Krzysztof
S.
Kierownik biura
projektów szynowych,
projektant w branży
...
konto usunięte
Temat: Certyfikacja infrastruktury kolejowej
z 2008/57/WE:3. Państwa członkowskie mogą postanowić, że środki przyjęte przez nie w celu wdrożenia niniejszej dyrektywy nie obejmują:
a) metra, tramwajów i innych systemów kolei lekkiej;
b) sieci, które są funkcjonalnie wyodrębnione z systemu kolejowego i przeznaczone są tylko na potrzeby pasażerskich przewozów lokalnych, miejskich lub podmiejskich, a także przedsiębiorstw kolejowych prowadzących działalność wyłącznie w obrębie tych sieci;
c) infrastruktury kolejowej należącej do właścicieli prywatnych oraz pojazdów działających jedynie na tej infrastrukturze na użytek jej właścicieli w ramach ich własnej działalności w zakresie transportu towarów;
d) infrastruktury i pojazdów przewidzianych wyłącznie do użytku lokalnego, historycznego lub turystycznego.
oraz
4. Zakres TSI jest stopniowo rozszerzany zgodnie z art. 6b. na cały system kolei, włączając w to dostęp do torów kolejowych do terminali i ważnych urządzeń portów obsługujących lub
potencjalnie obsługujących więcej niż jednego użytkownika, bez naruszenia odstępstw od stosowania TSI wymienionych w art. 9.
i
Sieć transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnej to sieć konwencjonalnych linii transeuropejskiej sieci transportowej określonej w decyzji nr 1692/96/WE
a w 1692/96/WE czytamy:
Artykuł 3
Zasieg sieci
2. Infrastruktura transportowa obejmuje sieci drogowe, kolejowe i sródladowe, porty morskie,
porty eglugi sródladowej i inne punkty wewnetrznych połaczen
trudno doszukać się argumentu za tym, ze TSI powinny byc stosowane tylko do sieci TEN-T
pozdr
amArtur Miller edytował(a) ten post dnia 23.01.13 o godzinie 15:40
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Certyfikacja infrastruktury kolejowej
Krzysztof Sroga:
Chciałbym poruszyć temat, o którym ostatnio głośno w PKP i nie tylko. Po wejściu w życie nowej dyrektywy UE, decyzji i rozporządzeń wykonawczych zauważyłem że PLK we wszystkich przetargach wymaga przeprowadzenia oceny zgodności przez jednostkę notyfikowaną i uzyskania certyfikatu WE nie patrząc jaka to jest linia, jaki zakres robót i bez zastanowienia czy to w ogóle jest potrzebne. Tymczasem po uważnej lekturze dyrektywy 2008/57/WE i decyzji w sprawie poszczególnych podsystemów nie mam przekonania że ta procedura jest wymagana dla wszystkich inwestycji. Uważam że powinno się to przeprowadzać tylko dla linii kolejowych będących w sieci TEN-T. Czy ktoś może wie coś więcej na ten temat?
Nie we wszystkich. Ale co ciekawe w niektórych projektach modernizacyjnych zapomnieli o temacie.
Ponadto jest chorą sytacja, że to wykonawca zatrdnia firmę certyfikującą. Taka sytuacja wprowadza dużo zamieszania i niepotrzebnej pracy wykonawcy.
Podobne tematy
Następna dyskusja: