Mariusz
Z.
ENEVA Telecom Sp. z
o.o.
Temat: HL2 ep2 :] długo oczekiwany kolejny episod wspaniałej gry...
Half-Life 2: Episode Two - druga część zaplanowanej trylogii dodatków do gry Half-Life 2. Ten epizod był tworzony jednocześnie z poprzednią częścią, Half-Life 2: Episode One przez dwie różne grupy programistów.
Fabuła
W Episode Two Valve skoncentrowało się na ucieczce Gordona Freemana wraz z innymi pierwszoplanowymi postaciami z ruin City 17 i jego otoczenia po wybuchu Cytadeli na rozległe leśne tereny, po których gracz będzie się przemieszczał za pomocą nowego pojazdu lepszej wersji łazika z podstawowej wersji gry z naciskiem na opcje bardziej bojowe. Pojawią się też kilku nowych wrogów oraz nowa broń do walki ze Striderami.Dotychczas zaplanowana historia kończy się w Half-Life 2: Episode Three.
Nowości
Do Użytku dostaniesz nowy rodzaj pojazdu-hybrydy stworzonego przez rebeliantów z naciskiem na opcje bojowe: - Dwa Siedzenia (Główny Bohater steruje pojazdem, a Alyx siedzi na drugim miejscu i strzela do wrogów) - Z tyłu zamontowane miejsce na jeden Strider Buster
Nową Bronia jest Strider Buster nazywana przez Dr. Magnusson'a "magnusson device". Broń działa na zasadzie: Łapiesz ją Gravity Gun'em, celuszej w Stridera i rzucasz. Kiedy granat przyczepi się strzelasz w niego i Strider eksploduje. Broń użyteczna lecz początkowo trudna w użyciu. Natychmiast po zauważeniu jej przez wroga staje się ona celem ataku.
Pojawili się tez nowi przeciwnicy: - Hunter - mała wersja Strider'a jest mniej odporny na ataki ale za to bardziej zwinny. Posiada działko impulsowe na kształt AR2, oraz małe strzałki które po wbiciu w cel eksplodują, może zaatakować także z jeden z trzech odnóż ten atak potrafi dość daleko odrzucić Freemana. Na Początku Gry używa też żądła którym dwa razy przebija Alyx, na szczęście na nas tej broni nie używa.
3 nowe Antliony -AntGuard świecący na jaskrawo-zielono, jest mniej odporny ale tak samo niebezpieczny. W grze spotykamy go trzy razy (tego samego), podąża on za nami od momentu, gdy Vortigaunt wykrada z nasza pomocą extrakt larw aby uleczyć Alyx z ran zadanych przez Huntera. Podczas trzeciego spotkania zabijamy go, lecz te zadanie jest utrudnione przez to że oprócz niego Jest także Zwykły AntGuard i kilka antlionów.
Valve wprowadził także szereg zmian do silnika Source, umożliwiając wyświetlanie m.in. gęstszej trawy i większego pola widzenia; pojawiły się także zmiany w systemie oświetleń i cieniowania, pozwalające na np. uzyskanie świateł w czasie rzeczywistym, a także nowy system tzw. "kinowej fizyki", który jest odpowiedzialny za uszkodzenia otoczenia. Wraz z Episode Two Valve wprowadziło do silnika Source wsparcie dla procesorów wielordzeniowych.
Mariusz Ziółkowski edytował(a) ten post dnia 31.10.07 o godzinie 13:40