Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

znów mieszaja przy uprawnieniach, teraz uprawnienia bez ograniczeń będzie mógł robić każdy po kierunku budownictwo i transport.
Oznacza to iż nikt nie będzie chciał kończyć kierunku kolejowego, a zatem zlikwidują katedry kolejowe.
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Z drugiej strony jak my możemy robić wszystkie inne uprawnienia to dlaczego np. taka osoba po mostach nie może zrobić uprawnień kolejowych? natomiast z tym transportem to faktycznie przesada
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Przemysław Cieślik:
znów mieszaja przy uprawnieniach, teraz uprawnienia bez ograniczeń będzie mógł robić każdy po kierunku budownictwo i transport.
Oznacza to iż nikt nie będzie chciał kończyć kierunku kolejowego, a zatem zlikwidują katedry kolejowe.
Pasjonaci będą studiować kierunek kolejowy :) jak za dawnych czasów gdy ja jeszcze studiowałem. Przecież 15 osób na roku to indywidualne podejście do studenta, brak kolejek na audiencję do jaśnie profesorów i wszyscy (łącznie z wykładowcami) znamy się po imieniu. Mogę przytaczać więcej plusów ale mi się nie chce. Biorąc pod uwagę nasz skostniały system szkolnictwa wyższego to nic kolejarzom nie grozi ;) Poza tym jeżeli każdy będzie mógł robić uprawnienia kolejowe to na każdej specjalizacji będą musieli mieć zajęcia z kolei. Czyli nasi sobie poradzą ;) Przepraszam ale znowu mi wyszło pozytywnie. Pozdrawiam
Ewa Rothenhagen

Ewa Rothenhagen praca musi cieszyc

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Poprostu sa osoby, ktore tylko pozytywnie potrafia.
Ale Panie Rafale to ulatwia zycie.:-)

Pozdrowionka Ewa
Pamieta Pan o zadaniu domowym?
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Ewa Rothenhagen:
Poprostu sa osoby, ktore tylko pozytywnie potrafia.
Ale Panie Rafale to ulatwia zycie.:-)

Pozdrowionka Ewa
Pamieta Pan o zadaniu domowym?

Ja wohl ;)
Ewa Rothenhagen

Ewa Rothenhagen praca musi cieszyc

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Ale Pan jest, ale mimo wszystko co na ten Pana usmiech spojrze to sama musze sie usmiechnac( niezaleznie od powagi watku czy tez sytuacji)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Rafał Zakrzewski:
Ewa Rothenhagen:
Poprostu sa osoby, ktore tylko pozytywnie potrafia.
Ale Panie Rafale to ulatwia zycie.:-)

Pozdrowionka Ewa
Pamieta Pan o zadaniu domowym?

Ja wohl ;)

So??
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Przemysław Cieślik:
Rafał Zakrzewski:
Ewa Rothenhagen:
Poprostu sa osoby, ktore tylko pozytywnie potrafia.
Ale Panie Rafale to ulatwia zycie.:-)

Pozdrowionka Ewa
Pamieta Pan o zadaniu domowym?

Ja wohl ;)

So??
Przypomniał mi się stary dowcip, którego pointa brzmiała mniej więcej tak:
Cyklon ist nicht Be, Cyklon cacy ;)
Chyba ktoś kogoś przekonywał do kąpieli ale szczegółów nie pamiętam...
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Ale wróćmy do tematu bo jest interesujący dla wielu i szkoda spłycić ważny wątek. Sorki Przemek ale jak się włączam w dyskusję to zwykle zbacza na boczne tory albo robi się zupełnie wykolejona i nie na temat. Taki już ze mnie kozioł oporowy. Ale się poprawię :)
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Rafał Zakrzewski:
Przecież 15 osób na roku to indywidualne podejście do studenta, brak kolejek na audiencję do jaśnie profesorów i wszyscy (łącznie z wykładowcami) znamy się po imieniu.

Dla studentów idealna sprawa, gorzej dla uczelni, bo takie małe grupy są deficytowe. Więc albo likwidacja, albo obniżenie progu przyjęć i wymagań by podnieść frekwencje ;-[
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

U mnie w Gdańsku było nas z 8 osób. Być może nie jest to dobrze widziane z punktu widzenia uczelni, ale kierunek nie jest powszechnym w Polsce. Drogowców też nie było wielu. U nich był wyznaczony górny limit - 28 osób i koniec. Z tym, że były to studia magisterskie.

Martwi mnie sytuacja taka iż musiałem odejść z PLK ze względu na brak możliwości zrobienia uprawnień, a tu nagle ktoś inny może sobie ponarzekać, że nie może zrobić uprawnień na kolei i już pod niego kroi się zmiany w rozporządzeniu.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Łukasz Mikucki:
Z drugiej strony jak my możemy robić wszystkie inne uprawnienia to dlaczego np. taka osoba po mostach nie może zrobić uprawnień kolejowych? natomiast z tym transportem to faktycznie przesada

Nie powinniśmy mieć możliwości robienia uprawnień bez ograniczeń w branży mostowej i konstrukcyjnej napewno i to powinno się uciąć.
Ale też nie można bez umiaru rozdawać uprawnień torowych ludziom którym z infrastrukturą mają niewiele lub nic wspólnego.

konto usunięte

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Dla zainteresowanych polecam artykuł:
http://www.rynek-kolejowy.pl/14990/Krok_do_przodu_w_sp...
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Rafał Wajer:
Dla zainteresowanych polecam artykuł:
http://www.rynek-kolejowy.pl/14990/Krok_do_przodu_w_sp...
Czytałem, ciekawe.
Od tego się ma przyjaciół (na stanowiskach w UTK), żeby pomogli w biedzie (kolegom z sąsiedniego pokoju). Ja się nie użalam tylko robię swoje na budowie i w biurze projektowym. Uważam, że praktyka w biurze i na budowie jest projektantowi tak samo potrzebna. Ale dziadki po 30 latach pracy za biurkiem w PLK też chcą coś dorobić na emeryturze a na tory już nie pójdą pracować jako inżynier budowy albo brygadzista. W sumie to im się nie dziwię. Każdy orze jak może.
Damian K.

Damian K. Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Rafał Wajer:
Dla zainteresowanych polecam artykuł:
http://www.rynek-kolejowy.pl/14990/Krok_do_przodu_w_sp...

Przeczytałem projekt rozporządzenia i takie moje uwagi:

1. Przy obecnym programie nauczania, przynajmniej na mojej poznańskiej uczelni, szczerze mówiąc nie potrafię sobie wyobrazić absolwenta budownictwa w specjalności innej niż kolejowej, który idzie do pracy do firmy kolejowej, czy to projektowej, czy wykonawczej.

Po kilku godzinach budownictwa komunikacyjnego przez 5 lat studiów wie o kolei niewiele więcej niż jej przeciętny pasażer, chyba że jest miłośnikiem kolei i wiedzę zdobywa we własnym zakresie. Czy taki student wybierze pracę "na kolei" i chętnie będzie się narażał na kompromitację pierwszego dnia próbując sobie przypomnieć co to za grzyb ten tor bezstykowy? Sytuacja raczej mało komfortowa i moim zdaniem zdecydują się na nią jedynie osoby mocno zdesperowane.

2. Jeśli chodzi o małą ilość studentów na specjalnościach kolejowych to niestety jest to specjalność traktowana bardzo pobłażliwie, w stylu: "na PKP będziesz pracował?". System się zmienił, a w społecznej świadomości kolej to ciągle tylko PKP, brudne i spóźniające się pociągi i brak inwestycji - firm wygrywających milionowe przetargi na modernizacje linii kolejowych jakoś nikt nie zauważa.

Studenci wolą prestiżowe specjalności konstrukcyjne, bo to ładnie brzmi - jestem inżynierem konstruktorem, a nie jakimś tam kolejarzem. A że konstruktorów polskie uczelnie produkują tysiące każdego roku i niełatwo im znaleźć pracę? Trudno ich przekonać - taka zagadka studenckiego sposobu myślenia. Jak to się mówi, choć w zupełnie innym kontekście, PeKaPowski beton.

To na tyle tej przydługiej opowieści ;]
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Dzisiaj i tak już łatwiej zdobyć uprawnienia, bo np. uznaje sie pracę w urzędach, w nadzorze, na tramwajka, etc.
Jeszcze parę lat temu nie było to możliwe.
Problemem naszego zawodu jest praca w delegacji i to zniechęca.
Karol Kania

Karol Kania Asystent projektanta
branży drogowej

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Witam,

mam pytanie czy ktoś z forumowiczów wie jak aktualnie wygląda sprawa uprawnień kolejowych? Na stonie MI od jakiegoś już czasu jest projekt rozporządzenia (http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/pr... ale niewiadomo co dalej, kiedy wejdzie albo nie wejdzie ono w życie... dzięki bardzo i pozdrawiam
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

rozporządzenie jeszcze nie jest wprowadzone, jestem sceptyczny co do jego wprowadzenia. Nie można wprowadzać zmian w trakcie gry, tylko dlatego, że tak komuś akurat podoba.
w chwili obecnej brakuje wyspecyfikowania uprawnień kolejowych srk i sieci trakcyjnej. I tylko takie zmiany powinny być wprowadzone.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

rozporządzenie wg. mnie spowoduje likwidację specjalności kolejowej na studiach.
Efekt będzie taki jak w GB kilka lat temu. brak młodych inżynierów w specjalności kolejowej i ściągali ludzi z całego świata w tym z Polski.

Tam też zlikwidowali kierunki kolejowe, a wykłady ograniczono do kilku przedmiotów na studiach ogólnych.
Karol Kania

Karol Kania Asystent projektanta
branży drogowej

Temat: Gmeranie przy uprawnieniach

Może to jest argument chociaż nawet teraz jest problem ze specjalnością kolejową. Chciałbym pojść na specjalność kolejnictwo ale najbliższa uczelnia jest na śląsku a z Warszawy jest to juz kawałek. Słyszałem o studiach podyplomowych na ten temat organizowanych przez Wojskową Akademię Techniczną ale wątpię czy nauczą tam kojenictwa a w dodatku są one strasznie drogie...

Następna dyskusja:

co Was trzyma przy Plusie?




Wyślij zaproszenie do