Michał M Mazur

Michał M Mazur Academic Teacher at
Hokkaido University
of Science

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.


Obrazek


MIXI wystartowało w lutym 2004 r. szybko wyrastając do rangi największego portalu społecznościowego w Japonii. Co ciekawe, ten rozwój trwa nadal, a w lipcu 2006 roku serwis osiągnął poziom 4.8 miliona zarejestrowanych użytkowników. Aż 70% z tej liczby, to osoby “aktywne”, czyli korzystające z usług MIXI nie rzadziej niż co 3 dni. Jeśli zaś chodzi o znaczenie nazwy, zapewne twórcy mieli tu na myśli kwestię odniesienia się do faktu, iż każdy z nas może “mieszać” się (mix) ze społecznością użytkowników.

By dołączyć do MIXI, musisz być zaproszony przez innego subskrybenta (tworzy to z jednej strony wrażenie elitarności portalu, a z drugiej sztuczne poczucie więzi między użytkownikami). Oczywiście musisz mieć też ukończone 18 lat, ale szczerze wątpię, że ta zasada jest tam w ogóle przestrzegana (patrząc choćby na zatrzęsienie ubranych w kuse spódniczki gotyckich lolitek).

MIXI oferuje szereg interesujących funkcji, jak choćby możliwość prowadzenia własnego bloga (z jap. 日記 ‘nikki’, czyli po prostu dziennik), czy regularnego sprawdzania, kto z użytkowników interesował się naszym profilem (opcja 足あと ‘ashiato’, czyli w swobodnym tłumaczeniu ‘ślad stopy’). Kolejną ciekawą innowacją było wprowadzenie w 2006 r. tzw. “Mixi Station”, czyli programu-klienta, zapisującego informację o piosenkach odgrywanych w iTunes oraz Windows Media Playerze, a następnie umieszczający dane w sekcji muzycznej strony. Ostatnio w obieg trafił również odpowiedni plugin dla Winampa.

Profil w MIXI jest stosunkowo prosty, ale cechuje go szybki czas ładowania. Powód jest prosty, bo w odróżnieniu od MySpace, Piczo, czy Windows Live Spaces, autorzy serwisu nie oddali użytkownikom możliwości edytowania layoutu strony. Plusem jest to, że dzięki temu profil wygląda schludnie i nie dochodzi do denerwujących załamań strony oraz chaosu. Minusem z kolei fakt, że tracimy różnorodność oraz możliwość wyrażenia siebie za sprawą zindywidualizowanego designu. Jeśli z kolei chodzi o szukanie osób w celach matrymonialnych, to warto nadmienić, że w profilach MIXI zdecydowanie dominują różnorodne grafiki, przedstawiające znane postacie z filmów, kreskówek, czy telewizji - rzadziej prawdziwa twarz użytkownika, co znacznie zmniejsza szanse na znalezienie partnera.

Intrygującym dodatkiem do MIXI są recenzje użytkowników, oceniających zarówno książki, płyty CD, filmy DVD, gry, jak i sprzęt elektroniczny oraz całą gamę innych sprzętów. Wszystko to w zmyślny sposób powiązano ze sklepem Amazon Japan (japońska wersja bardzo popularnego w Stanach Zjednoczonych sklepu internetowego). Tak więc jeśli nie ufacie reklamom w telewizji, to możecie skorzystać z opinii przyjaciół i znajomych, a jeśli zostaniecie przekonani - bez problemu możecie nabyć daną rzecz przez internet. Oczywiście MIXI oferuje płatne usługi, jak choćby wykupienie większej ilości miejsca na swoje filmy oraz zdjęcia, co zrobić można za symboliczną kwotę 300 yenów.

Może w ramach podsumowania opiszę swoje pierwsze doświadczenia, związane z MIXI. Były one zdecydowanie pozytywne, gdyż już w ciągu paru pierwszych dni nawiązałem kontakt z masą nowych ludzi: podróżujących po świecie studentów, szukających męża japonek, czy nawet innych Polaków (pozdrawiam Polonię z Sapporo). Wielu z nich zainteresowanych jest wymianą językową i chętnie uczy języka japońskiego w zamian za korepetycje z angielskiego. Zdecydowanie nihonjini (japończycy) bardzo się przykładają do nauki, chociaż często popełniają śmieszne, można by powiedzieć elementarne błędy. Zapewne powinienem zawsze nieść przed sobą kaganek oświaty i skrupulatnie poprawiać każdego “byka”, ale czasem aż żal udzielać wyjaśnień. Pewna młoda japonka z która prowadzę lekcję ostatnio do mnie napisała:

“its my pleasure. ill help you to learn japanese, so send a lot of massage please. “

Ciężka sytuacja, prawda? Z jednej strony powinienem jej wyjaśnić, że użyła niewłaściwego słowa. Z drugiej strony dziewucha szuka sobie partnera życiowego, a proszenie o masaż nieznajomych gajdzinów (obcokrajowców) z pewnością podniesie jej szanse. Nie miałem więc serca wyprowadzać jej z błędu - niech masuje do woli! Inna japonka z kolei ostatnio stwierdziła:
“I am really hevi! So we can be a good friend. I want to know about porland more “

Zapewne chodziło o Poland, ale złośliwy kumpel wysunął od razu wniosek, że pewnie zgubiła literkę i myślała tak naprawdę o PORNland. Uhm…Michał M...... Mazur edytował(a) ten post dnia 28.04.07 o godzinie 18:46
Leszek Tumkiewicz

Leszek Tumkiewicz Komunikacja
biznesowa, sieci
kontaktów
biznesowych i
prof...

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

Przeczytałem z dużym zainteresowaniem,

pozdrawiam
Michał M Mazur

Michał M Mazur Academic Teacher at
Hokkaido University
of Science

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

Dziękuje uprzejmie, polecam się na przyszłość.

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

Hehehe
Ja też pocztrałem zaległe tematy również
I jadę dalej zwiedzać świat - tym razem do Rumunii - może i tam znajdę jakis japończyków :)

PS. Michale to umawiamy się na to piwo jakoś?

Pozdrawiam
Hyrek
Arvind Juneja

Arvind Juneja Współtwórca @
Fangol.pl | Blogger
@ Fitback.pl

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

a ja chce zaproszenie! :)

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

Arvind J.:
a ja chce zaproszenie! :)

Ja też...
No ale nie mam :(
A ponadto chciałbym pioruna kulistego w słoiku, postawiłbym se na szafce, ładnie by wyglądał jako ozdoba :)

Pozdrawiam
hyrek
Michał M Mazur

Michał M Mazur Academic Teacher at
Hokkaido University
of Science

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

Hyrek: może w przyszłym tygodniu? Wyjeżdżam na weekend na zebranie redakcyjne, a teraz niestety nie dałem rady. Co do zaproszeń to proszę w tej sprawie do mnie na PM (nie obiecuje, że każda osoba dostanie, bo mam niewiele osób w profilu, a Japończycy zwracają uwagę na listę znajomych i zbytni tłum ich peszy).
Rafał Rzepka

Rafał Rzepka Uniwersytet
Hokkaido, adiunkt

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

Polonia z Sapporo rowniez pozdrawia. Grupa "Polacy na Mixi" ma juz prawie pol setki osob ;)

konto usunięte

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

OKi, to kto jest na MIXI i pozapraszac chetnych? Bo chcialbym zobaczyc ta Japonska czesc Internetu w akcji ;)
Michał M Mazur

Michał M Mazur Academic Teacher at
Hokkaido University
of Science

Temat: MIXI. Najpopularniejszy japoński portal społecznościowy.

Z ostatniej chwili:

Wpadłem przypadkiem na stronkę, która może okazać się bezcenna dla wszystkich, którzy zapragną zacząć bawić się w MIXI. Oto skarbnica porad (w języku angielskim):

http://gaijinwomen.com/

Następna dyskusja:

Japoński Teatr Tańca




Wyślij zaproszenie do