konto usunięte
Temat: Poczta elektroniczna w biznesie - sukces? porażka?
Tak, wiem wiem: temat-rzeka.Ale chcę poruszyć jeden aspekt i zapytać, jakie macie doświadczenie w tym względzie.
Prosty przykład:
Chcę zamówić pewne artykuły biurowe, niedostępne w moim miejscu zamieszkania lub dostępna "w realu" oferta cenowa jest nie do przyjęcia.
Wysyłam ok. 20-25 maili na adresy znalezione w internecie, wyselekcjonowane dzięki zastosowaniu określonych kryteriów.
Adresatami są firmy... hmmm.... znane, pewna część jest mało znana, lecz są to firmy mające ciekawą ofertę. Krótko mówiąc - chcę rozsądnie wydać moje pieniądze, i dać zarobić dostawcy.
Teraz kilka parametrów:
* Czas oczekiwania na odpowiedź (mailową, o taką proszę licząc na otrzymanie oferty handlowej): od 5 minut (w 99.9% pisze do mnie Mr. Autoresponder lub otrzymuję komunikat o jakimś błędzie skrzynki adresata) do.... do dziś ;-) mniej więcej jak w dowcipie o definicji czasoprzestrzeni (macie kopać ten rów od tego miejsca do pół do szóstej).
** Liczba odpowiedzi - circa 5-6%. Mówię o odpowiedziach "brutto", tzn. takich, gdzie otrzymuję jakąkolwiek odpowiedź pisaną przez ludzika a nie automat (das ist ganz egall czy jest to oferta czy informacja o braku towaru).
Dziwne? Nietypowe? standard? a może się po prostu czepiam "nowoczesnego medium komunikacyjnego"? Zastanawiam się, po co niektóre firmy podają swoje adresy na stronach www.... zapewne dla podniesienia swojego prestiżu :D