Remigiusz M.

Remigiusz M. Kierownik Zespołu
Sekcji Aktywacji

Temat: PKP porażka :(

Z przykrością stwierdzam, że PKP to porażka. Przez ostatni rok moja żona dużo jeździła koleją - średnio 3 razy w miesiącu na trasie Wawa - Poznań - Wrocław - Wawa. Jesienią tylko raz dotarła o czasie do punktu przeznaczenia. Od wiosny do Poznania dojechała dwa razy o czasie, a potem na trasie Wrocław - Wawa zmienili rozkład ( pociąg jedzie 40 min. dłużej) - no to i opóźnienia przestały wystepować - prawda? Już pomijam stan Polskich dworców ich bałagan organizacyjny itd. , czystości w wagonach. I nie pomogą tu fajne nowoczesne składy - podobno przed wojną jazda na trasie Wawa - Łódź standardem bylo 90 min. dziś to szczyt marzeń o którym PKP trąbi ile sił...
A na koniec: Pewien Francuz, który podróżował na trasie Wawa - Wrocław z moją żoną, nie mógł uwierzyć, że taki dystans w Polsce pokonuje się w blisko 7 godz (pospieszny 6 godz 30 min + 15 min opóźnienia w najlepszym wypadku) - u niego wystarczyło by około 3 - 3 i poł godz. (i to nie TGV)
Ja sie Was pytam - w czym problem? tylko nie mówcie, że w pieniądzach...
Nasuwa się refleksja, że może rzeczywiście lepiej sprzedać ten interes w cholerę np . Niemcom i niech się martwią - a raczej patrząc na ich kolej raczej zrobią porządek...

konto usunięte

Temat: PKP porażka :(

Witam
Problem jest złożony i bardzo trudny, ale myślę ze przede wszystkim leży po stronie kadry zarządzającej. Dziś PKP nie jest postrzegane jako firma mająca służyć ludziom, pobierając oczywiście za to opłatę, tylko jako ‘cos’ w przyszłości mającego piękne szybkie pociągi. Ale w moim mniemaniu ludzie zostaną tak zniechęceni do podroży pociągiem, ze nie będą do niego chcieli wsiąść przez długi czas. ;-)
Oczywiście PKP to zbiór wielu spółek i każda jest odpowiedzialna za cos innego, ale klient (patrz pasażer) w każdej firmie powinien być stawiany na pierwszym miejscu, czy tak jest z usługami świadczącymi przez holding PKP? Trochę trudno w to uwierzyć widząc dzisiejsze działania grupy PKP.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: PKP porażka :(

We wspomnianym przypadku nakładają się na siebie 2 problemy.

Po pierwsze - brak rzetelnej informacji na temat _tymczasowych_ rozkładów jazdy spowodowanych remontem węzła kolejowego w Poznaniu. Zdarzało się, że dla jednego pociągu na 3 stacjach widniały godziny odjazdów wg 3 różnych rozkładów. Tu - jak zwykle - rozmyta odpowiedzialność. Na stacji X odpowiada za to ta spółeczka, na stacji Y inna.

Po drugie - wina dyspozytorów PKP Cargo, którzy notorycznie na tej trasie (prędkość maksymalna na wielu odcinkach 160 km/h) dawali do obsługi lokomotywy, które miały Vmax 125 lub 140 km/h. Mimo ambicji maszynistów - nie ma przebacz.

Tak czy siak - wszystko PKP i wszystko - bez wątpienia - porażka.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: PKP porażka :(

Po pierwsze: nie mamy armat....

Na kolei długo się nic nie zmieni, bo za dużo jest zainteresowanych w utrzymaniu tego stanu jaki jest. Za dużo maja do stracenia.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Student, Akademia
Wychowania
Fizycznego Józefa
Piłsudskie...

Temat: PKP porażka :(

To może i ja opowiem swoją ostatnią przygodę z PKP Przewozy Regionalne. Jadąc własnie z Poznania w kierunku Terespola pociągiem "Szczecinianin" wyjeźdzającego z Poznania o 2.00, napotkało mnie coś czego nigdy w życiu się nie spotkałem... o czym mówię - o definitywnym braku miejsc siedzących!!!! Przeżyłem koszmar razem z mnóstwem innych osób które podróżowały własnie na tej trasie. Jedyne wolne miejsca były... w przedziale rowerowym i to na podłodze!!! Grzech było z tej opcji nieskorzystać razem z 6 osobami... Bardzo mnie to wqrzyło, że pociąg jadący przez całą Polskę ma coraz mniej wagonów a w szczególności z niedzieli na poniedziałek, gdzie luidzie dojeźdzają do Warszawy do pracy... Normalnie szkoda słów...

konto usunięte

Temat: PKP porażka :(

Eee tam. Widać, że nie jeździłeś prawdziwymi nocnymi, wakacyjnymi rzeźniami. Tam, jeżeli miałeś miejsce stojące przy toalecie to było coś. ;-)
Całkiem niedawno porządny sajgon był w majowy weekend. Pociągi na koniec weekendu do aglomeracji byly zawalone. Totalnie. Ludzie zostawali w peronach.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Student, Akademia
Wychowania
Fizycznego Józefa
Piłsudskie...

Temat: PKP porażka :(

Moja koleżanka, którą spotkałem własnie w niedziele 4 maja, opowiadała jak jechała z Działdowa do Warszawy. Biletów w kasie niesprzedawali bo brakowało miejsc, chciała kupić bilet u konduktora to... nie zdołała bo jechało tyle ludzi, że konduktor nie przeszedł przez korytarz... Zamiast dołączyć jeden lub dwa wagony więcej w ten czas to oni ciągle narzekają, że nie ma lubidz w pociągach...
Paweł W.

Paweł W. Konsultant Business
Intelligence/Data
Warehouse

Temat: PKP porażka :(

Ad. krótkich składów, to faktem jest, że kolej nie ma wagonów klasy drugiej, stąd ogromne trudności w wydłużaniu składów oraz stad bierze się przemalowywanie wagonów pierwszej klasy na drugą. To jest problem braku kapitału na zakup nowych wagonów.

Ale nie o tym.

Ktoś kiedyś mi powiedział, że zarząd PKP to jedna wielka republika kolesi z ogromną karuzelą. Raz jesteś naczelnikiem w Cargo innym razem prezesem w IC innym razem dyrektorem w PR.

Nie ma znaczenia, czy masz kwalifikacje, wyższe wykształcenie, czy tylko technikum kolejowe...
czy opuszczasz spółkę w glorii i chwale, czy też się nie sprawdziłeś,
... czy przechodzisz z dochodowej IC do niedochodowej PR czy vice versa...Paweł W. edytował(a) ten post dnia 20.08.08 o godzinie 01:02
Krzysztof K.

Krzysztof K. Student, Akademia
Wychowania
Fizycznego Józefa
Piłsudskie...

Temat: PKP porażka :(

Jeszcze troche i zrobią klasę trzecią, przemalują wagony towarowe :P :P :P
Mariusz S.

Mariusz S. przecież tam nic nie
ma

Temat: PKP porażka :(

Pociąg z Wrocławia do Koszalina.

Przyjechał punktualnie (tak, to możliwe).

Miejsc siedzących - 0.

Miejsc stojących - 0.

Miejsc w toalecie 4, zajęte przez dzieci w wieku 4- 6 lat.

Biletów sprzedanych na tej jednej tylko stacji - ze 300.

I nie będę się rozpisywał o tym, że ludzie się tłukli, że było jedne wielkie jaranie fajek, że większość nie wsiadała do pociągu z peronu, mimo że zakupiła bilet w 1. klasie za 170 zł, że przez 8 godzin podróży nie było dostępu do toalety, bo po prostu nie szło się przepchnąć, a w samym kibelku były bagaże, że konduktor, gdy zobaczył przez okno co się dzieje, poszedł w długą nie pokazał się wcale, że jakaś rodzinka walnęła na szybę krateczkę przyklejoną na ślinę z nagryzmolonym na kolanie komunikatem: "Przedział dla rodziny z dzieckiem do lat 4".

Ja tylko spytam: dlaczego?

konto usunięte

Temat: PKP porażka :(

Kamil Jurczenia:
Po drugie - wina dyspozytorów PKP Cargo, którzy notorycznie na
tej trasie (prędkość maksymalna na wielu odcinkach 160 km/h) dawali do obsługi lokomotywy, które miały Vmax 125 lub 140 km/h. Mimo ambicji maszynistów - nie ma przebacz.

Nie do końca jest to prawda, bo w Polsce mamy tylko dwie trasy na których na dłuższym odcinku jest możliwa jazda 160 km/h - Warszawa-Kraków i Warszawa-Katowice. Na pozostałych prędkość maksymalna 140 km/h zupełnie wystarczy i zapewne nawet rzadko będzie osiągana...

konto usunięte

Temat: PKP porażka :(

Maciej Wronski:
Nie do końca jest to prawda, bo w Polsce mamy tylko dwie trasy na których na dłuższym odcinku jest możliwa jazda 160 km/h - Warszawa-Kraków i Warszawa-Katowice.

To z kolei jest nie do konca prawda...
Po 1 - odcinki, ktore wymieniles na wiekszosci trasy pokrywaja sie. Chodzi o CMK, czyli centralna magistrale kolejowa, zaczynajaca sie w Grodzisku Mazowieckim i prowadzaca na poludnie. Zapomniales wspomniec o odcinkach magistral E20 miedzy Terespolem a Rzepinem (pociagi trasowane na >120 na odcinku Warszawa - Rzepin) i E30 na odcinku z Wroclawia do Opola OIDP, na ktorych na niektorych odcinkach jest osiagalna predkosc 160 km/h. Wlasnie na nich najczesciej zdarza sie zastepowanie szybkich lokomotyw typu EP09 i EP08 lokomotywami EU/EP07 i ET22.
Maciej Wronski:
>Na pozostałych prędkość
maksymalna 140 km/h zupełnie wystarczy i zapewne nawet rzadkobędzie osiągana...

Zasadniczo predkosc powyzej 120 km/h jest osiagalna w bardzo niewielu miejscach. Oprocz wyzej przeze mnie wymienionych odcinkow fragmenty miedzy Wroclawiem a Poznaniem, bylo cos chyba pomiedzy Poznaniem a Szczecinem/Swinoujsciem, oraz linia Warszawa - Lodz.

PozdrawiamKamil Jurczenia edytował(a) ten post dnia 18.08.08 o godzinie 20:34
Krzysztof K.

Krzysztof K. Student, Akademia
Wychowania
Fizycznego Józefa
Piłsudskie...

Temat: PKP porażka :(

No z Warszawy do Terespola raczej 120 km/h się nie pojedzie, chyba, że do Łukowa, ale to też daleko sięgające marzenie, a od Łukowa do Terespola jak jedzie 20 km/h to już i tak szybko he he he Kiedyś pamiętam odcinek między Białą Podlaską a Międzyrzecem Podlaskim ok (25 km), pociąg jechał ponad 40 minut... co zwykle zajmuje mu od 20 do 33.
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: PKP porażka :(

Linie lokalne to jest prawdziwy problem w Polsce. Dla "prowincji" to jest najważniejsze. Budujemy jakieś mgliste plany linii dużych prędkości, a reszta leży. Gdyby usprawnić linie główne i doprowadzić je chociaż do 160km/h to czasy jazdy radykalnie by się zmniejszyły. Na liniach lokalnych wystarczy 100-120km/h, ale realne, bez zwolnień. Plus oczywiście mocny tabor. Linie lokalne to pociągi osobowe, a więc częste przystanki. Wtedy liczy się przyspieszenie - jeżeli pociąg będzie się wolno rozpędzał, to wtedy wysoka prędkość rozkładowa jest zbyteczna, bo rzadko gdzie ją osiągnie.

konto usunięte

Temat: PKP porażka :(

Krzysztof M. K.:
No z Warszawy do Terespola raczej 120 km/h się nie pojedzie, chyba, że do Łukowa, ale to też daleko sięgające marzenie, a od Łukowa do Terespola jak jedzie 20 km/h to już i tak szybko

Ponizej odcinki z dobra predkoscia szlakowa (wykaz dla pociagow pasazerskich). Przypominam, ze ta trasa jest w dalszym ciagu modernizowana, wiec Twoje wspomnienia moga byc nieaktualne. ;) Inna sprawa, ze pociagi osobowe prowadzone jednostkami maja Vmax 100 km/h.

Tor N - nieparzysty, tor P - parzysty Dla ulatwienia - Siedlce km.92,694, Lukow 120,448, Biala Podl. 172,863

Nr linii Nazwa linii Tor Km pocz. Km końca Vmax

2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 12,900 20,530 160
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 20,530 39,000 160
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 39,000 42,000 100
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 42,000 90,500 160
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 90,500 92,000 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 95,100 118,450 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 123,800 132,545 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 150,500 171,300 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL N 189,800 197,300 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 12,900 20,530 160
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 20,530 39,000 160
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 42,000 90,500 160
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 90,500 92,000 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 95,100 118,450 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 123,800 132,545 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 150,500 171,300 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 177,500 187,700 120
2 WARSZAWA CENTRALNA - TERESPOL P 189,800 197,300 120

Pozdrawiam!
Krzysztof K.

Krzysztof K. Student, Akademia
Wychowania
Fizycznego Józefa
Piłsudskie...

Temat: PKP porażka :(

No nie wiem czy takie moje wspomnienia są odległe bo ja jeżdżę dość często w stronę Warszawy akurat tą trasą i swoje wiem :)

konto usunięte

Temat: PKP porażka :(

Podróżni z dużych śląskich aglomeracji tj. Katowice, czy dalej z Krakowa przywykli już dawno do dzikich tłumów. W majowy weekend w Krakowie podróżni nie zdołali wsiaść do trzeciego z kolei dalekobieżnego pociągu pośpiesznego, najpierw przyjechał posp. Roztocze, potem TLK Wielkopolan, potem posp. Ślązak i po odjeżdzie Ślązaka ludzie nadal czekali na kolejny pośpiech by wydostać się z Krakowa.
Cóz pozostaje tylko powiedzieć, ~Poczekaj Kiedyś Przyjadę~
Krzysztof K.

Krzysztof K. Student, Akademia
Wychowania
Fizycznego Józefa
Piłsudskie...

Temat: PKP porażka :(

Chyba raczej "nie płacz kiedy odjadę..."
Małgorzata G.

Małgorzata G. Zarządca
Nieruchomości

Temat: PKP porażka :(

Co powinno uczynić PKP S.A. by było lepiej?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: PKP porażka :(

Zlikwidować się. Czym dzisiaj jest PKP SA? Czapką dla kilkunastu spółek. Po co zarządcy infrastruktury jaką jest PLK taka czapka? Albo dla Cargo, lub innych przewoźników. Dla Przewozów regionalnych był to jakiś sens, bo mogli wyszarpać kasę z innych firm kolejowych (raczej nie zapłacić faktur), tę której nie dostali z budżetu, choć w zgodzie z ustawami mieli dostać.

Nie ma się co łudzić, że PKP się szybko zlikwiduje. Za dużo synekur do rozdawania. :)

Następna dyskusja:

Gdzie mozna ustalic cene za...




Wyślij zaproszenie do