,na całym świecie jakoś temat się nie sprawdził,przynajmiej w odniesieniu do KDP,zaś jak ma to być połączenie Berlina z Moskwą to raczej z naciskiem na połączenia bezpośrednie nie zaś z przesiadką w Warszawie,tymbardziej że przy prędkości handlowej 200km/h (szlakowa w KDP wynosi 300 i więcej km/h) da się wykręcić przejazd Berlin-Moskwa w ciągu nocy (wychodzi 8.5 godziny),czyli wsiadamy w Berlinie dajmy na to o 22,idziemy lulu i jesteśmy w Moskwie na rano.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: wysyp przetargów
kolej magnetyczna podziemna wzdłuż nord streamu :))
Łukasz
Mikucki
Dyrektor Projektów
Kolejowych
Temat: wysyp przetargów
Rafał Zakrzewski:
mówisz o OHL, czy Volkerze ?mówię o OHL, wygrali ostatnio grube przetargi. Najbardziej mnie martwi, że przebili konkurentów niską ceną, a teraz będą to wypuszczać po jeszcze niższej cenie dla podwykonawców. Oczywiście będą chętni bo przecież trzeba coś robić, żeby zapłacić pracownikom. PKP i tak nie doceni pracy za półdarmo. Kasa jak zwykle rozejdzie się między palcami. Po co my sobie to robimy? Nikt realnie nie zyskuje, a wykonawcy jadą na granicy bankructwa. Dlaczego u nas na przetargach nie odrzuca się skrajnych ofert, tak jak w cywilizowanych krajach?
Pomimo wszystko, szczęśliwego Nowego Roku ;)
Rafał wydaje mi się, że Inwestor napewno ujął pkt dotyczący kto może wykonywać roboty torowe i sieć trakcyjną. Na E-65 mamy zapisy, z których jasno wynika, że w/w prace należą w zakresie generalnego wykonawcy oraz partnerów. Tak więc OHL co najwyżej zleci roboty srk, telekomunikacje, budowlankę i odwodnienie. Tory i sieć trakcyjna leży na ich barkach. Mogą zaryzykować i po ciuchu wprowadzić podwykonawców ale to jest szybka droga usunięcia GW z budowy.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: wysyp przetargów
Rafał wydaje mi się, że Inwestor napewno ujął pkt dotyczący kto może wykonywać roboty torowe i sieć trakcyjną. Na E-65 mamy zapisy, z których jasno wynika, że w/w prace należą w zakresie generalnego wykonawcy oraz partnerów. Tak więc OHL co najwyżej zleci roboty srk, telekomunikacje, budowlankę i odwodnienie. Tory i sieć trakcyjna leży na ich barkach. Mogą zaryzykować i po ciuchu wprowadzić podwykonawców ale to jest szybka droga usunięcia GW z budowy.
Łukasz, nie przesadzaj. robi sie umowy na dostawę z zabudową i wszystko jest legalne. Lub wynajem sprzętu i ludzi.
Myślę iż ohl chciał coś kupić, a nie było nic innego na rynku.
Podobne tematy
-
"POTPOURRI" - coś dla... » Budowa dróg w Polsce. Ministerstwo zapowiada wysyp... -
-
Drogi - budowa,... » INDYWIDUALNY MONITORING PRZETARGÓW W BRANŻY DROGOWO-MOSTOWEJ -
-
eHealth » Bezpłatny monitoring przetargów na leki (z uwzględnieniem... -
-
Monitoring Przetargów » "Rynek Przetargów Turystycznych" -
-
sprzedaż baz danych » Baza firm dysponujących zleceniami w branży sprzątania -... -
-
Biznesowe Bazy danych - B2B » BAZA AKTYWNYCH PODMIOTÓW GOSPODARCZYCH ( wyniki przetargów ) -
-
WSPÓŁPRACA BIZNESOWA » INDYWIDUALNY MONITORING PRZETARGÓW -
-
BIZNES KONTAKT » Bezpłatny Monitoring: Zleceń,Przetargów,Inwestycji,Dotacji. -
-
Przetargi » Wygranie przetargów - wpisanie odpowiedniej ceny -
-
BIOGAZOWNIE » wykaz przetargów -
Następna dyskusja: