Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: infrastruktura kolejowa

Sławomir Zimosz:
Dorota K.:
reanimację trupa, który dawno powinien zostać pogrzebany.

Niedasie. Poręczone zobowiązania Grupy są większe niż wliczane do deficytu sektora finansów publicznych zobowiązania publicznej służby zdrowia.

Jakby to powiedzieć... Ministra Finansów (dowolnego) ma Grupa na widelcu ;>

Jednym, a raczej trzema słowami: Pięknie K... Pięknie.

Tym sposobem nigdy w tym kraju normalnej kolei nie będzie. Chyba, że jakiś tajfun przejdzie. Tylko co po tajfunie, kiedy zmiecie z ziemi również nas :-(Dorota K. edytował(a) ten post dnia 30.07.10 o godzinie 09:08

konto usunięte

Temat: infrastruktura kolejowa

Może nie być źle. Ja tam myślę pozytywnie. Na przykład od wczoraj nad tym w jaki sposób zutylizować środki z POIiSia, których nie uda się przerobić z centralnym wkładem własnym (znaczy się z jego brakiem) przy pomocy samorządów.

Tutaj apel do licznie reprezentowanych firm wykonawczych: jakie argumenty mogą zmotywować samorządy do forsowania projektów związanych z liniami lokalnymi i własnym wkładem własnym przy kolejnych konsultacjach listy indykatywnej?
Sebastian Świniarski

Sebastian Świniarski Przewozy
Intermodalne

Temat: infrastruktura kolejowa

Witam,

Co według Ceiebie oznacza stwierdzenie "normalna kolei"?????
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: infrastruktura kolejowa

Sebastian Świniarski:
Co według Ceiebie oznacza stwierdzenie "normalna kolei"?????
Jak to co? Mam teraz wypisać wszystkie cechy normalnie funkcjonującej kolei, które w przypadku naszego kraju w większości nie występują, a te co jeszcze pozostały są w zaniku?
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: infrastruktura kolejowa

Dorota K.:
Sebastian Świniarski:
Co według Ceiebie oznacza stwierdzenie "normalna kolei"?????
Jak to co? Mam teraz wypisać wszystkie cechy normalnie funkcjonującej kolei, które w przypadku naszego kraju w większości nie występują, a te co jeszcze pozostały są w zaniku?

Na przykład normalna kolej jest na Słowacji.

Trudno porównywać Polskę z Niemcami, ale ze Słowacją już tak. Słowacja ma tylko minimalnie wyższe PKB na osobę i generalnie można uznać, że jest na dokładnie takim poziomie gospodarczym, jak Polska.

A kolej ma lepszą. Nie żeby jakaś rewelacja, po prostu normalnie funkcjonująca kolej.
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: infrastruktura kolejowa

Jakub Łoginow:
Słowacja ma tylko minimalnie wyższe PKB na osobę i generalnie można uznać, że jest na dokładnie takim poziomie gospodarczym, jak Polska.

A kolej ma lepszą. Nie żeby jakaś rewelacja, po prostu normalnie funkcjonująca kolej.

A jaką kwotą dotowane są ZSR lub ZSSK ze Słowackiego budżetu w przeliczeniu na km lub pockm?
Jakub Łoginow

Jakub Łoginow Nie ma kangurów w
Austrii

Temat: infrastruktura kolejowa

Marcin Kawka:
Jakub Łoginow:
Słowacja ma tylko minimalnie wyższe PKB na osobę i generalnie można uznać, że jest na dokładnie takim poziomie gospodarczym, jak Polska.

A kolej ma lepszą. Nie żeby jakaś rewelacja, po prostu normalnie funkcjonująca kolej.

A jaką kwotą dotowane są ZSR lub ZSSK ze Słowackiego budżetu w przeliczeniu na km lub pockm?

Nie mam pojęcia. Nie wiem też, jak dużą rolę gra to, że zamiast długich i nieefektywnych EZT na liniach lokalnych jeżdżą krótkie wagoniki. Może dzięki temu nie jest marnotrawione tyle kasy, co w PL? No i wyraźnie mniejsze sobiepaństwo związków zawodowych.
Sebastian Świniarski

Sebastian Świniarski Przewozy
Intermodalne

Temat: infrastruktura kolejowa

Dorota K.:
Sebastian Świniarski:
Co według Ceiebie oznacza stwierdzenie "normalna kolei"?????
Jak to co? Mam teraz wypisać wszystkie cechy normalnie funkcjonującej kolei, które w przypadku naszego kraju w większości nie występują, a te co jeszcze pozostały są w zaniku?
Jeżeli nie masz czasu wypisywać tych cech normalnej kolei to może podaj chociaż przykłady. Chociaż nie ukrywam, że byłbym wdzięczny za wskazanie jak najwiekszej liczby cech, które w Twojej ocenie definiują normalną kolei (funkcjonowanie "normalnej kolei").
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Normalna kolej to 1435 mm.

Kolej w Polsce wymaga bieżących remontów, a nie modernizacji. Polska kolej jest normalna, choć pewnie kiepsko zarządzana.
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: infrastruktura kolejowa

Sebastian Świniarski:
Jeżeli nie masz czasu wypisywać tych cech normalnej kolei to może podaj chociaż przykłady. Chociaż nie ukrywam, że byłbym wdzięczny za wskazanie jak najwiekszej liczby cech, które w Twojej ocenie definiują normalną kolei (funkcjonowanie "normalnej kolei").
* Punktualność.
* Rozkład jazdy układany dla pasażerów.
* Dobre skomunikowanie pociągów na stacjach przesiadkowych.
* Czystość na dworcach i w pociągach (w metrze warszawskim jakoś się da choć pół miliona ludzi dziennie z niego korzysta).
* Bezpieczeństwo (zarówno pasażerów jak i towarów).
* Nowoczesny i dobrze utrzymany tabor.
* Zróżnicowana oferta przewozowa dla pasażerów z różną zasobnością kieszeni.
* Pewność, że pociąg zostanie sformowany i odjedzie nawet jeśli brakuje pół wagonu do brutta oraz dojedzie na miejsce w oznaczonym rozkładem czasie, a nie zostanie rozwiązany na stacji Zadupie, bo maszynista musi zdążyć do domu na film po wiadomościach.
* Prędkość handlowa równa europejskiej.
* Preferencyjne stawki dla intermodalu (kontenery!!!!).
* Tory klasy C w normach UIC a nie PKP oraz tory klasy D na trasach tranzytowych.
* Rzetelna praca wszystkich: począwszy od konduktora i rewidenta na naczelnikach i dyrektorach skończywszy.
* Przygotowanie oferty dla klienta w max. 48 h.
* Brak idiotycznych zarządzeń UTK, które służą wyłącznie utrudnianiu życia przewoźnikom i pasażerom (drugi maszynista w loku przy V>130 km/h, zwolnienia na przejazdach).
* Likwidacja milionów wykazów, zestawień, zeszytów, tabelek, które muszą wypełniać w kasach towarowych.
* Porządne warsztaty wykonujące naprawy bieżące taboru z wysoko wykwalifikowaną kardą potrafiąca naprawiać wagony bardziej skomplikowane niż 40-letnia węglarka.
* Nowoczesna infrastruktura informatyczna i telekomunikacyjna (żeby nie było problemu z papierem do faxu i dodzwonieniem się gdzie trzeba, a mail stał się normalną forma komunikacji wszędzie).
* Nowoczesny system ERP do zarządzania ruchem kolejowym i stacjami na całej sieci.
* Modernizacje torów sprawnie przeprowadzane bez wywracania do góry nogami rozkładu jazdy oraz za normalne pieniądze (nie jak E-65).
* Bieżące utrzymanie infrastruktury w pełnej sprawności.
* Rzeczywista i całkowita niezależność Zarządcy Infrastruktury (całej!!! z dworcami i całą obsługą włącznie!!!) od jakiegokolwiek przewoźnika i od jakiejkolwiek "czapki" (czyt. PKP SA)
* Likwidacja tejże "czapki" - źródła zbetonowienia kolei w PL.
* Liczenie kosztów podejmowanych decyzji + odpowiedzialność materialna odpowiedzialnych za nie.
* Kontrola przez NIK każdego przetargu.

Wystarczy?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

z tą kontrolą NIK to przesadziłaś ...
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: infrastruktura kolejowa

Może przetargi na prace przy infrze są OK, ale mam wrażenie, że wiele innych przebiega co najmniej dziwnie.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

innymi niż dot. plk się specjalnie nie interesuję z racji wykonywanej pracy, więc nie mam opinii na ten temat

konto usunięte

Temat: infrastruktura kolejowa

No to może jednak nie NIK. Była sobie na przykład taka kontrola kilka ładnych lat temu ;>
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

była kontrola, a coś się zmieniło?
Chciałem w skanska zbudować bocznicę, 5 miesięcy projektowanie z pozwoleniem na budowę. 2-3 miesiące budowa i pow 6 miesięcy czekania na akceptację dokumentów w utk. Daliśmy sobie spokój z tak ambitnymi planami.
Sebastian Świniarski

Sebastian Świniarski Przewozy
Intermodalne

Temat: infrastruktura kolejowa

Dorota,
Bardzo ciekawa wypowiedź. Tym bardziej, że staram się wporwadzać standardy jakościowe zarówno w obsłudze Klienta (np. czas reakcji na zapytania)jak i w nadzorze nad realizacją procesów przewozowych w swoim segmencie rynku. Projekty objete najwyższym priorytetem pod względem punktualnośc, jak i regularności prezentują się coraz lepiej. Co do preferencji dla Intermodalu podpisuje się pod tym oczywiście. Odpowiedzialnośc za podejmowane decyzje jak najbardziej za. W mojej ocenie jest to jeden z największych problemów w relaizacji procesów. Ale to temat na dłuższą rozmowę.

Wiem, że się da ale wymaga to dużo pracy i zangażowania wielu osób. Licze na to, że obrany kierunek mimo wielu przeszkód, o których między innymi pisałaś jest właściwy i cel zostanie osiągniety. Pytanie kiedy........
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: infrastruktura kolejowa

Sebastian Świniarski:
Wiem, że się da ale wymaga to dużo pracy i zangażowania wielu osób. Licze na to, że obrany kierunek mimo wielu przeszkód, o których między innymi pisałaś jest właściwy i cel zostanie osiągniety. Pytanie kiedy........
Wtedy kiedy zmieni się mentalność ludzi tam pracujących. A to wymaga wymarcia pokolenia, które zostało tam zatrudnione przed rokiem 2000 labo nawet 2005. Z nielicznymi wyjątkami...
Sebastian Świniarski

Sebastian Świniarski Przewozy
Intermodalne

Temat: infrastruktura kolejowa

Dorota,

I tym razem masz rację.........Niestety
Dorota K.

Dorota K. TSL + IT -
konsultant

Temat: infrastruktura kolejowa

Sebastian Świniarski:
Dorota,

I tym razem masz rację.........Niestety
Szczerze mówiąc, wolałabym nie mieć racji. Wolałabym, żeby nasza kolej funkcjonowała normalnie. Teraz już wiemy co to znaczy "normalnie" w przypadku kolei. :-)
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: infrastruktura kolejowa

Sebastian, proponuję Ci wynająć Dorotę jako na przykład koordynatora lub zatrudnić na innym kierowniczym stanowisku z możliwością ścinania głów ;) Ma dziewczyna wiele ciekawych pomysłów, więc należałoby je wprowadzić w życie.

Następna dyskusja:

Infrastruktura kolejowa na ...




Wyślij zaproszenie do