Michał K.

Michał K. Biuro z widokiem na
morze

Temat: Koszalin pełnia życia

Witam,
zakończono trwające kilka miesięcy prace nad strategią rozwoju miasta Koszalin na lata 2009 -2014.

" Cały dokument jest bardzo obszerny: dokument pod nazwą "Strategia promocji marketingowej miasta Koszalina na lata 2009 - 2014" zajmuje ok. 150 stron. Natomiast powiązany z nim projekt nazwany "System Identyfikacji Wizualnej Koszalina" obejmuje nowe logo oraz jego wykorzystanie"

Oto efekty:

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


"Symbolika logo: Nowe logo Koszalina wyraża różnorodność, witalność, optymizm miasta w jego podejściu do kształtowania życia jego mieszkańców, jak i jego nastawienia do szeroko rozumianego otoczenia. Jest to logo o formie typograficznej. Oparte jest głównie na kształcie liter - dominanta niepowtarzalnego kształtu liter (logotypu) jest głównym nośnikiem znaczenia, jak też tożsamości marki miasta. W kompozycji zastosowano oryginalny, malarski krój czcionek, dzięki czemu logo w sposób szczególny wyraża kreatywnego i innowacyjnego, a jednocześnie bardzo przyjaznego i radosnego ducha Koszalina. Litery całego układu zostały uzupełnione o - syntetycznie potraktowany - motyw ratusza miejskiego. Został on umieszczony ponad literą "o". Wieża ratuszowa jest w chwili obecnej silnie rozpoznawalnym akcentem miasta, stąd mimo braku jednoznacznie obecnego sygnetu, logo budzi bezpośrednie i niepodważalne skojarzenie z Koszalinem.

Pozycjonowanie Koszalina syntetycznie przedstawione w nowym sloganie wyrażone jest w logo poprzez odwołanie się do "pełni" i rozmaitych z nią skojarzeń. Funkcję taką spełnia kreatywny pomysł wpisania w układ dwóch linii napisów znaku interpunkcyjnego - wykrzyknika. Kropka jest jednocześnie elementem wykrzyknika, jak również kropką nad "i" ze sloganu "pełnia życia". Dzięki takiemu zabiegowi silnie podkreślone zostaje słowo "Koszalin". Można to zrozumieć jako wyeksponowanie pozytywne, dynamicznej miejskości Koszalina. Zabieg ten również powoduje, że elementy logotypu "Koszalin"oraz slogan "pełnia życia" są ze sobą nierozerwalnie związane, połączone, tworząc zrównoważony, jednorodny układ kompozycyjny."

Za opracowanie wyżej wymienionych odpowiedzialna jest firma:
Metamorphosis Brand Communications

Całość zaczerpnięta z:
http://forum.koszalin24.info/index.php?topic=7476.msg9...

Jest jeszcze film:
http://www.youtube.com/watch?v=aB0Z3CakacU

Napiszę tylko, że szkoda. Koszalin ma ogromny potencjał, biorąc pod uwagę jego położenie, ilość zieleni w mieście. klimat itd. Wydano pieniądze na coś co w moim odczuciu jest nijakie.Michał W. edytował(a) ten post dnia 14.06.09 o godzinie 20:28
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Koszalin pełnia życia

Już mi się nie chce tego udowadniać (też miewam lekkie pióro) ale na takiej zasadzie można dopisać piękną bajkę do dowolnego gryzmołu. Bo to dla mnie gryzmoł jest - gryzmoł z mega naciąganym uzasadnieniem a król nagi jak widaćLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 10:41
Katarzyna Karus-Wysocka

Katarzyna Karus-Wysocka ux designer, owner

Temat: Koszalin pełnia życia

Identyfikacja wizualna dobra dla przeszkola... Czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu ten "malarski krój czcionek" jest po prostu wszechobecny w tego rodzaju projektach?
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Koszalin pełnia życia

Ponieważ wykształcił się pewnego rodzaju "mechanizm kreacyjny" obserwowany także czasami i tutaj, którego istotą jest wyszukiwanie tzw średniej wyglądu dla określonej branży. Często takie podejście usiłuje również narzucić klient nazywający odstępstwo od tej średniej "zbytnią odwagą" Projektant (powinien być w cudzysłowie) często rozumie to jako narzędzie dzięki któremu pozycjonuje przekaz - oczywiście mylnie bo odnosić się powinien pierwotnie - do symboli skojarzeń, emocji nie zaś wtórnie do ich prezentacji (czasem fatalnej) w cudzych znakach
Taki mechanizm może dotyczyć wszystkiego i bywa najczęściej usprawiedliwiany tzw trendemLeszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 11:08
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Koszalin pełnia życia

Pikności allelujskie, cud, mniód, pomada :)

strona autorów dość denerwująca http://www.metamorphosis.com.pl/1024/index1024.html polecam zapowiedzi w stylu "dworzec PKP" :)andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 14:26
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Koszalin pełnia życia

Katarzyna Karus:
Identyfikacja wizualna dobra dla przeszkola... Czy ktoś może mi wytłumaczyć czemu ten "malarski krój czcionek" jest po prostu wszechobecny w tego rodzaju projektach?


Bo to taki trynd jest teraz ;)
Jadni kopiuja z drugich a z tych nastepni;))
A klienci lubia piosenki ktore znaja;))
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Koszalin pełnia życia

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Pikności allelujskie, cud, mniód, pomada :)

strona autorów dość denerwująca http://www.metamorphosis.com.pl/1024/index1024.html polecam zapowiedzi w stylu "dworzec PKP" :)andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 14:26


No stronka cudna;)
Muzyczka na uspokojenie zeby doczekac sie otwarcia czego kolwiek;))
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Koszalin pełnia życia

Leszek Dariusz Salomon:
Ponieważ wykształcił się pewnego rodzaju "mechanizm kreacyjny" obserwowany także czasami i tutaj, którego istotą jest wyszukiwanie tzw średniej wyglądu dla określonej branży. Często takie podejście usiłuje również narzucić klient nazywający odstępstwo od tej średniej "zbytnią odwagą" Projektant (powinien być w cudzysłowie) często rozumie to jako narzędzie dzięki któremu pozycjonuje przekaz - oczywiście mylnie bo odnosić się powinien pierwotnie - do symboli skojarzeń, emocji nie zaś wtórnie do ich prezentacji (czasem fatalnej) w cudzych znakach
Taki mechanizm może dotyczyć wszystkiego i bywa najczęściej usprawiedliwiany tzw trendem

Wooow Panie Leszku a jak by tak bez tej mniemanologi stosowanej tak ludzkim jezykiem w 2 zdaniach:pPawel Sloma edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 22:49
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Koszalin pełnia życia

Pawel Sloma:
Wooow Panie Leszku a jak by tak bez tej mniemanologi stosowanej tak ludzkim jezykiem w 2 zdaniach:pPawel Sloma edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 22:49

Nie wiem czy potrafiłbym skoro takim "językiem" właśnie myślę :) ale Tobie się udało a napisałeś dokładnie to samo - cytuję:

"Bo to taki trynd jest teraz ;)
Jadni kopiuja z drugich a z tych nastepni;))
A klienci lubia piosenki ktore znaja;)) "
Anna Karska

Anna Karska Art Director

Temat: Koszalin pełnia życia

Mieszkałam tam 2 lata, logo mizerne, ideologia dopisana po trzech piwach, film chyba zszedł z taśmy produkcyjnej, gdzie naświetliło się zbyt dużo kopii, ale z drugiej strony Miasto nie daje takich szans jak w filmie i nie dało szans studentom z Politechniki Koszalińskiej, komunikacji wizualnej, wolało oddać projekt w ręce wrocławianom, tak właśnie wspominam Koszalin i Centrum BUSINESSU...
Przy okazji Michale, wszyscy byśmy chcieli, by takie prace były na poziomie, szczególnie jeśli mamy emocjonalne podejście do tematu, ale niestety osoby, które są decyzyjne bardziej koncentrują się na realizacji projektów i innych nie znanych bliżej opinii publicznej czynnościach, tłumacząc niewypały kwestią gustu odbiorcy...
Pozdrawiam :)Anna Karska edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 23:38

konto usunięte

Temat: Koszalin pełnia życia

Pisanka przedszkolaka.
Paweł S.

Paweł S. Senior designer,
Art, Graphic
designer, 3D...

Temat: Koszalin pełnia życia

Leszek Dariusz Salomon:
Pawel Sloma:
Wooow Panie Leszku a jak by tak bez tej mniemanologi stosowanej tak ludzkim jezykiem w 2 zdaniach:pPawel Sloma edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 22:49

Nie wiem czy potrafiłbym skoro takim "językiem" właśnie myślę :) ale Tobie się udało a napisałeś dokładnie to samo - cytuję:

"Bo to taki trynd jest teraz ;)
Jadni kopiuja z drugich a z tych nastepni;))
A klienci lubia piosenki ktore znaja;)) "


A no to siem cieszem ze mnie siem udalo nieco przyblizyc materie;))
Milego
Michał K.

Michał K. Biuro z widokiem na
morze

Temat: Koszalin pełnia życia

Anna Karska:
i nie dało szans studentom z Politechniki Koszalińskiej, komunikacji wizualnej, wolało oddać[/edited]
Ania, ale wiesz jak to działa przecież, szczególnie kiedy nie jest to konkurs. Włącza się myślenie: "ale co Ci studenci mogą wiedzieć o życiu, siedzą cały dzień w pracowni, rysują akty i piją piwo".
Po części, w małej odrobinie, podzielam ten pogląd, lecz wolałbym już bardziej, aby ktoś tam z urzędu miasta, postawił warunek że przy tworzeniu logo ma uczestniczyć ktoś z Koszalina, ktoś kto ma o tym pojęcie. Niech i byłby to nawet znający temat student.

Już nawet nie będę się rozpisywał o charakterystycznym ratuszu, bo taki to on na pewno jest. Uważam jednak, że tu akurat nie ma się czym chwalić.

Podejrzewam, że wybrano Metamorphosis dlatego, że ma w składzie 6(!) strategów, więc strategia sama w sobie musi być genialna :)

Żeby nie było ja tam w Koszalin wierze, klimatyczne miasto :)Michał W. edytował(a) ten post dnia 26.05.09 o godzinie 10:19
Łukasz Kluj

Łukasz Kluj marketingowiec,
brandingowiec i fan
gry w piłkarzyki ;)

Temat: Koszalin pełnia życia

Ja bym chciał wiedzieć jakie jest pozycjonowanie wyrażone nie "syntetycznie."

konto usunięte

Temat: Koszalin pełnia życia

Viva la przedszkolją!
Alexander Sikora

Alexander Sikora właściciel,
METAMORPHOSIS Brand
Communications

Temat: Koszalin pełnia życia

Witam wszystkich :-)
Uderzyliście w stół - więc i są nożyce.
Innymi słowy tak się składa, iż to moja agencja opracowała strategie, logo i SIW dla Koszalina.

Dziękuje za jakże wnikliwe oceny Państwa dotyczące logo Koszalina i strategii - szczególnie za okrzyki w stylu: "Viva la przedszkolją!", "Pikności allelujskie, cud, mniód, pomada", czy "Pisanka przedszkolaka" lub "ideologia dopisana po trzech piwach" itp. itd. - naprawdę jestem zbudowany profesjonalizmem ocen, szczególnie, iż to wyspecjalizowana grupa CI i brandingu :-)

To, co chciałbym w tych okolicznościach zasugerować, to jednak nieco więcej skromności w ocenach, a jeżeli już ich dokonywanie, to jednak wnikanie w głębsze uwarunkowania. Tym bardziej, że nikt z Państwa nie może się wykazać pracami dla dużych, znanych klientów; nie widzę też w Państwa portfolio żadnych przełomowych projektów, które czyniły by Państwa oceny autorytatywnymi. Dla jasności, nie krytykuję Państwa, bo wiem, że projekty, które robicie są wynikiem różnych uwarunkowań, w tym gustu klientów, założeń strategicznych (mam nadzieję), które Was krępują itp. itd.

Sądzę także - teraz na poważnie - że powinniśmy w branży nie po prostu opluwać się tylko dlatego, że to nie my wykonaliśmy projekt, tylko budować jej pozytywny obraz i profesjonalny charakter. A będzie się on brał z tego, iż nie będziemy wydawać głupkowatych ocen bez zadania sobie trudu wniknięcia w kontekst, który dany projekt określa, rzetelność jest bowiem podstawą wszelkiego profesjonalizmu, a i jakieś trochę chociaż zobiektywizowane kryteria. Okrzyki zatem powinniśmy pozostawić ludziom spoza naszej branży - wzajemnie broniąc swoich dobrych rozwiązań. Tak się buduje (na świecie) solidaryzm branż (ale jak wiadomo, w Polsce każdy każdemu wilkiem).

W omawianym przypadku trzeba by np. wziąć pod uwagę, iż
1. proces budowy marki Koszalina, który Matamorphosis przeprowadziła był naprawdę bardzo złożony, bowiem Koszalin nie dysponuje żadnymi mocnymi wyróżnikami - trzeba je było stworzyć od nowa. W rezultacie, nad badaniami i strategią pracowaliśmy 5 miesięcy. W końcu wypracowaliśmy idee KOSZALIN - PEŁNIA ŻYCIA, za którą stoi filozofia AKTYWNEJ HARMONII i koncept miasta MID-CITY (a do tego wiele bardzo oryginalnych produktów promocyjnych, o których pewnie niedługo przeczytacie tu i tam). Zapewniam Was, że żadne miasto nie tylko w Polsce, ale i w Europie nie ma tak zaawansowanej koncepcyjnie strategii. Inna rzecz, że miasto bardzo słabo ją komunikuje i wdraża.
2. Logo i SIW odzwierciedla w pełni te idee - rzecz jasna, jak każdy efekt pracy ludzkiej obarczony jest subiektywnością wyborów - zawsze można powiedzieć, że koło powinno być kwadratem, a krój liter bardziej stabilny, czy, przeciwnie, swobodny... Jego obecny kształt (nota bene źle tu przytoczony - prezentowana wersja to przeciek wersji roboczej...) jest wynikiem wielu kompromisów między strategami, grafikami i władzami miasta - ale jak zapewne wiecie ze swojej praktyki - c'est la vie...
3. Projekt jest bardzo wyróżniający na tle logo polskich miast - nie znajdziecie podobnego (stan na listopad 2008). Przyznaję, jest nieco infantylny, ale właśnie dlatego, że Koszalin chce mocno akcentować swój hurra-optymistyczny, pozytywny charakter. A do tego, jako miasto mid-city, chce być pierwszym miastem nie akcentującym wielkiego przemysłu i wielkich inwestycji, tylko radość z prostej i aktywnej egzystencji - wśród swoich mieszkańców.
4. Projekt - rzecz jasna - jest kompromisem miedzy naszymi projektami, a wyborem władz miasta. Dla Państwa informacji powiem, że my skłanialiśmy się ku innym projektom, jednak władze wybrały finalnie ten projekt. Po drodze zaprojektowaliśmy 38 wersji logo z subwersjami.
4. Logo odwołuje się do przetworzonej stylistyki lat'70, z dominantą elementów podkreślających "odręczny", unikatowy, nieco hippisowski charakter projektu, aby podkreślić "alternatywny" charakter miasta i rolę ludzi w wizji rozwoju miasta.

Mam nadzieję, że tych moich kilka zdań trochę Państwu ujaśnia sytuację - naturalnie, bez roszczenia sobie pretensji do zmiany Państwa subiektywnych ocen.
Leszek Dariusz S.

Leszek Dariusz S. dojrzałem do zmiany
pracy

Temat: Koszalin pełnia życia

Witam. Tomy strategii i planów nie są w stanie zmienić ani tym bardziej usprawiedliwić mizerii (jednak) tego znaku. Bo nie jest tak (na całe szczęście) że wszystkie sznurki da się zaszyć w planach i strategiach identyfikacyjnych - tak by wytłumaczyły dowolny wręcz wygląd znaku. Jest jeszcze druga strona medalu w postaci mającego to pożreć odbiorcy na którego z kolei wpływ ma cała tradycja sztuk graficznych. O innych rzeczach nie wspominam bo tu głównie znak jest słaby. Jeśli tak wygląda kompromis to uważam że wyjątkowo zgniły i w zasadzie absolutnie nie zazdroszczę Wam wyjątkowo dyskomfortowej sytuacji. Skoro na starcie przyznajecie że Wam klient znak zepsuł... Ale to świadczy o Was tylko i wyłącznie

Edit - bo mi w końcu wyleciało - chciałem szczerze pogratulować odwagi bronienia koncepcji - to dość odosobniona tu dotąd praktyka. Szkoda tylko, że akurat w kwestii tego znaku...Leszek Dariusz Salomon edytował(a) ten post dnia 09.06.09 o godzinie 21:16
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Koszalin pełnia życia

Skoro przywołana moje "Pikności allelujskie, cud, mniód, pomada" to muszę zareagować, tym bardziej ze częsciowo Leszek mnie wyręczył. Otóz podtrzymuje to zdanie w pełni. Strategie strategiami i może nawet są unikalne i genialne na skalę światową i galaktyczne okolice a logo do... Bo cóż odbiorcy z tych wytłumaczeń? do każdego dodacie wyjaśniania? Już raz tego próbowano, przy okazji logo Polska z latawcem.

PS o jakiej stylistyce lat 70. mowa i gdzie to hippisostwo? to raczej "mnie się wydaje ze to tak wyglądało, ale znam tylko z opowieści"

PS2 co oznacza "alteratywny charakter miasta" - takie cuś jak tu http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternatywa ?

PS3 i jeszcze dodatek
skoro pada
"Dla Państwa informacji powiem, że my skłanialiśmy się ku innym projektom, jednak władze wybrały finalnie ten projekt. Po drodze zaprojektowaliśmy 38 wersji logo z subwersjami."
to wychodzi mi ino jedno - pomysł na logo byl jeden, a jego wersji 38 - więc szliście cały czas jednym kanałem.andrzej-ludwik "alw" włoszczyński edytował(a) ten post dnia 09.06.09 o godzinie 22:17
Michał K.

Michał K. Biuro z widokiem na
morze

Temat: Koszalin pełnia życia

Witam,
Alexander Sikora:
To, co chciałbym w tych okolicznościach zasugerować, to jednak nieco więcej skromności w ocenach, a jeżeli już ich dokonywanie, to jednak wnikanie w głębsze uwarunkowania. Tym bardziej, że nikt z Państwa nie może się wykazać pracami dla dużych, znanych klientów; nie widzę też w Państwa portfolio żadnych przełomowych projektów, które czyniły by Państwa oceny autorytatywnymi.

Akurat ten argument jest dosyć slaby i naciągany, powiedziałbym dosyć mocno nawet. Od kiedy to fajność portfolio, wielkość budżetów, i znane marki determinują prawo do wyrażania niepochlebnych opinii? Rozumiem, że gdyby były pozytywne mogliby je wyrażać nawet stażyści.
Alexander Sikora:
Sądzę także - teraz na poważnie - że powinniśmy w branży nie po prostu opluwać się tylko dlatego, że to nie my wykonaliśmy projekt, tylko budować jej pozytywny obraz i profesjonalny charakter.

Jestem jak najbardziej za, trzeba jednak odróżnić kółko wzajemnej adoracji, od rzetelnej oceny.Szczególnie kiedy to nie my wykonaliśmy ten projekt.
Alexander Sikora:
Okrzyki zatem powinniśmy pozostawić ludziom spoza naszej branży - wzajemnie broniąc swoich dobrych rozwiązań.

Pełna zgoda, tylko najpierw te rozwiązania muszą być dobre.

No więc do sedna:
Alexander Sikora:
W omawianym przypadku trzeba by np. wziąć pod uwagę, iż
1. proces budowy marki Koszalina, który Matamorphosis przeprowadziła był naprawdę bardzo złożony, bowiem Koszalin nie dysponuje żadnymi mocnymi wyróżnikami - trzeba je było stworzyć od nowa. W rezultacie, nad badaniami i strategią pracowaliśmy 5 miesięcy. W końcu wypracowaliśmy idee KOSZALIN - PEŁNIA ŻYCIA, za którą stoi filozofia AKTYWNEJ HARMONII i koncept miasta MID-CITY (a do tego wiele bardzo oryginalnych produktów promocyjnych, o których pewnie niedługo przeczytacie tu i tam). Zapewniam Was, że żadne miasto nie tylko w Polsce, ale i w Europie nie ma tak zaawansowanej koncepcyjnie strategii.

Tutaj nie ma co polemizować. Będzie można przeczytać ten dokument, będzie można wyrazić opinie. Nie zgodzę się jednak w zupełności z tym, że Koszalin nie ma mocnych wyróżników, jest ich trochę i aby je dostrzec wcale nie trzeba długo szukać. Patrząc z marketingowego punktu widzenia kilka z nich idealnie nadaje się do promocji, i idealnie oddaje charakter tego miasta.
Alexander Sikora:
Jego obecny kształt (nota bene źle tu przytoczony - prezentowana wersja to przeciek wersji roboczej...) jest wynikiem wielu kompromisów między strategami, grafikami i władzami miasta - ale jak zapewne wiecie ze swojej praktyki - c'est la vie...
To, że jest wynikiem wielu kompromisów to niestety widać gołym okiem. Nie sądzę, żeby wersja ostateczna bardzo się różniła biorąc pod uwagę że pewne części identyfikacji zaczęły funkcjonować w przestrzeni miejskiej. Oczywiście mogę się mylić.
Alexander Sikora:
3. Projekt jest bardzo wyróżniający na tle logo polskich miast - nie znajdziecie podobnego (stan na listopad 2008). Przyznaję, jest nieco infantylny, ale właśnie dlatego, że Koszalin chce mocno akcentować swój hurra-optymistyczny, pozytywny charakter.

Myślę, że infantylność i hurra optymizm nie powinny iść w parze w przypadku budowania marki miasta. Chyba, że targetem są studenci lub też sezonowi turyści.
Alexander Sikora:
A do tego, jako miasto mid-city, chce być pierwszym miastem nie akcentującym wielkiego przemysłu i wielkich inwestycji,

To akurat żadna filozofia, biorąc pod uwagę że ani wielkiego przemysłu ani tym bardziej wielkich inwestycji w Koszalinie nie ma.

Alexander Sikora:
4. Projekt - rzecz jasna - jest kompromisem miedzy naszymi projektami, a wyborem władz miasta. Dla Państwa informacji powiem, że my skłanialiśmy się ku innym projektom, jednak władze wybrały finalnie ten projekt. Po drodze zaprojektowaliśmy 38 wersji logo z subwersjami.
4. Logo odwołuje się do przetworzonej stylistyki lat'70, z dominantą elementów podkreślających "odręczny", unikatowy, nieco hippisowski charakter projektu, aby podkreślić "alternatywny" charakter miasta i rolę ludzi w wizji rozwoju miasta.

Subiektywnie rzecz ujmując. Do czego i kogo te logo by się nie odwoływało jest w tym kształcie baaardzo słabym znakiem. Nie przekonuje mnie tez argumentacja, iż zaproponowaliście 38 innych wersji. Z Waszej firmy wyszło także to wybrane, i jak już wyżej wspomniałem jest słabe. Motyw z ratuszem można było ograć na wiele innych sposobów, nawet zakładając że miało być infantylne( sic!).
Nie będę się już rozpisywał, że ratusz może i charakterystyczny jest, ale raczej tylko dla mieszkańców Koszalina. Do sławy i rozpoznawalności PKiN mu jeszcze sporo brakuje, a z drugiej strony chwalić się też nie ma czym.

Podsumowując.
Nie jestem zazdrosny o to że to Pańska firma wykonała tę robotę. Nie próbuje dyskredytować projektu z zawiści itd. Uważam tylko, o czym już wspominałem, że przedstawione wyżej prace w najmniejszym nawet stopniu nie oddają charakteru Koszalina. Wydaje mi się jednak, że aby ten charakter, specyfikę i klimat poznać trzeba w danym miejscu przez jakiś czas pomieszkać.
Rozumiem, że logo nie musi być arcydziełem sztuki dizajnerskiej bo przeciętny odbiorca nie będzie się podniecał światłem liter, czy zakończeniem szeryfu.Te detale cieszą oko profesjonalistów, świadczą o rozumieniu tematu i rzetelnym podejściu do sprawy.Wiem jednak, jak pewnie większość na tym forum, że znak ma być czytelny, oszczędny w formie ale jednak z charakterem. Żadnej z tych cech nie widzę w projekcie prezentowanym na górze.

Gdyby były wątpliwości parę znanych marek i dużych budżetów w swojej karierze zrealizowałem.

No offence
Pozdrawiam.

ps. tak edytuje i edytuje bo ciągle gdzieś widzę literówkę. SorryMichał W. edytował(a) ten post dnia 09.06.09 o godzinie 23:03

konto usunięte

Temat: Koszalin pełnia życia

Ja skromnie napiszę, że CHCĘ ZOBACZYĆ te konkrety, nawet jeśli cześć z nich Koszalin odrzucił.

Następna dyskusja:

Szkolenie "DIAGNOSTYKA MARK...




Wyślij zaproszenie do