konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Hej,

mam pomysl na biznes. Wielu z nas na pewno drazni to, ze nie mozemy sobie po ludzku polatac po kraju. Chcialbym wsiasc w samolot w poznaniu i w 30-60 minut doleciec nim do gdanska:
- bez miedzyladowania w warszawie
- bez czekania 30-90 minut na nastepny samolot
- bez placenia fury kasy lotowi

Po prostu: dostepne (w sensie wygody, swobody i ceny) loty miedzymiastowe.

Strasznie zaniedbany sektor, co mi tam lot do Luton za 99zl, ja chce do rodzicow poleciec, oni do mnie, ja chce do kolezanki w krakowie (A nie pociagiem 9h sie tluc po nocy nieludzkiej)

Ladnie prosze :-)

Temat: Pomysl na latanie

jestem za, cierpie na podobną przypadłość :)
ostatnio mój kontakt z jedną z lini zaowocował jednym stwierdzeniem - uproszczenia są im nie na rękę. Ale jak to przekopać na naszą korzyść? Hm, ciekawe
Magdalena Sarnowska

Magdalena Sarnowska BASF Polska Sp.z
o.o.

Temat: Pomysl na latanie

Mam dla Was dobre wiadomości. W tym roku w jednym z warszawskich biur zaprojektowano planowane lotniska w Modlinie k. Warszawy, Suwałkach i Białymstoku. Nie wiem niestety czy projekty trafiły pod klucz do szuflady, czy może ktoś tą sprawą zajął się na poważnie....

Temat: Pomysl na latanie

no to mamy już miejsce :) wybacz Maciej, jakoś się rozpędziłem

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Tak pomyslalem, ze koszty paliwa dla takiego samolotu lecacego z poznania do krakowa sa spore. Ciekawe ilu pasazerow musialby wiezc taki samolot by koszt byl < 100zl. Z reszta wraz ze wzrostem ilosci pasazerow, zuzycie tez rosnie.



konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Chyba taniej sobie kupić własny helikopter :) Ale Maciej dobre to by było bo tak w sobotę na piwko do Poznania :) i z powrotem do Krakowa:)
Karol Świerzbin

Karol Świerzbin Świat wymaga od nas
ciągłych zmian

Temat: Pomysl na latanie

Magdalena S.:Mam dla Was dobre wiadomości. W tym roku w jednym z warszawskich biur zaprojektowano planowane lotniska w Modlinie k. Warszawy, Suwałkach i Białymstoku. Nie wiem niestety czy projekty trafiły pod klucz do szuflady, czy może ktoś tą sprawą zajął się na poważnie....


W Białymstoku są jakieś problemy biurokratyczne, a w Suwałkach coś zaczyna się dziać. Niestety o Modlinie nic nie wiem

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

było coś takiego. white eagle sie nazywało. i jakoś sukcesu nie odniosło. a dla dociekliwych zagadka:

jaka musi być cena biletu żeby osiągnąć zwrot z inwestycji w realnym czasie np. 5 lat, zakładając zerowe koszty eksploatacji i średnioroczny czas pracy 80% (bardzo optymistycznie) dla typowych dla ruchu lokalnego maszyn:

Piper 6X: 6 osób, zasięg 1300km, cena 400k USD,
Augusta A109 Power (Heli): 7 osób, zasieg 965km, cena 350k USD
Embraer ATR-42: 50 osob, 2600 km, cena 8 mln USD

nagrodą będzie odpowiedzieć czemu trzeba latać z międzylądowaniem i drogo.

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Dariusz G.:
Embraer ATR-42: 50 osob, 2600 km, cena 8 mln USD

Embraer a ATR (Avions de Transport Régiona) to dwie oddzielne firmy i zupełnie różne samoloty w nich powstają. ATR'y 42 to samoloty tubrośmigłowe, a porównywalne z nimi pojemnością Embraer'y 145 to samoloty turbowentylatorowe (odrzutowe). Różni je prędkość, zasięg i komfort podróży oraz cena (EMB-145 ok. 14 mln $).


Co do lotów krajowych, to oprócz połączeń LOT'u, są także połączenia świadczone przez firmę Direct Fly (http://directfly.pl). Firma ta oprócz trasy Wrocław - Warszawa, obsługuje także bezpośrednio Wrocław - Gdańsk oraz Kraków - Gdańsk. Latają oni 33-miejscowymi samolotami SAAB 340A.

Połączenia krajowe LOT'u obsługiwane są przez dwie firmy: spółkę zależną EuroLOT oraz JETAIR (http://jetair.pl). Pierwsza usługi świadczy samolotami ATR-72 i ATR-42, druga samolotami Jetstream-32. Wszystkie połączenia realizowane są z Warszawy, a miejscowości docelowe to: Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kołobrzeg, Koszalin, Kraków, Łódź, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Wrocław i Zielona Góra. Połączenie do Kołobrzegu i Koszalina odbywa się przez Goleniów (Szczecin), skąd do wspomnianych miast kursują autobusy LOT'u.
Kiedyś było połączenie LOT'u z pominięciem Warszawy, jeżeli mnie pamięć nie myli to Kraków - Gdańsk. Nie utrzymało się ono jednak z racji małej frekwencji. Podobnie było z trasami Warszawa - Słupsk/Koszalin (bezpośrednie) i Warszawa - Szczytno. Podróżowało tam za mało pasażerów.

Oprócz LOT'u i Direct Fly, połączenia krajowe obsługiwały też WizzAir (Gdańsk - Katowice) oraz White Eagle (ostatnio Warszawa - Szczytno).

Zasadniczo przy połączeniach lotniczych opłaca się latać powyżej odległości 300 km. Na bliższych trasach wygrywa kolej i transport indywidualny. Oczywiście odpowiednio atrakcyjny musi być też kierunek.


Magdalena S.:Mam dla Was dobre wiadomości. W tym roku w jednym z warszawskich biur zaprojektowano planowane lotniska w Modlinie k. Warszawy, Suwałkach i Białymstoku...

Jak również w Lublinie, Kielcach i kilku innych miejscach.
Zastanawia mnie jednak, po co? Czy miejsca te są w stanie wygenerować odpowiednie potoki pasażerskie?

Modlin na pewno tak, być może także Białystok i Lublin. W przypadku tych ostatnich będzie to jednak zapewne jedynie niecodzienne połączenie w okolice Londynu i drugie w okolice Brukseli. Przypuszczać można, że jeszcze długo nie będzie się opłacało świadczyć stamtąd połączeń krajowych, a i te międzynarodowe opierać się będą głównie na imigrantach i angielskich turystach przylatujących tanio popić i "podupczyć".

Ciężko oceniać zasadność tych inwestycji w kwestii połączeń rozkładowych, nieco korzystniej może to wyglądać w kwestii charterów, zwłaszcza Suwałki, chociaż mają one już konkurencję w postaci Szczytna.


Rafał Firląg edytował(a) ten post dnia 11.12.06 o godzinie 01:59

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Rafał F.:
Dariusz G.:
Embraer ATR-42: 50 osob, 2600 km, cena 8 mln USD

Embraer a ATR (Avions de Transport Régiona) to dwie oddzielne firmy i zupełnie różne samoloty w nich powstają. ATR'y 42 to samoloty tubrośmigłowe, a porównywalne z nimi pojemnością Embraer'y 145 to samoloty turbowentylatorowe (odrzutowe). Różni je prędkość, zasięg i komfort podróży oraz cena (EMB-145 ok. 14 mln $).
[/edited]


oczywiście, że różne firmy i samoloty - zadziałała późna pora. a co do reszty to piękny post i uzasadnia dokładnie czemu się nie opłaca. pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Acha, no tak, to musze zmienic miasto na warszawe i nie bede juz tak narzekac :-)

A inna sprawa... podczas wyborow prezydenckich czesto mowiono o marginalizacji lotniska lawica w poznaniu i czyja to wina i kto co zamierza cos z tym zrobic. I chyba wyglada na to, ze nie wiele mozna, bo koszty sa jakie sa.

acha, przyznam, ze nie wiem co to znaczy marginazliacja lotniska, wiec mnie nie pytajcie.

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Do Warszawy Eurocity leci 2:50 (z Poznania - i sprzedają tam nawet wino do obiadu, więc cłkiem kulturalnie mozna podróż przebyć) ;) więc jak dotrzesz to już dalej samolocikiem ;) (175 niemal bezkosztowo zabierze Cię na Okędzie/Etiudę) ;D
nie ma co narzekać ;)

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Maciej S.:Acha, no tak, to musze zmienic miasto na warszawe i nie bede juz tak narzekac :-)

Każdy przewoźnik robi kalkulacje i prognozy, jeżeli uzna że opłaca mu się obsługiwać dany kierunek, wówczas to robi. To czysty rachunek ekonomiczny. Pretensje można mieć wyłącznie do niewielkiego potencjalnego ruchu pasażerskiego, zarządcy portu i samorządu lokalnego.

Maciej S.:A inna sprawa... podczas wyborow prezydenckich czesto mowiono o marginalizacji lotniska lawica w poznaniu i czyja to wina i kto co zamierza cos z tym zrobic. I chyba wyglada na to, ze nie wiele mozna, bo koszty sa jakie sa.

Owa magrinalizacja wynika z kilu rzeczy i przyznaję jest ona faktem.

Po pierwsze z Poznania stosunkowo blisko jest do dużego hubu jakim jest Berlin. Klasycznym przewoźnikom nie opłaca się więc latać do "małego portu", skoro duży zbiera im pasażerów z całego dużego regionu.

Po drugie, kilku właścicieli. Udziały w Ławicy mają Polskie Porty Lotnicze (PPL - nie mylić z PLL LOT) oraz samorządy (miasto i jeśli się nie mylę województwo). Brak jest spójnej polityki dla portu i właściwego zarządu.

Po trzecie, interes własny PPL. Spółka ta nie jest szczególnie zainteresowana rozwojem innych portów niż Okęcie, bo tutaj zbiera największe opłaty lotniskowe.
Rozwój innych portów wymaga też środków na inwestycje.

Po czwarte, nieudolność miasta. Ekipa prezydenta Grobelnego działa głównie obiecując, a faktycznie nic nie robiąc. Brak jest z ich strony skutecznej promocji miasta, zachęt dla inwestorów czy wsparcia dla inicjatyw (chociażby dla przewoźników lotniczych). Wszelkie te fakty mogą potwierdzić chociażby członkowie stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania - autorzy akcji "Chcemy latać z Poznania" (http://flytopoland.com). Prowadzili oni wielokrotnie rozmowy z przewoźnikami lotniczymi oraz zarządem portu i urzędnikami miejskimi.


Aktualna polityka rozwoju PLL LOT powinna się opierać i będzie się opierać na rozwoju połączeń dalekich (głównie kierunek Azjatycki). Z tego typu połączeń są zyski i brak jest konkurencji tanich przewoźników. Pasażerowie takich połączeń to w 50% obcokrajowcy, dla których Okęcie będzie wyłącznie portem przesiadkowym. Dlatego też LOT zainteresowany jest rozwojem Okęcia jako hubu i stąd inne połączenia nastawione są głównie na "dowożenie" pasażerów do tego portu. Trudno aby Boeing 767 czy już za nieco ponad rok najnowszy 787, wykonywał loty z regionalnego portu, bo byłoby to pozbawione ekonomicznego sensu.

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

wszystko to piękne. ale ja bym osobiście chciał żeby można było dojechać autostradą w góry czy nad morze, albo żeby ic do gdańska jechało 2 godziny :P po co nam lotniska w każdym mieście jak tej podstawowej infrastruktury komunikacyjnej brak?

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Zgadzam się z przedmówcą.

Zamiast Boeingów - walce drogowe, zamiast paliwa odrzutowego - asfalt, zamiast stewardes - drogowcy.

Połowa Polaków dre przez kraj 17to letnimi bejcami na gas a Wam w głowach dżambo dżety :)

Krzysztof Wacławek

Krzysztof Wacławek Kawa-Warszawa.pl

Temat: Pomysl na latanie

Proste:
Polecam przeczytanie "Strategii Błękitnego Oceanu" W. Chan Kim, Renee Mauborgne tam jest opisany case firmy NetJets
Kupujesz za 375 tś $ 1/16 odrzutowca i korzystasz z niego oporowo do 50h lotu w roku.
W Polsce jest już kilku gości którzy sobie tak latają.
Tomasz Kolinko

Tomasz Kolinko Motivapps, Founder

Temat: Pomysl na latanie

Łukasz, po co nam drogi? Zobaczysz - za 50 lat będziemy wszyscy latać, a Polska będzie się śmiać z tych krajów które robiły autostrady po których już nikt nie będzie jeździć ;)

konto usunięte

Temat: Pomysl na latanie

Krzysztof W.:Proste:
Polecam przeczytanie "Strategii Błękitnego Oceanu" W. Chan Kim, Renee Mauborgne tam jest opisany case firmy NetJets
Kupujesz za 375 tś $ 1/16 odrzutowca i korzystasz z niego oporowo do 50h lotu w roku.
W Polsce jest już kilku gości którzy sobie tak latają.


ja jednak jestem realistą i do klienta czy znajomych 200km dalej chciałbym dojechać szybko i bezpiecznie samochodem/pociągiem a nie 1/16 odrzutowca za 375k $. pomysły a'la minister Gosiewski odpadają w przedbiegach :P


Dariusz Graczyk edytował(a) ten post dnia 19.01.07 o godzinie 02:01
Błażej Biskupski

Błażej Biskupski "Nie musisz patrzeć
z zazdrością na
własność innych;
nikt...

Temat: Pomysl na latanie

witam wszystkich

Też o tym kiedys myślałem .
Myślę że to branża rozwojowa.
Są samolociki na benzyne. zabieraja do 4 osób. mozna wylondować sobie na łące których w polsce nie brak. Trzeba tylko pozakłądac parkingi i dojazdy do miast. każdy kto zrobi licecje i kupi sobie samolocik ok 300tys bedzie mógł sobie latać od miasta do miasta na spotkania biznesowe itp.
Jak dobrze pamietam taki samolocik spala 30 litrów na godzinę lotu
licząc 300km na godzine, to mój samochodzik spali tyle samo, ale będe jechał 5 godz

Można też taxówke powietrzna stworzyć

Ale się nie znam na tym więc moge się mylić
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: Pomysl na latanie

I mylisz się :) Najpierw dużo musiałoby się zmienić w prawie lotniczym. Nie mówiąc o tym, że na start czy lądowanie nie wystarczy po prostu kawałek trawnika...

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Pomysl




Wyślij zaproszenie do