Temat: Dni Techniki Kolejowej 5,6 czerwca 2009
Oczywiście, że była mowa o wysokości tunelu i podwieszeniu trakcji, w kontekście afery z push pullami. Wiem, bo sam o to zapytałem wyżej wymienionego dyrektora z PKP PLK :-) Odpowiedź była dość pokrętna i długa, dlatego nie będę przytaczał jej całej, ale w dużym skrócie, chodziło o to że
- push pulle nie są składami do ruchu podmiejskiego, tylko aglomeracyjnego, z naciskiem na międzymiastowy, więc nie ma się co czepiać, bo i tak powinny jeździć dalekobieżnym,
- wiadoma sprawa, ze względu na konstrukcję, podciekanie itp. trzeba było położyć dodatkowe płyty na podtorzu i dlatego jest te kilkanaście cm wyżej, niż powinno być (czyli za nisko dla push pulli),
- może wpadną na pomysł jak podwiesić trakcję jeszcze wyżej (jak ktoś był w środku i widział, to sam może stwierdzić, że w tunelu już nie bardzo jest gdzie je podwiesić wyżej), ale najpierw muszą jakoś zaizolować sufit, żeby nie było problemów pożarowych,
- i tak dalej, i tak dalej, generalnie puenta była taka, że kto wie, może jak rak świśnie, a ryba zaśpiewa, to wtedy push pulle pojadą podmiejskim :-)
Na koniec, w związku z tym, że padło hasło, o niedalekim remoncie tunelu dalekobieżnego, zadałem jeszcze jedno frapujące pytanie, a mianowicie, co będzie jak okaże się, że po rozpoczęciu remontu, będzie takim sam cyrk jak w podmiejskim i też zrobi się za nisko ;-) Natychmiast zostałem zapewniony, że nie ma takiej możliwości, bo dalekobieżny jest przecież większy o jakieś 30 - 40 cm, a poza tym w ogóle, nie ma takiej opcji, żeby mogło się tak stać :-) Taaa..., zobaczymy co to będzie po remoncie.
P.S. Tomasz, trzeba było przyjść, nawet jak nie udało Ci się zapisać. Limit miał być 200 osób, a z tego co słyszałem, to i tak przyszło dużo więcej ludzi i prawie wszyscy się załapali. Na koniec podobno jak podliczyli, to okazało się, że było około 400 osób. Zresztą następne DTK już za rok i znowu będzie okazja :-)