konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

Czy kogoś jeszcze zastanowiło dlaczego wszystkie lokomotywy są modernizowane tylko nie nasz szczyt techniki - EP09 - Btw, nasz avatar? Widziałem, ale tylko model do MSTS, EP09, w malowaniu cargo, z halogenami. A tak niektóre ET-22 ( nie 2000, te normalniejsze) i EP/U 07 lepiej wyglądają. Co ciekawe, nie modernizuje się właśnie ekspresowych, EP09/8... Ósemki to chyba miały być wycofane ze względu na nieudany projekt..

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

Cargo rozpisalo przetarg na modernizacje serii ET22. Fragment artykulu z lipca zeszlego roku:
<cytat>
Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych S.A.w Gliwicach i PKP Cargo
S.A. podpisały umowę na modernizację 4 lokomotyw elektrycznych serii
ET22. Obaj partnerzy kończą negocjowanie umowy na modernizację
kolejnych 49 sztuk tych lokomotyw. Ostateczny kontrakt zostanie
podpisany po uzyskaniu zgody na finansowanie projektu ze strony
Ministerstwa Finansów. Modernizacja pierwszej partii czterech
lokomotyw odbywa się ze środków własnych PKP Cargo.
<\cytat>
Te 4 lokomotywy maja byc oddane w 3 kwartale 2008.
Przy okazji cos mi sie gdzies obilo o oczy o modernizacji duzej ilosci lokomotyw ET22 i SM42, ale nie pamietam zrodla.Kamil Jurczenia edytował(a) ten post dnia 17.03.08 o godzinie 10:43

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

Jedna SM42 na pewno jest zmodernizowana:] Była kiedyś pokazana w świecie kolei. Swoją drogą jak kogoś to interesuje, to fajne cacka można zobaczyć na torach przy końcu pasa 15/33 na Okęciu, tuż za stacją Warszawa-Okęcie, przy przejeździe kolejowym, droga na Grabów. Tam stoi coś, co kiedyś było Gagarinem oraz zmodernizowane czeskie bobiny i ET21. Jak ktoś sobie życzy, służę zdjęciem;] Proszę pisać;]

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

W ramach uzupelnienia watku proponuje przeczytac artykul:
http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=8106

A zmodernizowana ongis SM42-2000 grzeje krzaki w pomorskich szopach (do niedawna stala w Chojnicach). Dodam, ze nie jest to jedyna modernizacja lokomotywy tego typu, PTKiGK Rybnik zmodernizowal 2 szt. ls1000 (modernizacja obejmowala o ile dobrze pamietam wymiane jednostki napedowej, przeniesienie kabiny blizej srodka konstrukcji i calkowicie nowa jej zabudowe).
Małgorzata K.

Małgorzata K. wiceprezes, Tabor
Dębica Sp. z o.o.

Temat: MODERNIZACJE

I ja dorzucę ciekawostkę :) W naszej firmie w ramach modernizacji montowaliśmy na SM42 sterowanie radiowe.

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

Miło;]

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

Małgorzata Kliś:
I ja dorzucę ciekawostkę :) W naszej firmie w ramach modernizacji montowaliśmy na SM42 sterowanie radiowe.

Bardzo się chwali to posunięcie, choć przyznać trzeba, że sterowanie radiowe w SM42 dla przemysłu jest dość powszechne.

Na koniec tematu modernizacji SM42 warto też pokazać zmodernizowaną wersję Fablokowską, przystosowaną do pracy w trudnych warunkach linii technologicznych. Wygląda naprawdę ciekawie:
http://www.fablok.com.pl/index.php?dzial=3&poddzial=10...

Pozdrawiam

konto usunięte

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

Witam
Bardzo fajny temat i ciekawy. Nasuwa mi sie tylko jedno pytanie - Czy to nie jest droga zakonczona slepa uliczka? Przeciez modernizacja to ulepszenie, poprawienie, dostosowanie do obecnych tendencji na rynku. Ale biorac np po uwage lokomotywy ST44 lub SM42 mozna stwierdzic ze, sa to lokomotywy z ubieglego wieku i chocby nie wiem jaka nastapila ich modernizacja to i tak beda odbiegac od wszelkich norm jakosciowych, np ochrony srodowiska (jezeli sie myle to prosze, mnie poprawiac). A czy nie jednym z podstawowych celow uzywania transportu kolejowego jest dbalosc o nasze srodowiska. Oczywiscie takie zastosowania jak w przemysle moze byc uzasadnione, gdyz slyszalem opinie ze, lokomotywa SM42 jest w stanie wykonac "kazda prace" A w przemysle jest to bardzo istotne.
Sam pamietam jak bylem w kabinie lokomotywy ST44 i maszynista (mechanik), lokomotywa ciagnela sklad towarowy - to ziemia drzala :-) Jest to fajne uczucie ;-)
Ale biorac pod uwage przekladnie elektryczna (pradnica glowna jest z lat 50-tych). A co za tym sprawnosc ukladu napedowego jest bardzo niska.
Ale patrzac z strony ekonomicznej, prawdopodobnie jest taniej modernizowac i eksploatowac lokomotywy tego typu niz kupic lokomotywy nowej generacji :-)
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

Zwróć uwagę, że sporo obecnych modernizacji (PESA ST44 serii 12xx dla PKP Cargo, Fablok ST44 serii 300x dla LHS, SM42-2000, Newag 311D - to właściwie nowy produkt), wiąże się z wymianą jednostki napędowej. Niewiele poza podwoziem i szkieletem zostaje. ;-)
Małgorzata K.

Małgorzata K. wiceprezes, Tabor
Dębica Sp. z o.o.

Temat: MODERNIZACJE

Robert K.:
Witam
Bardzo fajny temat i ciekawy. Nasuwa mi sie tylko jedno pytanie - Czy to nie jest droga zakonczona slepa uliczka? Przeciez modernizacja to ulepszenie, poprawienie, dostosowanie do obecnych tendencji na rynku. Ale biorac np po uwage lokomotywy ST44 lub SM42 mozna stwierdzic ze, sa to lokomotywy z ubieglego wieku i chocby nie wiem jaka nastapila ich modernizacja to i tak beda odbiegac od wszelkich norm jakosciowych, np ochrony srodowiska (jezeli sie myle to prosze, mnie poprawiac). A czy nie jednym z podstawowych celow uzywania transportu kolejowego jest dbalosc o nasze srodowiska. Oczywiscie takie zastosowania jak w przemysle moze byc uzasadnione, gdyz slyszalem opinie ze, lokomotywa SM42 jest w stanie wykonac "kazda prace" A w przemysle jest to bardzo istotne.
Sam pamietam jak bylem w kabinie lokomotywy ST44 i maszynista (mechanik), lokomotywa ciagnela sklad towarowy - to ziemia drzala :-) Jest to fajne uczucie ;-)
Ale biorac pod uwage przekladnie elektryczna (pradnica glowna jest z lat 50-tych). A co za tym sprawnosc ukladu napedowego jest bardzo niska.
Ale patrzac z strony ekonomicznej, prawdopodobnie jest taniej modernizowac i eksploatowac lokomotywy tego typu niz kupic lokomotywy nowej generacji :-)
pozdrawiam

Zdecydowanie taniej :)
Portal spedycje.pl napisał troszkę na ten temat kontraktu na modernizacje SM42 należących do PKP Carco:
"Szczególnie ważna dla spółki jest umowa zawarta na naprawy rewizyjne lokomotyw SM42, przeznaczonych do ciężkich prac manewrowych. W ciągu najbliższych trzech lat naprawie zostanie poddanych 590 lokomotyw tej serii. W wyniku dynamicznego rozwoju inwestycji związanych z organizacją w Polsce Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 prognozowany jest wzrost popytu na lokomotywę SM42. Wzmożone prace remontowe, modernizacja linii kolejowych czy budowy autostrad wymagają zaangażowania lokomotyw manewrowych tego typu"

Na technicznych szczegółach się za bardzo nie znam ( jeszcze nie :), ale mam nadzieję, ze za jakiś czas będę mogła z wami swobodnie poklikać w temacie modernizacji, silników, prądnic, zestawów i maźnic;)

Pozdrawiam wszystkich fascynatów kolei.

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

Nom, ale jednak PKP wzięło EU43 w leasing;] http://pl.wikipedia.org/wiki/EU43
Paweł W.

Paweł W. Konsultant Business
Intelligence/Data
Warehouse

Temat: MODERNIZACJE

Wrócę do EP09

Wydaje mi się, że EP09 cudem techniki nie jest i nigdy nie było. Była projektowana na 140km/h prędkości eksploatacyjnej oraz 160 max, a czynniki polityczne spowodowały, że śmiga 160km/h dzień w dzień i też trudno to śmiganiem nazwać, a raczej czkaniem.

Ponadto każda z nich to swoisty prototyp. Legenda głosi, że podczas prac nad końcówką serii rozważano skasowanie wszystkich. Ile w tym prawdy nie wiem, ale fakt, że gdyby to była super konstrukcja, to na 48 (chyba) sztukach by się nie skończyła.

Trzecia sprawa, to fakt, że lokomotywy towarowe przynoszą większy dochód, a technologia do nich jest mniej wymagająca i w zasięgu ręki.

Jeżeli będzie mnie ciągnąć do domu jakaś fajna towarowa z prędkością handlową 140, to płakać nie będę (przez jakiś czas :)

Pozdrawiam
Paweł W.

Paweł W. Konsultant Business
Intelligence/Data
Warehouse

Temat: MODERNIZACJE

Robert K.:
Ale biorac pod uwage przekladnie elektryczna (pradnica glowna jest z lat 50-tych). A co za tym sprawnosc ukladu napedowego jest bardzo niska.

Innych przekładni niż elektryczne się prawie nie stosuje. W małych lokomotywkach (np. SM03) zdarzają się hydrauliczne, no ale tam jest silnik od Stara.

Sprawność wielu lokomotyw spalinowych jest wyższa niż elektrycznych. Lokomotywa elektryczna mierzona tak: pantograf - szyna ma pewnie z 95%, ale elektrownia - szyna to już około 22%. Przy lokomotywach spalinowych jest to około 28-30%. Dane z pamięci, ale to ten rząd wielkości.

Piszę tu o lokomotywach klasy EU07, SU45, nie mam pojęcia jak wygląda to w ICE3 czy innych Siemensach

I przyznaję się bez bicia, że wujek jest maszynistą loka spalinowego, stąd ta propaganda :)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: MODERNIZACJE

A którego?
Paweł W.

Paweł W. Konsultant Business
Intelligence/Data
Warehouse

Temat: MODERNIZACJE

Jeżeli pytasz, którego loka :-) to za mojej młodości śmigaliśmy SU45 i SU46, a teraz to SP/SM/SU42, ST43, ST44, SM48, ale głównie SU45

numerków bocznych nie podam :)Paweł Woropiński edytował(a) ten post dnia 22.04.08 o godzinie 13:15
Grzegorz Zemła

Grzegorz Zemła Wiceprezes Zarządu,
Dyrektor Generalny,
Diesel Loko Distr...

Temat: MODERNIZACJE

U nas też są modernizowane Gagariny, nie tylko w Fabloku. Noszą dumną nazwę M62M Challenger.
Łukasz S.

Łukasz S. doradca ds.
wizerunku, rzecznik
prasowy

Temat: MODERNIZACJE

INTERPELACJA
w sprawie komunikacji pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim a Warszawą

W imieniu przedsiębiorców i samorządowców z województwa zachodniopomorskiego wyrażamy obawy o marginalizację regionu w związku z brakiem dobrej komunikacji ze stolicą Polski – Warszawą.
Brak autostrady umożliwiającej dojazd pomiędzy Szczecinem czy Świnoujściem do Warszawy powoduje, że przejazd samochodem zajmuje od 6 do 8 godzin. Alternatywna droga kolejowa też nie jest zadawalająca pod względem czasu przejazdu. Blisko 6 godzin jazdy na odcinku 500 km w dzisiejszych czasach nie jest oszałamiająca.
Ostatnie zmiany w rozkładzie narodowego operatora lotniczego LOT powodują, że wiele osób będzie więcej czasu spędzać w podróży niż poświęcać czas na załatwienie spraw. W biznesie się liczy czas, dla tego ważne jest utrzymanie komunikacji regionu Koszalina i Szczecina z Warszawą. Odwołanie, czy jak też tłumaczy LOT, zawieszenie porannego połączenia z Goleniowa do Warszawy oraz ostatniego w drogę powrotną powoduje marginalizację naszego regionu w rozmowach biznesowych a także utrudnia dostęp do centralnych instytucji.
Dlatego pytam Pana ministra:
1) Czy jest możliwość wpłynięcia na LOT na przywrócenie połączeń lotniczych: wieczornego lot LO 3939 z Warszawy do Szczecina oraz lot LO 3940 we wczesnych godzinach porannych ze Szczecina do Warszawy?
2) Czy w ramach potrzeb regionu istnieje możliwość dotowania połączeń lotniczych?
3) Czy jest rozważana strategia utworzenia połączeń lotniczych pomiędzy regionami Polski bez potrzeby przesiadek w Warszawie?
4) Na jakim etapie są prace przy modernizacji połączeń kolejowych pomiędzy Poznaniem a Szczecinem umożliwiające skrócenie czasu podróży?

Powyższe pytanie zadaję na podstawie rozmów z przedstawicielami izb gospodarczych działających w Województwie Zachodniopomorskim.

Z poważaniem
Konstanty Tomasz Oświęcimski
Poseł na Sejm RP
Łukasz S.

Łukasz S. doradca ds.
wizerunku, rzecznik
prasowy

Temat: MODERNIZACJE

pozwolilem sobie wkleic interpelacje posła Oświęcimskiego w sprawie modernizacji polaczen zachodniopomorskie - warszawa. poddaje pod dyskusje.
Łukasz S.

Łukasz S. doradca ds.
wizerunku, rzecznik
prasowy

Temat: MODERNIZACJE

Interpelacja w sprawie modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Świnoujście - Szczecin - Poznań
Szanowny Panie Ministrze! Modernizacja linii kolejowej E59 Świnoujście - Szczecin – Poznań – Wrocław - Chałupki , została zaliczona do inwestycji o kluczowym znaczeniu dla rozwoju polskiej gospodarki. Ta linia , będąca częścią międzynarodowego ciągu transportowego, łączącego Skandynawię z Europą Środkowo-Wschodnią i Południową, wchodzi również w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN.

Jej modernizacja pozwoli na dostosowanie do standardów unijnych podniesienie jakości świadczonych usług oraz znaczne skrócenie czasu przejazdów między poszczególnymi stacjami. W konsekwencji spowoduje to podniesienie konkurencyjności i wielkości przewozów kolejowych , zarówno pasażerskich jak i towarowych. Modernizacja linii kolejowej E59 została ujęta we wszystkich najważniejszych państwowych dokumentach strategicznych między innymi w „Polityce transportowej państwa na lata 2001-2015”, „ Strategii rozwoju infrastruktury transportu na lata 2004-2006 i lata dalsze” oraz „Narodowej strategii rozwoju regionalnego” . Powodzenie tej inwestycji i jej terminowa realizacja ma wielkie znaczenie dla Szczecina i całego Pomorza Zachodniego. Zwłaszcza pierwsza faza modernizacji przewidziana do realizacji w latach 2009-2015 dotycząca odcinka E59 Świnoujście – Szczecin – Poznań. Z harmonogramu prac wynika, że do września 2008 powinny być zrealizowane prace przygotowawcze , które pozwolą na przystąpienie do dalszych etapów planowanych prac modernizacyjnych. W związku z tym chciałbym otrzymać od Pana Ministra odpowiedzi na następujące pytania:
Czy prace przygotowawcze do modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku Poznań – Szczecin – Świnoujście w ramach projektu TEN-T 2004-PL-92602-S, zostały wykonane w przewidzianym czasie i w całości?

W jakim terminie przewidywane jest rozpoczęcie planowanych prac modernizacyjnych na odcinku Szczecin – Świnoujście?

Czy zostały wszczęte procedury pozyskiwania na ten cel funduszy z Unii Europejskiej?

Z poważaniem

Poseł na Sejm RP

Konstanty Tomasz Oświęcimski

Następna dyskusja:

Adaptacje Modernizacje




Wyślij zaproszenie do