Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

pyskowice- nikt nie zmieścił się w kwocie zamawiającego.
Mirka Jot

Mirka Jot HR Manager STRABAG
Sp. z.o.o.

Temat: wysyp przetargów

GDDKiA chce, by wykonawcy projektując drogę, wzięli też pod uwagę koszt jej utrzymania. Najniższa cena nie będzie już decydującym kryterium - pisze "Puls Biznesu".

może to odniesie się też z czasem do PLKi....
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Mirosława J.:
GDDKiA chce, by wykonawcy projektując drogę, wzięli też pod uwagę koszt jej utrzymania. Najniższa cena nie będzie już decydującym kryterium - pisze "Puls Biznesu".

może to odniesie się też z czasem do PLKi....

PLK nie utrzymuje torów. A sposób projektowania wynika z z PFU i dziwadeł jakie można tam znaleźć.
Mirka Jot

Mirka Jot HR Manager STRABAG
Sp. z.o.o.

Temat: wysyp przetargów

KIO jednak przyznała przetarg na LCS Łuków VIAS i Pol-Aquie.
trzymamy kciuki za realizację...;)
Lechosław Łambucki

Lechosław Łambucki Kierownik Budowy /
Kierownik Projektu

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
Mirosława J.:
GDDKiA chce, by wykonawcy projektując drogę, wzięli też pod uwagę koszt jej utrzymania. Najniższa cena nie będzie już decydującym kryterium - pisze "Puls Biznesu".

może to odniesie się też z czasem do PLKi....

PLK nie utrzymuje torów. A sposób projektowania wynika z z PFU i dziwadeł jakie można tam znaleźć.

Jak to PLK nie utrzymuje torów? Jako zarządca infrastruktury ma taki obowiązek i go raz lepiej raz gorzej wypełnia.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

wypełnia etaty i wstawiają kolejne ograniczenia.
Kto ma utrzymywać linie jak nie ma ludzi by obsadzić awaryjną ?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Mirosława J.:
KIO jednak przyznała przetarg na LCS Łuków VIAS i Pol-Aquie.
trzymamy kciuki za realizację...;)

A to niekonsekwencja, trzeba odwołać się do sądu.
Odrzucano już oferty za to, że uzupełniano dokumenty z datami po złożeniu ofert.
Lechosław Łambucki

Lechosław Łambucki Kierownik Budowy /
Kierownik Projektu

Temat: wysyp przetargów

Przemysław Cieślik:
wypełnia etaty i wstawiają kolejne ograniczenia.
Kto ma utrzymywać linie jak nie ma ludzi by obsadzić awaryjną ?
Bądźmy szczerzy, gdyby tak było naprawdę, nie mielibyśmy po czym dzisiaj jeździć jeśli o tory chodzi. Rzeczywiście jest źle ale to nie wina tylko PLKi - jak zrobić coś z niczego?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

Jeżeli masz firmę to będziesz trzymał ludzi dla samego trzymania?
Tam nigdy nie było polityki zatrudnienia.
Mirosław Cwetko

Mirosław Cwetko inspektor
diagnosta,PKP PLK
S.A.:ZLK Gdynia

Temat: wysyp przetargów

P.Przemku ma pan całkowita racje
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: wysyp przetargów

Otwarcie ofert na przetarg na E20 - pozostałe roboty - opracowanie dokumentacji projektowej.

http://www.rynek-kolejowy.pl/31905/12_ofert_na_projekt...

Przetarg na projektowanie jakiego dawno nie było, bo budżet Zamawiającego to 146 mln PLN.

No ale konkurencja nie śpi, w związku z czym oferty pod względem kwotowym przedstawiają się następująco:

1. 36,3 mln PLN - URS Polska (Scott Wilson?)
2. 41,8 mln PLN - konsorcjum poznańsko-krakowskie.
3. 43,6 mln PLN - Hiszpanie z tarnowskim MGGP
Łącznie aż 12 ofert.

Kryterium oceny złożonych ofert:
60% cena
40% tzw. jakość
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: wysyp przetargów

a zrobią za te pieniądze ?
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Dużo się dzieje na szczytach PKP. Miejmy nadzieję, że zaowocuje to wysypem przetargów.
Pozdrawiam
Tomasz Kośnik

Tomasz Kośnik Prezes Zarządu TKMC
Executive
Recruitment

Temat: wysyp przetargów

Wojna cenowa z dróg przenosi się na kolej. Widać to coraz wyraźniej.
Jest jednak szansa, że jak w jednym czasie pojawi się duża ilość przetargów firmy nie będą starały za wszelką cenę czegoś wygrać i nie pójdą w ślady Covec, DSS, PBG i Mostostalu Warszawa.
Katarzyna Chęcińska

Katarzyna Chęcińska Inżynier budowy,
dziennikarz

Temat: wysyp przetargów

Jakie są największe firmy (konsorcja) kolejowe biorące udział w przetargach? Rok 2011,2012.
Czy lokalizacja inwestycji dla tych firm jest istotna?
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Cześć Kasiu,
odpowiem tylko na drugie pytanie:
Lokalizacja zawsze jest istotna ale nie na tyle żeby nie startować w przetargu. W skrócie - mało istotna ;-)
Jeśli lokalizacja inwestycji to rodzinne strony lub firma wcześniej tam działała to łatwiej będzie znaleźć podwykonawców, porozumieć się z urzędami itp.

Pozdrawiam
Mirka Jot

Mirka Jot HR Manager STRABAG
Sp. z.o.o.

Temat: wysyp przetargów

Tomasz Kośnik:
Wojna cenowa z dróg przenosi się na kolej. Widać to coraz wyraźniej.
Jest jednak szansa, że jak w jednym czasie pojawi się duża ilość przetargów firmy nie będą starały za wszelką cenę czegoś wygrać i nie pójdą w ślady Covec, DSS, PBG i Mostostalu Warszawa.

Mostostal wygrał w chwili obecnej każdą rozpisaną spalarnię, więc akurat z wymienionych powyżej spółek on ma jedną z lepszych sytuacji..
PBG też działa hipnotyzując inwestorów giełdowych "świetnymi i perspektywicznymi informacjami", więc zobaczymy...
póki co najbardziej mi się podobają przepychanki na linii Covec - Gromada, ale to off topic, więc wróćmy do tematów kolejowych..:)

Jak Panowie uważacie - czy zmiany w zarządzie Zamawiającego zmienią sytuację na tyle, że firmy odczują zastrzyk gotówki/ większe możliwośći przetargowe..?
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Mirosława J.:
Jak Panowie uważacie - czy zmiany w zarządzie Zamawiającego zmienią sytuację na tyle, że firmy odczują zastrzyk gotówki/ większe możliwośći przetargowe..?

Za wcześnie na takie dywagacje. Zobaczymy jak sobie poradzi nowa rakieta rządowa z kolejowym betonem ;-)
Pozdrawiam
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: wysyp przetargów

Rafał Z.:
Cześć Kasiu,
odpowiem tylko na drugie pytanie:
Lokalizacja zawsze jest istotna ale nie na tyle żeby nie startować w przetargu. W skrócie - mało istotna ;-)
Jeśli lokalizacja inwestycji to rodzinne strony lub firma wcześniej tam działała to łatwiej będzie znaleźć podwykonawców, porozumieć się z urzędami itp.
Nie ma to jak samemu sobie diametralnie zaprzeczyć ?
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: wysyp przetargów

Damian Hajduk:
Rafał Z.:
Cześć Kasiu,
odpowiem tylko na drugie pytanie:
Lokalizacja zawsze jest istotna ale nie na tyle żeby nie startować w przetargu. W skrócie - mało istotna ;-)
Jeśli lokalizacja inwestycji to rodzinne strony lub firma wcześniej tam działała to łatwiej będzie znaleźć podwykonawców, porozumieć się z urzędami itp.
Nie ma to jak samemu sobie diametralnie zaprzeczyć ?
1. Fakt: pomimo wszystkich zalet związanych ze znajomością własnego regionu firmy rodzime często przegrywają przetargi z firmami z drugiej strony Polski albo z zagranicy. Tutaj widać, że lokalizacja nie jest na tyle istotna aby miała wpływ na cenę.
2. Jeśli znam rynek to wiem gdzie mogę zaoszczędzić. Bazę firmy również mam blisko więc tu również ograniczam koszty. Tworząc kosztorys biorę pod uwagę powyższe co daje mi niższą cenę ofertową. Tutaj znów widać, że lokalizacja ma wpływ na cenę.
Na pozór dwa wykluczające się stwierdzenia są tylko różnymi spojrzeniami na tę samą sprawę. I wcale nie muszą się wykluczać. Czasem Damianie trzeba się znać temat aby się wypowiadać.



Wyślij zaproszenie do