Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

Dnia 8 marca 2012r. do różnych instytucji kolejowych został przesłany projekt zmiany rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie. Do końca marca istnieje możliwość zgłaszania uwag do ww. projektu.

Niestety nie znalazłem go tak na szybko w internecie, mam tylko w wersji papierowej. Tak pokrótce:

- wprowadzenie klasyfikacji nacisków osi (od A do D4)
- uchylony został rozdział dotyczący klas technicznych torów
- uchylone ustępy dotyczące modułu odkształcenia podtorza
- uchylone przekroje poprzeczne
- zmienione warunki określające możliwość stosowania toru bezstykowego (nie ma ograniczenia stosowania toru bezstykowego z powodu dużego pochylenia podłużnego linii)
- znika zapis o tym, że rozjazdy krzyżowe nie mogą być układane w torach głównych zasadniczych i dodatkowych, nadal nie mogą być układane jeżeli prędkość na kier. zasadniczy jest większa niż 100km/h
- znikają zupełnie zapisy dotyczące prowadnic
- pojawia się zapis dotyczący projektowania układu geometrycznego zgodnie z Polskimi Normami (?)
- wprowadza się ograniczenie przechyłki w rozjazdach i przy peronach
- wprowadza się nowe ograniczenie przechyłki dla ruchu towarowego
- wreszcie, po 14 latach, poprawiony błędny zwrot nierówności dla obliczania przechyłki
- zmiana dopuszczalnych wartości niezrównoważonego przyspieszenia bocznego a (dla ruchu pasażerskiego a=0,85m/s2 niezależnie od prędkości, dużo nowych wartości dla rozjazdów)
- zwiększenie wartości at
- dopuszczalna wartość podnoszenia koła f wzrasta aż do 50mm/s (zasadnicza bez zmian f=28mm/s)
- znika pojęcie pochylenia miarodajnego
- najciekawsze: maksymalne pochylenie podłużne linii dla ruchu mieszanego lub towarowego 12,5 promila, na liniach dla ruchu pasażerskiego 25 promil
- podstawowa wysokość peronu 76cm
- znikają zapisy o długościach peronów (200, 300, 400m)Damian Kosicki edytował(a) ten post dnia 20.03.12 o godzinie 07:20
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

a gdzie można dostać nowe WT ?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

innymi słowy większa dowolność projektantów. Czemu nie będzie peronów niskich? w Czechach robią takie na korytarzach, a u nas maja zabronić? po co ?
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

Przemysław Cieślik:
a gdzie można dostać nowe WT ?

http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_praw...

Co do peronów to dokładnie tak to brzmi:
"Wysokość peronów przeznaczonych dla różnych typów pojazdów powinna
wynosić 0,76 m nad główkę szyny, z tym że możliwe jest, za zgodą
zarządu kolei, budowanie peronów o wysokości: ..."
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

no to generalnie porażka. W chwili obecnej na projektach rewitalizacyjnych wszędzie mamy pięćdziesiątki.
Krzysztof S.

Krzysztof S. Kierownik biura
projektów szynowych,
projektant w branży
...

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

Zapoznałem się z projektem. generalnie to liberalizacja zasad projektowania. Dużo większe możliwości w projektowaniu niwelety. 12,5 promila niezależnie od kategorii linii i wykreślili wszystkie wymogi odnośnie długości odcinka o jednakowym pochyleniu i różnicy dwóch sąsiednich pochyleń. Ale najważniejsze moim zdaniem to że nareszcie zniknął wymóg przyległego pasa gruntu o szerokości min 3m.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

Jest nowa wersja projektu zmiany WT (!):

http://legislacja.gov.pl/docs//504/161130/161159/dokum...Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.04.14 o godzinie 22:33
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

kiedy to ma wejść ?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Projekt zmiany WT, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe

przydałyby się jeszcze wt dla tramwajów. wt drogowych niewiele pisze i ciężko się do czegokolwiek odnieść

Następna dyskusja:

Kolejowe przygody




Wyślij zaproszenie do