Damian
K.
Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej
Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe
Dnia 8 marca 2012r. do różnych instytucji kolejowych został przesłany projekt zmiany rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Do końca marca istnieje możliwość zgłaszania uwag do ww. projektu.Niestety nie znalazłem go tak na szybko w internecie, mam tylko w wersji papierowej. Tak pokrótce:
- wprowadzenie klasyfikacji nacisków osi (od A do D4)
- uchylony został rozdział dotyczący klas technicznych torów
- uchylone ustępy dotyczące modułu odkształcenia podtorza
- uchylone przekroje poprzeczne
- zmienione warunki określające możliwość stosowania toru bezstykowego (nie ma ograniczenia stosowania toru bezstykowego z powodu dużego pochylenia podłużnego linii)
- znika zapis o tym, że rozjazdy krzyżowe nie mogą być układane w torach głównych zasadniczych i dodatkowych, nadal nie mogą być układane jeżeli prędkość na kier. zasadniczy jest większa niż 100km/h
- znikają zupełnie zapisy dotyczące prowadnic
- pojawia się zapis dotyczący projektowania układu geometrycznego zgodnie z Polskimi Normami (?)
- wprowadza się ograniczenie przechyłki w rozjazdach i przy peronach
- wprowadza się nowe ograniczenie przechyłki dla ruchu towarowego
- wreszcie, po 14 latach, poprawiony błędny zwrot nierówności dla obliczania przechyłki
- zmiana dopuszczalnych wartości niezrównoważonego przyspieszenia bocznego a (dla ruchu pasażerskiego a=0,85m/s2 niezależnie od prędkości, dużo nowych wartości dla rozjazdów)
- zwiększenie wartości at
- dopuszczalna wartość podnoszenia koła f wzrasta aż do 50mm/s (zasadnicza bez zmian f=28mm/s)
- znika pojęcie pochylenia miarodajnego
- najciekawsze: maksymalne pochylenie podłużne linii dla ruchu mieszanego lub towarowego 12,5 promila, na liniach dla ruchu pasażerskiego 25 promil
- podstawowa wysokość peronu 76cm
- znikają zapisy o długościach peronów (200, 300, 400m)Damian Kosicki edytował(a) ten post dnia 20.03.12 o godzinie 07:20