Conrad R.

Conrad R. rzeźbię światłem

Temat: World Press Photo 2010

World Press Photo 2010

http://wyborcza.pl/duzy_kadr/1,97904,7553441,World_Pre...


Główna nagroda dla mnie jest zaskoczeniem, sic! ... za takie zdjęcie (chyba, że nie było lepszych :/ )
Dariusz A.

Dariusz A. IT Project Manager

Temat: World Press Photo 2010

Hmmm, konkursy rządzą się swoimi prawami, na ogół bardzo dziwnymi ;-)

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

Polityczna poprawność w domu i w zagrodzie - jednym słowem lepsza dla jury
Irakijka na dachu, bo Irakijka, niż tysiące innych reporterskich zdjęć.

Przywykłem, że konkursy nie są konkursami fotograficznymi tylko społeczno-fotograficznymi. I do tego podszyte tą polityczną poprawnością. Sport to według jury czarno-białe zdjęcie, chorego na AIDS 9-letniego chłopca z plemienia Tutsi, któremu mina urwała nogę, ale który mimo to we "wzruszający" sposób patrzy na grających w oddali, w piłkę ludzi - niż megarewelacyjne zdjęcie sportowe z Europy ;)Dawid Gaszyński edytował(a) ten post dnia 12.02.10 o godzinie 12:31
Anna B.

Anna B. grafika / fotografia
/ ...

Temat: World Press Photo 2010

Bo od dawna wiadomo, że jak zdjęcie nie pokaże umierającego dziecka z puchliną głodową na tle obsyfiałej ściany to zdjęcie jest "nieciekawe". A mało artystyczne w ogóle są zdjęcia, które pokazują coś pozytywnego i ładnego.Bo to komercja i reklama, a sztuka powinna epatować syfem, smrodem i padaczną brzydotą. No i miło jak jest wątek polityczny.Poprawny.
Grzegorz B.

Grzegorz B. Liberum Arbitrium

Temat: World Press Photo 2010

Popieram przedmówcę...
Bez rewelacji te foty...

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

Grzegorz B.:
Popieram przedmówcę...
Bez rewelacji te foty...

Bez rewelacji??? Opadła mi, nie tylko szczęka...

Polecam zapoznać się z całością, bo Wyborcza umieściła zaledwie niewielki procent tego co zostało nagrodzone:

http://www.worldpressphoto.org/index.php?option=com_ph...

13-letni chłopiec cierpiący na autyzm? Bajka, w prosty i wzruszający sposób ukazana rzeczywistość tego dzieciaka, której tylko możemy się domyślać - piękna, zachwycająca interpretacja.

A główna nagroda jest zaskoczeniem. I sądzę, że jury było bardzo świadome, iż wywoła to dyskusje - po to jest także ten konkurs.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: World Press Photo 2010

Z roku na rok odnoszę wrażenie że jedynym sposobem zdobycia któregokolwiek miejsca na WPP jest być w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie... tylko dlaczego z roku na rok tym miejscem jest strefa wojny, rewolucje itp, a czasem walki, rozróby, albo pobojowisko itd?
Jestem pewien że w WPP2011 zobaczymy zdjęcia z Haiti na jednej z pierwszych pozycji (chyba że ktoś gdzieś wysadzi atomówkę albo zginie więcej ludzi)... przykre to to że w "imprezie" tego kalibru nie wychwytuje się nic poza cierpieniem, przemocą i żalem (inna tematyka zdjęć to mały procent całego zestawienia) :/

Ps. miejsce pierwsze podoba mi się, ma coś w sobie że przyjemnie się na nie patrzy... niby takie zwykłe a jednakPiotr L. edytował(a) ten post dnia 13.02.10 o godzinie 00:50

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

Dawid Gaszyński:
Polityczna poprawność w domu i w zagrodzie - jednym słowem lepsza dla jury
Irakijka na dachu, bo Irakijka, niż tysiące innych reporterskich zdjęć.

Gwoli ścisłości - fota jest z Iranu a nie z Iraku. Ale mi srednio podchodzi. W ogole jakos ani jedna nie zrobila wielkiego wrazenia.
Anna B.

Anna B. grafika / fotografia
/ ...

Temat: World Press Photo 2010

Przede wszystkim dobra fota mówi sama za siebie, a fota, do której niezbędny jest 7 linijkowy opis- co to, kto to , kiedy i po co- dla mnie nie jest dobrą fotką.

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

Anna B.:
Przede wszystkim dobra fota mówi sama za siebie, a fota, do której niezbędny jest 7 linijkowy opis- co to, kto to , kiedy i po co- dla mnie nie jest dobrą fotką.

"dobra fota" to brzmi tak... naszo-klasowo i pudelkowo
Grzegorz B.

Grzegorz B. Liberum Arbitrium

Temat: World Press Photo 2010

Marek O.:
Grzegorz B.:
Popieram przedmówcę...
Bez rewelacji te foty...

Bez rewelacji??? Opadła mi, nie tylko szczęka...

Tobie opadła szczęka a mnie opinia o tym konkursie. To tak jakby sie spierać który kolor jest lepszy. Czerwony, czy Zielony?
>>> Liberum Arbitrium <<<

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

Panie Grzegorzu, zechciałby Pan pokazać tu, lub choćby poprzez prywatną wiadomość swoje zdjęcia, aby poniższe stwierdzenie
Bez rewelacji te foty...

nabrało jakiegoś sensu?
wie Pan, w konkursie wyróżniono wielu fotografów, którzy bądź co bądź, wykonali świetną robotę
rzeczywiście ostatnimi czasy, wpf to zbiory zdjęć o tematyce typowo wojennej, co nie znaczy, że kiepskiej
ktoś już tu wcześniej zauważył, że żeby trafić na wpp, trzeba być we właściwym miejscu i czasie
mnie się wydaje, że każdy jest w takim miejscu i czasie, tylko jest na tyle ślepy, że tego nie dostrzega i nie zrobi "dobrej foty"

Pani Anno, i jeszcze jedno
uważa Pani, że ci fotografowie wykonując te zdjęcia już w momencie "pstrykania" myśleli, "hmmm to będzie dla wpp, i zatytułuje je tak..."?
moim zdaniem, każde z tych zdjęć jest w stanie się obronić, a komentarz jest dodawany znacznie potem, by większość osób, która będzie oglądać te prace, dowiedziała się, gdzie np one powstały i kto je zrobiłtomek kowalski edytował(a) ten post dnia 13.02.10 o godzinie 11:32

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

Grzegorz B.:
Marek O.:
Grzegorz B.:
Popieram przedmówcę...
Bez rewelacji te foty...

Bez rewelacji??? Opadła mi, nie tylko szczęka...

Tobie opadła szczęka a mnie opinia o tym konkursie. To tak jakby sie spierać który kolor jest lepszy. Czerwony, czy Zielony?
>>> Liberum Arbitrium <<<

Zgadzam się z Panem, że to co lubimy lub nie wynika z indywidualnych predyspozycji psycho-intelektualnych, czyli jednych kręci fotografia typu beauty, a innych dokumentalna. Dlatego zrozumiem, jeśli powie Pan, że te klatki Pana nie kręcą. Bo i nie muszą. Nie zrozumiem jednak, co więcej, zaprotestuję, jeśli mówi Pan, że "bez rewelacji te foty". To jest konkurs fotografii prasowej, nie modowej, beauty, nie studyjnej. Nagrodzone zdjęcia i cykle to kawał dobrej, prasowej, dokumentalnej roboty, nie tylko ze względu na jakość formalno-znaczeniową ale także, przede wszystkim ze względu ma mózg fotografującego.

Mój kolega fotograf (prasowy, z nielichym doświadczeniem) powiedział wczoraj, że są goście, którzy nie boją się podejść tam, skąd inni spieprzają, dlatego mają dobre klatki. No i na tym to polega.

I tak, ktoś powiedział, że za rok wygra zdjęcie z Haiti - no pewnie, że tak!

Tomek, odnoszenie się do wypowiedzi przedmówcy w sposób: "pokaż pan swoje zdjęcia, a wtedy pogadamy" jest średnio udanym chwytem, przynajmniej z mojego punktu widzenia.

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

mój hit to, zaprzysiężenie Baracka Obamy

deko przypomina mi klimaty JFK
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: World Press Photo 2010

Oprócz pierwszego i zarazem zwycięskiego zdjęcia wszystkie mi się podobają.
"Zdjęcie roku" samo się nie broni, i gdyby nie opis to nie wiedziałbym o co tam w ogóle chodzi. Równie dobrze mogłaby być to babcia wołająca wnuczka na kolację ;)

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

tomek kowalski:
mnie się wydaje, że każdy jest w takim miejscu i czasie, tylko jest na tyle ślepy, że tego nie dostrzega i nie zrobi "dobrej foty"

moglbys wskazac JEDNA fotografie na przestrzeni ostatnich 15 lat ktora wygrala WPP i nie byla zrobiona z miejsca drazliwego politycznie? JEDNA ktora bedac w kategorii zycie codzienne/sport/nauka czy cokolwiek zdobylo grnd prix?

konkurs jest od zawsze konkursem typowo politycznym i nic tego nie zmieni.
komentarz jest dodawany znacznie potem, by większość osób, która będzie oglądać te prace, dowiedziała się, gdzie np one powstały i kto je zrobił

komentarz jest dodawany po to by dorobic do zdjecia ideologie.
bo zdjecie ktore wygralo rownie dobrze mogloby sie nazywac "ciotka irmina wolajaca wujka zdzicha na obiad"

co za sens zdjec reporterskich do ktorych trzeba napisac opowiadanie? gdzie czasy gdy zdjecia opowiadaly historie i zapadaly na dlugo w pamiec tak ze po wielu latach mozna wciaz s przed oczami?

czemu jury nie wybiera takich zdjec?
Marek O.:
13-letni chłopiec cierpiący na autyzm? Bajka, w prosty i wzruszający sposób ukazana rzeczywistość tego dzieciaka, której tylko możemy się domyślać - piękna, zachwycająca interpretacja.

a gdyby zdjecie mialo tytul "smutny ale w pelni zdrowy chlopiec patrzacy w telewizor" to tez by wzruszajaco ukazywalo rzeczywistosc tego dziecka?Piotr F. edytował(a) ten post dnia 13.02.10 o godzinie 17:40

Temat: World Press Photo 2010

Conrad R.:
World Press Photo 2010

http://wyborcza.pl/duzy_kadr/1,97904,7553441,World_Pre...

Główna nagroda dla mnie jest zaskoczeniem, sic! ... za takie zdjęcie (chyba, że nie było lepszych :/ )

Przeczytaj w Gazecie wyborczej wersji papierowej artykuł który jest tam umieszczony i mówi o tegorocznej edycji, to może zrozumiesz dlaczego członkowie kapituły podjęli taką decyzję. Jest tam wszystko wyjaśnione, czarno na białym !

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

tomek kowalski:
Panie Grzegorzu, zechciałby Pan pokazać tu, lub choćby poprzez prywatną wiadomość swoje zdjęcia, aby poniższe stwierdzenie
Bez rewelacji te foty...

nabrało jakiegoś sensu?

Czy żeby stwierdzić, że pączek jest świeży muszę kupić piekarnie i/lub ciastkarnie albo być piekarzem i/lub ciastkarzem?
każdy ocenia zdjecia na podstawie własnego gustu.

Nie zmienia to postaci rzeczy, że reporterskie zdjecia są poparte epopeją...
Grzegorz B.

Grzegorz B. Liberum Arbitrium

Temat: World Press Photo 2010

tomek kowalski:
Panie Grzegorzu, zechciałby Pan pokazać tu, lub choćby poprzez prywatną wiadomość swoje zdjęcia, aby poniższe stwierdzenie
Bez rewelacji te foty...
A czy ja muszę być fotografem by móc oceniać zdjęcia innych?
Każdy ma prawo do subiektywnej oceny zdjęć. Nie możemy tu dyskutować merytorycznie nad tymi pracami, gdyż każdy co innego w nich widzi.
To tak jakbym powiedział, że nie lubię godziny siedemnastej i zaraz po tym stwierdzeniu atakują mnie wszyscy co tę godzinę lubią…
Liberum Arbitrium

konto usunięte

Temat: World Press Photo 2010

Piotr F.:
tomek kowalski:
mnie się wydaje, że każdy jest w takim miejscu i czasie, tylko jest na tyle ślepy, że tego nie dostrzega i nie zrobi "dobrej foty"

moglbys wskazac JEDNA fotografie na przestrzeni ostatnich 15 lat ktora wygrala WPP i nie byla zrobiona z miejsca drazliwego politycznie? JEDNA ktora bedac w kategorii zycie codzienne/sport/nauka czy cokolwiek zdobylo grnd prix?

konkurs jest od zawsze konkursem typowo politycznym i nic tego nie zmieni.
komentarz jest dodawany znacznie potem, by większość osób, która będzie oglądać te prace, dowiedziała się, gdzie np one powstały i kto je zrobił

komentarz jest dodawany po to by dorobic do zdjecia ideologie.
bo zdjecie ktore wygralo rownie dobrze mogloby sie nazywac "ciotka irmina wolajaca wujka zdzicha na obiad"

co za sens zdjec reporterskich do ktorych trzeba napisac opowiadanie? gdzie czasy gdy zdjecia opowiadaly historie i zapadaly na dlugo w pamiec tak ze po wielu latach mozna wciaz s przed oczami?

czemu jury nie wybiera takich zdjec?
Marek O.:
13-letni chłopiec cierpiący na autyzm? Bajka, w prosty i wzruszający sposób ukazana rzeczywistość tego dzieciaka, której tylko możemy się domyślać - piękna, zachwycająca interpretacja.

a gdyby zdjecie mialo tytul "smutny ale w pelni zdrowy chlopiec patrzacy w telewizor" to tez by wzruszajaco ukazywalo rzeczywistosc tego dziecka?Piotr F. edytował(a) ten post dnia 13.02.10 o godzinie 17:40

Mnie to zachwyca, a kiedy dowiaduje się, że to chłopiec cierpiący na autyzm, wali po łbie jeszcze mocniej :-).

Następna dyskusja:

World Press Photo 2008 - op...




Wyślij zaproszenie do