Monika S. ciągle szukam wyzwań
Temat: Reformy Grabskiego
Czy to rzeczywiście był cud?http://tygodnik.onet.pl/35,0,20508,cud_grabskiego,arty...
Monika S. ciągle szukam wyzwań
Edward
K.
rencista/tapiser/web
master
Monika S.:
Czy to rzeczywiście był cud?
http://tygodnik.onet.pl/35,0,20508,cud_grabskiego,arty...
konto usunięte
konto usunięte
Monika S.:
Czy to rzeczywiście był cud?
http://tygodnik.onet.pl/35,0,20508,cud_grabskiego,arty...
konto usunięte
Robert Radoń:
Grabski został zaszczuty i zmuszony do rezygnacji z funkcji publicznych i wycofania się z życia politycznego.
W tym kraju każdy dobry uczynek zostanie przykładnie ukarany.
konto usunięte
Robert Radoń:
Grabski został zaszczuty i zmuszony do rezygnacji z funkcji publicznych i wycofania się z życia politycznego.
W tym kraju każdy dobry uczynek zostanie przykładnie ukarany.
Mirosław
Gliszczyński
pracownik
energetyki, PKE S.A.
Przemek Czyżewski:
Zgadzam się, że w czasach komunizmu osobe Grabskiego jedynie wzmiankowano choćby na lekcjach historii, że taka osoba była i wprowadziła reforme walutą, ale to niedziwne bo negowano,pomniejszano większość osiągnięć II Rzeczypospolitej.
Wybitny człowiek, szkoda, że dawniej był solą w oku Sanacji, a po wojnie wymazywano pamięc o nim z podobnych w gruncie rzeczy powodów.
Warto odkryc tą postac na nowo.
konto usunięte
Maciej Piechocki:
Monika S.:
Czy to rzeczywiście był cud?
http://tygodnik.onet.pl/35,0,20508,cud_grabskiego,arty...
Tylko szkoda, że o takich właśnie dokonaniach Polaków i państwa polskiego nie uczy się w szkołach? Zamiast tego szkolnictwo polskie serwuje kolejnym pokoleniom Polaków opowieści o tym jak upadały kolejne rządy i nie sprawdzała się demokracja parlamentarna.
Zamiast uczyć historii II Rzeczpospolitej przez pryzmat dokonań Grabskiego, działalności Eugeniusza Kwiatkowskiego, reformy walutowej Grabskiego, czy budowy Gdyni mamy co? Większość uczniów nie zna historii II RP, poza jakimś epizodycznym udziałem Piłsudskiego, może coś o zamachu majowym, a później już tylko wrzesień '39. Wspaniały sposób budowy tożsamości obywatelskiej...
konto usunięte
Przemek Czyżewski:
Niestety "grzechem" i przekleństwem Grabskiego był fakt, że był eNDekiem. Takie czasy, rząd dusz przejęli Piłsudczycy i dla politycznych przeciwników przewidzieli miejsce w Berezie Kartuskiej o ile ci nie zamierzali wycofac się z politycznych rywalizacji.
Na stronie NBPu jest zakładka poświęcona Grabskiemu i link do książki w PDF:
http://www.nbp.pl/Publikacje/Historia/grabski_ksiazka.pdf
Wybitny człowiek, szkoda, że dawniej był solą w oku Sanacji, a po wojnie wymazywano pamięc o nim z podobnych w gruncie rzeczy powodów.
Warto odkryc tą postac na nowo.
konto usunięte
Robert Radoń:
Grabski został zaszczuty i zmuszony do rezygnacji z funkcji publicznych i wycofania się z życia politycznego.
W tym kraju każdy dobry uczynek zostanie przykładnie ukarany.
Tomasz S.:Słyszałem że tak. Zorganizowano na niego autentyczną nagonkę, do której przyłączyła się masa ludzi, którzy tylko dzięki reformom Grabskiego nie skończyli na żyrandolu, w czasach hiperinflacji.
Od tego czasu niewiele się zmieniło. Ciekawe czy wtedy mówiono
wprost, że "Grabski musi odejść"...
konto usunięte
Maciej Piechocki:
Monika S.:
Czy to rzeczywiście był cud?
http://tygodnik.onet.pl/35,0,20508,cud_grabskiego,arty...
Tylko szkoda, że o takich właśnie dokonaniach Polaków i państwa polskiego nie uczy się w szkołach? Zamiast tego szkolnictwo polskie serwuje kolejnym pokoleniom Polaków opowieści o tym jak upadały kolejne rządy i nie sprawdzała się demokracja parlamentarna.
Zamiast uczyć historii II Rzeczpospolitej przez pryzmat dokonań Grabskiego, działalności Eugeniusza Kwiatkowskiego, reformy walutowej Grabskiego, czy budowy Gdyni mamy co? Większość uczniów nie zna historii II RP, poza jakimś epizodycznym udziałem Piłsudskiego, może coś o zamachu majowym, a później już tylko wrzesień '39. Wspaniały sposób budowy tożsamości obywatelskiej...
konto usunięte
Marcin Pierz:
Zresztą historia o reformach nigdy dla uczniów nie była zbyt interesująca.
konto usunięte
Michał M.:
Marcin Pierz:
Zresztą historia o reformach nigdy dla uczniów nie była zbyt interesująca.
No właśnie. Może dlatego, że nie mają "przygotowania" ekonomicznego?
W nauczaniu historii mnóstwo miejsca poświęca się starożytności, średniowieczu (bo są pierwsze w podręcznikach:)). Ale czy rzeczywiście uczeń czerpie stamtąd wiadomości/umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie? :)
konto usunięte
Marcin Pierz:
Może bardziej matematyka powinna być życiowa?
Remigiusz Segedowicz Grafik komputerowy.
Tomasz S.:
Maciej Piechocki:
Monika S.:
Czy to rzeczywiście był cud?
http://tygodnik.onet.pl/35,0,20508,cud_grabskiego,arty...
Tylko szkoda, że o takich właśnie dokonaniach Polaków i państwa polskiego nie uczy się w szkołach? Zamiast tego szkolnictwo polskie serwuje kolejnym pokoleniom Polaków opowieści o tym jak upadały kolejne rządy i nie sprawdzała się demokracja parlamentarna.
Zamiast uczyć historii II Rzeczpospolitej przez pryzmat dokonań Grabskiego, działalności Eugeniusza Kwiatkowskiego, reformy walutowej Grabskiego, czy budowy Gdyni mamy co? Większość uczniów nie zna historii II RP, poza jakimś epizodycznym udziałem Piłsudskiego, może coś o zamachu majowym, a później już tylko wrzesień '39. Wspaniały sposób budowy tożsamości obywatelskiej...
Niestety o największych (realnych) sukcesach się tylko co najwyżej wspomina. Dla większość II RP to walka o granice, wojna z bolszewikami, zamach Piłsudskiego i Ribbentrop-Mołotow.
konto usunięte
konto usunięte
Marcin Pierz:Panie Marcinie historia i ekonomia mają więcej wspólnego niż się niektórym wydaje. Reformy Grabskiego to jeden z wielu na to przykładów. Przyczyną małej "popularności" tego tematu, jest m.in. niewystarczająca liczba godzin w szkole, o czym Pan słusznie dalej wspomina.
Michał M.:
Marcin Pierz:
Zresztą historia o reformach nigdy dla uczniów nie była zbyt interesująca.
No właśnie. Może dlatego, że nie mają "przygotowania" ekonomicznego?
W nauczaniu historii mnóstwo miejsca poświęca się starożytności, średniowieczu (bo są pierwsze w podręcznikach:)). Ale czy rzeczywiście uczeń czerpie stamtąd wiadomości/umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie? :)
Akurat mają podstawy ekonomi i zarządzanie i marketing więc chyba nie w tym rzecz, myślę że dużo pracy ma tu nauczyciel historii aby przekonać do takich rzeczy uczniów. Ekonomia wymaga analizy i myślenia. Może bardziej matematyka powinna być życiowa?
Następna dyskusja: