konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Damian Hajduk:
Panie Piotrze, niech się Pan nie dziwi naszemu sceptycyzmowi: projekt transportowy, tym bardziej całkiem nowy - szerzej nieznany - jest projektem w takim samym stopniu merytorycznym, co politycznym. A czasami nawet bardziej tym drugim.
Dlatego, moja podpowiedź gratis: czysta merytoryka jest owszem ważna (na razie jej nie poznaliśmy), natomiast liczy się również pozyskanie poparcia.
Co na przykład mówi na ten temat marszałek Struzik? A środowisko RBF/ZDG TOR ? Albo chociażby SISKOM ? Do niedawna Pułtusk (AH) miał też znanego człowieka w branży, czyli Jakuba Majewskiego, obecnie wiceprezesa UTK. Czy Jakub zna projekt, czy go popiera? Skoro już tu jesteśmy, to Zielone Mazowsze wyraziło swoją opinię, czy może nawet poparcie?
Bo jeśli projekt nie będzie wspierany przez nikogo, to może sobie być bardzo merytoryczny. Sobie.
/ciach/

Nie, nie :) Niczemu się nie dziwię. Oczekuję jedynie konkretów, jakie Pan zechciał zresztą pokazać, a nie komentarze typu: "niech puszczą więcej busów i po sprawie".. bez urazy dla tego kto podobnie napisał, lecz nie znając sytuacji na miejscu taki argument nie ma w sobie nic merytorycznego.

Co do zbierania poparcia, dowiadywałem się także czy mają za sobą zaplecze 'odpowiednich' ludzi. Z tego co odpowiedzieli to wychodzi, że jeszcze nie, że to inicjatywa dopiero świeża (w końcu ujrzała światło dzienne - niecały miesiąc temu). Natomiast dostali poparcie od Drogowego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, które samo się do nich zgłosiło... ale to chyba tyle.

Temat poruszam dlatego, że chcę im pomóc. Idea mi się spodobała, dlatego Was pytam co robić, żeby pomysł nie był wcale taki nierealny ; )
Może grupa inicjatywna przedsięwzięcia zechce mnie posłuchać :)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

jeżeli ten ruch pasazerski jest takim wielkim interesem, to dlaczego nie ma tam prywatnej linii kolejowej ?

Kto ma zapłacić za budowę nowej linii i dlaczego Państwo?

czy w okolicy sa duze zakłady które mogłyby wygenerować rentowny ruch?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Damian Hajduk:
Przemysław Cieślik:
(...)
Dlaczego liniia do Ostrołeki nie będzie juz modernizowana?
nie dlatego, że za mało chetnych do korzystania z kolei, nie ma przewozów towarowych.

Jeżeli nie ma potrzeby budować linii dla pociągów towarowych to będzie to strata pieniędzy.
A do elektrowni w Ostrołęce będą pływać barki po Narwi?
Jeżeli będzie taniej, to kto wie.
Towarowe pociagi nie potrzebują takich parametrów jak pasażerskie. A rozbudowa Ostrołęki została odsunięta.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Damian Hajduk:
Artur Brodowski:
/ciach/
Pewnie będzie tak, że elektrownia sama będzie musiała wyremontować odcinek z Goworek do PKP Ostrołęka (bo z Goworek do samej elektrowni to już na pewno), a na odcinek do Tłuszcza i dalej do Jaszczowa zdać się na los:)
Dobrze, że mamy Google i można wrzucić Goworki, bo dzięku temu wiadomo, że mówimy już o bocznicy do samej elektrowni :)

Jeśli chodzi o linię 29 Tłuszcz-Ostrołęka to mozna zdać się na Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/programy_i_strategi...

Strona 38 - Tabela 7 [cz.2] Wydatki inwestycyjne na realizację programu wg źródeł finansowania [tys. zł] (...) w kwocie środków własnych uwzględniono środki samorządowe, środki PKP S.A. i środki spółki ENERGA Elektrownie Ostrołęka w wysokości 199 940,8 tys. zł nie obciążające budżetu PKP PLK S.A.

strona 87 - Tabela 22z (strona 5 z 6) INNE PROGRAMY (poza POIiŚ i RPO)
105 Modernizacja linii kolejowej nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka O-L-N 2012 – 2013 200 000,0

strona 107 Rysunek 5 Inwestycje infrastrukturalne na sieci zarządzanej przez PLK; lata 2011–2013

strona 108 Rysunek 6 Linie o dopuszczalnym nacisku 221 kN na oś – stan obecny i realizacja w latach 2011–2013


Inne źródła:
http://www.linia29.cal.pl/news.php
http://siskom.waw.pl/kp-kolej-tluszcz-ostroleka.htm
http://www.ndi.pl/27/news,32/media/aktualnosci/moderni...
A jaka jest data tych dokumentów. Moga mieć około 3-4 miesiące wstecz.
W roku 2013 miały być realizowany program rozbudowy elektrowni Ostrołęka o budżecie powyżej 1 mld pln, temat wstrzymano, termin nieokreslono. Życzę miłej dyskusji.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Przemysław Cieślik:
/CIACH/ (Panie) Przemku, ciach! :)
A jaka jest data tych dokumentów. Moga mieć około 3-4 miesiące wstecz.
WPIK 2013->2015 to dokument który został przyjęty przez Radę Ministrów w grudniu 2011, więc +-rok temu.
Myślę, że niedługo będzie nowelizacja.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36113/Ministerstwo_chce_e...

Co do pozostałych dokumentów, to który nie jest oznakowany datą ?
W roku 2013 miały być realizowany program rozbudowy elektrowni Ostrołęka o budżecie powyżej 1 mld pln, temat wstrzymano, termin nieokreslono.
Żródło?
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Przemysław Cieślik:
A do elektrowni w Ostrołęce będą pływać barki po Narwi?
Jeżeli będzie taniej, to kto wie.
Żartujemy już na całego, czy rozmawiamy jednak bardziej poważnie?
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Damian Hajduk:
Przemysław Cieślik:
/CIACH/ (Panie) Przemku, ciach! :)
A jaka jest data tych dokumentów. Moga mieć około 3-4 miesiące wstecz.
WPIK 2013->2015 to dokument który został przyjęty przez Radę Ministrów w grudniu 2011, więc +-rok temu.
Myślę, że niedługo będzie nowelizacja.
http://www.rynek-kolejowy.pl/36113/Ministerstwo_chce_e...

Co do pozostałych dokumentów, to który nie jest oznakowany datą ?
W roku 2013 miały być realizowany program rozbudowy elektrowni Ostrołęka o budżecie powyżej 1 mld pln, temat wstrzymano, termin nieokreslono.
Żródło?
Elektrownia Ostrołęka
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

to rozmowa o nowej linii jest niepoważna w sytuacji gdy plk będzie demontować inne linie kolejowe np. z Wrocławia do Świdnicy, gdzie marszałek województwa chciał rewitalizować linię, a potoki podróżnych widać gdy się stoi w korku na DK35.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Przemysław Cieślik:
/CIACH/
Żródło?
Elektrownia Ostrołęka
Szuflada asystenta wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej,
czy może jednak coś online ???
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Przemysław Cieślik:
to rozmowa o nowej linii jest niepoważna w sytuacji gdy plk będzie demontować inne linie kolejowe np. z Wrocławia do Świdnicy,
To sytuacja, gdy PLKa chce demontować linie jest mocno niepoważna
a nie rozmowa
o mniej lub bardziej uzasadnionych potrzebach dobrego skomunikowania miast i regionów.
gdzie marszałek województwa chciał rewitalizować linię, a potoki podróżnych widać gdy się stoi w korku na DK35.
Ano właśnie !

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Piotr Karolak:

/ciach.../
Grunt po wąskotorówce z Pułtuska do Nasielska jest nietrafiony, bo za bardzo w bok od Warszawy, zresztą jak to połączyć z Ostrołęką?

Wracajac do tej waskotorowki - znalazlem w sieci nastepujacy fragment :

Kolej zamknięto w 2002 roku gdyż przynosiła małe dochody, a ludzie wybierali PKS ponieważ nie trzeba było się przesiadać. Na początku 2006 roku PKP rozpoczęło demontaż torów. Po rozebraniu ok. 1,5 km szlaku zareagował konserwator zabytków, który nakazał natychmiastowe wstrzymanie prac. W 2011 roku tory zostały całkowicie zdemontowane.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Nasielska_Kolej_Dojazdowa

Szkoda. Do Nasielska jest ok. 25 kilometrow, co dawaloby czas przejazdu rzedu 20-30 minut szynobusem. Potem dobre skomunikowanie (albo wjazd lacznica na sama linie kol. nr 9) i wio po torach, ktore lada chwila przystosowane beda do v. 160 km/h... Nie rozwiazaloby to problemow Serocka i Ostroleki, ale..

W.Wojciech S. edytował(a) ten post dnia 24.11.12 o godzinie 21:09

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Piotr Karolak:

/ciach.../
Przewertowałem trochę temat.. zapewne zbyt pobieżnie, lecz jak dla mnie pomysł jest dobry. Rzecz w tym jak to ugryźć by właśnie nie był odgórnie przekreślony i zdany na niepowodzenie.

Moim zdaniem przedstawiciele grupy inicjatywnej powinni dazyc do spotkania z marszalkiem Struzikiem. Od tego bym zaczal. No i moze sa jacys profesorowie wywodzacy sie z Pln. Mazowsza gotowi opracowac zalozenia projektu i rozpisac to wszystko ?

W.

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Wojciech S.:
/ciach
Moim zdaniem przedstawiciele grupy inicjatywnej powinni dazyc do spotkania z marszalkiem Struzikiem. Od tego bym zaczal. No i moze sa jacys profesorowie wywodzacy sie z Pln. Mazowsza gotowi opracowac zalozenia projektu i rozpisac to wszystko ?

Tylko w tym momencie po co mieliby się spotykać ze Struzikiem...? Nie mają planów żadnych, przeprowadzonych badań, dokumentów z którymi mogliby się udać do niego.. Jedynie ideę.. to chyba za mało by widzieć się z Marszałkiem.

Na razie nie mam od nich sygnałów co dalej..Piotr Karolak edytował(a) ten post dnia 24.11.12 o godzinie 22:09

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Andrzej Sawa:
Po raz kolejny powtarzam - piłka jest po stronie ministerstwa infrastruktury.Jedynie krótkie odcinki /takie jakby dłuższe bocznice/ można zrzucać na samorządy.

Więc jeśli powinno się ze sprawą zwrócić od razu do Ministerstwa (bo przecież linia ta mogłaby być linią krajową) to tym bardziej potrzebna jest bardziej zarysowana koncepcja.

nie mniej Marszałka także można by było ze sprawą zapoznać..

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Andrzej Sawa:
Po raz kolejny powtarzam - piłka jest po stronie ministerstwa infrastruktury.Jedynie krótkie odcinki /takie jakby dłuższe bocznice/ można zrzucać na samorządy.

Andrzej,

Oczywiscie, ale na razie jest to jest typowa sprawa polityczna i w taki sposob powinna byc zalatwiana na tym etapie. Zeby pilka byla po stronie MI to musialyby byc jakiekolwiek konktrety, ktorych jak na razie brakuje. Powinien powstac zgrubny projekt, grupy poparcia w postaci samorzadow i masa krytyczna zeby pchac to wyzej. Na obecnym etapie uderzanie z pomyslem do MI (w osobie np. Dr'a Massela) zakonczy sie jedynie efektownym spuszczeniem na drzewo...

W.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Wojciech S.:
/ciach
W.
( @ Wojtek & all )
Tak jak mówimy już od prawie początku tego wątku,
na początek wystarczyłoby przygotować dobrą - chociażby taką dla laików
prezentację projektu. To naprawdę nie jest rzecz przerastająca zdolność
społeczności lokalnej. No chyba że jest ???

---
@ Piotrze (może być po imieniu mam nadzieję)

Ta strona którą znalazłem na FB to jest raczej raczej wzór jak nie należy robić.

Czy Ci ludzie w ogóle starają się coś zrobić z sensem, czy uważają, że ich pomysł jest
fantastyczny i w ogóle wymiata sam w siebie (nawet jeśli nie jest prezentowany),
więc nic nie trzeba robić ?

Następna dyskusja:

Reaktywacje zapomnianych linii




Wyślij zaproszenie do