Dawid Benski

Dawid Benski Managing Consultant
Grade C / Senior
Solution Architect

Temat: infrastruktura kolejowa

"Osobiście nie mogę sie doczekać E-30 poza Opole.
Inwestycja zakończona na Opolu zachodnim i cisza."

Ktora zreszta juz czesciowo nadaje sie do remontu...(bye bye mityczne 160km/h, witamy 120km/h)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Dawno nie było tak źle. Firmy wykonawcze nie mają co robić, a przetargów jest jak na lekarstwo. Jakby tego było mało Zamawiający nie ma pojęcia o polskim prawie - poza centralą.

Zlecają modernizację - typ projektuj i buduj, gdzie trzeba decyzji środowiskowych i pozwoleń na budowę i dają czas 15.11.2010.
podpiszą umowę w czerwcu, to nie wiadomo, czy uzyskają pozwolenie na budowę w tym roku.
Marcin G.

Marcin G. Infrastructure
Administrator

Temat: infrastruktura kolejowa

Apropos infrastruktury... powołana została spółka Dworce Kolejowe która ma się zajmować utrzymywaniem dworców i terenu dookoła nich.
Pomysł dobry, ale czy się sprawdzi - czas pokaże.Marcin Gwis edytował(a) ten post dnia 30.03.10 o godzinie 21:38
Paweł J.

Paweł J. Specjalista ds.
programowych,
Gdański Archipelag
Kultury

Temat: infrastruktura kolejowa

najbardziej bawi mnie optymizm z jakim eksperci i pkp mówią nt. KDP, jest dosłownie rozbrajające kiedy pada data 2020 (zakończenie tzw.igreka-w co osobiście nie wieżę na teraz) ale może i dobrze że zaczęli w końcu o tym myślec, a tak na marginesie powoli lansuje się projekt puszczenia KDP do tzw. prowincji Trójmiasto

http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,7711020...
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

KDP wpisuje się w pomysł budowania sieci kolejowej- transeuropejskiej.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Czy ktos słyszał o małych przetargach, takich za kilkanascie milionów?
Wygląda jakby wymiotło wszystkie, albo są rozdawane pod stołem.
Robert Mucha

Robert Mucha Koordynator
projektów

Temat: infrastruktura kolejowa

Paweł J.:
najbardziej bawi mnie optymizm z jakim eksperci i pkp mówią nt. KDP, jest dosłownie rozbrajające kiedy pada data 2020 (zakończenie tzw.igreka-w co osobiście nie wieżę na teraz) ale może i dobrze że zaczęli w końcu o tym myślec, a tak na marginesie powoli lansuje się projekt puszczenia KDP do tzw. prowincji Trójmiasto

http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,7711020...

CNTK robi rozwój KDP do 2040....
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

CNTK, czyli Andrzej Massel . Niech robi, a co z tego wyjdzie to inna sprawa.
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: infrastruktura kolejowa

w końcu Massel musi jakąś szybko na PG dojechać :)
Robert Mucha

Robert Mucha Koordynator
projektów

Temat: infrastruktura kolejowa

Markerplany.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Masterplany ?
Robert Mucha

Robert Mucha Koordynator
projektów

Temat: infrastruktura kolejowa

:)
Markerplan. Swobodna kreska na mapie Polski obrazująca wizje autora przebiegu linii kolejowej bez jakichkolwiek głębszych analiz.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Bosko, ale pomysł średnicy w Łodzi pod pretekstem KDP bardzo mi się podoba. Niezależnie od tego czy KDP powstanie, czy nie.
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: infrastruktura kolejowa

Jak dla mnie KDP to jedna wielka bzdura. W kraju gdzie tras na 160 km/h jest jak na lekarstwo wydaje się ogromne pieniądze na studia wyk. KDP. Pieniądze zamiast na KDP trzeba wykorzystać na modernizacje szlaków do 160 km/h - 200 km/h, tabor, dworce.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

też tak myślałem, nawet mniej ambitnie, bo niech by tylko było 120 km, bez ograniczeń na szlaku.
Ale to ma drugie dno. Nasza sieć kolejowa przypomina o rozbiorach.
Potrzeba kilku nowych linii budowanych od zera, tak by zintegrować sieć. Czy to powinna być linia na 250 km/h ? nie wiem, może istotniejsze by było, by mogły poniej jeździć również szybkie pociągi towarowe? Y powoduje tylko jeden problem. Jego powstanie powoduje iz traci sens modernizacja E-59 Poznań - Wrocław do 200 km/h i likwidacja skrzyzowań w poziomie szyn.
Trzymam kciuki , żeby UE dopłaciła do tego tematu, bo sami nie damy rady sfinansować tak dużej inwestycji.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

straszna cisza na forum , wszyscy walczą z powodzią ?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

W końcu plk sypneła przetargami:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej w niezbędnym zakresie oraz robót budowlanych w ramach zadania „Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na stacji Mieszków i przyległych szlakach w torze nr 1 linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań Główny km 133,918 - 146,015” obejmujących między innymi wymianę nawierzchni kolejowej, modernizację nawierzchni drogowej przejazdów kolejowych i odbudowę odwodnienia.
Paweł J.

Paweł J. Specjalista ds.
programowych,
Gdański Archipelag
Kultury

Temat: infrastruktura kolejowa

P-KAP nie może już bardziej rozbroić pasażerów

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,79397...
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: infrastruktura kolejowa

Czy to powinna być linia na 250 km/h ? nie
wiem, może istotniejsze by było, by mogły poniej jeździć również szybkie pociągi towarowe? Y powoduje tylko jeden problem. Jego powstanie powoduje iz traci sens modernizacja E-59 Poznań - Wrocław do 200 km/h i likwidacja skrzyzowań w poziomie szyn.
Trzymam kciuki , żeby UE dopłaciła do tego tematu, bo sami nie damy rady sfinansować tak dużej inwestycji.

E59 do 250 km/h to duże uogólnienie. Po drodze trzeba zwalniać na mostach, które nie będą modernizowane bo za drogo, na stacjach, łukach niektórych, z powodu trakcji itp itd :) poza tym na razie projektuje się do 160 (w porywach), a w przyszłości (nieodgadnionej) wyższą prędkość. Sens modernizacji jest bo do Y trzeba się dostać. Poza tym jest kilka znaczących miejscowości między Wrocławiem i Poznaniem. No i jeszcze przypuszczam, że bilet na E59 będzie tańszy niż na Y na odcinek Wrocław-Poznań.
Pozdrawiam
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

mylisz się E-59 ma byc modernizowana do 200 jak E-65. Wydaje mi się , że dokumentacja zawiera likwidację skrzyzowań w poziomie szyn.

Następna dyskusja:

Infrastruktura kolejowa na ...




Wyślij zaproszenie do