konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

.Anka Csernák edytował(a) ten post dnia 26.11.12 o godzinie 12:03
Rafał Żurmanowicz

Rafał Żurmanowicz Web Design, Grafika,
Fotografia

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Piszesz o różnicy w kolorach między canonem i nikonem, koleś chce coś wybrać więc daj mu wybór, pokaż 2 zdjęcia na których i wdać tą różnicę kolorów i po sprawie. Nigdzie nie napisałem że mają być to woje zdjęcia, chodzi o sample. Potwornie się denerwujesz a nie ma o co.Rafał Żurmanowicz edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 15:37

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Anna Csernak:
Piotrek, Ty szukasz zaczepki, chcesz się kłócić czy masz coś do powiedzenia, żeby pomóc chłopakowi?

owszem - napisalem to na pierwszej stronie.
to dokaldne odp ja jego pytania.
ty natomiast piszesz o pracy w reklamie, doswiadczeniu i swiadomym wybraniu innego aparatu na podstawie wieloletniej pracy. w zwaizku z tym pytam si eo te prace - czy mozesz pokazac ze to co piszesz nie jest opowiescia wyssana z palca. to nie jest czepianie sie tylko proste pytanie
Żenujące..
zenujacym jest robienie z siebie fachowca nie posiadajac ku temu zadnych podstaw. co czynisz w tym watku.
porownujesz 5dII z d200?? rownie dobrze mozna porownywac syrenke z nowa toyota - oba jezdza.
piszesz ze dioda rowerowa zrobisz sesje? brakuje jescze kwestii ze pudelkiem po butach tez sie da. skoro sie da - to po co ci lampy i nowoczesny aparat? fotografuj pudelkiem po butach i oswietlaj plan diodami.

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Rafał Żurmanowicz:, chodzi o sample.

porownujac sample z 5dII i d200 werdykt bedzie oczywisty. porownaj d700 i 5dII z takimi samymi szklami (zalozmy 24-70). doloz do tego o polowe tansze sony 850 z dobrym zeissem. zrob zdjecia na iso 200.
porownaj jakosc zdjec, ergonomie pracy itp.. wyniki moga pokazac ze ani canon nie jest taki wspanialy ani sony taki kiepski :))
Rafał Żurmanowicz

Rafał Żurmanowicz Web Design, Grafika,
Fotografia

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

no jak porównywać to chyba jedynie coś o podobnej klasie, wydawało mi się to oczywiste, najwyraźniej nie jest.

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

przedpiszaca porownywala d200 z 5dII .. dlatego napisalem poprzedniego posta. dla mnie rowniez oczywistym jest porownywanie odpowiednikow w tym samym czosokresie

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Anna Csernak:
to co jest dostępne, znajdziesz na mojej stronie

zapytalem o reklame bo na stronie sa jedynie amatorskie zdjecia slubne i kilka zdjec pieskow .. ciezko po tym twierdzic ze ktos wie o czym mowi bo jak dla mnie przygote z fotgrafia dopiero zaczynasz

Anna Csernak:
Mała? A co Ty przepraszam nazywasz dużą? :))))

mala. klaniaja sie podstawy fotografii. jakas ksiazke polecam

duza klatka to format 5x4 cala i wszelkie pochodne od formatu uznanego za idealny

srednia klatka to format 6x6, 6x4,5 6x7cm i pochodne

mala klatka nazywana w epoce cyfrowej pelna klatka to 24x36mmPiotr F. edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 15:53

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

wracajac do tematu zalzeonego przez autora i reasumujac
system jakiego uzywasz nie gra roli. czy bedzie to nikon czy canon czy sony czy cokolwiek innego - kazdym mozesz pracowac.
nickon i canon udostepniaja system sterowania lampami systemowymi, nie wiem jak sony, pentax czy olympus. jest to dobre rozwiazanie dla strobistow bo w miare tanie i bardzo mobilne. jednakze ma swoje wady - jest mlao rozwojowe i jak zaczniesz sie interesowac fotografia studyjna to szybko ci bedzie brakowac.

kazdy z systemow ktory ma manualne wyzwalanie lampy umozliwi ci prace z lampami studyjnymi. czy to za pomoca radiowych wyzwalaczy czy za pomoca fotoceli czy tez kabla. wybor zalezy od ciebie/wlasciela studio.
jak chesz budowac system lamp studyjnych poszukaj w historii - na ten temat watkow bylo wiele. polecam zaczac od czegos kompatybilnego z bowensem, bo masz do tego najtansze modyfikatory, albo jak masz kase od razu zainwestowac w systemowe (edit: piszac w tym miejscu o systemowych mialem na mysli rozbudowane rozwiazania lamp studyjnych) rozwiazania. jest to jednak zabawa droga - puszka i szkla przy tych wydatkach to pikus jesli chcesz dobrego i powtarzalnego sprzetu.
chyba tyle w temacie.Piotr F. edytował(a) ten post dnia 11.09.10 o godzinie 13:15
Hubert Siemieńczuk

Hubert Siemieńczuk Doradca ds.
funduszy UE -
samorządy, msp, ngo

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

No i tyle w tym temacie. Można było bez zbędnych dygresji:)
Dzięki
Wiesiek Jurewicz

Wiesiek Jurewicz fotograf, MAWI
Małgorzata Jurewicz

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Podsumowanie Piotra Fajfera - celne i prawidłowe ale nie zgodziłbym się z tezą
jest mlao rozwojowe i jak zaczniesz sie interesowac fotografia studyjna to szybko ci bedzie brakowac.
Niewielki rozmiar, wygoda, regulowany kąt rozsyłu światła oraz dostępne końcówki (tubus, wrota, kula, i inne) powodują, że system ten jest zadziwiająco mocny w studio przy małych i średnich planach. Zaryzykowałbym tezę, że przy planach stolikowych umożliwia precyzyjniejszą pracę od lamp kompaktowych

Czyli chcę napisać, że gdybym musiał wybrać jeden, jedyny, system najbardziej uniwersalny i najwygodniejszy, to byłyby to lampy systemowe. A pewne pojęcie mam bo użytkuję 9 różnych systemów oświetleniowych...

Oddzielną kwestią jest aspekt finansowy - lampy systemowe nie są tanie. No i oczywiście przy dużych planach studyjnych i poważnych sesjach modowych lepsze będą kompakty czy generatory...Wiesiek Jurewicz edytował(a) ten post dnia 10.09.10 o godzinie 23:15

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Wiesiek Jurewicz:
Niewielki rozmiar, wygoda, regulowany kąt rozsyłu światła oraz dostępne końcówki (tubus, wrota, kula, i inne) powodują, że system ten jest zadziwiająco mocny w studio przy małych i średnich planach. Zaryzykowałbym tezę, że przy planach stolikowych umożliwia precyzyjniejszą pracę od lamp kompaktowych

lampa systemowa nie jest projektowana do modyfiakatorow. ma gleboko osadzony palnik ktory nie umozliwia rozproszenia swiatla. a przede wszystkim ma za mala moc. wloz jakas lampe w 1,5metrowa okte i zobacz czy dostaniesz porzadany efekt (o wiekszych nawet nie wspominam)
Czyli chcę napisać, że gdybym musiał wybrać jeden, jedyny, system najbardziej uniwersalny i najwygodniejszy, to byłyby to lampy systemowe. A pewne pojęcie mam bo użytkuję 9 różnych systemów oświetleniowych...

pomijajac fakt ze moim zdaniem uzywanie wiecej niz 2 systemow jest nieporozumieniem to z ciekawosci czy moglbys napisac jakich i po co? od momentu przeczytania tego zdania strasznie mnie ciekawi sens takiego rozwiazania

Oddzielną kwestią jest aspekt finansowy - lampy systemowe nie są tanie....

1 lampka kosztuje 1,5-2 tys pln, przyzwoite 500ws kosztuje od 2,5-3tys w gore, do tego caly potrzebny osprzet. o rozwaizaniach z generatorem nie pisze bo to zupelnie inna bajka cenowa.Piotr F. edytował(a) ten post dnia 11.09.10 o godzinie 13:17
Wiesiek Jurewicz

Wiesiek Jurewicz fotograf, MAWI
Małgorzata Jurewicz

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Głębokie osadzenie palnika w przypadku tubusa i wrót to duża zaleta a z blendami (softbox-ów nie używam, bo uważam je, tu cytuję za "światło głupców") oczywiście nie ma to znaczenia. Przy blendzie 1.8m, aparacie d300 (ISO 200) "na luzie" mam f11. A więcej nie ma sensu.
A co do systemów które mam i w większości użytkuję to:

Swiatło błyskowe;
- generatory
- kompakty
- lampy systemowe
- żarówki błyskowe (zrobiłem sobie system szyn i mogę zbudować np lampę pierścieniową o różnym rozmiarze albo długie źródło liniowe o zmiennym przebiegu oświetlenia). Używam rzadko - mało wygodne.
- zestaw błyskowy światłowodowy (nieporozumienie, teraz nie używam)

Światlo ciągłe 5400 K
- zestaw paneli Kino Flo
- kompletuję inne bardziej punktowe żródła 5400 K

Światło ciągłe 3200 K
- reflektory PC (griven) i halogeny
- zestaw PAR 18 do małych planów
- zestaw światłowodowy do bardzo małych planów zbudowany wg mojego projektu, bazą dla projektu był tu nieprodukowany już zestaw Q50 Manfrotto.
- pistolet świetlny

Światło efektowe
- jarzeniówki UV

Jak widzisz jest tego nawet więcej bo 12. I prawie wszystko używam. Bardzo czesto mieszam systemy. W tym błyskowe z ciągłym (3200, 5400). Jakie efekty można ośiągnąć łatwo sobie wyobrazić... A tutaj fota z lamp systemowych trudna do zrobienia kompaktami (i łatwa z światłem ciągłym)

img]http
Obrazek
[/img]

A jak ktoś chce obejrzeć więcej to zapraszam na:
http://jurewicz.art.pl
a nowe prace
http://picasaweb.google.pl/106310594019740133300

Na koniec pozwolę sobie na złośliwość - zdanie o sensowności używania 2 systemów jest równie trafne jak to o sensowności używania tylko dwóch obiektywów. Zależy kto co robi i jak je wykorzystuje. Czyli od tematów i kreatywności.
Pozdrawiam
WiesiekWiesiek Jurewicz edytował(a) ten post dnia 11.09.10 o godzinie 16:53

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Wiesiek Jurewicz:
zaleta a z blendami (softbox-ów nie używam, bo uważam je, tu cytuję za "światło głupców") oczywiście nie ma to znaczenia.


nie ma znaczenia czy od blendy odbijesz swiatlo skupione czy rozproszone??? chyba zartujesz??

co do "swiatla glupcow" - Avedon, Lindbergh, La Chappelle, Meisel.. itd mozna by wymieniac wszystkich topowych fotografow zaliczaja sie wg ciebie do glupcow ...

Przy blendzie 1.8m, aparacie d300 (ISO 200) "na luzie" mam f11. A więcej nie ma sensu.

nie chodzi o to czy masz f11 czy 4 .. chodzi o to jakie swiatlo dostajesz

Jak widzisz jest tego nawet więcej bo 12

brzmi imponujaco .. tak imponujaco ze az nierealnie ... pytanie tylko .. po co?

A tutaj fota z lamp systemowych trudna do zrobienia kompaktami (i łatwa z światłem ciągłym)

przepraszm .. co w tym zdjeciu jest trudnego? (pytam o technike a nie pomysl, pomysl mi sie podoba, wykonanie nie, uwazam iz jest niechlujne)

A jak ktoś chce obejrzeć więcej to zapraszam na:
http://jurewicz.art.pl
a nowe prace
http://picasaweb.google.pl/106310594019740133300


zajrzalem. naprawde trzeba 12 systemow oswietlenia zeby stworzyc cos takiego?

Obrazek


Obrazek


lub w nowosciach

Obrazek


Obrazek


Na koniec pozwolę sobie na złośliwość - zdanie o sensowności używania 2 systemów jest równie trafne jak to o sensowności używania tylko dwóch obiektywów. Zależy kto co robi i jak je wykorzystuje. Czyli od tematów i kreatywności.

coz..zlosliwosc sobie cenie jesli jest trafiona. dublowanie generatorow i lamp kompaktowych uwazam za rownie sensowne jak fotografowanie jednoczesnie canonem i nikonem na przyklad.
skor juz prawimy sobie mile zlosliwosci to wybacz .. ale zalinkowane przyklady nie przekonaly mnie ze panujesz nad swiatlem. mysle ze gdyby zamiast tej mnogosci skupic sie na dopracowaniu swiatla byloby o niebo lepiej.
Wiesiek Jurewicz

Wiesiek Jurewicz fotograf, MAWI
Małgorzata Jurewicz

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Piotrze!

Chyba masz nadmiar testosteronu... a do tego bardzo nieprzyjemny sposób dyskusji - delikatnie mówiąc trudny do akceptacji bo będący manipulacją. Smutne
Wybrałeś z kilkuset fot ze strony parę, zrobionych w warunkach polowych i rzeczywiście słabych. Mógłbym zrobić to samo ale po co? Chodzi o pyskówkę czy o jakąś dyskusję, która może nas czegoś nauczyć???

Dla równowagi i swojej obrony zamieszczę więc parę lepszych z komentarzem.

lampy systemowe - trudno zrobić to inaczej bo potrzebny był bardzo krótki czas a także ich obecność na planie. W zdjęciu z szalikami chciałem mieć ostry cień i dlatego użyłem lamp systemowych

img]
Obrazek
[/img]

img]
Obrazek
/img]

Światło ciągłe podobnie tylko odwrotnie a także precyzja świecenia

img]
Obrazek
/img]

img]
Obrazek
]img]

Światłowody - bez komentarza zrób to z czymś innym

img]
Obrazek
/img]

img]
Obrazek
/img]

Pistolet świetlny -hmmm może jakiś inny sposób realizacji?

img]
Obrazek
/img]

Lampy kompaktowe - dość duży plan uzasadniał ich użycie

img]
Obrazek
/img]

img]
Obrazek
/img]

Generatorów używam na suficie bo łatwo się je reguluje z dołu. Po prostu
Reflektorów pc używałem w tematach gdy były konieczne czasy 1/4000 i f11 i skrajnie dynamiczne zjawiska.
Kombinacja Kino Flo plus lampa błyskowa pozwala na uzyskanie obrazu ostrego i poruszonego jednocześnie przy zachowaniu temperatury barwowej, efekt niezwykły

Czyli teza o sensowności wielu systemów świecenia obroniona chyba co????

A o ocenę artystyczną moich zdjęć Ciebie nie proszę - robią to moi klienci. Szaliki zrobiłem jak chciałem podobnie jak i powyższe foty - taka wizja.
A co do dyskusji o softboxach gotów jestem tę tezę udowodnić - w oddzielnym wątku - jak wrócę z urlopu to go założę. Aha w zasadzie precyzyjniej byłoby powiedzieć, że zamiast softboxów używam dyfuzorów (blendy z materiałem dyfuzyjnym)
pozdrawiam
WiesiekWiesiek Jurewicz edytował(a) ten post dnia 11.09.10 o godzinie 20:29

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Wiesiek Jurewicz:

Chyba masz nadmiar testosteronu... a do tego bardzo nieprzyjemny sposób dyskusji - delikatnie mówiąc trudny do akceptacji bo będący manipulacją. Smutne

to nie jest manipulacja tylko wziecie pierwszych fot z brzegu. wierz mi ze nie szukalem by znalezc to co najgorsze w folio.
Wybrałeś z kilkuset fot ze strony parę, zrobionych w warunkach polowych i rzeczywiście słabych. Mógłbym zrobić to samo ale po co?

Podales linki z propozycja by poogladac. zajrzalem, kliknalem w pierwsze interesujace mnie dzialy - znalazlem to co wyzej na pierwszej stronie. nie zaglebialem sie dalej. zakladam ze na poczatku znajduje sie to co najlepsze jesli podajesz strone jako udokumentowanie swojej pracy to nie dziw sie ze ktos to wyciagnie. kazdy z fotografow ma swoje lepsze i gorsze zdjecia oraz takie pod ktorymi sie nie podpisuje. tylko po co je pokazywac swiatu? :)
choc z wlasnego doswiadczenia wiem ze w necie wisza czasem straszne bohomazy o ktorych sie zapomina.

co do robienia tego samego - wolna wola, przywyklem do wytykania palcem i konczenia wszlekich dyskusji twierdzeniem "ty sie nie znasz i robisz do dupy zdjecia" :)
tym bardziej doceniam sensowne odpowiedzi.

Dla równowagi i swojej obrony zamieszczę więc parę lepszych z komentarzem.

lampy systemowe trudno zrobić to inaczej bo potrzebny był bardzo krótki czas

lampy kompaktowe o czasie blysku 1/2500 w zupelnosci wystarcza.
swiatlo ciagle i krotki czas ekspozycji podobnie (pomijam potrzebna w tym momencie moc swiatla ciaglego :) )
Światłowody - bez komentarza zrób to z czymś innym

fakt. w tym wypadku czymkolwiek innym trudno.
Pistolet świetlny -hmmm może jakiś inny sposób realizacji?

nawet kilka. ale wszyskie bazujace na tej samej technologii.
Lampy kompaktowe - dość duży plan uzasadniał ich użycie

rownie swobodnie mozna wykorzystac generator. albo swiatlo ciagle.
Czyli teza o sensowności wielu systemów świecenia obroniona chyba co????

i tak i nie bo jak napisalem wyzej mozna to ograniczyc conajmniej o 2/3.
ale kazdy pracuje tak jak lubi. zauwaz ze nie napisalem nigdzie ze nie wolno tylko ze MOIM ZDANIEM nie ma sensu dublowac sprzetu spelniajacego te same funkcje. Ale jak to w zyciu sa tacy ktorym do jezdzenia wystarczy jedno auto a innym potrzeba dziesieciu roznych.
A o ocenę artystyczną moich zdjęć Ciebie nie proszę - robią to moi klienci.

alez ja nigdzie nie ocenialem poziomu twojej tworczosci. od lat mam podejscie - klient zamawia klient placi klient dostaje. skoro ktos zamowil i zaplacil za to co wkleilem w poprzednim poscie i jest z tego zadowolony to nie moj problem.

Szaliki zrobiłem jak chciałem podobnie jak i
powyższe foty - taka wizja.

przy kilku bym z checia posluchal uzasadnienia dla paskudnych cieni i balaganu w swietle ale to moze kiedys przy wodce.
A co do dyskusji o softboxach gotów jestem tę tezę udowodnić - w oddzielnym wątku - jak wrócę z urlopu to go założę.

z przyjemnoscia .. bede czekal zeby dowiedziec sie czemu wiekszosc uznanych na swiecie fotografow to glupcy
Wiesiek Jurewicz

Wiesiek Jurewicz fotograf, MAWI
Małgorzata Jurewicz

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Cieszę się, że dyskusja się ucywilizowała.

Więc zwrócę Twoją uwagę, że np. przy robieniu chlapania na planie światło ciągłe (szczególnie o mocy paru kW) nie jest optymalnym pomysłem. Kompaktów z czasem błysku tak krótkim nie mam i myślę, że są sporo droższe od lamp systemowych czyli nie są optymalne bo lampy i tak trzeba mieć. I tak mógłbym odnieść się do większości Twoich uwag. Nie jesteś (i ja też) wszechwiedzącym ekspertem. I może warto przez sekundę założyć, że skoro gościu tego używa to może wie więcej??? A Ty bach - jest kilkanaście systemów - ale wystarczą dwa-trzy! Napisałeś zanim pomyślałeś...
A tak w ogóle w którym miejscu mi udowodniłeś, że wystarcza 1/3 tego co mam???

Myślę Piotrze, że przy szeroki wachlarzu tematów po prostu trzeba mieć wiele systemów. Prawda jest też taka, że zmieniają się metody pracy a sprzęt zostaje. Generatory mam np z czasów pracy Sinarami. Są wygodne na suficie to ich używam. Teraz na pewno bym ich nie kupił. UV to pokłosie paru tematów. Nie mniej jednak z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że stale używam 5-6 systemów. I nigdzie nie napisałem, że trzeba mieć 12 systemów. Napisałem, że mam pewne doświadczenie i przegląd wielu systemów (to prawda) oraz, że uważam, że lampami systemowymi można bardzo dużo osiągnąć - moim zdaniem więcej niż kompaktami.
Tylko tyle. Taka teza

W kwestii formalnej - zgłaszam postulat aby w swoich wypowiedziach trzymać się założonej tezy bez wątków pobocznych nieistotnych dla dyskusji, wycieczek osobistych. Np na swojej stronie internetowej rzeczywiście mam parę słabych fot. Ty też prezentowałeś makaron, który ktoś Ci kiedyś wypomniał. Takie ważne było wyszukanie paru słabych fot i ich zaprezentowanie aby podważyć moje kompetencje???
Ale kilkunastu prestiżowych nagród (w tym europejskie) za foty już nie zauważyłeś. Tyle w kwestii metody dyskusji, której nie akceptuję - przynajmniej w internecie. Chyba warto tak prowadzić dyskurs abyśmy rzeczywiście mogli się na wódkę (może piwo?) wybrać.
Pozdrawiam
WiesiekWiesiek Jurewicz edytował(a) ten post dnia 11.09.10 o godzinie 21:12

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Wiesiek Jurewicz:
Więc zwrócę Twoją uwagę, że np. przy robieniu chlapania na planie światło ciągłe (szczególnie o mocy paru kW) nie jest optymalnym pomysłem.

nie napisalem ze jest optymalnym. napisalem ze sie da, a to bardzo duza roznica. to ze latwiej wykonac to lampami systemowymi jest oczywiste. ale to nie jest jedyne rozwaizanie. tak samo jak mozna to zrobic kompaktami. czyl imamy trzy rozwiazania jednego swiecenia. wniosek ze nie musimy dla takiej wlasnie foty kompletowac zinnego systemu, tylko mozemy uzyc tego ktory mamy.

Kompaktów z czasem błysku tak krótkim nie
mam i myślę, że są sporo droższe od lamp systemowych czyli nie są optymalne bo lampy i tak trzeba mieć. I tak mógłbym odnieść się do większości Twoich uwag.

nic nie trzeba. mozna. nie trzeba miec kilku systemow tylko mozna radzic sobie z jednym. skoro kupuje sie lampy do studio mozna pomyslec o tym do czego beda potrzebne i wybrac takie ktore maja najszersza game zastosowan. lub byc swiadomym ich wad i wiedziec do czego sie nie nadaja.

założyć, że skoro gościu tego używa to może wie więcej??? A Ty bach - jest kilkanaście systemów - ale wystarczą dwa-trzy! Napisałeś zanim pomyślałeś...

uwierz mi ze mysle zanim cos napisze. napisalem ze wystarcza 2-3 bo wystarcza. to ze trudniej nimi zrobic wszystko to tylko kwestia umiejetnosci. dawniej byly tylko lampy studyjne i jakos nikt nie plakal ze sie nie da. rosla tylko kreatywnosc zastosowac zarowno sprzetu jak i macgyverowskich rozwiazan.
generatory spokojnie dzialaja zamiennie z lampami kompaktowymi, jednym i drugim da sie zastapic lampy systemowe. podobnie jak przy uzyciu lamp systemowych da sie stworzyc fotografie zarowno studyjna jak i plenerowa, ba przy zyskujacym wielka popularnosc strobingu nie trzeba do tego nawet lamp systemowych. wystarcza stare ruskie blyskograty.
Myślę Piotrze, że przy szeroki wachlarzu tematów po prostu trzeba mieć wiele systemów.

MOZNA nie TRZEBA. to ta roznica ktora caly czas podkreslam. co prawda w Polsce przyjelo sie ze trzeba wszystko MIEC. w wiekszosci cywilizowanych krajow bardzo zdarza sie ze fotograf nie posiada nawet puszki, bo wynajmuje si eprofesjonalny sprzet do konkretnych zastosowan. ale u nas trzeba jak widac obudowac sie sprzetem bo jest to wyznacznik profesjonalizmu.
Generatory mam np z czasów pracy Sinarami. Są wygodne na suficie to ich używam. Teraz na pewno bym ich nie kupił.

a u mnie np teraz by byla to pierwsza rzecz w ktora bym zainwestowal gdybym budowal studio od poczatku. ze wzgledu na wygode wszechstronnosc i mobilnosc.
uważam, że lampami systemowymi można bardzo dużo osiągnąć - moim zdaniem więcej niż kompaktami.
Tylko tyle. Taka teza

z ta teza sie akurat bardzo nie zgodze :) ale to twoja teza wiec to twoj problem :)
Lampy systemowe sa swietnym uzupelnieniem. i tyle. tweirdzenie ze zastapia mozna nimi wiecej osiagnac niz studyjnymi - moim zdaniem jest z zalozenia bledne. ale to moje zdanie i moja teza.

Takie ważne było wyszukanie paru słabych fot i ich zaprezentowanie aby podważyć moje kompetencje???

uwierz mi - nie szukalem. spedzilem na twojej stronie nie wiecej niz 3 minuty. wzialem pierwsze zdjecia z brzego z linka ktory podlinkowales.
Ale kilkunastu prestiżowych nagród (w tym europejskie) za foty już nie zauważyłeś.

jakbym spedzil wiecej niz 3 minuty to pewnie bym zauwazyl. ale jak napialem - nie szukalem, tylko wzialem cos co bylo na wierzchu.

Chyba warto tak
prowadzić dyskurs abyśmy rzeczywiście mogli się na wódkę (może piwo?) wybrać.

z dwojga zlego proponuje trzecie zlo - wino. moge postawic pierwsza butelke.

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

czyste światło wydobywa doskonałości lub niedoskonałości z mroku,zachęca lub odpycha, ukazuje piękno w iluzorycznej brzydocie lub brzydotę w iluzorycznym pięknie,
czy w związku z tym technika daje aż taką korzyść w uzyskaniu efektu końcowego?

konto usunięte

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Mariola T.:
czyste światło wydobywa doskonałości lub niedoskonałości z mroku,zachęca lub odpycha, ukazuje piękno w iluzorycznej brzydocie lub brzydotę w iluzorycznym pięknie,
czy w związku z tym technika daje aż taką korzyść w uzyskaniu efektu końcowego?

Ja na tym się nie znam ;) Wiem natomiast co to jest piękno, co brzydota ,

a najwięcej mogę powiedzieć co to jest mrok...
Mariusz Sieńko

Mariusz Sieńko Filmowiec i Fotograf

Temat: Praca z lampami -studio/plener (nikon/canon)

Mariola T.:
czyste światło wydobywa doskonałości lub niedoskonałości z mroku,zachęca lub odpycha, ukazuje piękno w iluzorycznej brzydocie lub brzydotę w iluzorycznym pięknie,
czy w związku z tym technika daje aż taką korzyść w uzyskaniu efektu końcowego?

technika to jakosc. a swiatlo (w rozumieniu oswietlania) to tylko jedno z narzedzi ksztaltowania dobrego obrazu.Mariusz Sieńko edytował(a) ten post dnia 12.09.10 o godzinie 23:31

Następna dyskusja:

FF Nikon vs Canon dylematy ...




Wyślij zaproszenie do