Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

wszyscy mówią o taborze, o dworcach a nikt nie martwi się o czymś bez czego kolej nie istnieje - bez sieci kolejowej. Nikt nie zwraca uwagi jaka potworna zapaść jest w remontach i bieżącym utrzymaniu na sieci linii kolejowej.

konto usunięte

Temat: infrastruktura kolejowa

Przemysław Cieślik:
wszyscy mówią o taborze, o dworcach a nikt nie martwi się o czymś bez czego kolej nie istnieje - bez sieci kolejowej.

Nie jest to prawda, wszyscy wiedza a jak tragicznym stanie sa poslkie tory i ze zaden nawet najlepszy tabor nie poprawi jakosci swiadczonych uslug bez likwidacji waskiego gardla w postaci zlego stanu infrastruktury
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

zapaść na kolei jest wielka. Wielu sie ekscytuje nowym taborem, a nikt nie widzi, że spadek prędkości na liniach kolejowych powoduje iż nowym taborem nie będzie kogo wozić.
Próbuje się modernizaować korytarze , a nikt nie widzi iż w razie awarii na magistrali nie ma jak puścić ruchu bokiem, bo linie się rozsypały.
Łukasz S.

Łukasz S. doradca ds.
wizerunku, rzecznik
prasowy

Temat: infrastruktura kolejowa

na pomorzu zachodnim jest gwiazdka, ze bedzie lepiej. w ramach RPO WZ zostały podpsiane umowy na dofinansowanie inwestycji na linii Kołobrzeg - Goleniów i Stargard - Kalisz.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Łukasz S.:
na pomorzu zachodnim jest gwiazdka, ze bedzie lepiej. w ramach RPO WZ zostały podpsiane umowy na dofinansowanie inwestycji na linii Kołobrzeg - Goleniów i Stargard - Kalisz.

W ramach RPO będzie wykonana łacznica na Lotnisko w Goleniowie i remont ( rewitalizacja linii ) w rejonie Wałcza, tak by była wogóle przejezdność. To nawet nie jest już śmieszne.
Łukasz S.

Łukasz S. doradca ds.
wizerunku, rzecznik
prasowy

Temat: infrastruktura kolejowa

zakladajac ze nic nie było to chyba skok duży. poza tym wreszcie ze Szczecina do lotniska będzie można dojechać pociągiem. nie tracać czasu na korki w mieście
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Tak, dojedziesz koleją na lotnisko. A nadodrzanka w rozsypce.
Sebastian Świniarski

Sebastian Świniarski Przewozy
Intermodalne

Temat: infrastruktura kolejowa

Szanowni Państwo,
Wiecie dobrze o tym dlaczego jesteśmy sto lat za murzynami jeżeli chodzi o stan infrastruktury kolejowej. Jednakże należy zwrócić uwagę, że po akcesie do UE sytuacja się trochę zmieniła. tak samo jak autostrad kolei nie buduje się w miesiąc. to jest długotrwały proces. Ja osobiście obserwuje tą sytuację i szczerze wierze w to, że jeszcze za mojego życia stan naszych torów i srk zrówna się w wymiarze międzynarodowym ze stanem naszych szanownych sąsiadów (DB). Traktuje finansowanie z UE jako nowy plan Marshala ale tym razem dla Polski. Trochę cierpliwości i E65 będzie w stanie dobrym i E 20 będzie cała zmodernizowana i wszystkie zmodernizowane Paneuropejskie korytarze transportowe przechodzące prze Polskę pozwolą kolei na wykorzystanie optymalne taboru oraz staną się konkurencyjne chociaż pod względem czasu przejazdu dla innych gałęzi transportu. Wiara czyni cuda!!!:) Budowa KDP i modernizacja CMK na 250 są w niedalekim zasięgu...... Jak w przeciągu 10 lat osiągniemy prędkość handlową na pociągach towarowych na poziomie 60 km/h w wymiarze sieciowym także będę zadowolony....Liczę na wasze wsparcie tych tez....
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

huraoptymizm ...
Skończyliśmy remont małej stacji, pytaliśmy,czemu nie rozszerzą zakres poza stację niewielkim kosztem. Odp-brak pieniędzy.
Efekt- na dzień przed odbiorem końcowym wysypał się ze 100 m od stacji pociąg towarowy. A niedużym kosztem mogliśmy wzmocnić te tory.

konto usunięte

Temat: infrastruktura kolejowa

Poniekąd niechlubną wizytówką polskiej kolei są dworce. Tych ładnych jak ten w Białymstoku jest wciąż za mało. Wiadomo, że PKP nie wyremontuje wszystkich, tutaj lekarstwem wydawać by się mogło przejmowanie przez samorządy, jednak nie jest to takie łatwe. Ponadto nie wszystkie samorządy będą zainteresowane przejęciem dworców z prostego problemu, braku pieniędzy.

konto usunięte

Temat: infrastruktura kolejowa

Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Sławomir Zimosz:
Zdaje się, że w innym miejscu wydawało się, że można niewielkim kosztem zwiększyć wytrzymałość pewnych konstrukcji i niezła qpa z tego wyszła...
Co masz na myśli?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Sławomir Zimosz:
Zdaje się, że w innym miejscu wydawało się, że można niewielkim kosztem zwiększyć wytrzymałość pewnych konstrukcji i niezła qpa z tego wyszła...

Tak, masz rację. Podpory we Wrocławiu należało wymienić a nie "wzmacniać". Koszt byłby nieco wiekszy, ale mostki pracowałyby przez lata. Zamawiający chciał "wzmacniać", no to mamy.
Dawid Benski

Dawid Benski Managing Consultant
Grade C / Senior
Solution Architect

Temat: infrastruktura kolejowa

A co powiecie na świeżo zmodernizowany odcinek E-30 Wrocław-Opole i stałe ograniczenie na odcinku Brzeg-Święta Katarzyna ze 160 do 120 km/h ponoć ze względu na "zły stan podtorza"? Kiedy remont zmodernizowanej linii? :-)

Co do "wzmacniania" wiaduktów we Wrocławiu, to wina myślę leży po stronie wykonawcy. Jeśli wykonawca zgodził się na warunki zamawiającego, to trzeba je było wykonać fachowo. Po prostu kolejny przykład "remontu" po polsku.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Co do Wrocławia , to zobaczymy co powiedza ekspertyzy.

Co do podtorza- byłem na Katarzynie i robiliśmy dużo wymiany gruntu i wzmocnień. Dalej nie wiem, ale pojawiły się w zeszłym roku osuwiska.
MojA prywatna opinia to problemy z nie działającą meriolacją i brak wzmocnień gruntu głebiej niż bezpośrednio pod torem.
Np. na św. katarzynie czyszczone były kanały, bo woda nie schodziła od przepustów.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Przemysław Cieślik:
Co do Wrocławia , to zobaczymy co powiedza ekspertyzy.

Co do podtorza- byłem na Katarzynie i robiliśmy dużo wymiany gruntu i wzmocnień. Dalej nie wiem, ale pojawiły się w zeszłym roku osuwiska.
MojA prywatna opinia to problemy z nie działającą melioracjąi brak wzmocnień gruntu głebiej niż bezpośrednio pod torem.
Np. na św. katarzynie czyszczone były kanały, bo woda nie schodziła od przepustów.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

Widzę iż temat infrastruktura kolejowa obumiera mniej więcej jak materia , której dotyczy.

Osobiście nie mogę sie doczekać E-30 poza Opole.
Inwestycja zakończona na Opolu zachodnim i cisza.
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: infrastruktura kolejowa

mam nadzieje, że się kiedyś doczekam - E75 (Rail Baltica)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: infrastruktura kolejowa

tylko zakończ roboty przed Wilnem :)
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: infrastruktura kolejowa

Z pomocą Unii wyremontujemy polskie tory

W tym roku ma zostać przełamana niemoc w finansowaniu inwestycji kolejowych w Polsce. Głównym źródłem ich finansowania mają być pieniądze z Unii Europejskiej. Do resortu rozwoju trafiły dwa wnioski o 2,2 mld zł – ustaliła „Rzeczpospolita”.

Jeden z nich dotyczy budowy łącznicy kolejowej na lotnisko Okęcie za 300 mln zł i a drugi lokalnego centrum sterowania ruchem w Ciechanowie za 1,9 mld zł. Wkrótce ma wpłynąć także kolejny na sumę 1,7 mld zł. Będzie to dofinansowanie kolejnego etapu modernizacji torów między Warszawą a Skierniewicami.

Spółka musi jednak przyspieszyć prace, by skończyć wszystkie inwestycje, które mają być współfinansowane przez Brukselę, do połowy 2014 r. Inaczej straci środki.

Jak deklaruje Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK, do końca roku do CUPT trafią projekty kolejowe warte 15 – 16 mld zł. By spółka zajmująca się modernizacją torów mogła sięgnąć po przyznane przez Brukselę dotacje, potrzebuje ok. 1 mld euro (ok. 4 mld zł) wkładu własnego. Tych pieniędzy nie ma. Ministerstwo Infrastruktury zabiega w resorcie finansów, by ten wyraził zgodę na zaciągnięcie przez PKP PLK kredytu w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Zobowiązanie miałoby być spłacane przez Fundusz Kolejowy – pisze „Rzeczpospolita”.

- przetargi idą za 50% inwestorskiego a oni piszą o 2,2 mld :)Łukasz Mikucki edytował(a) ten post dnia 18.03.10 o godzinie 13:50

Następna dyskusja:

Infrastruktura kolejowa na ...




Wyślij zaproszenie do