Michał
K.
Biuro z widokiem na
morze
Temat: Koszalin pełnia życia
Witam,zakończono trwające kilka miesięcy prace nad strategią rozwoju miasta Koszalin na lata 2009 -2014.
" Cały dokument jest bardzo obszerny: dokument pod nazwą "Strategia promocji marketingowej miasta Koszalina na lata 2009 - 2014" zajmuje ok. 150 stron. Natomiast powiązany z nim projekt nazwany "System Identyfikacji Wizualnej Koszalina" obejmuje nowe logo oraz jego wykorzystanie"
Oto efekty:
"Symbolika logo: Nowe logo Koszalina wyraża różnorodność, witalność, optymizm miasta w jego podejściu do kształtowania życia jego mieszkańców, jak i jego nastawienia do szeroko rozumianego otoczenia. Jest to logo o formie typograficznej. Oparte jest głównie na kształcie liter - dominanta niepowtarzalnego kształtu liter (logotypu) jest głównym nośnikiem znaczenia, jak też tożsamości marki miasta. W kompozycji zastosowano oryginalny, malarski krój czcionek, dzięki czemu logo w sposób szczególny wyraża kreatywnego i innowacyjnego, a jednocześnie bardzo przyjaznego i radosnego ducha Koszalina. Litery całego układu zostały uzupełnione o - syntetycznie potraktowany - motyw ratusza miejskiego. Został on umieszczony ponad literą "o". Wieża ratuszowa jest w chwili obecnej silnie rozpoznawalnym akcentem miasta, stąd mimo braku jednoznacznie obecnego sygnetu, logo budzi bezpośrednie i niepodważalne skojarzenie z Koszalinem.
Pozycjonowanie Koszalina syntetycznie przedstawione w nowym sloganie wyrażone jest w logo poprzez odwołanie się do "pełni" i rozmaitych z nią skojarzeń. Funkcję taką spełnia kreatywny pomysł wpisania w układ dwóch linii napisów znaku interpunkcyjnego - wykrzyknika. Kropka jest jednocześnie elementem wykrzyknika, jak również kropką nad "i" ze sloganu "pełnia życia". Dzięki takiemu zabiegowi silnie podkreślone zostaje słowo "Koszalin". Można to zrozumieć jako wyeksponowanie pozytywne, dynamicznej miejskości Koszalina. Zabieg ten również powoduje, że elementy logotypu "Koszalin"oraz slogan "pełnia życia" są ze sobą nierozerwalnie związane, połączone, tworząc zrównoważony, jednorodny układ kompozycyjny."
Za opracowanie wyżej wymienionych odpowiedzialna jest firma:
Metamorphosis Brand Communications
Całość zaczerpnięta z:
http://forum.koszalin24.info/index.php?topic=7476.msg9...
Jest jeszcze film:
http://www.youtube.com/watch?v=aB0Z3CakacU
Napiszę tylko, że szkoda. Koszalin ma ogromny potencjał, biorąc pod uwagę jego położenie, ilość zieleni w mieście. klimat itd. Wydano pieniądze na coś co w moim odczuciu jest nijakie.Michał W. edytował(a) ten post dnia 14.06.09 o godzinie 20:28