Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

"PAP - 25-05-2010 15:16
Torpol, spółka zależna Polimeksu Mostostalu ma sięgający 120 ml zł netto, czyli 146,4 mln zł brutto udział w kontrakcie konsorcjum, które zmodernizuje część linii kolejowej Warszawa - Gdynia - poinformował Polimex we wtorkowym komunikacie.
W skład konsorcjum, oprócz Torpolu wchodzą jeszcze następujące firmy: FEROCO, Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR.

Cena kontraktu dla całego konsorcjum wynosi netto 397.652.629,75 zł, a brutto 485.136.208,30 zł.
Kontrakt ma zostać zrealizowany w ciągu 24 miesięcy."

Co dokładnie mieści się w ramach tego kontraktu? Myślałem, że chodzi o wiadukty w Nowym Dworze Mazowieckim, ale to zupełnie nie te kwoty.
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Wykonanie robót budowlanych modernizacji infrastruktury kolejowej stacji i szlaków w obszarze LCS Ciechanów, Odcinek Ciechanów – Mława od km 99,450 do km 131,100. LOT A – stacje: Konopki, Mława. LOT B – szlaki: Ciechanów – Konopki, Konopki – Mława, w ramach Projektu „Modernizacja linii kolejowej E 65/CE 65 na odcinku Warszawa – Gdynia - obszar LCS Ciechanów".
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Michał Kaśkosz:
Przemysław Cieślik:
Na Częstochowie moi przycięli widzę też równo.

Kosztorys zamawiającego: 98 680 254 zł brutto

Cześć,

czy to przetarg na nową linię tramwajową?

M.Michał Kaśkosz edytował(a) ten post dnia 26.05.10 o godzinie 10:54
Tak, w Częstochowie próbują rozruszać komunikację tramwajową.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Michał Kaśkosz:
Cześć

jest taki wątek na forum skyscrapercity temat budowy dróg i autostrad wraz z mapą, czy jest jakaś mapa dotycząca kolei?

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=345003&...
Szukasz mapy sieci kolejowej ? Myślę, że na necie znajdziesz. Jak nie całość to poszczególnych oddziałówn regionalnych.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Damian Kosicki:
"PAP - 25-05-2010 15:16
Torpol, spółka zależna Polimeksu Mostostalu ma sięgający 120 ml zł netto, czyli 146,4 mln zł brutto udział w kontrakcie konsorcjum, które zmodernizuje część linii kolejowej Warszawa - Gdynia - poinformował Polimex we wtorkowym komunikacie.
W skład konsorcjum, oprócz Torpolu wchodzą jeszcze następujące firmy: FEROCO, Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR.

Cena kontraktu dla całego konsorcjum wynosi netto 397.652.629,75 zł, a brutto 485.136.208,30 zł.
Kontrakt ma zostać zrealizowany w ciągu 24 miesięcy."

Co dokładnie mieści się w ramach tego kontraktu? Myślałem, że chodzi o wiadukty w Nowym Dworze Mazowieckim, ale to zupełnie nie te kwoty.

Bo to jest poważna robota nie tam jakis wiadukcik.
Od Ciechanowa po Mławę włącznie wszystko za wyjątkiem docelowego srk.
No Może nie wszystko , bo z kontraktu wydzielono obiekciki, podobnie jak to było na poprzednich odcinkach.
Za to jest ze 2 km nowej linii, bo łuki są prostowane.
Reszte pewnie wyjaśni Łukasz.
Michał Kaśkosz

Michał Kaśkosz Design Engineer ZF

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
Michał Kaśkosz:
Cześć

jest taki wątek na forum skyscrapercity temat budowy dróg i autostrad wraz z mapą, czy jest jakaś mapa dotycząca kolei?

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=345003&...
Szukasz mapy sieci kolejowej ? Myślę, że na necie znajdziesz. Jak nie całość to poszczególnych oddziałówn regionalnych.

Cześć,

raczej chodzi mi o mapę planowanych inwestycji z terminami realizacji i statusem. Ewentualnie oceną jakie są szanse na ukończenie w terminie, tak jak robią to koledzy od ekspresówek i autostrad. Mapa którą robią cieszy się dużym poważaniem jest cytowana przez ogólnopolskie gazety a nawet instytucje rządowe.
Marzy mi się tak mapa dla całej infrastruktury w Polsce, drogowej, kolejowej rzecznej, telekomunikacyjnej.
Mapa którą podrzucił kolega jest chyba dobrym początkiem ale czuje jeszcze pewien niedosyt informacyjny.

Pozdrawiam M.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Łukasz Mikucki:
Wykonanie robót budowlanych modernizacji infrastruktury kolejowej stacji i szlaków w obszarze LCS Ciechanów, Odcinek Ciechanów – Mława od km 99,450 do km 131,100. LOT A – stacje: Konopki, Mława. LOT B – szlaki: Ciechanów – Konopki, Konopki – Mława, w ramach Projektu „Modernizacja linii kolejowej E 65/CE 65 na odcinku Warszawa – Gdynia - obszar LCS Ciechanów".

No tak, to teraz mi się wyjaśniło.
W komunikatach na stronie plki pojawiło się info o wiaduktach w Nowym Dworze, a o tym kontrakcie na odc. Ciechanów-Mława nic nie było. No ale to jeszcze świeża informacja - z 24 maja.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Czytałem gdzieś, że Trakcja Polska podpisze w przeciągu tygodnia umowę na LCS Działdowo. Czy to prawda ?
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Rynek Kolejowy podał taką informację.
Stanisław S.

Stanisław S. mgr inż. Automatyki

Temat: wysyp przetargów

Kiedy jeżdżę pociągami, to mam nieodparte wrażenie, że każdy kolejny remont i modernizacja wykonane przez polskich "specjalistów i inżynierów" tylko i wyłącznie pogarszają jakość-prędkość polskich szlaków kolejowych, np Opole-Wrocław, miało być 200 km/h, a jak jest każdy zobaczyć, odczuć, może.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Stanisław Szewczyk:
Kiedy jeżdżę pociągami, to mam nieodparte wrażenie, że każdy kolejny remont i modernizacja wykonane przez polskich "specjalistów i inżynierów" tylko i wyłącznie pogarszają jakość-prędkość polskich szlaków kolejowych, np Opole-Wrocław, miało być 200 km/h, a jak jest każdy zobaczyć, odczuć, może.

Panie Inżynierze, nie wiesz o czym piszesz.
skąd takie informacje iż na Wrocław- Opole miało być 200 km/h ?
Ta trasa nigdy nie była na taką prędkosć projektowana. 160 km/h i wszystko w temacie. A , że użytkownik nie radzi sobie z utrzymaniem linii po modernizacji, to raczej nie jest winą wykonawcy. Droga kolejowa się zużywa, rowy się czyści by nie nawadniać nasypów, zużyte elementy rozjazdów się wymienia, trawę na nasypach należy wykosić. Są to sprawy oczywiste, które przerastają zakłady linii.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Stanisław Szewczyk:
Kiedy jeżdżę pociągami, to mam nieodparte wrażenie, że każdy kolejny remont i modernizacja wykonane przez polskich "specjalistów i inżynierów" tylko i wyłącznie pogarszają jakość-prędkość polskich szlaków kolejowych, np Opole-Wrocław, miało być 200 km/h, a jak jest każdy zobaczyć, odczuć, może.

W zasadzie nie wiadomo co odpowiedzieć... Może jakiś przykład odcinka, na którym w wyniku modernizacji obniżono prędkość szlakową?

200km/h to przebudowa wszystkich skrzyżowań jednopoziomowych z drogami na dwupoziomowe, zwiększanie promieni łuków poziomych, wykup gruntów, ew. wyburzenia, sygnalizacja kabinowa, przebudowa sieci trakcyjnej i...
Przemysław Cieślik:
Panie Inżynierze, nie wiesz o czym piszesz.

No właśnie.
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Stanisław Szewczyk:
Kiedy jeżdżę pociągami, to mam nieodparte wrażenie, że każdy kolejny remont i modernizacja wykonane przez polskich "specjalistów i inżynierów" tylko i wyłącznie pogarszają jakość-prędkość polskich szlaków kolejowych, np Opole-Wrocław, miało być 200 km/h, a jak jest każdy zobaczyć, odczuć, może.

Te żale niech Pan wylewa osobom zarządzającym danym odcinkiem linii kolejowej (PKP PLK). To sekcja (ISE) decyduje o prędkości rozkładowej a nie Wykonawca robót.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Stanisław Szewczyk:
Kiedy jeżdżę pociągami, to mam nieodparte wrażenie, że każdy kolejny remont i modernizacja wykonane przez polskich "specjalistów i inżynierów" tylko i wyłącznie pogarszają jakość-prędkość polskich szlaków kolejowych, np Opole-Wrocław, miało być 200 km/h, a jak jest każdy zobaczyć, odczuć, może.

Niestety za nieporządek na torach i tego konsekwencje nam się dostało. Przypomniało mi się przysłowie "kowal zawinił cygana powiesili". Trzeba się chyba z tym pogodzić, że pasażerowie będą uogólniać i trudno ich winić za brak wiedzy technicznej - nie każdy się musi orientować w temacie. Cieszę się tylko, że koledze wytłumaczyliście, a nie zaczęliście go od razu kopać ;)
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Co myślicie o tym przetargu:

W dniu 26 maja br. w siedzibie Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisana została umowa między SNCF INTERNATIONAL oraz RÉSEAU FERRÉ DE FRANCE a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., która ma na celu przygotowanie kadr do projektowania, budowy i nadzoru oraz eksploatacji kolei dużych prędkości.

Umowę podpisali:

ze strony Wykonawcy: Pan Frédéric Bardenet – Dyrektor Operacyjny SNCF INTERNATIONAL

ze strony Zamawiającego: Pan Zbigniew Szafrański – Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Pan Marek Pawlik – Wiceprezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Czas obowiązywania umowy: do 31 grudnia 2010 r.;

Wartość umowy: 43 888 EURO (netto)

Źródło finansowania: środki własne refundowane z pomocy technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Podczas spotkania dyrektor operacyjny SNCF Frédéric Bardenet stwierdził, że cieszy go możliwość wykorzystania doświadczenia kolei francuskich dla wyszkolenia polskich kadr eksperckich kolei dużych prędkości:

- Francja ma duże doświadczenie zarówno lokalne, jak i międzynarodowe w tej dziedzinie i jesteśmy dumni, że możemy tą wiedzą podzielić się z polskimi partnerami. Mam nadzieję, że podpisaniu umowy będziemy mogli szybko rozpocząć pierwszą fazę szkolenia. Obecny na spotkaniu Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zbigniew Szafrański powiedział, że przystępując do budowy kolei dużych prędkości w Polsce, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. tworzy od podstaw kompletnie nowy organizm kolejowy: - Organizm ten musi być perfekcyjnie zarządzany i w dużej mierze będzie bazował na pracy ludzi młodych. Potrzeby kadrowe są duże i obejmują na etapie przygotowania i budowy linii dużych prędkości:

Ekspertów znających zagadnienia poszczególnych elementów infrastruktury:

Ekspertów ds. analiz ekonomicznych i finansowych,
ekspertów ds. standardów technicznych,
ekspertów ds. analiz rynku i prognoz przewozowych,
ekspertów ds. ochrony środowiska,

Na etapie zabezpieczenia potrzeb taborowych:
ekspertów ds. techniki pojazdów szynowych,
ekspertów ds. utrzymania taboru,
ekspertów ds. analiz ekonomicznych,
ekspertów ds. eksploatacyjnych.

A na etapie eksploatacji linii:
wysokokwalifikowaną obsługę pociągów,
systemy obsługi podróżnych,
marketing,
dyspozyturę i zarządzanie ruchem,
utrzymanie infrastruktury
serwisowanie taboru.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Żałuję, że nie znam francuskiego.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Stanisław Szewczyk:
Kiedy jeżdżę pociągami, to mam nieodparte wrażenie, że każdy kolejny remont i modernizacja wykonane przez polskich "specjalistów i inżynierów" tylko i wyłącznie pogarszają jakość-prędkość polskich szlaków kolejowych, np Opole-Wrocław, miało być 200 km/h, a jak jest każdy zobaczyć, odczuć, może.
Pojawił się nowy Regio-express i wygląda obiecująco:
http://www.rynek-kolejowy.pl/16206/Dziewiczy_kurs_REGI...
może nie będzie szybciej ale na pewno estetycznie i wygodnie.
Stanisław S.

Stanisław S. mgr inż. Automatyki

Temat: wysyp przetargów

Rafał Zakrzewski:
Stanisław Szewczyk:
Kiedy jeżdżę pociągami, to mam nieodparte wrażenie, że każdy kolejny remont i modernizacja wykonane przez polskich "specjalistów i inżynierów" tylko i wyłącznie pogarszają jakość-prędkość polskich szlaków kolejowych, np Opole-Wrocław, miało być 200 km/h, a jak jest każdy zobaczyć, odczuć, może.
Pojawił się nowy Regio-express i wygląda obiecująco:
http://www.rynek-kolejowy.pl/16206/Dziewiczy_kurs_REGI...
może nie będzie szybciej ale na pewno estetycznie i wygodnie.

Zapewne znowu komuś będzie przeszkadzał i znajdzie się jakiś pretekst, żeby go zdjąć.
Stanisław S.

Stanisław S. mgr inż. Automatyki

Temat: wysyp przetargów

Damian Kosicki:

Przemysław Cieślik:
Panie Inżynierze, nie wiesz o czym piszesz.

No właśnie.

No tak, bo przecież polskie koleje są wogóle super, tylko pasażerowie narzekają, bo nie wiedzą co mówią.



Wyślij zaproszenie do