Wojciech Mycka

Wojciech Mycka NLDS Group -
Marketing &
Promotion Agency

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Witam.. :)

Wspólnie ze znajomymi postanowiliśmy otworzyć stronę, dzięki której będzie można kontaktować się z instytucjami poprzez stronę www nad którą pracujemy. Udostępnimy w ten sposób możliwość zgłaszania się do różnych placówek, zamawiać różne artykuły itp. Wszystkie czynności, które ogranicza słuch i telefon sprowadzamy do wysłania wiadomości do CallCenter, który sprawę załatwi i nas poinformuje.

http://gluchy-telefon.pl - wystarczy skorzystać z subskrypcji, a poinformujemy zainteresowanych o starcie serwisu.

Ponadto, tymczasowo umieszczamy komunikaty na Twetter'rze, więc także pozostawiamy taką możliwość śledzenia naszych działań.

Tymczasem mam prośbę;
- Czego więcej mogłaby osoba niesłysząca oczekiwać od serwisu? :)


Pozdrawiam,
~ Wojciech Mycka
Piotr S.

Piotr S. renesansowa dusza

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Wojciech Mycka:
Tymczasem mam prośbę;
- Czego więcej mogłaby osoba niesłysząca oczekiwać od serwisu? :)
pomysł super ciekawy...
i warty realizacji...

jednak chyba niekoniecznie dla Głuchych, a bardziej dla głuchych...

ewentualnie dla osób, które straciły słuch w późniejszym okresie życia...

jest to cały czas "polonizowanie" odmiennej kultury ;)

Pozdrawiam
Piotrek

konto usunięte

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Jako pomysłodawca i jeden z twórców portalu mogę powiedzieć, że portal jest dla absolutnie wszystkich Niesłyszących bez względu na czas kiedy słuch został utracony. Nie będzie już odtąd problemów z zapisem do lekarza, fryzjera czy choćby zamówieniem jedzenia na telefon, wystarczy zalogować się, zrobić zgłoszenie i poczekać na informacje zwrotną ;)

Tak czy inaczej, kontynuuję pytanie Wojtka,

czego może chcieć i potrzebować w tym zakresie osoba Niesłysząca?

pozdrawiam,

Marcin WróblewskiMarcin Wróblewski edytował(a) ten post dnia 28.10.09 o godzinie 23:35
Piotr S.

Piotr S. renesansowa dusza

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Marcin - myślę, że nie tylko dla niesłyszących ale i słyszących -> taki outsourcing (tylko wtedy opcje płatną bym wprowadził ;>)...

jako "ułatwienie" i ukłon w stronę Głuchych można by wprowadzić pismo obrazkowe (wiem, że mało osób się nim posługuje, ale...)...
no i może możliwość zostawiania nagrań z migami (krótkie filmiki) i odpowiedzi też filmowo ;>

Pozdrawiam
P.
Wojciech Mycka

Wojciech Mycka NLDS Group -
Marketing &
Promotion Agency

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Piotr S.:
Marcin - myślę, że nie tylko dla niesłyszących ale i słyszących -> taki outsourcing (tylko wtedy opcje płatną bym wprowadził ;>)...

jako "ułatwienie" i ukłon w stronę Głuchych można by wprowadzić pismo obrazkowe (wiem, że mało osób się nim posługuje, ale...)... no i może możliwość zostawiania nagrań z migami (krótkie filmiki) i odpowiedzi też filmowo ;>

Pracuję także nad innym projektem, który wykorzystywałby możliwości video w sieci. Nie jest to trudne, lecz wymaga sporej inwestycji w granicach 15.000,-, do tego serwer dedykowany który także kosztuje min. 150,-/mc. Z tego co mi wiadomo, niedawno do firmy LIVENET.PL zgłosiła się osoba Niesłysząca, która ów pomysł już skądś zaczerpnęła i zamierza utworzyć jakiegoś camfroga na dedyku. My chcemy niewielkim kosztem utworzyć taką platformę jaka została opisana wcześniej. Mamy możliwości, pomysły i niewielki budżet - reszta albo zostanie dofinansowana z UE, albo od prywatnych inwestorów. Jak pojawią się fundusze na grubsze rozwiązania, to oczywiście zostaną wprowadzone.

Obecnie przeprowadzamy badania, czy ów pomysł został zrealizowany w innych krajach i jak funkcjonują. Niewątpliwie najciekawszą formą jest własna aplikacja na fony do wysyłania mms/sms z treścią na stronę - nad tym także pomyślimy, czy do czegoś jest zdatne.

Ot taki nasz zapał.
Powstał problem, który staramy się rozwiązać.. :)

Pozdrawiam,
~ Wojciech Mycka
Magdalena (.

Magdalena (. Team Leader (AML)

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.


Tak czy inaczej, kontynuuję pytanie Wojtka,

czego może chcieć i potrzebować w tym zakresie osoba Niesłysząca?

Jeśli jeszcze tego Panowie nie uczynili proponuję umieszczenie wiadomości na forum :
http://www.deaf.pl/

Wypowiedzą się sami zainteresowani.
Pozdrawiam.
Wojciech Mycka

Wojciech Mycka NLDS Group -
Marketing &
Promotion Agency

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Temat został już poruszony:
http://www.deaf.pl/index.php/topic,12307.0.html

Oraz utworzyliśmy grupę na GL:
http://www.goldenline.pl/grupa/gluchy-telefon/

Dla samych zainteresowanych. Niebawem ciężko będzie nam opanować wszystkie fora, więc musimy ograniczyć się do niektórych miejsc.

Pozdrawiam,
~ Wojciech Mycka
Małgorzata K.

Małgorzata K. współpraca
administracji z ngo

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Chciałam się odnieść do myśli "portal jest dla absolutnie wszystkich Niesłyszących bez względu na czas kiedy słuch został utracony".
Osoby które są głuche od urodzenia funkcjonuja inaczej niż późnoogłuchłe. Różnic jest wiele, skupmy się na podstawowej - osoby głuche od urodzenia najczęściej posługują się językiem migowym (który ma swoją gramatykę, specyfikę, jest to jezyk wizualno - przestrzenny i synchroniczny, w odróżneniu od linearnego języka polskiego). Osoby późnoogłuchłe najczęściej dalej posługują się językiem polskim. Jeśli zgłoszenia przychodziłyby od osób głuchych od urodzenia, które pisałyby zgodnie z gramatyką jezyka migowego, to macie pozamiatane, chyba, że potraficie to roszyfrować. Osoby późnoogłuchłe to często osoby
starsze, które z kolei nadal cenią sobie kontakt z żywym człowiekiem, załatwianie sprawy przez osobę a nie komputer(a w ich przypadku język polski jest tym, którego używają, więc nie mają tak dużych problemów komunikacyjnych).
W ogóle grupa osób niesłyszących to pojęcie tak obszerne, jak na przykład kobiety czy mężczyźni. Na waszym miejscu bardziej bym przemyślała, dla kogo coś chcę zrobić. Nie chcę zniechęcać do pomysłu, ale jak przeczytałam Wasze wypowiedzi to nasunął mi się na myśl szereg pytań i wątpliwości.
Wojciech Mycka

Wojciech Mycka NLDS Group -
Marketing &
Promotion Agency

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Małgorzata K.:
Nie chcę zniechęcać do pomysłu, ale jak przeczytałam Wasze wypowiedzi to nasunął mi się na myśl szereg pytań i wątpliwości.

Problem dostrzegliśmy 2~3tyg. temu i do dzisiaj zbieramy szereg informacji, także w/w jest przydatna. Pojawiły się propozycje utworzenia wideokonferencji, więc i ta możliwość nie jest wykluczona. Tak samo jak Pani, tak samo i my, zastanawiamy się nad najbardziej optymalnych i wygodnym rozwiązaniem. Pani feedback jest rzeczowy, poparty doświadczeniem z profilu, także wiemy, że będziemy mieli kolejny schodek do przeskoczenia.

Obecnie mamy do rozplanowania cała strukturę platformy. Musimy rozwiązać to w taki sposób, aby maksymalnie uprościć korzystanie z portalu dając maksymalne możliwości i jeszcze szybsza obsługę.

Także widzi Pani, jest tego bardzo dużo i każda tak wartościowa odpowiedź daje nam bardzo ważną informację zwrotną. Stąd nie znając zapotrzebowań, składamy propozycje użytkownikom. Tyle informacji ile uzyskamy, tyle postaramy się wprowadzić. Osobiście mogę utworzyć kanał na SkyPe i tylko tym się posługiwać, jednakże nie o to chodzi - nie każdy ma możliwość posługiwania się programami na np. telefonie komórkowy, dlatego też myślimy nad innymi rozwiązaniami, które i w ten sposób pozwolą na realizację zamówień.

Tak, czy inaczej; czym więcej informacji otrzymamy, tym lepszy produkt oddamy w ręce niesłyszących.

Pozdrawiam,
~ Wojciech Mycka
Paweł Żurawski

Paweł Żurawski Wykładowca i biegły
tłumacz języka
migowego. Doradca
zawo...

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Witam,
Jestem bardzo zaciekawiony tym pomysłem, lecz nie bardzo sobie wyobrażam jak ten call center ma załatwiać spray dla głuchych. Proszę o więcej info jeśli można o tym jak to ma działać.
Rafał Orłowski

Rafał Orłowski Web Developer

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

Pomysł, jest jak najbardziej na miejscu. Czytając wypowiedzi z dylematem osób niesłyszących od urodzenia, a tych którzy słuch utracili w późniejszym okresie czasu dodam tyle, że nie wszystko da się zrobić ale sama idea, dotarcia chociaż do osób, które będą umiały to wykorzystać jest wielkim ułatwieniem.

Mnie ciekawi jeszcze jedna kwestia:
Kosmetyczka, fryzjer, solaria, rozumie, że ma to działać na zasadzie ktoś dostaje zgłoszenie i od zgłoszenia jest odp. zwrotna. Tylko od kogo będzie pochodzić odp zwrotna? Chyba nie od pracownika danej firmy gdzie trafia zgłoszenie?
Katarzyna Głozak

Katarzyna Głozak tłumacz języków
migowego i
angielskiego;
pozyskiwanie gra...

Temat: Nowa platforma dla niesłyszących.

jako "ułatwienie" i ukłon w stronę Głuchych można by wprowadzić pismo obrazkowe (wiem, że mało osób się nim posługuje, ale...)...
no i może możliwość zostawiania nagrań z migami (krótkie filmiki) i odpowiedzi też filmowo ;>
Pismo obrazkowe:) czyli Sign Writing...rzeczywiście dość rzadko używane i przede wszystkim nie znane w wystarczającym stopniu przez niesłyszących. Myślę, że szkoda czasu i wkładu pracy w przygotowanie tego.
Natomiast wspomniane filmiki wydają się być świetnym pomysłem. Będą jasne i zrozumiałe dla tych, którzy posługują się językiem migowym.
Proszę jedynie pamiętać o tym, że w Polsce funkcjonują dwa różne języki zwane migowymi: Polski Język Migowy oraz System Językowo - Migowy (migany). Ale to też nie powinno stanowić problemu - specjaliści z obydwu tych języków znajdą się bez problemu
pozdrawiam
KG



Wyślij zaproszenie do