Mirka Jot

Mirka Jot HR Manager STRABAG
Sp. z.o.o.

Temat: wysyp przetargów

raczej nie w każdym, ale oferta która wygrała pierwsze postępowanie była niska, poza tym firma nie ma duzego doswiadczenia na rynku kolejowym w Polsce.

Kurs Polimexu to inna sprawa - ktos tam mocno miesza i nie przestanie póki...zobaczymy co;)

narazie waży się giełdowy los Torpolu.

A swoją drogą bardzo dobrze życze tej firmie na tej inwestycji:)

konto usunięte

Temat: wysyp przetargów

Wszyscy musimy dobrze życzyć Polskim firmą - szkoda tylko że nasze prawo nie bardzo przejmuje się ich losem i ich ochrona..

Zamawiajacy nie podal w ogloszeniu uzasadnienia odrzucenia ofert, najprawdopodobniej bylo to nieprzedluzenie zwiazania z oferta.

PNiUIK ma doswiadczenie i napewno dobry kontakt z Zamawiajacym :) Byc moze troche sie przeliczyli z cena, mozliwosciami i czasem. Rzadko PLK decyduje sie na odrzucenie niskiej ceny.

ps. do podpisania umowy na E75 moze byc jeszcze daleka droga
Mirka Jot

Mirka Jot HR Manager STRABAG
Sp. z.o.o.

Temat: wysyp przetargów

większość z tych firm nie przedłużyła wadium.
Cóż-decyzja jest nieodwołalna, ale jeśli chodzi o podpisanie umowy to, jeśli Zamawiający je przeciągnie, harmonogram będzie nie ro zrealizowania, czyli budżet nie do rozliczenia za pieniądze UE;)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

i tak temat nie jest do zrealizowania w terminie kontraktowym,
torpol może sobie pozwolić na więcej niz inni i tyle
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

wadium, stary numer....
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Wreszcie przetargi na linie górskie:
309 Duszniki - Kudowa Zdrój
311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba

http://www.rynek-kolejowy.pl/33840/Linia_Duszniki_Zdro...

http://www.rynek-kolejowy.pl/33915/Jest_przetarg_na_mo...

Na linii 309 będziemy mieli praktycznie na całej długości objętej przetargiem podkłady stalowe typu Y.
Na 309 nie zazdroszczę Wykonawcy pracy w takim górskim terenie.
Krzysztof S.

Krzysztof S. Kierownik biura
projektów szynowych,
projektant w branży
...

Temat: wysyp przetargów

Ale nas to nie dotyczy. To tylko budowa a nie projekt. Jak tam sprawa z E20 Sochaczew - Swarzędz? Wydaje się że to dostaniecie?
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Krzysztof Sroga:
Ale nas to nie dotyczy. To tylko budowa a nie projekt. Jak tam sprawa z E20 Sochaczew - Swarzędz? Wydaje się że to dostaniecie?

Nic nie mówię, żeby nie zapeszyć. Sprawa w toku ;)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

zamawiającego na E75 czeka kontrola z Brukseli :))
Marcin Ludziejewski

Marcin Ludziejewski Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp

Temat: wysyp przetargów

A skąd takie rewelacje??? ;)))
Mirka Jot

Mirka Jot HR Manager STRABAG
Sp. z.o.o.

Temat: wysyp przetargów

więcej szans na Litwie...?:)

http://www.wnp.pl/wiadomosci/175794.html
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: wysyp przetargów

Damian Kosicki:
/ciach/
Na linii 309 będziemy mieli praktycznie na całej długości objętej przetargiem podkłady stalowe typu Y.
To ciekawe. Jakie to ma praktyczne znaczenie
- techniczne?
- kosztowe?
Na 309 nie zazdroszczę Wykonawcy pracy w takim górskim terenie.
Dlaczego nie zazdrościsz?
Są tacy co lubią wyzwania i odpowiedni poziom trudności.
Ja np. bardzo lubię :)
ed. lit Damian Hajduk edytował(a) ten post dnia 04.08.12 o godzinie 16:40
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: wysyp przetargów

Mirosława J.:
więcej szans na Litwie...?:)

http://www.wnp.pl/wiadomosci/175794.html

Zastanawiam się - na tym konkretnym przykładzie - skąd takie mocne forsowanie projektu Rail Baltica
czyli połączenia Polski (Warszawy) z małymi krajami "Pribałtyki".

W Polsce mamy ogrom do zrobienia w połączeniach wewnętrznych
i zewnętrznych, a skupiamy siły i środki na projekcie o znaczeniu raczej drugorzednym.

---

Jeśli wypowiedź jest na niewłaściwym wątku to proszę moderatora o przeniesienie na właściwy
Mirka Jot

Mirka Jot HR Manager STRABAG
Sp. z.o.o.

Temat: wysyp przetargów

może chodzi o transport intermodalny - zawsze by te tiry z białorusi czy litwy nie rozjeżdżały tak dróg w drodze na zachód...
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: wysyp przetargów

To byłoby na pewno wskazane. Chociaż kierunek wschód-zachód także w intermodalu jest ważniejszy niż "Pribałtika".
Tak-czy-owak nie słyszałem/nie czytałem o planowanych terminalach intermodalnych na pn.wschód od Warszawy, a więc rola Rail Baltica pod tym względem jest mocno dyskusyjna.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Damian Hajduk:
To ciekawe. Jakie to ma parkatyczne znaczenie
- techniczne?
- kosztowe?

Według mnie największa korzyść wynika z mniejszej długości podkładów stalowych typu Y: 2,00m mierzona u góry podkładu + 0,30m obsypania tłuczniem od czół podkładu, co daje 2,60m.

W przypadku zastosowania podkładów drewnianych lub strunobetonowych o L=2,50 + obsypanie czół 0,35m (przekrój zgodny z WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe...), co łącznie daje 3,20m.

Oszczędzamy 0,60m, co jest na wagę złota biorąc pod uwagę szerokość istniejących nasypów (a również i przekopów). Poszerzanie kilkunastometrowych nasypów, żeby uzyskać minimalną szerokość ław torowiska byłoby praktycznie nierealne, a na pewno ekonomicznie nieuzasadnione.

Praktycznie dla Wykonawcy będzie to oznaczało na pewno wiele problemów, szczególnie jeśli dodać do tego wymagane poszerzenia rozstawu szyn na łukach i konieczność wykonania prowadnic.

Należy się spodziewać wysokiej trwałości nawierzchni, co jest szczególnie korzystne w górskim terenie.

A jeśli chodzi o koszty to oszczędzamy na ilości tłucznia, płacimy dużo za same podkłady, ale nie wiem jak to wyjdzie w ogólnym rozrachunku.
Damian Hajduk:
Dlaczego nie zazdrościsz?
Są tacy co lubią wyzwania i odpowiedni poziom trudności.
Ja np. bardzo lubię :)

Nie zazdroszczę, bo będą mieli daleko do sklepu po piwo ;)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: wysyp przetargów

Damian Kosicki:
Damian Hajduk:
To ciekawe. Jakie to ma parkatyczne znaczenie
"parkatyczne" :)))
- techniczne?
- kosztowe?

Według mnie największa korzyść wynika z mniejszej długości podkładów stalowych typu Y: 2,00m mierzona u góry podkładu + 0,30m obsypania tłuczniem od czół podkładu, co daje 2,60m.
Dziękuję za klarowne przedstawienie tematu.
Podsumowując, w miejscach gdzie zajętość terenu ma kluczowe
znaczenie warto przewidzieć stosowanie podkładów stalowych typu Y.
A swoją drogą, to można rozważyć zastosowanie również w przestrzni miejskiej
gdzie cena gruntu wraz z wartością ewentualnych odszkodowań za zajęcie terenu
ma często kluczowe znaczenie.
Nie zazdroszczę, bo będą mieli daleko do sklepu po piwo ;)
Mogę im zorganizować logistykę projektu :)
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Akurat na linii 309 długość podkładu ma decydujące znaczenie, z uwagi na istniejące wysokie i wąskie nasypy. W innym terenie te zaoszczędzone 60cm nie miałyby pewnie większego znaczenia.

Teoretycznie podkłady typu Y mają jeszcze co najmniej kilka zalet, ale to wszystko informacje od producenta i trudno o ich obiektywną ocenę, tym bardziej, że tor na y-grekach nie jest zbyt popularną konstrukcją...
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Damian Kosicki:
Wreszcie przetargi na linie górskie:
309 Duszniki - Kudowa Zdrój
311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba

http://www.rynek-kolejowy.pl/33840/Linia_Duszniki_Zdro...

http://www.rynek-kolejowy.pl/33915/Jest_przetarg_na_mo...

Na linii 309 będziemy mieli praktycznie na całej długości objętej przetargiem podkłady stalowe typu Y.
Na 309 nie zazdroszczę Wykonawcy pracy w takim górskim terenie.
a na 311 to niby lepiej ?
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
a na 311 to niby lepiej ?

Lepiej, bo bliżej cywilizacji i lepszy dojazd drogami lokalnymi, a na 309 długie odcinki bez żadnej drogi.



Wyślij zaproszenie do