Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Tiry na Tory

Sebastian Świniarski:
Na wstępie mała prośba o dzielenie tekstu na akapity - łatwiej się wtedy czyta. :-)
Dorota - za prowadzenie ruchu na polskiej sieci kolejowej odpowiada zarządca infrastruktury. Bardzo restrykcyjne przepisy regulują ruch pociągów. Cały proces przewozowy jest oparty na tym jak PLK wytrasuje i jakie da czasy. Proszę Cię uwierz, że w przewozach intermodalnych mieliśmy (nie pracuje już tam) pełną informację na temat każdego pociągu i co jest oczywistą konsekwencją - Klient również. Idzie to w dobrą stronę i liczę, że w perspektywie krótko kresowej osiągnięty będzie stan odwrotny do Twojej opinii. Optymalizowane są procesy - lecz tak rewolucyjne zmiany wymagają czasu. Myślę, że w pewnym nie oddalonym bardzo w czasie momencie będziesz zaskoczona.
Sebastianie, o tym kto za co odpowiada, kto komu jakie dane i do jakiego systemu podaje oraz jak się konstruuje wykresy ruchu - orientuję się bardzo dobrze. Jak w Katowicach wygląda śledzenie składów zwartych - widziałam na własne oczy. Niestety nie wzbudziło to mojego zachwytu - mówiąc eufemistycznie.

Jeśli - pisząc o tych rychłych zmianach - masz na myśli system informatyczny, który Cargo zamówiło, to jeszcze to trochę potrwa. Jak na razie czas od powstania SIWZu do ogłoszenia wyników przetargu - 2 lata. Przy czym jest jeszcze taki mały drobiazg jak infrastruktura, na której ten system miałby chodzić. Znając obecne warunki pracy niektórych kas terminalowych - nie widzę możliwości wdrożenia w krótkim czasie, bo wymagałoby to zmian rewolucyjnych, które z definicji są szybkie i kosztowne, a więc niemożliwe przy mentalności nadal panującej w Cargo. Zmiany wymagające czasu to ewolucja - koszty dużo większe, ale rozłożone w czasie wydają się mniejsze.

Poza wszystkim, to zgadzam się w Wojtkiem, że najpierw trzeba doprowadzić do perfekcji wożenie kontenerów koleją na czas. Dopiero potem można zacząć się bawić w wożenie ciężarówek wagonami - o ile w ogóle jeszcze będzie taka potrzeba. Dla mnie idea TnT jest z definicji pomysłem nietrafionym (delikatnie mówiąc). Ja myślę, że odgrzewa się ją u nasz cały czas, aby zamydlić oczy lobby samochodowemu. Gdyby transport kontenerów był naprawdę dobrze zorganizowany i przystępny cenowo, praca połowy kierowców ciężarówek sprowadziłaby się do jeżdżenia między fabryką i stacją oddaloną np. o 6 km. A to już nie jest w interesie kierowców.

A co do taboru, to platforma kontenerowa jest najtańszym typem wagonu - zarówno w produkcji jak i utrzymaniu. Jedyną nadbudową ostojnicy są trzpienie na sprężynach, które utrzymują kontener na miejscu.Dorota K. edytował(a) ten post dnia 30.01.10 o godzinie 12:10
Łukasz S.

Łukasz S. doradca ds.
wizerunku, rzecznik
prasowy

Temat: Tiry na Tory

gazeta.pl/biznes

Prywatni przewoźnicy częściej uruchamiają ciężkie pociągi towarowe wożące np. kruszywa. Od nowego roku za takie przewozy opłaty są dużo wyższe. - To ewidentna ingerencja polityki w wolny rynek usług kolejowych, na co nie możemy się zgodzić - mówi Milczarski.

Według niezależnych przewoźników nowe taryfy dostępu do torów dla PKP Cargo oznaczają średni spadek kosztu dostępu do infrastruktury na poziomie 18,5 proc. (od 6 do 30 proc. w zależności od przewozów). W przypadku prywatnych przewoźników w zależności od kategorii przewozów według Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych koszty mogą spaść o 5 proc., ale i wzrosnąć o 6 proc. w przypadku cięższych pociągów.

Co na to resort infrastruktury? - Nowy cennik nie sprzyja PKP Cargo - uważa Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa. - Regulacja stawek służy natomiast zmniejszeniu dysproporcji pomiędzy stawkami dostępu do torów dla pociągów lekkich i ciężkich, które były zbyt duże - dodaje. Resort podaje, że celem obniżenia stawek za lżejsze pociągi było promowanie lżejszych przewozów np. intermodalnych, czyli choćby kontenerowych.

Resort nie chce komentować tego, że ZNPK złożył w sprawie nowych stawek skargę do Komisji Europejskiej.
Tomasz K.

Tomasz K. EBCC Poland S.A.

Temat: Tiry na Tory

Wiem ze malo to ma wspolnego z tematyka, ale tu jest inny przyklad "wagony na TIRY"

Obrazek

Widać ze ten system się nie sprawdził (moze ktos ma wiecej informacji o tym systemie)Tomasz K. edytował(a) ten post dnia 04.04.10 o godzinie 18:34
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: Tiry na Tory

Tomasz K.:
Widać ze ten system się nie sprawdził (moze ktos ma wiecej informacji o tym systemie)

Wbrew pozorom system ma się całkiem nieźle ;]

Obrazek


W Polsce chyba PESA swoje tramwaje tak wozi.Marcin Kawka edytował(a) ten post dnia 04.04.10 o godzinie 20:30
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Tiry na Tory

Marcin Kawka:
W Polsce chyba PESA swoje tramwaje tak wozi.
Zależy od rozstawu kół. Wiem, że do Bari tramwaje PESY pojechały na własnych kołach ciągnięte przez lokomotywę po torach kolejowych.
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: Tiry na Tory

Dorota K.:
Zależy od rozstawu kół. Wiem, że do Bari tramwaje PESY pojechały na własnych kołach ciągnięte przez lokomotywę po torach kolejowych.

Bari kupiło SZT a nie tramwaje. Rozstaw chyba nie jest decydujący, bo Ukraińcy kupili w PESie 620M na rozstaw 1520 i jakoś przez Polskę o własnych siłach przejechało, a tramwaje dla Warszawy (1435) jechały na platformach TIRowych.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: Tiry na Tory

Marcin Kawka:
Dorota K.:
Zależy od rozstawu kół. Wiem, że do Bari tramwaje PESY pojechały na własnych kołach ciągnięte przez lokomotywę po torach kolejowych.

Bari kupiło SZT a nie tramwaje.
Wydawało mi się, że tramwaje, ale nie będę się upierać.

konto usunięte

Temat: Tiry na Tory

Dorota K.:
Wydawało mi się, że tramwaje, ale nie będę się upierać.

Dokładniej to kupiło spalinowe zespoły trakcyjne typu 220M z oznaczeniem ATR220. Nieco podobne do typu 219M, oferowanego na rynku krajowym.
Tomasz K.

Tomasz K. EBCC Poland S.A.

Temat: Tiry na Tory

Mam pytanie ile kosztu wagon kieszeniowy lub podobny do wożenia naczep względem wagonu tylko do kontenerów. Nie wiem czy nie lepiej (taniej i szybciej) ładunki ładować do kontenerów (jest ich spory wybór) a następnie dostarczyć do najbliższej bocznicy z drogą załadunkową przy użyciu takiej naczepy.
http://www.youtube.com/watch?v=IAU7RAtUk7o
Nie trzeba budować nowych terminali a taki zestaw drogowy może rozwiązać problem "ostatniego kilometra". Taki pojazd powinien należeć do kolei i klient niech się nie martwi jak przewiezie się pojemnik (kontener)! Ile na naczepie ile na platformie.

I chciałbym przypomnieć, że koleje DB miały system "Von Haus zu Haus" (nie wiem jak sprawdzał się w praktyce)

konto usunięte

Temat: Tiry na Tory

Chyba lepszy – tańszy, szybszy i praktyczniejszy – byłby system pociągu bimodalnego opracowany przez prof. Mariana Medwida w IPS TABOR:
http://www.tabor.com.pl/multitrailor.html
W tym systemie również nie trzeba budować terminali – wystarczy jeden tor z ułożonymi płytami betonowymi (podobnie jak na przejazdach). Całość obsługuje jedna osoba. Taki skład może poruszać się z prędkością do 160 km/h (przy naciski 180 kN na oś wózka), podczas gdy standardowe wagony do przewozu kontenerów mają dopuszczenie na 120 km/h. No i co ważne, dostał dopuszczenie na wszystkie typy nadwozia naczepy, co umożliwia przewóz cieczy, w tym cieczy niebezpiecznych.
Czas sformowania i rozformawania jest chyba krótszy od czas niż czas przeładunku kontenera metodą ukazaną w powyższym filmiku.
Tomasz K.

Tomasz K. EBCC Poland S.A.

Temat: Tiry na Tory

Zajrzałem na stronę http://www.tabor.com.pl/multitrailor.html i czytam, ze "Naczepa bimodalna to naczepa o specjalnej konstrukcji ze wzmocnioną..." więc to powinna kupić kolej i organizować całą dostawę od klienta do klienta. Inaczej nie będzie "się opłacać".
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Tiry na Tory

Podpisz petycję: Tiry na tory:

http://www.tirynatory.pl/przylacz-sie/podpisz-petycje

konto usunięte

Temat: Tiry na Tory

Tomasz K.:
/ciach.../
Nie wiem czy nie lepiej (taniej i szybciej) ładunki ładować do kontenerów (jest ich spory wybór) a następnie dostarczyć do najbliższej bocznicy z drogą załadunkową przy użyciu takiej naczepy.
http://www.youtube.com/watch?v=IAU7RAtUk7o
Nie trzeba budować nowych terminali a taki zestaw drogowy może rozwiązać problem "ostatniego kilometra". Taki pojazd powinien należeć do kolei i klient niech się nie martwi jak przewiezie się pojemnik (kontener)! Ile na naczepie ile na platformie.

To tzw. side-loader czyli naczepa samowyladowcza, zadna nowosc, od lat jest ich kilka(nascie ?) w Polsce. Jestem jednak ciekaw w jaki sposob rozladujesz/zaladujesz przy jej uzyciu wagon ;)

W.
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: Tiry na Tory

Robert Mucha:
Wydaje mi się, że powinniśmy (jako kraj) zacząć od wprowadzenia TnT w przewozach tranzytowych:
1. wschód <-> zachód
2. północ <-> poludnie

Oraz wschód - Północ (np. Ukraina - Bałtyk).

konto usunięte

Temat: Tiry na Tory

Jakub Łoginow:
Oraz wschód - Północ (np. Ukraina - Bałtyk).
Oraz resztę kierunków składalnych z róży wiatrów...

Ciekawe kiedy najbardziej zainteresowani wpadną na to, że trwa kampania mająca na celu wykazanie bezsensu utrzymywania czegoś innego niż magistrale...
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Tiry na Tory

Sławomir Zimosz:
Jakub Łoginow:
Oraz wschód - Północ (np. Ukraina - Bałtyk).
Oraz resztę kierunków składalnych z róży wiatrów...

Ciekawe kiedy najbardziej zainteresowani wpadną na to, że trwa kampania mająca na celu wykazanie bezsensu utrzymywania czegoś innego niż magistrale...

Magistale są ważne, ale dla tranzytu. Dla nas są ważne linie towarowe do bocznic i ich remonty, bo z tego żyje kolej.

konto usunięte

Temat: Tiry na Tory

Przemysław Cieślik:
Magistale są ważne, ale dla tranzytu. Dla nas są ważne linie towarowe do bocznic i ich remonty, bo z tego żyje kolej.
No to macie pecha :/
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Tiry na Tory

wy też macie. Bez koleji to grupa będzie musiała zmienić nazwę na historyczno-wspominkową

konto usunięte

Temat: Tiry na Tory

Przemysław Cieślik:
wy też macie.
Ale my już nie mamy złudzeń, że mamy ;>
Bez koleji to grupa będzie musiała zmienić
nazwę na historyczno-wspominkową
A właśnie, że nie będzie trzeba zmieniać nazwy. Wystarczy zmienić opis :D
Sebastian Świniarski

Sebastian Świniarski Przewozy
Intermodalne

Temat: Tiry na Tory

Witam,

Mam kilka informacji na temat projektu TnT. Bardzo chętnie poznam Waszą opinię na temat niżej wyminionych:
1. http://tirynatory.pl
2. http://zmpd.pl/aktualnosc.php?akt_id=4062

Czekam na ciekawe spostrzeżenia i opinie.

Zapraszam do dyskusji!!

Następna dyskusja:

Dlaczego zimą pękają tory?




Wyślij zaproszenie do