Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: wysyp przetargów

Popatrzcie sobie lepiej wszyscy jak to się robi w normalnych krajach, gdzie hasło "czas to pieniądz" jest większą oczywistością niż to, ze woda jest mokra:
http://www.wykop.pl/link/495109/3-5-dnia-w-12-minut-ja...
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

W Polsce byłoby tak: po godz. 18 mieszkańcy wyszliby z mieszkań i wynieśli robotników z placu budowy :) Nie zapomnijmy o napuszczeniu: straży miejskiej, policji, nadzoru budowlanego, służb bhp i itp.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Nie mówię by nie sprawdzać wykonawcy,
ale niektórzy przeginają i robią wrażenie , że są nie do zatwierdzenia prac, a do upieprzenia wykonawcy.

Miroslaw Cwetko:
co do tych "badaczy podkladow co do milimetra" to musicie zrozumiec panowie ze oni to musza sprawdzac maja to narzucone z gory bo jak nie sprawdza to zegnaj roboto.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Dorota K.:
Popatrzcie sobie lepiej wszyscy jak to się robi w normalnych krajach, gdzie hasło "czas to pieniądz" jest większą oczywistością niż to, ze woda jest mokra:
http://www.wykop.pl/link/495109/3-5-dnia-w-12-minut-ja...

wolno mi sie ściąga, więc na bieżąco.
Niejest mozliwe używanie młotów po 22.00 w Polsce, a w mieście grożą wysokie mandaty i wstrzymanie robót. Widzimy typową wymianę tramwajową z przed kilkunastu lat. Obecnie nikt nie wpadłby zabudować drewniane podzwrotnice tramajowe. Mają problemy z lewej strony z ustawieniem krzyżownika, a lewą zwrotnicę przesuwają cała kilka razy, po czy docinają źle wymierzony przy demontażu tor ( celowo?). Drugiego dnia wciąż nie skończyli montażu - tu kończę bo modem siada.
Robert Kot

Robert Kot Projektant
kolejowych i
tramwajowych sieci
trakcyjnych

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
Zawsze z PLK pojawiają się "badacze rozstawu podkładów do milimetra", tylko po to by wymusić łapówki. Dziwni to ludzie, bo tuż obok nie widzą iż ich tory trzyma już tylko trawa.

Jak to jest w praktyce tz, jakiego przyrządu używa taki inspektor do mierzenia rozstawu podkładów? – taśmy mierniczej? I co wtedy, kiedy trzeba przesunąć taki przykręcony podkład? Rozkręcanie i brechy? Jaka jest norma tolerancji w rozstawie podkładów?
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
wolno mi sie ściąga, więc na bieżąco.
Niejest mozliwe używanie młotów po 22.00 w Polsce, a w mieście grożą wysokie mandaty i wstrzymanie robót. Widzimy typową wymianę tramwajową z przed kilkunastu lat. Obecnie nikt nie wpadłby zabudować drewniane podzwrotnice tramajowe. Mają problemy z lewej strony z ustawieniem krzyżownika, a lewą zwrotnicę przesuwają cała kilka razy, po czy docinają źle wymierzony przy demontażu tor ( celowo?). Drugiego dnia wciąż nie skończyli montażu - tu kończę bo modem siada.

Przemek, tu nie chodzi o szczegóły techniczne tylko o całokształt organizacji robót. U nas taka wymiana trwa tygodniami - 2 km jednego toru w al. Niepodległości wymieniali ponad miesiąc, teraz zabierają się za drugi tor - kolejny miesiąc. Oczywiście za każdym razem pół ulicy wyłączone z ruchu.

Szkoda, że masz kiepskie łącze, ale może spróbuj zerknąć na tę stronę: http://metro-daszynskiego.pl/last100.php - na priorytetowej budowie w Warszawie pracuje jedna koparka! Przez miesiąc wykopali raptem duży dół i przymierzają się powoli do wymiany rur. W tym tempie to do 2013 na nie mają szans zdążyć.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Na niepodległości prace ( zamknięcie trwało 3-4 tygodnie) były prowadzone w zakresie który był możliwy .
1. Rozbiórka
2. Kolizje
3. podbudowa + podprowadzenie instalacji elektrycznych
4. płyta betonowa ( zgodnie z normą 28 dni na dojrzewanie)
5. Ustawienie rozjazdu w planie i pionie ( dokładność do 1 mm).
6. warstwy wyrównawcze i podlewy z żywicy ( ograniczenia technologiczne)
7. zabudowa kolejnej warstwy betonu.
8. asfaltowanie

Kto zrobi robotę poniżej trzech tygodni? Nie da się przeskoczyć kolejności robót.
Jeśli miałbym wykonać takie prace zgodnie z typową dokumentacją i zgodnie ze specyfikacją, to skrzyżowanie należy zamknąć na prawie 3 miesiące.

Co do całokształtu- w Polsce wymienia się rozjazdy kolejowe w 8h.
Przebudowywaliśmy na kolei małą głowicę rozjazdową z odwodnieniem, podbudową, drobnym srk i oddaliśmy do ruchu poniżej 72h.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Szkoda, że masz kiepskie łącze, ale może spróbuj zerknąć na tę stronę: http://metro-daszynskiego.pl/last100.php - na priorytetowej budowie w Warszawie pracuje jedna koparka! Przez miesiąc wykopali raptem duży dół i przymierzają się powoli do wymiany rur. W tym tempie to do 2013 na nie mają szans zdążyć.

1. Czy maja prawomocne pozwolenie na budowe?
2. Czy maja zatwierdzone trasy przewozu gruntu z urobku?
3. Czy maja zatwierdzony program gospodarowania odpadami?
4. Nadzór archeo załatwiony?
5. Podpisane umowy ze służbami miejskimi na nadzory we wszystkich branżach?
Myślę iż teraz dzieją się rzeczy, których nie widać , a ich brak może być później bardzo kłopotliwy.
W tej chwili idą do przodu, bo przebudowują kolizję spec. Byle tylko pozwolili im na przełączenie, bo zaczyna się sezon ciepłowniczy i możliwe , że trzeba będzie czekać z tematem do wiosny.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
Na niepodległości prace ( zamknięcie trwało 3-4 tygodnie) były prowadzone w zakresie który był możliwy .
1. Rozbiórka
2. Kolizje
3. podbudowa + podprowadzenie instalacji elektrycznych
4. płyta betonowa ( zgodnie z normą 28 dni na dojrzewanie)
Widać w USA naście lat temu mieli lepszą technologię, skoro w kilka godziny po wylaniu betony już był puszczony normalny ruch na skrzyżowaniu (nawiązuje do podlinkowanego filmu).
5. Ustawienie rozjazdu w planie i pionie ( dokładność do 1 mm).
6. warstwy wyrównawcze i podlewy z żywicy ( ograniczenia technologiczne)
7. zabudowa kolejnej warstwy betonu.
8. asfaltowanie

Kto zrobi robotę poniżej trzech tygodni? Nie da się przeskoczyć kolejności robót.
Jeśli miałbym wykonać takie prace zgodnie z typową dokumentacją i zgodnie ze specyfikacją, to skrzyżowanie należy zamknąć na prawie 3 miesiące.
Przemek, litości! Na NIE-DA-SIĘ to ja mam uczulenie. Co to znaczy nie da się? W PL wymiana nawierzchni na krzyżówce na lotnisku nie-da-się krócej niż x dni. W Europie robi się to w ciągu jednej nocy i to na lotniskach z dużo większym obciążeniem. Tam zamknięcie lotniska na 3 weekendy wygenerowałoby takie starty, że prezes od razu wyleciałby ze stołka.
Co do całokształtu- w Polsce wymienia się rozjazdy kolejowe w 8h.
Przebudowywaliśmy na kolei małą głowicę rozjazdową z odwodnieniem, podbudową, drobnym srk i oddaliśmy do ruchu poniżej 72h.
Może jesteście chlubnym wyjątkiem. Jak na codzień widzę, jak wyglądają niektóre warszawskie budowy, to nie wiem, gdzie jest ta nasza legendarna wydajność, o której piszą w gazetach.Dorota K. edytował(a) ten post dnia 27.10.10 o godzinie 22:27
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
1. Czy maja prawomocne pozwolenie na budowe?
2. Czy maja zatwierdzone trasy przewozu gruntu z urobku?
3. Czy maja zatwierdzony program gospodarowania odpadami?
4. Nadzór archeo załatwiony?
5. Podpisane umowy ze służbami miejskimi na nadzory we wszystkich branżach?
Myślę iż teraz dzieją się rzeczy, których nie widać , a ich brak może być później bardzo kłopotliwy.
W tej chwili idą do przodu, bo przebudowują kolizję spec. Byle tylko pozwolili im na przełączenie, bo zaczyna się sezon ciepłowniczy i możliwe , że trzeba będzie czekać z tematem do wiosny.
Chciałam tylko przypomnieć, że umowa została podpisana równo rok temu. To chyba dość czasu, żeby wszystko załatwić. Przecież urzędnicy nie robią chyba trudności przy zatwierdzaniu spraw dla priorytetowej budowy w mieście. Więc jak już zamknęli kawał ulicy, to mogli by się wziąć ostro do roboty, bo zima za pasem i zaraz będzie problem z kładzeniem rur, jak sam zauważyłeś.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Dorota K.:
Przemysław Cieślik:
1. Czy maja prawomocne pozwolenie na budowe?
2. Czy maja zatwierdzone trasy przewozu gruntu z urobku?
3. Czy maja zatwierdzony program gospodarowania odpadami?
4. Nadzór archeo załatwiony?
5. Podpisane umowy ze służbami miejskimi na nadzory we wszystkich branżach?
Myślę iż teraz dzieją się rzeczy, których nie widać , a ich brak może być później bardzo kłopotliwy.
W tej chwili idą do przodu, bo przebudowują kolizję spec. Byle tylko pozwolili im na przełączenie, bo zaczyna się sezon ciepłowniczy i możliwe , że trzeba będzie czekać z tematem do wiosny.
Chciałam tylko przypomnieć, że umowa została podpisana równo rok temu. To chyba dość czasu, żeby wszystko załatwić. Przecież urzędnicy nie robią chyba trudności przy zatwierdzaniu spraw dla priorytetowej budowy w mieście. Więc jak już zamknęli kawał ulicy, to mogli by się wziąć ostro do roboty, bo zima za pasem i zaraz będzie problem z kładzeniem rur, jak sam zauważyłeś.
ten kontrakt to projektuj i buduj, a pozwolenia na budowę dopiero się uprawomacniają.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

U nas problem polega na tym iż wszyscy patrzą na przepisy, a te są bezlitosne.
Projektant daje oświadczenie o zgodności projektu z przepisami.

Ten beton z filmu bardzo mi się podobał.
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: wysyp przetargów

Dorota K.:
Widać w USA naście lat temu mieli lepszą technologię, skoro w kilka godziny po wylaniu betony już był puszczony normalny ruch na skrzyżowaniu (nawiązuje do podlinkowanego filmu).
Przemek, litości! Na NIE-DA-SIĘ to ja mam uczulenie. Co to znaczy nie da się? W PL wymiana nawierzchni na krzyżówce na lotnisku nie-da-się krócej niż x dni. W Europie robi się to w ciągu jednej nocy i to na lotniskach z dużo większym obciążeniem. Tam zamknięcie lotniska na 3 weekendy wygenerowałoby takie starty, że prezes od razu wyleciałby ze stołka.
Dorotko! Zgadzam się z Tobą co do zasady, ale momentami widać, że żyjesz w świecie marzeń i kompletnie nie jesteś w temacie. Nie żebym kogoś usprawiedliwiał ale trzeba posmakować trochę "bycia po drugiej stronie barykady", żeby zyskać trochę inne spojrzenie na sprawę.
Po pierwsze lotnisko: Fajny był reportaż o remoncie pasa startowego Frankfurckiego lotniska w jedną noc, no nie? Tylko nie jestem pewien czy oglądałaś do końca - jak mówili o kosztach takiej nocnej naprawy. Powiem tylko tyle, że taki "nocny remoncik" pożarłby pewnie 3/4 środków inwestycyjnych PPL im. Chopina. Nie będę dalej pisał, bo chyba wszystko jasne...
Po drugie - "polskie drogi". Tak się składa, że w drogownictwie już jakiś czas siedzę. Pewnie, że fajnie byłoby pojeździć po betonowych autostradach, czy ekspresówkach, w dodatku budowanych w najnowszych technologiach (nie tak jak pokazowy odcinek betonówki za Polichnem, po którym jedzie się jak po tarce ;))) Otóż, jak zaświeciło się zielone światło dla budowy dróg w Polsce kilka lat temu, okazało się, że parametry ok. 95% dróg krajowych w Polsce nie spełniają norm (w dodatku Polskich Norm ;)). Pójdę dalej - jakbyśmy chcieli budować betonówki najnowszą technologią, to zamiast gorszej jakości kilku autostrad i sporego kawałka asfaltowych ekspresówek mielibyśmy może jedną autostradę. Przechodząc do sedna - da się... tylko trzeba mieć na to pieniądze. A Polska i tak ma za mało na asfaltowe drogi a co dopiero na betonówki........
Chciałam tylko przypomnieć, że umowa została podpisana równo rok temu. To
chyba dość czasu, żeby wszystko załatwić.
I tutaj znowu mijasz się z rzeczywistością. Dla przykładu WOW, POW, ul. Cybernetyki (Wschodnia i Południowa Obwodnica Warszawy) kluczowe inwestycje - mało dla Warszawy - nawet w skali kraju. Tylko co z tego.... Pamietasz może aferę z podpisem w tle? Chodziło o nieczytelny podpis Pani minister Gęsickiej na decyzji o środowiskowych uwarun..... (w skrócie DoŚRU) itd. Sprawa wylądowała w sądzie. Na POW unieważniono już 2 DoŚRU a trzecia już jest zaskarżona. Umowy (na dokumentację projektową!!!) podpisane były ze cztery lata temu. I kto tu jest winny???
Przecież urzędnicy nie robią chyba trudności przy zatwierdzaniu spraw dla
priorytetowej budowy w mieście.
I urzędnicy i "Zieloni" i wszyscy po trochu... A o co im chodzi??? nie wiadomo ;))) a jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ......
Nie odbierz mnie źle Doroto, bo co do zasady uważam podobnie jak Ty, ale trzeba chociaż przez chwilę być po obu stronach, żeby być w miarę obiektywnym. Pzdr. MLMarcin Ludziejewski edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 20:37
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Obiektywnie patrząc dużą część inwestycji kolejowych na etapie przygotowania przetargu powinno się anulować. Rażące błędy w przygotowaniu studium wyk. - kosztorysu inwestorskiego. Może ktoś w przyszłości raczy to całe towarzystwo rozliczyć.

Jak napisał Przemek, projektant składa oświadczenie o wykonaniu projektu zgodnie z przepisami i na tym kończy się jego odpowiedzialność. Całe zło w tym sektorze budownictwa przypada na etapie inwestor - projektant. Budownictwo drogowe ma to szczęście ponieważ posiadają ogrom projektantów w stosunku do pro kolejowych, a co za tym idzie jakość.Łukasz Mikucki edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 23:06
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: wysyp przetargów

Łukaszu! Zgadzam się z Tobą. Ale trzeba się zastanowić dlaczego tak jest. Z moich obserwacji mogę powiedzieć, że jest kilka firm powiązanych z "górą" PLK i MI, którzy czują się bezkarnie. Poza tym nasze prawo jest także kulawe i ciężko jest przedostać innym przez ten "betonowy" mur. Myślę, że E-65 może być najlepszym przykładem. Projekty miały być oddane w 2007 roku a część projektów była oddana w tym roku. I co? I nic. Ostatnio walczyłem z jedną z "tych firm" w KIO. Nie dostali za to referencji od PLK-i, to co zrobili? Referencje wystawił im partner konsorcjum. Na KIO PLK nawet słowem nie pisnęła. Dwoiłem się i troiłem przedstawiałem dowody i nic. KIO uznała, że tak może być. Ręce opadają. Niech ktoś wreszcie położy temu kres. Kończę, bo mi się ciśnienie podnosi na samą myśl o tej sprawie... Pozdrawiam. ML
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Panie Marcinie niech Pan spojrzy na struktury PKP. Beton ? Zacznę od kierowników kontraktu po dyrektorów i itp. to są starzy kolejarze lub ludzie z klucza. Nie zarzucam im wiedzy w zakresie kolei ale to są to osoby na nieodpowiednich stanowiskach.
Na innym forum ktoś zapytał się o niegospodarność w budownictwie: gdyby ktoś zainteresował się modernizacjami od roku 2002 to tomy oskarżeń objętością przebiłby Wikipedię.

Ja jako młody inżynier jestem załamany sytuacją w tym sektorze budownictwa. Mogę wyjechać za granicę albo udawać, że wszystko jest w porządku.Łukasz Mikucki edytował(a) ten post dnia 29.10.10 o godzinie 01:14
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: wysyp przetargów

W 100% się zgadzam. Ale BTW, na PANA to trzeba mieć wygląd i kasę (może Misterem Universum nie jestem ale kasy to mi zawsze brakuje ;)))) a tak na poważnie, to skończmy z tym PAN-owaniem, bo mi głupio i staro się czuję;))) Pzdr. ML
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: wysyp przetargów

Marcin Ludziejewski:
Dorotko! Zgadzam się z Tobą co do zasady, ale momentami widać, że żyjesz w świecie marzeń i kompletnie nie jesteś w temacie.
Owszem, nie siedzę fizycznie w tematach budowlanych. Ale to o czym mówię, to nie są marzenia... choć może i masz rację, to jest marzenie, żebyśmy wreszcie wyszli z naszego polskiego "niedasizmu".
Po pierwsze lotnisko: [...] Powiem tylko tyle, że taki "nocny remoncik" pożarłby pewnie 3/4 środków inwestycyjnych PPL im. Chopina. Nie będę dalej pisał, bo chyba wszystko jasne...
W długiej perspektywie czasowej, remont weekendowy spowoduje dużo większe straty niż te 3/4 rocznego budżetu inwestycyjnego (myślę, że trochę przesadzasz). Lotnisko łódzkie zdało egzamin, a ma połowę niższe opłaty. Za chwile koleją z Łodzi do Warszawy Centralnej będzie się jechać niecałe 1,5h - to tylko nieco dłużej niż autobusem w korku z Okęcia pod ten sam dworzec. Zobaczymy za dwa lata, gdzie będą lądowały tanie linie z kibicami na Euro 2012.
Po drugie - "polskie drogi". Tak się składa, że w drogownictwie już jakiś czas siedzę. Pewnie, że fajnie byłoby pojeździć po betonowych autostradach, czy ekspresówkach, w dodatku budowanych w najnowszych technologiach [...] Pójdę dalej - jakbyśmy chcieli budować betonówki najnowszą technologią, to zamiast gorszej jakości kilku autostrad i sporego kawałka asfaltowych ekspresówek mielibyśmy może jedną autostradę. Przechodząc do sedna - da się... tylko trzeba mieć na to pieniądze.
Znowu tak samo: biednego nie stać na tanie rozwiązania. W ciągu 10 lat budowa i remonty tanich asfaltówek pochłoną więcej pieniędzy niż budowa betonówek, które nie wymagają remontów przez 10 lat. Zobacz jak wyglądają nasze dwie najstarsze autostrady: krakowska i poznańska - wieczne remonty. Na krakowskiej to już jest jakaś choroba chroniczna. Poznanńska zaczyna w nią wchodzić.
I tutaj znowu mijasz się z rzeczywistością. Dla przykładu WOW, POW, ul. Cybernetyki (Wschodnia i Południowa Obwodnica Warszawy) kluczowe inwestycje - mało dla Warszawy - nawet w skali kraju. Tylko co z tego.... Pamietasz może aferę z podpisem w tle?
Pamiętam. No właśnie, to jest też jakaś część naszej chorej rzeczywistości. Jej symbolem jest kretyńska konstrukcja pod nazwą "czytelny podpis" wymyślona przez jakiegoś urzędasa. W przyrodzie nie istnieje coś takiego! Albo jest imię i nazwisko albo podpis. A podpis ze swej definicji może być nieczytelny, bo jest unikatowym znakiem, używanym przez daną osobę.
I urzędnicy i "Zieloni" i wszyscy po trochu... A o co im chodzi??? nie wiadomo ;))) a jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ......
Wiem, wiem... wiem, że u nas załatwienie formalności do droga przez mękę. Tysiące chorych przepisów, które tylko stwarzają okazję do korupcji. Najlepszym przykładem jest przewóz rygli na budowę stadionu we Wrocławiu i czas załatwiania pozwoleń na transport ponadgabarytowy: http://www.youtube.com/watch?v=DpiiEl3ET7I&feature=rel...
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

można sprawy załatwiać szybko, ale wszystkie strony muszą chcieć się postarać.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

przypominila mi się pewna drobna sprawa. Kolej stawiała stację trafo na zasilanie stacji kolejowej z energetyki pozakolejowej. Stacje postawiliśmy w 3 dni. Czekała 5 lub 6 miesięcy na podłaczenie do sieci, bo energetyka dała warunki monopolistyczne przy przełączeniu. w międzyczasie wyremontowano stację kolejową.



Wyślij zaproszenie do