Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

To ile etatów teraz będziesz ciągnął ?
Widziałem waszą podbijarkę i chyba zgarniarkę.
Musicie teraz szybko skończyć Tczew.

Złą informacją jest to, że z gdańska coraz dłużej jedzie się do Warszawy.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

E30 ciąg dlaszy:

"Otwarcie ofert w przetargu na linii E30

30 lipca 2010 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie otwarto 6 ofert w przetargu na modernizację odcinka: Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy linia nr 133.

1. Oferta nr 1 :

• Trakcja Polska S.A (lider), Warszawa
• Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.

na kwotę 363 381932,00 PLN netto; 443 325 957,04 PLN brutto



2. Oferta nr 2:

• OHL ŽS, a.s. (lider), Republika Czeska
• Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
• Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Linz/Austria
• ZUE S.A., Kraków

na kwotę 394 571 834,94 PLN netto; 481 377 638,63 PLN brutto



3. Oferta nr 3:

• FEROCO S.A (lider), Poznań
• Torpol Sp. z o.o., Poznań
• Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
• „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., Zawiercie

na kwotę 392 227 927,79 PLN netto; 478 518 071,90 PLN brutto



4. Oferta nr 4:

• FCC CONSTRUCCION, S.A., Barcelona

na kwotę 391 518 747,71 PLN netto; 477 652 872,21 PLN brutto



5. Oferta nr 5:

• STRABAG Sp. z. o.o. (lider), Pruszków
• STRABAG Rail GmbH, Niemcy
• TRAKCE a. s, Republika Czeska
• TRAKCE –TOR Sp. z o.o., Cieszyn
• P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o., Kielce

na kwotę 405 381 858,00 PLN netto; 494 565 866,76 PLN brutto



6. Oferta nr 6:

• Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. (lider), Warszawa
• PKP Energetyka S.A., Warszawa
• Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku

na kwotę 295 650 000,00 PLN netto; 360 693 000,00 PLN brutto "

źródło: http://plk-sa.pl
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Lider (PNI) machnął się w kosztorysie albo wie coś czego nie wiedzą inni.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

za duża różnica, myślę iż zamiast pomnożyć przez narzuty, np. 1,4 podzilili.
Może smieszne, ale możliwe.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Może nienajświeższa informacja, ale zdaje się, że jeszcze nikt o tym nie pisał:

"10 sierpnia 2010 r., w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie, zostały wybrane najkorzystniejsze oferty w postępowaniach przetargowych na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej E30 Kraków – Medyka – granica państwa, na odcinkach:


Podłęże-Bochnia - wpłynęło 6 ofert, spośród których za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez:

Konsorcjum firm:
TORPOL Sp. z o.o. Poznań
FEROCO S.A. Poznań
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. Zawiercie
Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.

- na kwotę 629 872 793,77 PLN.




Bochnia – Biadoliny - wpłynęło 9 ofert, spośród których za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez :

Konsorcjum firm:
PKP Energetyka S.A. Warszawa (Lider)
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. Warszawa
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku

- na kwotę 500 729 121,54 PLN.

Po uprawomocnieniu się wyboru najkorzystniejszej oferty, oba postępowania będą podlegały uprzedniej kontroli, prowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Zadania są realizowane w ramach Projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” – POIiŚ 7.1-30"
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

przetarg na linię do Wieliczki. bliżej już nie może być budowa.
tylko, żeby nie wygrało PNI.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
(...) tylko, żeby nie wygrało PNI.

A dlaczego jeśli można spytać? Czy lepiej nie pytać?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Damian Kosicki:
Przemysław Cieślik:
(...) tylko, żeby nie wygrało PNI.

A dlaczego jeśli można spytać? Czy lepiej nie pytać?

PNI to państwowy moloch. Jestem do nich uprzedzony.
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Nie tylko Ty. Sposób wygrywania przez nich przetargów jest dosyć ciekawy. Czekam na czasy aż zbankrutują. Może wtedy rynek się ustabilizuje, i po normalnych cenach firmy prywatne zaczną wygrywać przetargi.
Stanisław S.

Stanisław S. mgr inż. Automatyki

Temat: wysyp przetargów

Łukasz Mikucki:
i po normalnych cenach firmy prywatne zaczną wygrywać przetargi.

Jestem całkowicie nie w temacie. Co oznacza "normalna cena"?
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Zbliżona do kosztorysu inwestorskiego. Nie uważa Pan, że złożenie oferty w wysokości 40% kosztorysu jest lekką przesadą. W sumie państwowy moloch, mogą sobie na to pozwolić. Przez tego typu zagrania ciężko jest mówić o jakości wykonania.

BTW. czekam na rozpoczęcie modernizacji Warszawa - Skierniewice. Wskazanie najniższej oferty odbyło się dawno temu. Z czym oni tak wzlekają ? Czyżby Wykonawcy jest nie na rękę rozpoczęcie budowy po ich cenie? :)Łukasz Mikucki edytował(a) ten post dnia 03.09.10 o godzinie 10:32
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

koledzy próbuja się dogadać o roboty dodatkowe, tak by wyprowadzić kontrakt chociaż na 0
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: wysyp przetargów

Łukasz Mikucki:
Zbliżona do kosztorysu inwestorskiego.
Oczywista sprawa, ale nierealna. Nie mówię, że bym nie chciał ale... Oceniając obiektywnie, to niekiedy i za 50% kosztorysu inwestorskiego można zrobić nie dokładając. Czasy kiedy rynek był podzielony między 3, 4 firmy (które dyktowały ceny) się skończył. W dodatku Pzp jest bardzo kulawe a kolejne zmiany pogorszają sytuację. W mojej branży jest jeszcze gorzej - wygrywają oferty z ceną w wysokości 25% ceny inwestora. A będzie jeszcze gorzej... Pzdr. ML
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Dla mnie to nie jest problemem stosunek do ceny inwestorskiej.
Nie rozumiem tylko jak oni liczą koszty. Nie wiem jak oni rolują koszty.
Przeczytałem rok temu jak dostali w wyniku "negocjacji" robotę za kilkanascie mln złotych z przebitką do cen rynkowych ok.100%. Ile takich tematów na rynku jest , które dla firm z poza układu z PLK nie są dostępne? Takie ciułanie zleceń po kilka mln złotych, ale za to bardzo rentownych wprowadza brak równowagi na rynku. PNI musi isć do prywatyzacji, podobnie problem dotyczy PPMT i krakowskiego PNUiK.
Marcin Ludziejewski:
Łukasz Mikucki:
Zbliżona do kosztorysu inwestorskiego.
Oczywista sprawa, ale nierealna. Nie mówię, że bym nie chciał ale... Oceniając obiektywnie, to niekiedy i za 50% kosztorysu inwestorskiego można zrobić nie dokładając. Czasy kiedy rynek był podzielony między 3, 4 firmy (które dyktowały ceny) się skończył. W dodatku Pzp jest bardzo kulawe a kolejne zmiany pogorszają sytuację. W mojej branży jest jeszcze gorzej - wygrywają oferty z ceną w wysokości 25% ceny inwestora. A będzie jeszcze gorzej... Pzdr. ML
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Trochę pytanie może nie w temacie kolejowym, ale z ciekawości:

Urząd Miasta Torunia ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie linii tramwajowej do dzielnicy Bielany, gdzie zlokalizowanych jest większość budynków toruńskiego Uniwersytetu.

W przetargu wzięło udział m.in. "konsorcjum pod przewodnictwem spółki Torpol". Ktoś się orientuje kto wchodzi w skład tego konsorcjum?
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Znając życie: Polimex - Mostostal i Elmont.Łukasz Mikucki edytował(a) ten post dnia 17.09.10 o godzinie 14:53
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Ale szybka odpowiedź ;) Dzięki! Ale z tego co wiem wszystkie te firmy są firmami wykonawczymi. A projekt?

Polimex Mostostal?Damian Kosicki edytował(a) ten post dnia 17.09.10 o godzinie 14:59
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Lineal
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

A właśnie, wszystko jasne. Szkoda, że nie wygrają. Dzięki!
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Budimex miał najnizszą cenę w toruniu.
Wszyscy im życzą "powodzenia".
Jesli miasto im zleci pracę, to prawnicy będą mieli mnóstwo nadgodzin :))



Wyślij zaproszenie do