Iwona O.

Iwona O. nauka to potęgi
klucz :)

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Tomek Banaszczyk:
Czy to się zmieni??
NIE!! Osoba najważniejsza w Ministerstwie Infrastruktury odpowiedzialna za kolej (w rozumieniu ministerstwa PKP i tylko PKP to kolej), prof. M. Chaberek, po utracie stanowiska został Członkiem Rady Nadzorczej PKP SA. Czyli podmiotu który będzie dzielił majątek PKP. Czyli odbierał coś zarządcy PKP PLK i dawał PKP CARGO. A Pan prof. M. Chaberek zawsze dbał o kolej czyli PKP. Precyzyjniej - PKP CARGO S.A. które nic nie musi udostępniać innym przewoźnikom i dlatego ma mieć najważnijsze elementy infrastruktury - miejsca wyładunku i załadunku.

Pozwolę sobie zaktualizować wypowiedź Tomka. Prof. Chaberek jeszcze w styczniu zrezygnował z członkostwa w Radzie Nadzorczej PKP.
Pozdrawiam,
Iv.
Tomek Banaszczyk

Tomek Banaszczyk prawnik - spec.
podmioty stanowiące
infrastrukturę rynku
...

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Faktycznie, małe zaskocznie. Jednak gest powołania prof. Chaberka był jednoznaczną informacją - rząd i PKP to jedność. I to chciałem zaakcentować. Dowód na oczywiste nierówne traktowanie podmitów na rynku. Jak więc można się spodziewać od władzy, podjęcia poważnych kroków zmierzających do wprowadzenia zdrowych zasad konkurencji na rynku kolejowym. To jest wieczna gry pozorów. Bo jak nazwać sytuację w której zarządca infrastruktury kolejowej zgodnie z prawme nie ma żadego obowiązku udostepniać bocznic kolejowych. Czyli bastionów liberalizacji rynku kolejowego. Elementów bez których prowadzenie działalnośći w zakresie transortu kolejowego rzeczy, nie ma najmniejszego sensu.
To że PKP PLK SA udostępnia te elementy. No cóż. Może nie musi. I tak bocznice są w wiekszości w rękach PKP CARGO, które również nie ma żadnych na gruncie polskiego prawa obowiązku wpuszczać kogokolwiek. Gdzie prawem zapewniona konkurencja? A co jest zaskoczeniem, w tych polowych warunkach istnieje i ma się całkiem nieźle. Zawsze zastanawiałem się jakim cudem bez żadnych podstaw ustawowych udaje im się istnieć na rynku.

konto usunięte

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Po to samochody mają koła, aby jechać po drodze, a nie na platformie, po szynach. Popyt na transport będzie rósł, ale rozwiązaniem jest poprawa standardów dróg aby zwiększyć średnią prędkość samochodów (obecnie w Polsce ok. 40 km/h). Kolej TAK, ale w tradycyjny sposób"

Zupełnie się nie zgodzę. Chyba nie słyszałaś o kosztach ubocznych transportu samochodowego. Mówię tu głównie o zanieczyszczeniu środowiska, "rozjeżdżonych" drogach przez tiry, wypadkach itd itp. Transport samochodowy jest niezastąpiony na małe i średnie odległości, natomiast jeżeli chodzi o tranzyt i tranport międzynarodowy to obowiązkowo Landstrasse.

PozdrawiamKrzysztof Kulczycki edytował(a) ten post dnia 05.10.08 o godzinie 22:49
Slawomir Denicki

Slawomir Denicki Naczelnik, PKP CARGO
SA

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Witam. mam sporo materialow w tematyce modernizacji taboru PKP CARGO S. A
Karol K.

Karol K. Konstruktor

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Odświeżono wątek to mogę dodać że jeśli ktoś szuka informacji nt. Intermodalu i kolei warto zajrzeć do książki "Transport intermodalny w sieciach logistycznych" dr Stanisława Kwaśniowskiego oraz paru innych pozycji wydanych w ramach serii "Navigator" http://www.navigator.pwr.wroc.pl/ (dział historia).
Pozdrawiam.Karol Kwiatkiewicz edytował(a) ten post dnia 06.01.09 o godzinie 00:19
Tomasz K.

Tomasz K. EBCC Poland S.A.

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Chcialbym przypomniec ze ten problem na kolei nie jest nowy
Obrazek

wiec jeśli ma ktoś wiecej informacji o tym prosze mi je przeslać.
Tomasz Szmid

Tomasz Szmid Prezes Zarzadu,
Balticon S.A.

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Fantastycznie teoretyczna dyskusja.

Jesli ktos chce dostarczyc kontener samochodem, to on tam dojezdza na okreslona godzine.

Jesli koleja, to tez, ale plus minus 3 dni i wcale nie taniej.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Tomasz Szmid:
Fantastycznie teoretyczna dyskusja.

Jesli ktos chce dostarczyc kontener samochodem, to on tam dojezdza na okreslona godzine.

Jesli koleja, to tez, ale plus minus 3 dni i wcale nie taniej.

Pojedynczego kontenera w granicach Polski nikt nie będzie wysyłał koleją, ale 20 kontenerów w tym samym kierunku to czemu nie.
Tomasz K.

Tomasz K. EBCC Poland S.A.

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Dodam kilka ciekawych fotek odnosnie tego tematu.

Obrazek



Obrazek


http://www.lokstall1.se/adam_modellbau.htm

I coś czego w Polsce nie spotka się:


Obrazek
Paweł Sołtysik

Paweł Sołtysik Wyższa Szkoła
Informatyki i
Zarządzania w
Rzeszowie

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

posiadam materiały do prac magisterskich licencjackich inżynierskich TRANSPORT INTERMODALNY / kombinowany

gg 10886320Paweł Sołtysik edytował(a) ten post dnia 27.12.12 o godzinie 16:44
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

http://www.rynek-kolejowy.pl/41177/Intermodal_Inwestyc...

Może za upiększaniem dworców ruszy przygotowanie stacji do obsługi i wyładunku kontenerów.

konto usunięte

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Chce pan handlować, proszę umieścić post na innej grupie

Paweł Sołtysik:
posiadam materiały do prac magisterskich licencjackich inżynierskich TRANSPORT INTERMODALNY / kombinowany

gg 10886320
Tomasz K.

Tomasz K. EBCC Poland S.A.

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Czy kolej i żegluga ma szansę wobec czegoś takiego:

Obrazek


Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=vN2NaKk0ZcI
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Tomasz K.:
Czy kolej i żegluga ma szansę wobec czegoś takiego:
...

Oczywiście, że ma szansę. Według mnie to jest skrzywienie w niewłaściwą stronę. Z tego co sugerujesz wnioskuję, że oczywiste jest dla Ciebie aby transport wielkogabarytowy na duże odległości odbywał się wodą lub koleją. Drogi i autostrady powinny służyć dla naszego komfortowego poruszania, a nie do wytłaczania kolein przez tiry.
Tyle na temat oczywistych oczywistości ;)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Rafał Z.:
Może za upiększaniem dworców ruszy przygotowanie stacji do obsługi i wyładunku kontenerów.
To sama rewitalizacja krawędzi peronów i rewaloryzacja oświetlenia sztuk 1 (wymiana żarówki) nie wystarczy? :)

konto usunięte

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Rafał Z.:
http://www.rynek-kolejowy.pl/41177/Intermodal_Inwestyc...

Może za upiększaniem dworców ruszy przygotowanie stacji do obsługi i wyładunku kontenerów.

Rafal, tylko gruntowna przebudowa (lub budowa od podstaw) ma sens - adaptowanie na potrzeby "kontenerowe" wyladowni, gdzie wegiel z wagonu ladowany byl na Jelcza to nieporozumienie - miejmy nadzieje, ze te czasy odejda w zapomnienie. Jak myslisz, jaki nacisk osi moze miec reachstacker do przeladunku pelnych kontenerow ?

W.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Rafal, tylko gruntowna przebudowa (lub budowa od podstaw) ma sens - adaptowanie na potrzeby "kontenerowe" wyladowni, gdzie wegiel z wagonu ladowany byl na Jelcza to nieporozumienie - miejmy nadzieje, ze te czasy odejda w zapomnienie. Jak myslisz, jaki nacisk osi moze miec reachstacker do przeladunku pelnych kontenerow ?

W.

Zakładam, że najcięższy wózek wysokiego składowania waży do 100 ton, do tego max ładunek do 45 ton... Troszkę więcej niż jelcz z kruszywem :-)

konto usunięte

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

Rafał Z.:
>
Zakładam, że najcięższy wózek wysokiego składowania waży do 100 ton, do tego max ładunek do 45 ton... Troszkę więcej niż jelcz z kruszywem :-)

Dokladnie tak, przy zapietym kontenerze robi sie z tego dobrze ponad 100 ton nacisku przedniej osi na nawierzchnie. Plyty drogowe (ktorymi czesto wykladane sa terminale tymczasowe) trzaskaja wowczas jak herbatniki.

Wojtek
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

I tak uważam, że warto inwestować w modernizację bocznic kolejowych, ramp, terminali itp. prędzej czy później wyremontujemy te nieszczęsne linie kolejowe w Polsce i gdy wróci właściwa prędkość i ktoś poważnie zajmie się zarządzaniem przewozami to kontenery do przewiezienia same się znajdą bo to będzie lepsze rozwiązanie. Wierzę w niewidzialną rękę rynku :)
Dokladnie tak, przy zapietym kontenerze robi sie z tego dobrze ponad 100 ton nacisku przedniej osi na nawierzchnie. Plyty drogowe (ktorymi czesto wykladane sa terminale tymczasowe) trzaskaja wowczas jak herbatniki.

Wojtek

konto usunięte

Temat: przewozy inter/multimodalne i kobinowane (????)

według mnie, postawić przy każdym "wyjeździe"z portów wagę, i momentalnie zwiększyła by się liczba TEU przewożonych koleją, jednocześnie spadła by liczba przewozów na kołach - bezpieczniej na drogach, mniejszy stopień ich degradacji, ochrona środowiska. Koszt zakupu w porównaniu do zysku - minimalny . i tyle, najprostszy sposób zwiększenia intermodalu na rynku przewozów.

m.

Następna dyskusja:

przewozy inter/multimodalne...




Wyślij zaproszenie do