Temat: "Wykorzystywanie "nieswoich" zdjęć w reklamie"
Ponieważ mamy własne studio fotogafii, nie omieszkam polecic jednak właśnie tego typu niepowtarza(l)nych rozwiazań :)
Jak wspominał przedmówca, bywają droższe, niektóre nawet bardzo - ale wraz z przekazanymi prawami - mamy pewnosc ze należa tylko do nas, i to bez względu na pole eksploatacji (niektóre serwisy stockowe mają tu pewne ograniczenia w tych kwestiach - albo trzeba dodatkowo dopłacać).
Jeśli nie ma potrzeby wykonywania konkretnych zdjec reklamowych (np. produktowe, konkretne osoby, miejsca, proces produkcyjny, etc.) - to jest troche takich agencji jak nasza, z którymi mozna sie dogadać, żeby (np. w razie problemów z wyszukaniem, czy ryzykiem powtarzalnosci zdjec ze stocków) - wykonać dany temat na zamowienie
(jest o pewna forma zdjeć stockowych - ale juz nie tak rozpowszechnianych <moga byc konkretne ustalenia {np. mniej niż 50 ściągnięć/zakupów}>).
Jesli chodzi zaś o równie profesjonalne, ale tanie zdjecia (w tym od 1$, format max, na billboardy, pozywienie, etc.) polecam np.:
http://askPhotos.com
http://bigstockfoto.com
http://fotolia.com
http://veer.com
http://shutterstock.com
http://istochphoto.com
http://photonimages.com
http://crestock.com
http://stoskexpert.com
http://sxc.hu (darmowe)
nieco droższe ale rewelacyjne zdjecia spozywcze:
http://stoskfood.pl
(tu na przykład czasem warto sie zastanowic czy nie lepszym rozwiazaniem jest zlecić fotosesje)
Nasza firma wykorzystuje wiele zdjec wlasnych i stokowych, do druków, projektów, etc. - i na przykład ze stocków wyzej wymienionych jestesmy zadowoleni.
Warto jednak co jakis czas szukać nowych i mniej popularnych, bo wiele ze zdjec (np. z darmowego scx.hu, czy istockphoto) - powoli są juz rozpoznawalne i wyraźnie widac ich powtarzalnosc (w projektach www, drukach, etc.)
Najlepiej unikac np. najbardziej popularnych zdjec i serwisów, czy patrzec na ilczniki śćiągnieć <na niektórych serwisach są>).
pozdrawiam,
i witam w grupie :)
Anna Sz.
Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 24.02.07 o godzinie 13:31