Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Ze względu na duży poślizg w czasie PKP zrezygnowało z modernizacji większości torów z Wrocławia do Szczecina przez Poznań. Pieniądze w 60% dokładane z funduszu europejskiego były do wydania do 2013r. Rozliczyć można nawet do 2015r. Ale stwierdzili, że i tak nie dadzą rady. Szkoda.
http://www.rynek-kolejowy.pl/16444/DGP_PKP_PLK_zawalil...
Wina pewnie leży po obu stronach (inwestor twierdzi, że projektantom się nie spieszyło, a projektanci, że inwestor się czepiał :)
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Na LOT A (Wrocław - granica woj. dolnośląskiego) PKP ma projekt i pewnie zdąży z budową ale reszta będzie musiała chyba poczekać na lepsze czasy.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Lot A miał ruszyć w 2006 roku, a do dzisiaj nie ogłoszono przetargu. Poza kawałkiem pod Żmigrodem nie zrobiono nic. Projekty już dawno straciły uzgodnienia.... porażka totalna.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Na LOT A ma być ogłoszony przetarg w najbliższym czasie (ale jak ogólnie wiadomo - na pkp nie ma nic pewnego).
Łukasz Mikucki

Łukasz Mikucki Dyrektor Projektów
Kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Czas pomyśleć o upr. drogowych :) to co się dzieje na naszym podwórku to żenada
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

LOT A - o ile mnie pamięć nie myli rok temu już prawie mieli ogłosić, już wtedy mieliśmy wizję lokalną , która trwała ponad tydzień. Później już ogłaszali Wrocław Leśnica ( nastepna za Żernikami) - ogłosili ?
Dopóki nie ma ogłoszonego przetargu to się nie ma co podniecać. Inaczej jest tematami z programów regionalnych, tam idzie szybciej, bo wkład własny zapewnia województwo, a kolejarze zapewniają tylko nadzór.

A uprawnienia swoją drogą opłacało by się robić.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Już się PRK cieszyła z najniższej ceny ale przy sprawdzeniu dokumentów przetargowych konkurencja doszukała się błędu. Nie wiecie jak się realnie siły rozłożą przy budowie poszczególnych odcinków?
Pozdrawiam
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Szkoda, że zrezygnowali z przebudowy E59 od Poznania do Szczecina. Można by kontenery ładować od razu na szybkie tory i do Poznania, Wrocławia, Opola, Katowic...
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

dla towarówki ważniejsze są remonty na ce59. Poznań - Szczecin jest w relatywnie dobrym stanie i jeździ się wciąż 120 km/h.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Rafał Zakrzewski:
Już się PRK cieszyła z najniższej ceny ale przy sprawdzeniu dokumentów przetargowych konkurencja doszukała się błędu. Nie wiecie jak się realnie siły rozłożą przy budowie poszczególnych odcinków?
Pozdrawiam

Mówisz o tym ostatnim przetargu ? Myslałem , że PNI miało pierwsze miejsce.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

12.01.2011 Pierwszy duży przetarg w 2011 roku – sześć ofert w przetargu na modernizację linii kolejowej Wrocław – Poznań na odcinku Wrocław - granica województwa dolnośląskiego






11 stycznia 2011 roku otwarto oferty w przetargu na roboty budowlane w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap II – odcinek Wrocław – granica woj. dolnośląskiego”.
Oferty na realizację tego zadania złożyło sześć konsorcjów:

1. Oferta nr 1 :

•Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o. o., Warszawa,
•PKP Energetyka S.A., Warszawa,
•Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Wrocław,
•Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o., Wrocław.
na kwotę 657 290 327,27 PLN netto; 808 467 102,54 PLN brutto



2. Oferta nr 2:

•SKANSKA S.A., Warszawa,
•SKANSKA a.s., Republika Czeska.
na kwotę 675 863 781,48 PLN netto; 831 312 451,22 PLN brutto



3. Oferta nr 3:

•Feroco S.A., Poznań,
•Torpol Sp. z o.o., Poznań,
•Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o., Poznań,
•Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o., Zawiercie.
na kwotę 701 889 331,69 PLN netto; 863 323 877,98 PLN brutto



4. Oferta nr 4:

•STRABAG Sp. z o.o., Pruszków,
•STRABAG Rail GmbH, Niemcy,
•Viamont DSP a.s., Republika Czeska,
•TRAKCE a.s., Republika Czeska,
•TRAKCE-TOR Sp. z o.o., Cieszyn.
na kwotę 777 448 469,56 PLN netto; 956 261 617,56 PLN brutto



5. Oferta nr 5:

•FCC Construccion S.A., Hiszpania,
•Katowickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Budus S.A., Katowice.
na kwotę 792 507 495,31 PLN netto; 974 784 219,23 PLN brutto



6. Oferta nr 6:

•Budimex S.A., Warszawa,
•Leonhard Weiss GmbH&Co.KG,
•ZUE S.A., Kraków.
na kwotę 762 436 501,56 PLN netto; 937 796 896,92 PLN brutto
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Przemysław Cieślik:
1. Oferta nr 1 :

•Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o. o., Warszawa,
•PKP Energetyka S.A., Warszawa,
•Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Wrocław,
•Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o.o., Wrocław.
na kwotę 657 290 327,27 PLN netto; 808 467 102,54 PLN brutto
Rzeczywiście oferta nr 1 była najniższa i w sumie powinna wygrać ale konkurenci znaleźli pewne błędy w ofercie i wykonawstwo Konsorcjum nr 1 stanęło pod znakiem zapytania.
Ale wg aktualnych kryteriów przetargowych przewiduję taki przebieg wydarzeń:
1. PNI i PRK zaczną pracę pomimo wytkniętych błędów bo mogą.
2. Będą mieli udowadniane błędy ale będą się odwoływać do wszelkich możliwych instancji.
3. Po 2-3 latach odwołań skończą i rozliczą budowę po czym ewentualnie łaskawie przyznają się do pewnych niedociągnięć :)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

ale wciąż nie wiem skąd wziąłeś PRK, bo chyba wogle nie złożyli oferty.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

przepraszam mówiac PRK myślałem o Krakowie, a ty myslałeś o PRKiI Wrocław...ok
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Wrocławska Dyrekcja PKP Inwestycje ciągle przegląda najtańszą ofertę i wstrzymuje podpisanie umowy. W takim tempie to będzie budowane przez następne pokolenie. A tak sobie zęby ostrzyłem na tą budowę. Blisko miałbym do domu...
Pozdrawiam
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Rafał Zakrzewski:
Wrocławska Dyrekcja PKP Inwestycje ciągle przegląda najtańszą ofertę i wstrzymuje podpisanie umowy. W takim tempie to będzie budowane przez następne pokolenie. A tak sobie zęby ostrzyłem na tą budowę. Blisko miałbym do domu...
Pozdrawiam
No może temat weźmie Skanska , zwłaszcza stachanowcy z Czech.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Rafał, co dalej z przetargiem, bo nie mam informacji.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Przemysław Cieślik:
Rafał, co dalej z przetargiem, bo nie mam informacji.
Chodzą plotki ;) że najlepiej (najmniej błędów) jest w ofercie Budimexu ale oni są najdrożsi (drożej o 130 mln) więc jest nad czym się zastanawiać ;) poprawiać i negocjować. Pozdrawiam
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

Wiele braków można poprawiać po złożeniu oferty.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: E59 nie będzie modernizowana

ciekawe, czy bedziemy też czekać na rozstrzygnięcia cały rok tak jak na Ciechanowie.

Następna dyskusja:

Koleje Mazowieckie: czemu p...




Wyślij zaproszenie do