Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Czytałem o tym oszołomie już wcześniej :) Tylko on wydał na to cacko 50 tyś USD albo lepiej :)))

"The development and production of two backs (I wanted to have a spare) was equal to the cost of a good size house – before the housing crash. "Ireneusz Adamczyk edytował(a) ten post dnia 21.02.12 o godzinie 20:00

konto usunięte

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Ireneusz Adamczyk:
Czytałem o tym oszołomie już wcześniej :) Tylko on wydał na to cacko 50 tyś USD albo lepiej :)))
Nie uważam za oszołoma człowieka, który zainwestował wielką kasę w wolną niszę i uważa, że spokojnie mu się zwróci. Mógł coś przeszacować, niedoszacować, ale najwyraźniej ma klientelę, skoro rocznie wydawał 50k$ na same polaroidy ;)

konto usunięte

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Bardzo fajna sprawa z tą przystawką 8"x10". Plastyka szkieł wielkoformatowych wynikająca z samego rozmiaru kadru jest niesamowita. Pracowałem bardzo długo na sprzęcie 4"x5" zanim przyszła era syfrowa. Tego nie da opisać się kwestią samej rozdzielczości. W wielkich formatach jest to coś co przykuwa uwagę. Tego właśnie ciągle brakuje mi w sprzęcie syfrowym.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Kamil W.:
Ireneusz Adamczyk:
Czytałem o tym oszołomie już wcześniej :) Tylko on wydał na to cacko 50 tyś USD albo lepiej :)))
Nie uważam za oszołoma człowieka, który zainwestował wielką kasę w wolną niszę i uważa, że spokojnie mu się zwróci. Mógł coś przeszacować, niedoszacować, ale najwyraźniej ma klientelę, skoro rocznie wydawał 50k$ na same polaroidy ;)

Kamili - pisząc "oszołom" miałem na myśli pozytywne skojarzenia w sensie zaparcia się w sobie, choć kontekst faktycznie może pejoratywny wyszedł.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Władysław Kwiatkowski:
Bardzo fajna sprawa z tą przystawką 8"x10". Plastyka szkieł wielkoformatowych wynikająca z samego rozmiaru kadru jest niesamowita. Pracowałem bardzo długo na sprzęcie 4"x5" zanim przyszła era syfrowa. Tego nie da opisać się kwestią samej rozdzielczości. W wielkich formatach jest to coś co przykuwa uwagę. Tego właśnie ciągle brakuje mi w sprzęcie syfrowym.

Właśnie o tym samym traktują wszelkie testy ludzi, którzy piszą o przystawkach do MF. Nie sama ilość Mpix, ale wrażenie trójwymiarowości jest inne.
Karol Cygal

Karol Cygal Pracownik działu
Logistyka

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Pewnie juz wiecie ze nokia wsadzila w swoj telefon aprat z matryca 41megapikseli:
Oto zdjecia :
http://fotoblogia.pl/2012/02/28/takie-zdjecia-robi-41-...
Szymon G.

Szymon G. Specjalista ds.
marketingu
internetowego/Produc
ent TV

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

W najbliższy czwartek pogadamy o nowym Fuji X-Pro1

http://bankier.tv/x-i-czyli-w-ix-programie-o-fuji-x-pr...Szymon G. edytował(a) ten post dnia 06.03.12 o godzinie 18:39
Marek Marchewka

Marek Marchewka Własciciel,
FotoWspomnienia

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Właśnie wczoraj zapisałem się na Canona EOS 1Dx . Sam nie wiem czy dobrze robię że kupuje puszkę w pierwszym roku jej produkcji. Wiem jakie problemy były w pierwszym roku produkcji poprzednich modeli jedynek zaczynając od 1D mk II gdzie szybko po roku wypuszczono 1D mk IIn poprzez mk III kończąc na mk IV. Canon chyba przyjął politykę jaką stosują koncerny motoryzacyjne że przez pierwszy rok a przynajmniej pierwsze sześć miesięcy sprzęt nie testują w laboratoriach a bezpośrednio w użyciu. To już Nikon pod tym względem zawsze jest bardziej dopracowany choć cały czas leży u niego RGB i balans bieli.

konto usunięte

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Ciekawy tekst i jednocześnie temat do dyskusji:

http://www.luminous-landscape.com/essays/jaccuse.shtml
Grzegorz P

Grzegorz P Architekt

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Nowy system The RhinoCam firmy Vizelex umozliwia uzyskanie detalu i ostrosci sredniego formatu (+140 MPx) na aparatach Sony NEX za jedyne $499.95. Zasada jest prosta, aparat wykonuje serie zdjec, ktore nastepnie sklada sie w PhotoShopie w jedna fotografie.

http://fotodioxpro.com/index.php/vizelex-rhinocam-for-...
Łukasz Halastra

Łukasz Halastra Art Director /
Fotograf

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Grzegorz P.:
Nowy system The RhinoCam firmy Vizelex umozliwia uzyskanie detalu i ostrosci sredniego formatu (+140 MPx) na aparatach Sony NEX za jedyne $499.95. Zasada jest prosta, aparat wykonuje serie zdjec, ktore nastepnie sklada sie w PhotoShopie w jedna fotografie.

http://fotodioxpro.com/index.php/vizelex-rhinocam-for-...

Interesujące.

Teoria fajna, gorzej jedynie z faktem, że zakres jego wykorzystania to jedynie zdjęcia w pełni statyczne. Ponadto w srednim formacie glownie nie o ostrosc i rozdzielczosc chodzi tylko rozpiętość tonalną.

Edit: Za takie pieniążki, to ja już wolę dodać i zainwestować w dobry mieszek np novoflexa z T/S.

Marek M.:
Właśnie wczoraj zapisałem się na Canona EOS 1Dx . Sam nie wiem czy dobrze robię że kupuje puszkę w pierwszym roku jej produkcji.

Panie Marku, trochę czytałem o tym sprzęcie, co prawda trudno mi wyrokować z fusów, jednak dużo pozytywnych komentarzy po sieci chodzi. Dodatkowo chyba na dniach też wyjdzie (czy już wyszła ? ) kolejna aktualizacja flasha. Z prac przeglądanych i komentarzy czytanych, mogę Panu pogratulować wyboru :) .

Ja potrzebuje coś z większym formatem, hasselblad nie wchodzi na razie w grę, jednak czekam na 40+ canona (w następnym roku), jeśli nie, to zastanawiam się cały czas coraz poważniej nad zmianą szklarni i przywitaniem D4s :)Łukasz Halastra edytował(a) ten post dnia 17.04.13 o godzinie 14:05
Łukasz Halastra

Łukasz Halastra Art Director /
Fotograf

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

EDIT:

EOS-1D X
There is no reported delay on the firmware update for the EOS-1D X. It will arrive in May as previously announced.

> Czyli Maj tak jak myślałem. Będzie trochę fajnych funkcjonalności, 2 x Digic V+ to fajne możliwościŁukasz Halastra edytował(a) ten post dnia 17.04.13 o godzinie 14:08

konto usunięte

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Łukasz H.:
Teoria fajna, gorzej jedynie z faktem, że zakres jego wykorzystania to jedynie zdjęcia w pełni statyczne. Ponadto w srednim formacie glownie nie o ostrosc i rozdzielczosc chodzi tylko rozpiętość tonalną.

Skoro już te zdjęcia i tak w pełni statyczne, to właściwie co szkodzi zrobić -2EV / 0 / +2EV z każdej klatki, i oprócz panoramy ulepić jeszcze HDR'a? ;-)
Łukasz Halastra

Łukasz Halastra Art Director /
Fotograf

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Adam D.:
Łukasz H.:
Teoria fajna, gorzej jedynie z faktem, że zakres jego wykorzystania to jedynie zdjęcia w pełni statyczne. Ponadto w srednim formacie glownie nie o ostrosc i rozdzielczosc chodzi tylko rozpiętość tonalną.

Skoro już te zdjęcia i tak w pełni statyczne, to właściwie co szkodzi zrobić -2EV / 0 / +2EV z każdej klatki, i oprócz panoramy ulepić jeszcze HDR'a? ;-)

Czas... czas... czas... Niech Pan policzy sobie ile zdjęć trzeba było by robić. Powiedzmy, składamy coś z 10 zdjęć, czyli najpierw składamy od z 5 czy 10 hdr. 100 zdjęć łączyć w całość... i tak nie wyjdzie nigdy doskonale taka zabawa, zawsze będą jakieś drobne niuanse... a jak się jescze pomylisz... masakra :) To ja podziękuje.
Grzegorz P

Grzegorz P Architekt

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Teoria fajna, gorzej jedynie z faktem, że zakres jego wykorzystania to jedynie zdjęcia w pełni statyczne. Ponadto w srednim formacie glownie nie o ostrosc i rozdzielczosc chodzi tylko rozpiętość tonalną.

Nie do konca jest tak.
Porownalem Hasselblad H3DII 50 z Sony NEX-3N na dxomark.com i:
- color depth 24.7 bits (Hasselblad); 22.8 (Sony)
- dynamic range 12.7 evs (Hasselblad); 12.5 evs (Sony)
- low light iso 534 (Hasselblad) do 1067 (Sony)

ocana calkowita 78 ((Hasselblad) 74 (Sony)
Sony calkiem niezle sobie radzi, dla ciekawosci mozesz porownac Hasselblad'a z Nikonem D800. Zdecydowanie to rozdzielczosc obrazu jest mocna strona sredniego formatu.
Łukasz Halastra

Łukasz Halastra Art Director /
Fotograf

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Grzegorz P.:
Teoria fajna, gorzej jedynie z faktem, że zakres jego wykorzystania to jedynie zdjęcia w pełni statyczne. Ponadto w srednim formacie glownie nie o ostrosc i rozdzielczosc chodzi tylko rozpiętość tonalną.

Nie do konca jest tak.
Porownalem Hasselblad H3DII 50 z Sony NEX-3N na dxomark.com i:
- color depth 24.7 bits (Hasselblad); 22.8 (Sony)
- dynamic range 12.7 evs (Hasselblad); 12.5 evs (Sony)
- low light iso 534 (Hasselblad) do 1067 (Sony)

ocana calkowita 78 ((Hasselblad) 74 (Sony)
Sony calkiem niezle sobie radzi, dla ciekawosci mozesz porownac Hasselblad'a z Nikonem D800. Zdecydowanie to rozdzielczosc obrazu jest mocna strona sredniego formatu.

Panie Grzegorzu, takie testy to niestety można sobie w buty włożyć. Po pierwsze, H3DII 50 zdecydowanie nie jest nowością na rynku :), już go nie produkują. Porównywanie go z najnowszą elektroniką z 2013, trochę nie fair... Po drugie, zależy od ścianki, optyki... wielu, wielu rzeczy. Nie będę tu piał nad wyższością Hassela, bo wcale nie upieram się, ze ten bedzie o kosmos lepszy od np nowego d4s (zależy też z jakimi szkłami)...

EDIT: I tak, przychylam się, do teorii, że przewaga średniego formatu jakoś ostatnio topnieje...

EDIT2: I jeszcze jedno, rodziaj ścianki podpinanej do aparatu jest tutaj kluczowy.Łukasz Halastra edytował(a) ten post dnia 17.04.13 o godzinie 17:49
Grzegorz P

Grzegorz P Architekt

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Panie Grzegorzu, takie testy to niestety można sobie w buty włożyć. Po pierwsze, H3DII 50 zdecydowanie nie jest nowością na rynku :), już go nie produkują. Porównywanie go z najnowszą elektroniką z 2013, trochę nie fair... Po drugie, zależy od ścianki, optyki... wielu, wielu rzeczy. Nie będę tu piał nad wyższością Hassela, bo wcale nie upieram się, ze ten bedzie o kosmos lepszy od np nowego d4s (zależy też z jakimi szkłami)...

Panie Łukaszu, zgadzam się, że to nie było do końca fair, ale porównanie zrobiłem dla modeli dostępnych w bazie danych, nowszego modelu Hasselblad'a nie ma. Nie zgodze sie natomiast z tym, że takie testy nie maja sensu. Wyniki oparte sa na badaniach sensora i nie sa zależne od optyki.

"The Overall Sensor Score is based on all characteristics of a camera sensor, independent of the camera lens, and for a general purpose use case."

Co do rodzaju podpinanej ścianki to najnowszy dostępny model jaki znalazłem w bazie danych to Phase One IQ180 Digital Back z 2011r i też słabiej wypada niż D800 :) (chociaż głębia koloru jest lepsza).

Generalnie też nie chcę sie upierać nad wyższością jednego nad drugim, to była ot ciekawostka.

Pozdrawiam
Łukasz Halastra

Łukasz Halastra Art Director /
Fotograf

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Grzegorz P.:

Generalnie też nie chcę sie upierać nad wyższością jednego nad drugim, to była ot ciekawostka.

Pozdrawiam

Jak najbardziej to rozumiem. Ostatnio sam zagłębiałem się w temat i znalazłem kilka ciekawych rzeczy, pomijając już małą rewolucję jaką zrobił D800 (fajny test poniżej).. to czekam na pojedynek tytanów. D4s (czy X, nie znane oznaczenie, który ma mieć dopracowaną matrycę 800tki) i nowy Cann 3D ? (czy jak będzie się zwał). Dowiemy się prawdopodobnie na przełomie roku 2013/2014

Ciekawi mnie, co np taki Hasselblad ma na to... bo chyba nie Lunara (śmiech przez łzy) :)

Bardzo ciekawa recenzia D800 i właśnie porównanie do ścianki Phase One
http://www.michaelclarkphoto.com/spring_2012.pdf

EDIT: Będąc też szczerym, to tak naprawdę nie wiem czy D800 nie ma przetwornika 12bitowego kolorów (czyli nie najlepiej) czy już 14/16bit ? i jak będzie z nowymi produktami ? Na pewno będzie ciekawie.

Jedno jest pewne, to już taki mały ''game changer'' na rynku.
Równie wielki co pojawienie się 5D swego czasu.Łukasz Halastra edytował(a) ten post dnia 18.04.13 o godzinie 11:50
Grzegorz P

Grzegorz P Architekt

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Na ten temat D800 vs sredni format juz sporo informacji pojawilo sie w internecie wiec nie chce tutaj odgrzewac starych kotletow, ale jakby ktos byl zainteresowany to tutaj ciekawe porownanie:
http://www.photigy.com/nikon-d800e-test-review-vs-hass...

Lunar to rzeczywiscie jakies nieporozumienie :) D800 natomiast spowodowalo to, ze Hasselblad obnizyl ceny swoich produktow i to prawie o 25%.
Re: ilosci bitow to rzeczywiscie D800 ma tylko 14, kiedy Hasselblad czy Phase One maja po 16. To na pewno duzy plus sredniego formatu.

Zgadzam sie, zapowiada sie bardzo ciekawie ;)
Łukasz Halastra

Łukasz Halastra Art Director /
Fotograf

Temat: NOWOŚCI SPRZĘTOWE

Grzegorz P.:
Na ten temat D800 vs sredni format juz sporo informacji pojawilo sie w internecie wiec nie chce tutaj odgrzewac starych kotletow, ale jakby ktos byl zainteresowany to tutaj ciekawe porownanie:
http://www.photigy.com/nikon-d800e-test-review-vs-hass...

Tak, Alex wrzuca takie porównania, to nie pierwsze, widziałem też jego zabawy z nową ścianką którą nabył, jest nią zachwycony (Leafa). Na detalach D800 ustępuje i to widocznie ale... szczerze ?
Znając spory procent klientów i ich podejście do DTP (byle taniej, wiecej i szybciej!) to i tak ''zgwałcą'' to w druku i z tych detali zostanie niewiele... :) Choć taki sprzęt to kupuje się jak już masz klientów, którzy nie oszczędzają 8gr na ulotce...

PS: Uwielbiam jego podsumowanie :D
However, I have never seen such a great details and resolution in $3200 35mm DSLR before! Will it be any visible difference between large prints from both cameras? May be, if we’ll look at those prints with the loupe. But how many idiots use loupe to enjoy large prints?

(pisząc o idiotach oczywiście mówi o mnie *dumny z siebie* ) :DŁukasz Halastra edytował(a) ten post dnia 18.04.13 o godzinie 13:03

Podobne tematy


Następna dyskusja:

Dylematy sprzętowe




Wyślij zaproszenie do