konto usunięte
Temat: Polski High Speed - KDP
zachęcam do przeczytania REWELACYJNEGO wpisu Roberta Wyszyńskiegohttp://www.rynek-kolejowy.pl/26891/Blog_Mikolenie_Supe...
konto usunięte
konto usunięte
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
konto usunięte
konto usunięte
Marcin
Ludziejewski
Zamówienia publiczne
- praktyk,
szkoleniowiec i
hobbysta zp
Mariusz K. TUiR WARTA S.A.
Dorota
K.
TSL + IT -
konsultant
Rafał Wajer:Określenie eufemistyczne. Pewnie bardziej by pasowało (ale nie wypadało): mrzonka lub utopia. Bo taki ten projekt jest w naszych warunkach generalnie, a szczególnie tu i teraz.
Dzisiejsza wypowiedz pokazala ze nie tylko finansowo nie stac nas na projekt. Nie stać nas mentalnie. Dla rzadu KDP jest projektem wizjonerskim..
Pierwszy tak wizjonerski projekt zostal zrealizowany w Japonii w 1964 roku, czyli blisko 50 lat temu!Porównaj sobie PKB/mieszkańca w Japonii i u nas przez te 50 lat.
Pozostaje nam miernota, czyli nagroda za nasz realizm.Realizm jest wtedy, kiedy się mierzy zamiary na siły, a nie siły na zamiary.
konto usunięte
Budowanie teraz KDP to tak jak kupowanie Porsche kiedy się nie ma kasy nawet na benzynę do "malucha".
Dorota
K.
TSL + IT -
konsultant
Rafał Wajer:Szczególnie, że większość kasy zarobią firmy zagraniczne, bo w Polsce nie ma takich, które by mogły taki projekt udźwignąć.
Budowanie teraz KDP to tak jak kupowanie Porsche kiedy się nie ma kasy nawet na benzynę do "malucha".
Doroto dziekuje za wypowiedz, ale uwazam ze nie mozna zadowalac sie z malucha przez 50 lat kiedy naprawde istnieja realne szanse na postep, na pchniecie gospodarki do przodu, bo budowa KDP to nie tylko zwiekszenie predkosci pociagu..
Przesuwajac jeden z najwazniejszych projektow infrastrukturalnych o 20 lat dajemy sygnal inwestorą, zagranicznemu kapitalowi, ze Polska jest krajem slabym.. że co prawda miewamy ambicje.. ale na duze inwestycje to sie jednak nie nadajemy!!Dajemy właściwy sygnał inwestorom - dokładnie takim krajem jest - póki co - Polska: ambicje przerastające możliwości. Smutne to i przykre - bo sama chciałabym, aby było lepiej - ale niestety prawdziwe.
Jesli chodzi o odbudowe istniejacych polaczen masz racje ale z pewnoscia jeden projekt nie wyklucza drugiego.W naszych warunkach ekonomicznych by wykłuczył. I w tym cały problem.
Argument o tym że KDP jest dla elit to troche populistyczne podejscie do sprawy - przy dobrze rozwinietym systemie sprzedazy i promocji pociagi beda pelne.. To prawda KDP nie buduje sie dla przecietnego Polaka, ale też przecietny Polak nie jest motorem napedowym nowoczesnej gospodarki.Owszem, przeciętny Polak jest motorem gospodarki, bo dzięki jego ciężkiej pracy elita może zarabiać na nowoczesne zabawki. I ten przeciętny Polak chciałby do swojej ciężkiej pracy jechać jak człowiek a nie jak niewolnik.
Argumenty powierzchniowe nie maja tutaj wiekszego znaczenia, liczy sie CZAS, czas skrocenia polaczen pomiedzy najwiekszymi ośrodkam przemysłowymi w kraju - lokalizacja Y wydaje sie niemal idealna.Owszem, ale (pozwolę sobie zacytować samą siebie):
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Marcin S. Technik transportu
Następna dyskusja: