Temat: infrastruktura kolejowa
Sebastian Świniarski:
Jeżeli nie masz czasu wypisywać tych cech normalnej kolei to może podaj chociaż przykłady. Chociaż nie ukrywam, że byłbym wdzięczny za wskazanie jak najwiekszej liczby cech, które w Twojej ocenie definiują normalną kolei (funkcjonowanie "normalnej kolei").
* Punktualność.
* Rozkład jazdy układany dla pasażerów.
* Dobre skomunikowanie pociągów na stacjach przesiadkowych.
* Czystość na dworcach i w pociągach (w metrze warszawskim jakoś się da choć pół miliona ludzi dziennie z niego korzysta).
* Bezpieczeństwo (zarówno pasażerów jak i towarów).
* Nowoczesny i dobrze utrzymany tabor.
* Zróżnicowana oferta przewozowa dla pasażerów z różną zasobnością kieszeni.
* Pewność, że pociąg zostanie sformowany i odjedzie nawet jeśli brakuje pół wagonu do brutta oraz dojedzie na miejsce w oznaczonym rozkładem czasie, a nie zostanie rozwiązany na stacji Zadupie, bo maszynista musi zdążyć do domu na film po wiadomościach.
* Prędkość handlowa równa europejskiej.
* Preferencyjne stawki dla intermodalu (kontenery!!!!).
* Tory klasy C w normach UIC a nie PKP oraz tory klasy D na trasach tranzytowych.
* Rzetelna praca wszystkich: począwszy od konduktora i rewidenta na naczelnikach i dyrektorach skończywszy.
* Przygotowanie oferty dla klienta w max. 48 h.
* Brak idiotycznych zarządzeń UTK, które służą wyłącznie utrudnianiu życia przewoźnikom i pasażerom (drugi maszynista w loku przy V>130 km/h, zwolnienia na przejazdach).
* Likwidacja milionów wykazów, zestawień, zeszytów, tabelek, które muszą wypełniać w kasach towarowych.
* Porządne warsztaty wykonujące naprawy bieżące taboru z wysoko wykwalifikowaną kardą potrafiąca naprawiać wagony bardziej skomplikowane niż 40-letnia węglarka.
* Nowoczesna infrastruktura informatyczna i telekomunikacyjna (żeby nie było problemu z papierem do faxu i dodzwonieniem się gdzie trzeba, a mail stał się normalną forma komunikacji wszędzie).
* Nowoczesny system ERP do zarządzania ruchem kolejowym i stacjami na całej sieci.
* Modernizacje torów sprawnie przeprowadzane bez wywracania do góry nogami rozkładu jazdy oraz za normalne pieniądze (nie jak E-65).
* Bieżące utrzymanie infrastruktury w pełnej sprawności.
* Rzeczywista i całkowita niezależność Zarządcy Infrastruktury (całej!!! z dworcami i całą obsługą włącznie!!!) od jakiegokolwiek przewoźnika i od jakiejkolwiek "czapki" (czyt. PKP SA)
* Likwidacja tejże "czapki" - źródła zbetonowienia kolei w PL.
* Liczenie kosztów podejmowanych decyzji + odpowiedzialność materialna odpowiedzialnych za nie.
* Kontrola przez NIK każdego przetargu.
Wystarczy?