Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

"RK"
Otwarcie ofert w przetargu na modernizację linii Kluczbork - Poznań
28 czerwca 2010 r. w siedzibie PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu zostały otwarte oferty, złożone w przetargu nieograniczonym, na wykonawcę prac objętych zadaniem pn.: „Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na stacji Mieszków i przyległych szlakach w torze nr 1 linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań Główny km 133,918 – 146,015”.

W wyznaczonym terminie, tj. do 28.06.2010 r. godz. 12.00, swoje oferty złożyły trzy konsorcja i dwa przedsiębiorstwa.

Komisja przetargowa Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Poznaniu rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Podpisanie umowy planowane jest w lipcu 2010 r., a zakończenie prac w grudniu 2010 r.

Zadanie obejmuje między innymi wymianę nawierzchni kolejowej na stacji Mieszków i przyległych szlakach w torze nr 1, modernizację nawierzchni drogowej przejazdów kolejowych oraz odbudowę odwodnienia. W wyniku wykonania tych robót przywrócony zostanie ruch pociągów z prędkością 120 km/h. Spowoduje to między innymi skrócenie czasu jazdy i poprawę bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów.

Jak zwykle piszę sam do siebie.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

czytam na bieżąco :) nie piszesz sam do siebie. Przetarg jest skończony więc twoja notatka daje mi informację o tym, że już za późno na składanie oferty. Ewentualnie mogę również się zwrócić z zapytaniem do Wykonawcy czy, z powodu dodatkowego placu budowy nie potrzebuje dodatkowego inżyniera lub kierownika robót ( interesującym wynagrodzeniem ;). Myślę, że warto napisać parę słów również o tym jak nam się współpracuje z inwestorami z różnych regionów. Przecież to my mamy informacje z pierwszej ręki - bardzo ważne dla nas wszystkich.
Pozdrawiam
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

wiadomo co za konsorcja??
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Taki temat z własnego podwórka:

Pod koniec 2008 roku oddano do eksploatacji zmodernizowany 21-kilometrowy odcinek linii od Swarzędza do p.o. Poznań Junikowo:


Obrazek



Obrazek



Obrazek

źródło: http://plk-inwestycje.pl

Teraz przyszedł czas na modernizację samej stacji Poznań Główny. Obecnie realizowana jest przebudowa we wschodniej części stacji:
-peronów 1, 2, 3
-wiat peronowych
-zejść do przejścia podziemnego (+ windy dla niepełnosprawnych)
-budowa nowego przejścia w poziomie szyn (przejście służbowe)
-odwodnienie równi stacyjnej

Dokumentacja projektowa: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu
Wykonawca: Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych i Inżynieryjnych z Wrocławia
Koszt robót: 42,5mln zł

A obecnie wygląda to tak:

Widok z „Mostu dworcowego” w kierunku północnym. I od razu ciekawostka: Dwa rozjazdy łukowe dwustronne (symetryczne?) widoczne nad semaforem a pod bramką sieci trakcyjnej.


Obrazek


I w przybliżeniu...


Obrazek


Po drugiej stronie robota aż się pali w rękach: budowa peronu trzeciego. Konstrukcja peronu standardowo jak w całym modernizowanym węźle: prefabrykowane ścianki peronowe L + płyty peronowe w kolorze wiśniowym + prefabrykowana kostka betonowa. Niektórzy poznaniacy narzekają, że na Głównym mogliby położyć na peronach płyty marmurowe ew. granitowe... Wszystkim nie dogodzisz. Wysokość peronów: 55cm.


Obrazek


Już wbudowane i przygotowane do wbudowania w tory stacyjne podkłady strunobetonowe PS-83...


Obrazek


Docelowo w sąsiedztwie obecnego budynku dworca Poznań Główny ma powstać Zintegrowane Centrum Komunikacyjne (dworzec kolejowy + dworzec autobusowy + wydłużenie trasy PST (Poznański Szybki Tramwaj) i przystanek tramwajowy w miejscu obecnego peronu siódmego). Inwestorem jest firma TriGranit, prace budowlane mają się zacząć na początku przyszłego roku, a „inwestor i PKP dołożą wszelkich starań, żeby obiekt został oddany do użytku przed EURO2012...” Biorąc pod uwagę wielkość inwestycji, patrzę na ten termin z pewną dozą niedowierzania...

Wielkość inwestycji? No właśnie:
Dziś wygląda to tak:


Obrazek


...a po wybudowaniu nowego Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego ma to wyglądać tak:


Obrazek


Życzymy powodzenia!
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

PRKiI Wrocław remontuje Poznań Gł. ? toż to plama na honorze poznańskich firm.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
PRKiI Wrocław remontuje Poznań Gł. ? toż to plama na honorze poznańskich firm.

I tak bywa ;) Nie słychać było o tym ostatnio, bo PRKiI zostało wybrane na wykonawcę już pod koniec 2008 roku, ale ponieważ PKP PLK prowadziło rozmowy z inwestorami w sprawie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego to budowa została wstrzymana i ruszyła dopiero na początku tego roku kalendarzowego.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Łukasz Mikucki:
wiadomo co za konsorcja??

wygrało konsorcjum Poznań, czyli Ty.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

jeśli chodzi o regiony to żaden z dawnych OR nie jest dla mnie ideałem.
Wszędzie są problemy, a dużo moze dać pozytywny kontakt osobisty.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Osobiście miałem kontakt z OR. Warszawa, OR. Katowice i OR. Wrocław.
Oferowałem dla OR. Gdańsk, OR. Kraków i OR. Poznań.

Zawiodłem się na poznaniu, gdy przygotowali przetarg proj. i buduj. 13 km toru do wykonania w dwa miesiące.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
Osobiście miałem kontakt z OR. Warszawa, OR. Katowice i OR. Wrocław.
Oferowałem dla OR. Gdańsk, OR. Kraków i OR. Poznań.

Zawiodłem się na poznaniu, gdy przygotowali przetarg proj. i buduj. 13 km toru do wykonania w dwa miesiące.
Poruszyłeś ciekawy temat. Zdarza mi się spotkać z przetargiem gdzie okres wykonania zlecenia jest zupełnie z d..y. Przy bliższym kontakcie ze zlecającym dostaję informację, że tak naprawdę zdają sobie sprawę, że termin jest nierealny ale pozostało im (samorządowi, miastu, wpisać właściwe) do wydania kupę forsy - a czasu jak widać niewiele. Więc jeżeli się podejmiemy i ewentualnie nie wyrobimy to oni też będą wyrozumiali i niezbyt konsekwentni w naliczaniu kar (chętnie przychylą się do naszych tłumaczeń). Jeśli nie wydadzą tych pieniędzy w aktualnym okresie rozliczeniowym to w następnym dostaną mniej czego oczywiście by nie chcieli ;)
Takie prawo, pozdrawiam
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Gorzej jak kary naliczą i trzeba sprawę dać do sądu.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
Gorzej jak kary naliczą i trzeba sprawę dać do sądu.
Bez ryzyka nie ma zabawy ;)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Co to za zabawa. PLK mogłaby mieć wzór kontraktowy jednolity dla wszystkich biur realizacji inwestycji. Jednolite zasady postepowania, a nie na nowo odkrywać amerykę.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

2 lipca w Gdańsku otwarto oferty w postępowaniach na prace budowlane dotyczące linii kolejowych na terenie województwa pomorskiego i kujawsko-pomorskiego. Pierwsze postępowanie dotyczyło rewitalizacji linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Tczew między Bydgoszczą Główną i Tczewem.

W postępowaniu o zamówienie ubiegają się cztery firmy, które złożyły następujące oferty z ceną określoną za cały przedmiot zamówienia:

1. ALUSTA S.A. Poznań - 8 673 179,71 zł brutto
2. Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu - 9 969 651,39 zł brutto
3. Trakcja Polska S.A. Warszawa - 10 293 872,00 zł brutto
4. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe - 12 140 497,40 zł brutto.

Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację kontraktu wynosiła 10 736 000,00 zł brutto. W ramach tej kwoty zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej wraz z wzmocnieniem podtorza o łącznej długości 3,890 km torów, w następujących lokalizacjach:

1,2 km toru na odcinku Smętowo – Morzeszczyn,
2,7 km torów na odcinku Morzeszczyn – Pelplin.

Rewitalizacja linii nr 131 Chorzów Batory – Tczew na odcinku Bydgoszcz Główna – Tczew planowana jest do realizacji w latach 2010-2011 oraz w roku 2014-2015. Celem inwestycji jest przywrócenie prędkości rozkładowej 120 km/h na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji, a związku z tym skrócenie czasu podróży oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych napraw punktowych. W istotny sposób poprawiona zostanie przepustowość linii. Obecnie na rozpatrywanym odcinku dwutorowej linii kolejowej Bydgoszcz – Tczew obowiązują ograniczenia prędkości rozkładowej dla pociągów pasażerskich i towarowych w przedziale 40-80 km/h. Linia kolejowa nr 131 Chorzów Batory – Tczew jest linią magistralną i może być wykorzystywana jako część trasy alternatywnej dla połączenia: Warszawa - Kutno - Toruń - Bydgoszcz - Tczew dla ruchu pociągów z modernizowanej obecnie linii kolejowej E 65.

Zadanie będzie realizowane w systemie „Projektuj i buduj”.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Drugie z postępowań dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 18 na odcinku Toruń – Bydgoszcz.
O zamówienie ubiegają się cztery firmy, które złożyły następujące oferty z ceną określoną za cały przedmiot zamówienia:

1. Zakład Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu - 14 546 323,50 zł brutto,
2. Trakcja Polska S.A., Warszawa - 16 566 327,91 zł brutto,
3. Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno - Torowe - 15 257 171,26 zł brutto,
4. Strabag, Pruszków - 15 355 936,99 zł brutto.

Kwota, jaką zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację kontraktu wynosiła 18 300 000,00 zł brutto. Zakres rzeczowy prac do realizacji w 2010 roku przewiduje opracowanie niezbędnej dokumentacji projektowej i ekspertyzy technicznej wzmocnienia podtorza, na podstawie której będą wykonane roboty budowlane modernizacji nawierzchni torowej i podtorza. Modernizacja będzie wykonywana na szlaku Cierpice – Solec Kujawski, w zakresie:

modernizacji nawierzchni torowej na łącznej długości 5,5 km torów.
renowacji ław torowiska na długości 5,5 km torów,
modernizacji nawierzchni przejazdu kolejowego w okolicach miejscowości Cierpice.,

Ponadto będą wykonane punktowe modernizacje sieci trakcyjnej na odcinku Toruń Główny – Bydgoszcz Główna. Celem modernizacji linii nr 18 Kutno – Piła Główna na odcinku Toruń – Bydgoszcz, planowanej w latach 2010-2012 oraz w roku 2014, jest przywrócenie prędkości rozkładowej V =120 km/h na odcinkach linii poddanych kompleksowej modernizacji. Efektem prac będzie skrócenie czasu podróży oraz likwidacja istniejących ograniczeń w miejscach wykonanych modernizacji punktowych. W istotny sposób poprawiona zostanie także przepustowość linii. Linia kolejowa nr 18 jest linią normalnotorową, dwutorową, pierwszorzędną, czynną na długości 247 km. Aktualnie na odcinku Toruń – Bydgoszcz na przeważającej długości obowiązuje prędkość rozkładowa w przedziale 40÷90 km/h. Na odcinku między Kutnem i Piłą jest linią kolejową znaczenia państwowego. Przebiegając przez tereny województw: łódzkiego, kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego może być wykorzystana jako część trasy alternatywnej dla połączenia: Warszawa – Kutno – Toruń – Bydgoszcz – Tczew.

Zadania są planowane do sfinansowania ze środków budżetowych.


(źródło: PKP PLK Centrum Reazlizacji Inwestycji, 5 lipca 2010)
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

w obu przypadkach najniższe oferty złożyły pyry :)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

nie do końca. Alusta to zdaje się firma z kapitałem niemieckim.
Tylko sa zarejestrowani w Poznaniu.
Generalnie firmy niemieckie wolą Poznań lub Wrocław.
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Żaden kapitał niemiecki :) na prv wysłałem wiecej info
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

a tor-mel ? co to za firma ?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

A bym zapomniał. Zabrze Makoszowy jest do zrobienia. akurat robótka dla UNITORU B. Projektuj i buduj.
W zeszłym roku był już jakis zakres.
Pamiętam, bo się wściekałem, bo obok stacji Skanska ma swoją bazę i zaplecze.
A ja nie mogłem złożyć oferty majac grupkę od torów, własny pociąg sieciowy i pracowników w kosztach przestoju.



Wyślij zaproszenie do