konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Blisko miesiąc temu zawiązała się Grupa Inicjatywna działająca pod hasłem:
"Nowa Północnomazowiecka Linia Kolei - Kolej na Pułtusk" ..i nie tylko!

Krótko mówiąc chodzi o to, że mieszkańcy północnego Mazowsza domagają się budowy linii kolejowej. Ich sugestia jest taka by linia przebiegała od Warszawy (dokładniej od istniejącej stacji w Wieliszewie) przez Zegrze, Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki do Ostrołęki.

Sprawą zainteresowało się już kilka portali lokalnych. Grupa Inicjatywna przygotowuje nawet pisma do PKP i ministra Nowaka..

Co o tym myślicie??
Sam jestem z Pułtuska i uważam, że taka linia byłaby bardzo ekonomiczna. Z kierunku Ostrołęki busami jeździ mnóstwo ludzi, autokary są przeładowane. Alternatywa w postaci kolei jest strzałem w 10! Tylko jak to zrobić by pomysł nie został spalony na panewce??

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

a tutaj link do strony na Facebooku jaka została utworzona dla tego przedsięwzięcia:
http://www.facebook.com/kolejadoPultuska
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

jak busy są przeładowane, to trzeba dać ich więcej, a nie budować od razu linię kolejową

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Piotr Karolak:

/ciach.../
Sprawą zainteresowało się już kilka portali lokalnych. Grupa Inicjatywna przygotowuje nawet pisma do PKP i ministra Nowaka..

Co o tym myślicie??

Nie chcialbym nikomu podcinac skrzydel (szczegolnie, ze jestem milosnikiem kolei i zwolennikiem takiego transportu, a do tego uwielbiam Pultusk i Pln Mazowsze), ale projekt uwazam za nierealny. Mieszkamy w kraju, gdzie (z malymi wyjatkami) nie potrafi sie nalezycie i na czas wyremontowac istniejacych linii i wykorzystac srodkow unijnych na takie cele dedykowanych.

Co do konkretnej sytuacji Pultuska - wydaje mi sie, ze w ciagu ostatnich 5-7 lat nastapil kosmiczny postep jesli chodzi o skomunikowanie Pultuska z W-wa. Wykonano obwodnice Jablonny, dwupasmowke przez centrum Legionowa, obwodnice Zegrza i ostatnio - obwodnice Serocka. Szczegolnie ta ostatnia inwestycja pomogla. Pozostaly waskie gardla : Modlinska (nawierzchnia do remontu), fragment pomiedzy zjazdem z wiaduktu w Legionowie az do ronda (wasko, duzo wlaczajacych sie do ruchu, nawierzchnia) no i kawalek DK od obwodnicy Serocka do Pultuska (ale tu korkow wielkich nie widzialem). Problemem jest samo przebicie sie przez Pultusk, bo droga od Pultuska przez Rozan do Ostroleki to jak dla mnie bajka.

Moim zdaniem rozwiazanie to :
- potrzebna na juz obwodnica Pultuska (ktora wciaz nie moze sie "wyjaic")
- likwidacja waskich gardel, szczegolnie tego w Legionowie
i dobrze zorganizowany transport samochodowy (PKS Ciechanow o/Pultusk ?).
Sam jestem z Pułtuska i uważam, że taka linia byłaby bardzo ekonomiczna.

Tworcy linii na lotnisko w W-wie tez tak uwazali, to bylo logiczne i pewne jak amen w pacierzu (bo to sie sprawdza w wiekszosci krajow europejskich). A jednak... Zeby policzyc ekonomike przedsiewziecia, trzebaby znac wszystkie skladniki kosztowe i najlepiej zeby byly w jednym reku (ta sama instytucja/organizacja buduje linie, utrzymuje ja i obsluguje). Inaczej bedzie ping pong pomiedzy zarzadca infrastruktury, a uzytkownikami.

Gdyby jednak linia ta miala byc czescia magistrali na Mazury i za granice to juz wtedy troche inna bajka i wieksze szanse na realizacje przedsiewziecia (ale wciaz raczej nikle).

W.

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Wojciech S.:
>
Moim zdaniem rozwiazanie to :
- potrzebna na juz obwodnica Pultuska (ktora wciaz nie moze sie "wyjaic")
- likwidacja waskich gardel, szczegolnie tego w Legionowie
i dobrze zorganizowany transport samochodowy (PKS Ciechanow o/Pultusk ?).

Sęk w tym, że obwodnicy Pułtuska nie chce znaczna część jego mieszkańców. Dlatego też zeszłoroczne protesty w sprawie budowy obwodnicy nie cieszyły się wielkim zainteresowaniem.. Na całe miasto 20-30 osób brało udział.. Trochę kpina. Po protestach wraz z koleżanką przeszliśmy się po sklepach i popytaliśmy ludzi o ich zdanie w tej sprawie. Zdania były bardzo podzielone. Przekładając to na ogół, myślę, że mieszkańcy nie chcą tej obwodnicy.. gdyż tutejsza władza nie robi nic, by to miasto żyło. Ludzie uważają, że jak zbudują obwodnicę to wtedy Pułtusk umrze śmiercią naturalną.

Co do transportu autobusowego to Ciechanowski PKS, a raczej spółka Mobilis Group działa tak jak działa do tej pory. Nie zmieniły się kursy kierunek Warszawa-Pułtus i na odwrót. Znacznemu ograniczeniu nastąpiły natomiast kursy do innych miejscowości wiejskich. Tam kursy zostały ograniczone do minimum lub całkiem zlikwidowane. Mniejsza jednak o to..
Co do konkretnej sytuacji Pultuska - wydaje mi sie, ze w ciagu ostatnich 5-7 lat nastapil kosmiczny postep jesli chodzi o skomunikowanie Pultuska z W-wa. Wykonano obwodnice Jablonny, dwupasmowke przez centrum Legionowa, obwodnice Zegrza i ostatnio - obwodnice Serocka. Szczegolnie ta ostatnia inwestycja pomogla. Pozostaly waskie gardla : Modlinska (nawierzchnia do remontu), fragment pomiedzy zjazdem z wiaduktu w Legionowie az do ronda (wasko, duzo wlaczajacych sie do ruchu, nawierzchnia) no i kawalek DK od obwodnicy Serocka do Pultuska (ale tu korkow wielkich nie widzialem). Problemem jest samo przebicie sie przez Pultusk, bo droga od Pultuska przez Rozan do Ostroleki to jak dla mnie bajka.

Ten postęp jednak nie wpłyną znacząco na komfort jazdy dla transportu zbiorowego, a mówimy właśnie o takim względem kolei. Czas podróży z Pułtuska do Warszawy (bo tylko na temat takiego mogę się wypowiadać) w dni robocze trwa nawet dwie godziny, a średnio półtorej. Wybudowanie obwodnicy Serocka, czy Jabłonnej nie pozwoliło na skrócenie czasu podróży, ponieważ w Serocku autobusy zmuszone są wjechać najpierw na obwodnicę, a potem z niej zjechać do miasta, a w Jabłonnej muszą zjeżdżać z obwodnicy. Zatem dla transportu zbiorowego taki obrót spraw nie wiele zmienił (generalnie). W dzisiejszych czasach liczy się czas, a ten na pokonanie jakichś 60 km w 2 godziny to dość duża uciążliwość. Osoby pracujące w Warszawie a mieszkające w Pułtusku nie mogą powiedzieć o dogodnych warunkach dojazdu. Strata około 3-4 godzin w ciągu dnia na dojazd i powrót jest sporym obciążeniem.

Przypominam natomiast, że nowa linia miała by obsługiwać nie tylko Pułtusk, ale też Serock, wcześniej Zegrze, za Pułtuskiem dalej: Maków Mazowiecki (zapewne wraz z Przasnyszem, bo to blisko położone miasta) no i oczywiście Ostrołęka.

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Przemysław Cieślik:
jak busy są przeładowane, to trzeba dać ich więcej, a nie budować od razu linię kolejową

Trochę pomysł nietrafiony, ponieważ trasa ta jest przeładowana kursami, które nie są zadawalające. Pułtusk posiada główny dworzec, na którym zatrzymują się wszystkie kursy, pośpieszne, czy dalekobieżne. Więc o małej ilość połączeń nie ma mowy. Trasa obsługiwana jest przez PKS Ostrołęka, PKS Mława, PKS Ciechanów, PKS Przasnysz, PKS Mrągowo, PKS Polonus, PKS BUS-KOM Szczytno, a także linie prywatne.

Nie będę w tym przypadku już porównywał wygody i czasu jaki trzeba poświęcić na jazdę autobusem, a pociągiem, ponieważ zrobiłem to pośrednio w powyższej wypowiedzi..

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Piotr Karolak:
>
/ciach .../

Sęk w tym, że obwodnicy Pułtuska nie chce znaczna część jego mieszkańców. Dlatego też zeszłoroczne protesty w sprawie budowy obwodnicy nie cieszyły się wielkim zainteresowaniem.. Na całe miasto 20-30 osób brało udział.. Trochę kpina. Po protestach wraz z koleżanką przeszliśmy się po sklepach i popytaliśmy ludzi o ich zdanie w tej sprawie. Zdania były bardzo podzielone. Przekładając to na ogół, myślę, że mieszkańcy nie chcą tej obwodnicy.. gdyż tutejsza władza nie robi nic, by to miasto żyło. Ludzie uważają, że jak zbudują obwodnicę to wtedy Pułtusk umrze śmiercią naturalną.

Paradoksalnie cos w tym jest. Sa miasteczka, w ktorych - po budowie obwodnic - wylaczono swiatla na skrzyzowaniach, a ruch w sklepach zmalal o polowe. Teraz jadac na Mazury mozna latwo skrecic na rynek i zjesc pierogi, w przyszlosci kierowca jadacy tranzytem bedzie wolal stolowac sie w fast-foodzie przy drodze, bez zjezdzania z niej. Ale takie podejscie jest krotkowzroczne, a my chyba zbaczamy z tematu grupy :) Wiec koncze juz off-topic.
Co do transportu autobusowego to Ciechanowski PKS, a raczej spółka Mobilis Group działa tak jak działa do tej pory. Nie zmieniły się kursy kierunek Warszawa-Pułtus i na odwrót. Znacznemu ograniczeniu nastąpiły natomiast kursy do innych miejscowości wiejskich. Tam kursy zostały ograniczone do minimum lub całkiem zlikwidowane. Mniejsza jednak o to..

Kolej nie bedzie niestety odpowiedzia na ten problem. Chociaz gdyby powstaly stacje w malych miasteczkach i zatrzymywalby sie na nich szynobus to moglyby kursowac jakies busiki po wsiach i zbierac pasazerow (w wiekszych skupiskach oczywiscie).

/ciach.../
Wybudowanie obwodnicy Serocka, czy Jabłonnej nie pozwoliło na skrócenie czasu podróży, ponieważ w Serocku autobusy zmuszone są wjechać najpierw na obwodnicę, a potem z niej zjechać do miasta, a w Jabłonnej muszą zjeżdżać z obwodnicy.

Pamietam, ze jeszcze 10 lat temu niektore kursy byly przyspieszone. Nie ma juz takich ?

/ciach.../
Przypominam natomiast, że nowa linia miała by obsługiwać nie tylko Pułtusk, ale też Serock, wcześniej Zegrze, za Pułtuskiem dalej: Maków Mazowiecki (zapewne wraz z Przasnyszem, bo to blisko położone miasta) no i oczywiście Ostrołęka.

Jako, że tyczenie nowej linii dla ruchu lokalnego i wykup gruntow pod nia to jak na razie science-fiction to moze warto byloby polozyc jeden tor w miejscu zdewastowanych waskotorowek ? Pamietam, ze z Przasnysza do Makowa jakas linia jest, a jadac z Pultuska w strone Nasielska (ale tu juz uciekamy za daleko od W-wy) idzie ladna prosta waskotorowka przy samej drodze.

Pozdrawiam,
Wojtek

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Wojciech S.:
Kolej nie bedzie niestety odpowiedzia na ten problem. Chociaz gdyby powstaly stacje w malych miasteczkach i zatrzymywalby sie na nich szynobus to moglyby kursowac jakies busiki po wsiach i zbierac pasazerow (w wiekszych skupiskach oczywiscie).

Właśnie o to chodzi, by tak się zatrzymywała. Mniej więcej co miasto były by jeszcze dwie stacje na terenach wiejskich, bo na tych istniejących liniach można powiedzieć, że stacje są rozmieszczone co 5-8 km (tak pi razy drzwi). Zatem miejsca dojazdu ludności do stacji rozłożyły by się trochę. Patrząc od strony ekonomicznej (jakby linia działała) to naprawdę przynosiłaby zyski, bo ludzi jeździ bardzo dużo. A pamiętam jak parę razy jechałem KM-ką do Warszawy z okolic Świercz (powiat pułtuski).. dokładniej wsiadałem w Kałęczynie (to jest już pow. ciechanowski).. pole, zero domów i stacja, oczywiście nowiutka, wyremontowana, bo cała ta trasa jest modernizowana (na Gdynię).. a ludzi zero. A pociąg się zatrzymuje tylko dla mnie.. i tak było kilkukrotnie. Więc skoro takie coś się opłaca...
Pamietam, ze jeszcze 10 lat temu niektore kursy byly przyspieszone. Nie ma juz takich ?

Tak jest i teraz, ale trzeba się liczyć z tym, że takie kursy są też już i droższe. Natomiast czas przejazdu jest podobny. Nie identyczny, ale podobny. Ot, w zeszłym tygodniu jechałem przyspieszonym PKS Mrągowo.. ponad półtorej godziny pękło zanim wysiadłem na Zachodnim.
Jako, że tyczenie nowej linii dla ruchu lokalnego i wykup gruntow pod nia to jak na razie science-fiction to moze warto byloby polozyc jeden tor w miejscu zdewastowanych waskotorowek ? Pamietam, ze z Przasnysza do Makowa jakas linia jest, a jadac z Pultuska w strone Nasielska (ale tu juz uciekamy za daleko od W-wy) idzie ladna prosta waskotorowka przy samej drodze.

Pozdrawiam,
Wojtek

To jest owszem problem i to chyba największy... grunt. Nie kasa na to, nie 'wymyślna' idea, a zorganizowanie /wykup/ gruntów. Wytyczanie tras po dawnych wąskotorówkach jest jakimś zamysłem, natomiast w tej części Mazowsza są one tak rozlokowane, że nijak tego sklecić się nie da. Tak jak pisałeś, z Przasnysza do Makowa można by jeszcze puścić dojazdówkę, ale już reszta leży.. Grunt po wąskotorówce z Pułtuska do Nasielska jest nietrafiony, bo za bardzo w bok od Warszawy, zresztą jak to połączyć z Ostrołęką? A chodzi o to, żeby miasta satelitarne dla Warszawy i Ostrołęki miały dogodne połączenie.
Co prawda Ostrołęka jest połączona jakoś z Warszawą linią, ale to połączenie jest tak marne, że nie wiele pociągów pasażerskich tamtędy kursuje. Linia ma przeznaczenie towarowe.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Andrzej Sawa:
Przemysław Cieślik:
jak busy są przeładowane, to trzeba dać ich więcej, a nie budować od razu linię kolejową


A komfort jazdy?Busem?Ha,ha,ha!!!!!!!!!!!!!!!
Taksówką wozić ludzi będzie taniej niz wpakowywać się w takie inwestycje.
Dlaczego liniia do Ostrołeki nie będzie juz modernizowana?
nie dlatego, że za mało chetnych do korzystania z kolei, nie ma przewozów towarowych.

Jeżeli nie ma potrzeby budować linii dla pociągów towarowych to będzie to strata pieniędzy.

Andrzej Sawa

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Przemysław Cieślik:
(...)
Dlaczego liniia do Ostrołeki nie będzie juz modernizowana?
nie dlatego, że za mało chetnych do korzystania z kolei, nie ma przewozów towarowych.

Jeżeli nie ma potrzeby budować linii dla pociągów towarowych to będzie to strata pieniędzy.
A do elektrowni w Ostrołęce będą pływać barki po Narwi?
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Panie Piotrze, a można się zapoznać z założeniami projektu?

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

A jakieś merytoryczne powody za lub przeciw?

Bo mam wrażnie, że po prostu ludzie przyzwyczaili się, że w tym kraju już nic nie można i nic się nie da i dlatego każdy zamysł jest na starcie wyrzucany do kosza.

konto usunięte

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Damian Hajduk:
Panie Piotrze, a można się zapoznać z założeniami projektu?

Nie znam dokładnych założeń, gdyż nie ja kieruję inicjatywą. Podchwyciłem jedynie temat, który wypłyną na moim lokalnym podwórku. Napisałem jednak do Grupy Inicjatywnej, która przesłała mi następującą treść:

"Nowa Północnomazowiecka Linia Kolei – Kolej na Pułtusk" ..i nie tylko! To nowa inicjatywa społeczna. Naszym celem jest stworzenie ruchu poparcia budowy linii kolei mazowieckiej z Warszawy do Pułtuska i dalej do Ostrołęki. W przeszłości choć tylko kolej wąskotorowa, ale istniała w Pułtusku. Teraz nie ma żadnej! Założeniem inicjatywy jest by kolej jeździła przez Pułtusk, lecz nie musi być stacją końcową, tą mogła by być Ostrołęka. Nie możliwe? Nic nie jest niemożliwe! Chcemy alternatywy dla transportu autobusowego. Kolej pomoże pobudzić życie w Pułtusku, ale także w innych ośrodkach miejskich proponowanych wzdłuż trasy!
Skupiamy się na portalu społecznościowym Facebook, gdzie założyliśmy stronę. Chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób, które także popierają ten pomysł i jednocześnie wstępowały by w nasz ruch społeczny. Zależy nam aby nasz głos został dostrzeżony w powiecie legionowskim, pułtuskim, makowskim, ostrołęckim, ale także przasnyskim. Tyle na początek.
Kolej w Pułtusku istniała do roku 2001. W tym też roku zawieszono kursy towarowe. Co warte nadmienienia linia wąskotorowa do Nasielska miała przeznaczenie głównie towarowe, zatem kursy pasażerskie były tylko dodatkiem. W zeszłym roku natomiast zostały zdemontowane tory na całej linii trasy (prawie całej). Połączenie tego typu nie było ekonomiczne ani dla PKP, ani dla mieszkańców, gdyż głównym kierunkiem, w którym podążają jest Warszawa, a nie Nasielsk. Połączenie przez Nasielsk było mało perspektywiczne. W dzisiejszych czasach kolej wąskotorowa, jak i inne tego typu środki komunikacji nie spełniają oczekiwań i są zlikwidowane lub są przeznaczone do likwidacji. Stąd zasadność stworzenia nowej linii Warszawa-Pułtusk-Maków Mazowiecki-Ostrołęka.
Natomiast podróż z Nasielska do Warszawy trwa często więcej niż godzinę, ze względu na to, że Koleje Mazowieckie mają obowiązek ustępować pierwszeństwa przejazdu innym składom o nadrzędnym charakterze. Dlatego też jeśli miałaby powstać nowa linia kolei, za którą optujemy, nie należy jej kierować przez Nasielsk.
Obecne połączenie kolejowe Ostrołęki z Warszawą nie jest zbyt wydajne, gdyż ta sama linia, po której kursują pociągi pasażerskie, ma generalnie przeznaczenie towarowe, a do tego biegnie na wschód do Tłuszcza, dopiero potem do Warszawy, główną linią. Tak na dobrą sprawę istniejąca linia jest wysoce nieekonomiczna, wystarczy spojrzeć na mapę. Głównym ośrodkiem trasy z Tłuszcza do Ostrołęki jest wyłącznie Wyszków. Na dodatek linia ta jest mocno zaniedbana. Ministerstwo infrastruktury w październiku br. podjęło decyzję o zatrzymaniu modernizacji linii Ostrołęka - Tłuszcz. Wykorzystując tę decyzję chcemy pokazać inną, lepszą i bardziej rentowną opcję, która pomogła by kolei w utrzymaniu połączenia Warszawa – Ostrołęka. Wiąże się ona z nową i ogromną inwestycją, bo z budową całkiem nowej linii kolei, lecz jej wydajność była by nieporównywalnie lepsza od istniejącej linii po prawej stronie Narwi.
Proponowana przez nas trasa wiodła by przez 3 ośrodki miejskie: Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki, ale też nie można zapominać o Zegrzu, które jest gęsto zaludnione. Nasze pytanie to - jaki sens niegdyś było budować linię kolejową po prawej stronie Narwi, gdzie perspektywa jej rozwoju nie była oszałamiająca. Po latach wręcz można powiedzieć, że nie było żadnej perspektywy. Kolej na lewym brzegu Narwi nie budzi pytań o jej wydajność i ekonomiczność, gdyż ruch ludności skupiałby się na trasie z 5 ośrodków miejskich. Stacja w Makowie zapewniła by także dużą liczbę podróżnych z pobliskiego Przasnysza.
Mazowsze w porównaniu do choćby Wielkopolski jest w bardzo niewielkim stopni ‘skoleizowane’. W Polsce od kilkudziesięciu lat miejsca nie miała żadna budowa nowej linii kolejowej, co jest dla naszej inicjatywy obciążeniem, ale też i szansą. Po mimo kryzysu kolej się modernizuje. Dlaczego by nie utworzyć nowego, z pewnością rentownego połączenia kolejowego o znaczeniu wojewódzkim lub nawet krajowym?


Przewertowałem trochę temat.. zapewne zbyt pobieżnie, lecz jak dla mnie pomysł jest dobry. Rzecz w tym jak to ugryźć by właśnie nie był odgórnie przekreślony i zdany na niepowodzenie.

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Damian Hajduk:
Przemysław Cieślik:
(...)
Dlaczego liniia do Ostrołeki nie będzie juz modernizowana?
nie dlatego, że za mało chetnych do korzystania z kolei, nie ma przewozów towarowych.

Jeżeli nie ma potrzeby budować linii dla pociągów towarowych to będzie to strata pieniędzy.
A do elektrowni w Ostrołęce będą pływać barki po Narwi?

Pewnie będzie tak, że elektrownia sama będzie musiała wyremontować odcinek z Goworek do PKP Ostrołęka (bo z Goworek do samej elektrowni to już na pewno), a na odcinek do Tłuszcza i dalej do Jaszczowa zdać się na los:)
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Piotr Karolak:
A jakieś merytoryczne powody za lub przeciw?
Panie Piotrze, niech się Pan nie dziwi naszemu sceptycyzmowi: projekt transportowy, tym bardziej całkiem nowy - szerzej nieznany - jest projektem w takim samym stopniu merytorycznym, co politycznym. A czasami nawet bardziej tym drugim.
Dlatego, moja podpowiedź gratis: czysta merytoryka jest owszem ważna (na razie jej nie poznaliśmy), natomiast liczy się również pozyskanie poparcia.
Co na przykład mówi na ten temat marszałek Struzik? A środowisko RBF/ZDG TOR ? Albo chociażby SISKOM ? Do niedawna Pułtusk (AH) miał też znanego człowieka w branży, czyli Jakuba Majewskiego, obecnie wiceprezesa UTK. Czy Jakub zna projekt, czy go popiera? Skoro już tu jesteśmy, to Zielone Mazowsze wyraziło swoją opinię, czy może nawet poparcie?
Bo jeśli projekt nie będzie wspierany przez nikogo, to może sobie być bardzo merytoryczny. Sobie.
---
Ps. Proszę mi wybaczyć, że nie będę biegał za ludźmi po facebooku, i prosił ich, żeby działali profesjonalnie w swojej sprawie. Jeśli sami na to nie wpadli to nasze porady na niewiele się im zdadzą. A jak podchwycą temat i będą chcieli jednak zwiększyć szanse powodzenia projektu przez bardziej profesjonalne działanie, to na pewno bez trudu mnie znajdą.
Bo mam wrażnie, że po prostu ludzie przyzwyczaili się, że w tym kraju już nic nie można i nic się nie da i dlatego każdy zamysł jest na starcie wyrzucany do kosza.
No ba!
Zobaczyłem to zdjęcie i od razu wiedziałem, że oficjele właśnie zapoznali się z moim opracowaniem :)

Obrazek
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Artur Brodowski:
/ciach/
Pewnie będzie tak, że elektrownia sama będzie musiała wyremontować odcinek z Goworek do PKP Ostrołęka (bo z Goworek do samej elektrowni to już na pewno), a na odcinek do Tłuszcza i dalej do Jaszczowa zdać się na los:)
Dobrze, że mamy Google i można wrzucić Goworki, bo dzięku temu wiadomo, że mówimy już o bocznicy do samej elektrowni :)

Jeśli chodzi o linię 29 Tłuszcz-Ostrołęka to mozna zdać się na Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/programy_i_strategi...

Strona 38 - Tabela 7 [cz.2] Wydatki inwestycyjne na realizację programu wg źródeł finansowania [tys. zł] (...) w kwocie środków własnych uwzględniono środki samorządowe, środki PKP S.A. i środki spółki ENERGA Elektrownie Ostrołęka w wysokości 199 940,8 tys. zł nie obciążające budżetu PKP PLK S.A.

strona 87 - Tabela 22z (strona 5 z 6) INNE PROGRAMY (poza POIiŚ i RPO)
105 Modernizacja linii kolejowej nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka O-L-N 2012 – 2013 200 000,0

strona 107 Rysunek 5 Inwestycje infrastrukturalne na sieci zarządzanej przez PLK; lata 2011–2013

strona 108 Rysunek 6 Linie o dopuszczalnym nacisku 221 kN na oś – stan obecny i realizacja w latach 2011–2013


Inne źródła:
http://www.linia29.cal.pl/news.php
http://siskom.waw.pl/kp-kolej-tluszcz-ostroleka.htm
http://www.ndi.pl/27/news,32/media/aktualnosci/moderni...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

Damian Hajduk:
Artur Brodowski:
/ciach/
Pewnie będzie tak, że elektrownia sama będzie musiała wyremontować odcinek z Goworek do PKP Ostrołęka (bo z Goworek do samej elektrowni to już na pewno), a na odcinek do Tłuszcza i dalej do Jaszczowa zdać się na los:)
Dobrze, że mamy Google i można wrzucić Goworki, bo dzięku temu wiadomo, że mówimy już o bocznicy do samej elektrowni :)

Jeśli chodzi o linię 29 Tłuszcz-Ostrołęka to mozna zdać się na Wieloletni Program Inwestycji Kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/programy_i_strategi...

Strona 38 - Tabela 7 [cz.2] Wydatki inwestycyjne na realizację programu wg źródeł finansowania [tys. zł] (...) w kwocie środków własnych uwzględniono środki samorządowe, środki PKP S.A. i środki spółki ENERGA Elektrownie Ostrołęka w wysokości 199 940,8 tys. zł nie obciążające budżetu PKP PLK S.A.

strona 87 - Tabela 22z (strona 5 z 6) INNE PROGRAMY (poza POIiŚ i RPO)
105 Modernizacja linii kolejowej nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka O-L-N 2012 – 2013 200 000,0

strona 107 Rysunek 5 Inwestycje infrastrukturalne na sieci zarządzanej przez PLK; lata 2011–2013

strona 108 Rysunek 6 Linie o dopuszczalnym nacisku 221 kN na oś – stan obecny i realizacja w latach 2011–2013


Inne źródła:
http://www.linia29.cal.pl/news.php
http://siskom.waw.pl/kp-kolej-tluszcz-ostroleka.htm
http://www.ndi.pl/27/news,32/media/aktualnosci/moderni...

"Grupa Energa będąca właścicielem elektrowni użyczyła większą część środków potrzebnych do zrealizowania tego przedsięwzięcia. Wartość zamówienia wynosi nieco powyżej 18 mln zł."
(z powyższych źródeł)

nie myślałem, że aż tyle dołożą. Tyle, że na podobnej długości odcinek Katowice-Kraków wyłożono 1,3 mld.

Pozdrawiam
Artur
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Budowa Nowej Linii Kolei Północnego Mazowsza

/CIACH/ (Panie) Arturze, oszczędzajmy cenne kilobajty i wzrok czytających wątek :)
nie myślałem, że aż tyle dołożą. Tyle, że na podobnej długości odcinek Katowice-Kraków wyłożono 1,3 mld.

Wg mnie sytuacja jest nieporównywalna.

Kontrakt ZABRZE-Kraków obejmuje linię dwutorową, znaczenia państwowego i międzynarodowego E-30, modernizowaną do 160kmh, a przy tym jedną z najbardziej obciążonych ruchem w kraju. Przebiega ona w terenie mocno zurbanizowanym, częściowo też górniczym, ma liczne obiekty inżynieryjne.
To tak tłumacząc różnicę budżetów obu projektów na roboczo :)

Następna dyskusja:

Reaktywacje zapomnianych linii




Wyślij zaproszenie do