Andrzej
Groszek
Pełnomocnik Zarządu
ds. Jakości
Temat: Jak powinien wyglądać współczesny dział Kontroli Jakości?
W ostatnich latach wszyscy możemy zaobserwować, że znacznie zmieniło się podejście do prowadzenia biznesu - działania mające na celu obniżenie kosztów działalności organizacji, outsourcing procesów czy wprowadzanie filozofii Lean Manufacturing nie zawsze idą w parze z działalnością pro-jakościową. Dlatego w wątku tym chciałbym zapytać Was o to jak powinien wyglądać dobrze funkcjonujący dział kontroli jakości.Oczywiście zdaje sobie sprawę, że według teorii w organizacjach, które wdrażają w życie Lean Manufacturing - jakość powinna być zapewniona przez proces technologiczny a kontrola jakości powinna tylko dawać nam potwierdzenie, że nasze wymagania jakościowe zostały spełnione.
Interesuje mnie jednak jak to jest u Was,
- gdzie umieszczony jest w strukturze organizacyjnej dział kontroli jakości(czy podlega np. bezpośrednio pod dyrektora generalnego - prezesa zarządu, czy np. pod dyrektora produkcji)?
- czym zajmują się Wasze działy kontroli jakości?
- jak wyglądają kontrole podczas procesu technologicznego (czy są i przez kogo są prowadzone)?
- jak wyglądają kontrole produktów finalnych?
- jak radzicie sobie z sytuacjami gdy dział zaopatrzenia sprowadza wam materiały np. tańsze-zamienniki ale niestety o niższej jakości?
Jednym słowem tak jak w temacie:
Jak powinien wyglądać współczesny dział Kontroli Jakości?