Temat: Nikon

Chcę kupić Nikona i nie mogę się zdecydować: D70s czy D80?
Używa ktoś? Macie konkretne uwagi?

konto usunięte

Temat: Nikon

jak nie drukujesz plakatów i nie musisz mieć 10mpx to bierz d70 :)
z resztą niektórymi parametrami przewyższa on d80 (sic)Wojciech Grzesiak edytował(a) ten post dnia 11.09.07 o godzinie 12:55

konto usunięte

Temat: Nikon

Tak jak mowi Wojtek - jesli nie zalezy Ci na duzej matrycy, bierz d70 (jesli nie jestes przekonana poczytaj o "nowym" pomiarze matrycowym w d80)

Temat: Nikon

dziękuję wam bardzo!
/już nie mogę się doczekać :D/
Jakub Głębicki

Jakub Głębicki Ekspert ds.
Bezpieczeństwa IT,
AXA Ubezpieczenia
TUiR

Temat: Nikon

Ja odwrotnie, brałbym D80, chociażby ze względu na zdecydowanie poprawiony AWB.

konto usunięte

Temat: Nikon

A po co rewelacyjny AWB jeśli zdjęcia w RAWach się robi?
Piotr Trybalski

Piotr Trybalski Fotografia - Książki
- Ppodróże

Temat: Nikon

Nie zastanawiaj się i weź D80. To nowsza konstrukcja a z kilku zmian wprowadzonych warto wymienić nowy algorytm balansu bieli (jak najbardziej przydaje się) i rewelacyjny wyświetlacz LCD na ktorym wreszcie coś widać. Poza tym USB w wersji 2.0 (a zgraj sobie 4 giga prez 1.1), iso o 100 i male szumy (70-tka szumi, niestety...)
Jakub Głębicki

Jakub Głębicki Ekspert ds.
Bezpieczeństwa IT,
AXA Ubezpieczenia
TUiR

Temat: Nikon

Krzysztof G.:
A po co rewelacyjny AWB jeśli zdjęcia w RAWach się robi?

Czasami nie ma czasu na obróbke RAW'ów :)
Piotr Trybalski

Piotr Trybalski Fotografia - Książki
- Ppodróże

Temat: Nikon

Robie zdjęcia wyłącznie na RAW-ach ale to mój wybór a nie standard. Do większości amatorskich zastosowań nie potrzeba rawów. RAW to opcja, nie wymóg ;-)

konto usunięte

Temat: Nikon

Piotr T.:
Nie zastanawiaj się i weź D80.

wolalbym dolozyc roznice do lepszego szkla. pod warunkiem ze nie drukuej plakatow. a jakbym drukowal plakaty to d80 i tak bym nie kupil tylko zainwestowal inaczej :)
zmian wprowadzonych warto wymienić nowy algorytm balansu bieli (jak najbardziej przydaje się)

jesli robisz rawach to sie nie przydaje. jesli robisz myslac i ustawiajac sobie baalns bieli to auto tez sie nie przydaje.
AWB majac d70tke przez 3 lata nie uzylem ani razu poza sprawdzeniem jak dizala. a pozostale balansy bieli dzialaja nad wyraz dobrze
i rewelacyjny wyświetlacz LCD na ktorym wreszcie coś widać.

nie wiem czy taki rewelacyjny .. troszke wiekszy. na wyswietlaczu d70tki tez widac wystarczajaco dobrze zeby widac bylo czy potrzeban jest powtorka
Poza tym USB w wersji 2.0 (a zgraj sobie 4 giga prez 1.1),

czytnik kart za 20pln i po problemie :)

>iso o 100 i male szumy (70-tka szumi,niestety...)

iso 100 to jedyna realna (poza znacznei lepszym wizjerem) przewaga d80 jesli chodzi o zastosowania amatorskie. co do szumow - fotografowalem wiele koncertow jazzowych na ktorych oswietlenia wlasciwie nie bylo. przy iso1250 z przyjemnoscia postawie te z zdjecia do porownania z tymi z d80 czy d200. tak sie jakos sklada ze szumy to akurat d70 ma najmniejsze i najprzyjemniejsze dla oka ze wszystkich nikonow :)
Piotr T.:
Robie zdjęcia wyłącznie na RAW-ach ale to mój wybór a nie standard. Do większości amatorskich zastosowań nie potrzeba rawów. RAW to opcja, nie wymóg ;-)

jesl sie nie robi w rawach to po co lustrzanka zaawansowana technologia.. nie wystarczy kompakt?
wg mnie opcja jest wlasnie jpg a nie raw :) ot taki prezent w postaci automatycznie obrobionego negatywu. analogowo poronalbym to do odbitki z polaroida ;)

Temat: Nikon

Piotr F.:
>
wolalbym dolozyc roznice do lepszego szkla. pod warunkiem ze nie drukuej plakatow. a jakbym drukowal plakaty to d80 i tak bym nie kupil tylko zainwestowal inaczej :)
nie planuje drukować plakatów...
I już chyba zdecydowałam - różnica na rzecz lepszego obiektywu :)

konto usunięte

Temat: Nikon

Monika H.:
Piotr F.:
>
wolalbym dolozyc roznice do lepszego szkla. pod warunkiem ze nie drukuej plakatow. a jakbym drukowal plakaty to d80 i tak bym nie kupil tylko zainwestowal inaczej :)
nie planuje drukować plakatów...
I już chyba zdecydowałam - różnica na rzecz lepszego obiektywu :)

pół roku temu miałam mniej więcej podobny dylemat - kupić używaną 70 od przyjaciółki czy nową 80 i pożegnać się z perspektywą szybkiej rozbudowy poza kit - zdecydowałam się na to pierwsze, nie żałuję i podpisuję się pod każdym słowem Piotra (czasami brakuje ISO 100, a jakość życia znacznie się poprawiła po kupieniu czytnika do kart)

i RAW, RAW i jeszcze raz RAW, dobrze, że dałam się prawie od razu na RAW namówić
Rafał Szanser

Rafał Szanser Studio Rafał Szanser

Temat: Nikon

Czesto slysze wlasnie taka argumentacje:" Jak nie drukujesz plakatów to 6 m-pixli Ci wystarczy" tak jakby nikt nigdy o kadrowaniu nie slyszal. 10,2 to nie 6 i jak sie za duzo na zdjeciu
"uchwycilo" to zawsze mozna uciac z mniejsza utrata jakosci.
Mialem D70, teraz mam D200 i te 4 M-pixle cenie sobie bardzo.
Ma sie poprostu wieksze mozliwosci. D70 podoba mi sie bardziej optycznie, ale przeciez to drugorzedna sprawa.

PozdrawiamRafal Schanzer edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 21:03
Piotr Trybalski

Piotr Trybalski Fotografia - Książki
- Ppodróże

Temat: Nikon

Piotr F.:
Piotr T.:
Nie zastanawiaj się i weź D80.

wolalbym dolozyc roznice do lepszego szkla. pod warunkiem ze nie drukuej plakatow. a jakbym drukowal plakaty to d80 i tak bym nie kupil tylko zainwestowal inaczej :)


A jaki ma związek wielkość matrycy z drukowaniem plakatów, jakoś nie rozumiem. Wydje mi się, że idelanie mieć jak najlepszy material wyjściowy, nie prawda?
zmian wprowadzonych warto wymienić nowy algorytm balansu bieli (jak najbardziej przydaje się)

jesli robisz rawach to sie nie przydaje. jesli robisz myslac i ustawiajac sobie baalns bieli to auto tez sie nie przydaje.
AWB majac d70tke przez 3 lata nie uzylem ani razu poza sprawdzeniem jak dizala. a pozostale balansy bieli dzialaja nad wyraz dobrze

No to spróbuj zrobić dynamiczny reportaż w krotkim czasie w zmiennych warunkach oświetleniowych (ostre słońce, cienie, dodatkowe sztuczne światło). Będziesz co chwile bawił sie balansem bieli? Powodzenia.

Co do myślenia - robie rawy tak, jakbym nie miał możliwości ich korekcji. A jeżeli coś spiernicze - mogę poprawić.
i rewelacyjny wyświetlacz LCD na ktorym wreszcie coś widać.

nie wiem czy taki rewelacyjny .. troszke wiekszy. na wyswietlaczu d70tki tez widac wystarczajaco dobrze zeby widac bylo czy potrzeban jest powtorka

Polecam ostre słońce i sprzwdzenie jak widać na 70 i 80 - tce...
Poza tym USB w wersji 2.0 (a zgraj sobie 4 giga prez 1.1),

czytnik kart za 20pln i po problemie :)

>iso o 100 i male szumy (70-tka szumi,niestety...)

iso 100 to jedyna realna (poza znacznei lepszym wizjerem) przewaga d80 jesli chodzi o zastosowania amatorskie. co do szumow - fotografowalem wiele koncertow jazzowych na ktorych oswietlenia wlasciwie nie bylo. przy iso1250 z przyjemnoscia postawie te z zdjecia do porownania z tymi z d80 czy d200. tak sie jakos sklada ze szumy to akurat d70 ma najmniejsze i najprzyjemniejsze dla oka ze wszystkich nikonow :)

Ja mam inne zdanie na ten temat :-)
Piotr T.:
Robie zdjęcia wyłącznie na RAW-ach ale to mój wybór a nie standard. Do większości amatorskich zastosowań nie potrzeba rawów. RAW to opcja, nie wymóg ;-)

jesl sie nie robi w rawach to po co lustrzanka zaawansowana technologia.. nie wystarczy kompakt?
- migawka (czas)
- mozliwość stosowania systemu obiektywów
- jakoś matrycy, systemu pomiaru światała, autofocusa
- czułość
itp. itd,
wg mnie opcja jest wlasnie jpg a nie raw :) ot taki prezent w postaci automatycznie obrobionego negatywu. analogowo poronalbym to do odbitki z polaroida ;)

Zależy do czego używasz fotografii. Ilu reportewrów prasowych robi na rawach?

konto usunięte

Temat: Nikon

Piotr T.:

A jaki ma związek wielkość matrycy z drukowaniem plakatów, jakoś nie rozumiem. Wydje mi się, że idelanie mieć jak najlepszy material wyjściowy, nie prawda?

owszem. i uwazam ze material wyjsciowy z d70tki robiony z glowa a nie na zasadzie "cos sie wybierze" w zupelnosci wystarcza. lepsze szklo da wieksza radosc i korzysc niz dodatkowe 4mp

No to spróbuj zrobić dynamiczny reportaż w krotkim czasie w zmiennych warunkach oświetleniowych (ostre słońce, cienie, dodatkowe sztuczne światło). Będziesz co chwile bawił sie balansem bieli? Powodzenia.

w postprocessingu oczywiscie ze bede sie bawil balansem bieli.
zastanawia mnie jedynie dlaczego po raz kolejny ograniczasz fotografie do reporterki... innych galezi juz nie ma? jak fotografuje modelke w studio albo strumyczek to potrzebna mi dynamika?
Polecam ostre słońce i sprzwdzenie jak widać na 70 i 80 - tce...

fotografowalem d70tka 3lata. nadal lezy w szafie jakos backup.. zrobilem tym lacznie kilkaset koncertow, sesji studyjnych, reportazy mimo ze za nimi nie przepadam i cala mase innych rownie wymagajacych fotografii. przesiadajac sie na d200 dlugo zastanawialem sie czy nie kupic kolejnej 70tki. zawazylo jedynie to ze czasem naprawde potrzebuje wiekszych powiekszen a sredniego formatu po prostu nie oplaca sie wyciagac.

Ja mam inne zdanie na ten temat :-)

porownamy zdjecia?
jesl sie nie robi w rawach to po co lustrzanka zaawansowana technologia.. nie wystarczy kompakt?
- migawka (czas)

w kompaktach nei ma migawek? 1/2000s mysle ze spokojnie wystarczy do 99.9% zastosowan
- mozliwość stosowania systemu obiektywów

i zabrudzenia matrycy, poza tym zanim zmienisz ten obiektyw w swoim dynamicznym reportazu to akcja ucieknie i nici ze zdjecia :D
- jakoś matrycy, systemu pomiaru światała, autofocusa

na wiekszosci malych powiekszen jakosc matrycy nie ma znaczenia. system poamiru swiatla i AF owszem, ale dobre kompakty sa pod tym wzgledem wystarczajaco zaawansowane by sprostac amatorskim wymaganiom
Zależy do czego używasz fotografii. Ilu reportewrów prasowych robi na rawach?

cale mnostwo, na przyklad wszyscy z NG, chyba ze dla ciebei to nie sa reporterzy. zaryzykujesz reportaz z dzungli amazonskiej w jpgach? bo ja nie.
problem w tym ze ty ponownie uznajesz tyko i wylacznie fotografie prasowa. kiedy wreszcie zrozumiesz ze fotografia prasowa to wylacznie wycinek fotografii a obok niej istnieje cala masa innych dziedzin, ktore nie leja krwia z odbitek i nie bazuja na ludzkim nieszczesciu?Piotr Fajfer edytował(a) ten post dnia 09.10.07 o godzinie 12:44
Radosław Białkowski

Radosław Białkowski Doświadczony Manager

Temat: Nikon

Używałem Nikona D70s przez 18 miesięcy... w czerwcu wymieniłem go na D80 i nie żałuję... Pozdrawiam.
Piotr Trybalski

Piotr Trybalski Fotografia - Książki
- Ppodróże

Temat: Nikon

Piotr F.:
Piotr T.:

A jaki ma związek wielkość matrycy z drukowaniem plakatów, jakoś nie rozumiem. Wydje mi się, że idelanie mieć jak najlepszy material wyjściowy, nie prawda?

owszem. i uwazam ze material wyjsciowy z d70tki robiony z glowa a nie na zasadzie "cos sie wybierze" w zupelnosci wystarcza. lepsze szklo da wieksza radosc i korzysc niz dodatkowe 4mp

To podaj mi proszę model szkła, który za cenę róznicy pomiędzy d70 i d80 da Ci znacącą roznicę w jakości. Zaznaczam - znaczącą różnicę. Taką, którą przeciętny widz zobaczy na odbitce A4, np...

No to spróbuj zrobić dynamiczny reportaż w krotkim czasie w zmiennych warunkach oświetleniowych (ostre słońce, cienie, dodatkowe sztuczne światło). Będziesz co chwile bawił sie balansem bieli? Powodzenia.

w postprocessingu oczywiscie ze bede sie bawil balansem bieli.
zastanawia mnie jedynie dlaczego po raz kolejny ograniczasz fotografie do reporterki... innych galezi juz nie ma? jak fotografuje modelke w studio albo strumyczek to potrzebna mi dynamika?

piszę o rozwiązaniu, które jest uniwersalne. Dlaczego uważasz że ręczne ustawianie balansu jest ok a automat to już beee?
Polecam ostre słońce i sprzwdzenie jak widać na 70 i 80 - tce...

fotografowalem d70tka 3lata. nadal lezy w szafie jakos backup.. zrobilem tym lacznie kilkaset koncertow, sesji studyjnych, reportazy mimo ze za nimi nie przepadam i cala mase innych rownie wymagajacych fotografii. przesiadajac sie na d200 dlugo zastanawialem sie czy nie kupic kolejnej 70tki. zawazylo jedynie to ze czasem naprawde potrzebuje wiekszych powiekszen a sredniego formatu po prostu nie oplaca sie wyciagac.

A wykluczysz, że osoba, która zastanawia się nad zakupem nie będzie chciała zrobić większej odbitki?

Ja mam inne zdanie na ten temat :-)

porownamy zdjecia?

A po co? Poczytaj testy http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4881&p=1
jesl sie nie robi w rawach to po co lustrzanka zaawansowana technologia.. nie wystarczy kompakt?
- migawka (czas)

w kompaktach nei ma migawek? 1/2000s mysle ze spokojnie wystarczy do 99.9% zastosowan

Moim zdaniem warto, poza tym sposó wyzwalania migawki ma tu dośc duże znaczenie. Chociażby takie jak brak opóźnienia... Inna sprawa - zima. Wyciągnij nawet najlpeszy kompat zimą i rób zdjęcia. Bateria zdechnie dość szybko.
- mozliwość stosowania systemu obiektywów

i zabrudzenia matrycy, poza tym zanim zmienisz ten obiektyw w swoim dynamicznym reportazu to akcja ucieknie i nici ze zdjecia :D

No tak, nie zmieniaj obiektywów bo ci sie matryca zabrudzi... Argument uznaje za taki z serii zabawnych :-)

- jakoś matrycy, systemu pomiaru światała, autofocusa

na wiekszosci malych powiekszen jakosc matrycy nie ma znaczenia.

małych? tzn? a3 to małe czy duże, przy tej wielkości ma znaczenie czy nie? Zdjęcie o wielkosci podstawy 45 cm to koszt odbitki ok. 15 -20 zł. Sporo osób robi takie zdjęcia do powieszenia w domu, na prezent.
system poamiru swiatla i AF owszem, ale dobre kompakty sa pod tym wzgledem wystarczajaco zaawansowane by sprostac amatorskim wymaganiom

Idąc Twoim tokiem myslenia to Zenit byłby dobry. Tak, to zawsze jest argument. Polonezem też nad morze dojedziesz.
Zależy do czego używasz fotografii. Ilu reportewrów prasowych robi na rawach?

cale mnostwo, na przyklad wszyscy z NG, chyba ze dla ciebei to nie sa reporterzy.

Pierwszy polski reportaż na cyfrze, w polskim NG został opublikowany jakoś z końcem 2005 roku - Pałac Kultury Piotrka Małeckiego. Wcześniej nie za bardzo sie dało, z roznych względów. W tzw. dużym NG niewiele wcześniej. To gwoli wyjasnienia.

Pisząc o prasowych myslę o fotografujących do dzienników. To większośc fotoreporterów.

zaryzykujesz reportaz z dzungli amazonskiej w
jpgach? bo ja nie.


A co Ty byś tam fotografował? Modelki? :-)
problem w tym ze ty ponownie uznajesz tyko i wylacznie fotografie prasowa. kiedy wreszcie zrozumiesz ze fotografia prasowa to wylacznie wycinek fotografii a obok niej istnieje cala masa innych dziedzin, ktore nie leja krwia z odbitek i nie bazuja na ludzkim nieszczesciu?

Błędne założenia, ale akurat w tym przypadku nie muszę Ci się "spowiadać". Pisząc o fotografii prasowej w ten sposób stawiasz w nawias wszystko to co robisz. Bo jeżeli fotograf nie rozumie po co jest fotografia prasowa to znaczy, że to dupa a nie fotograf :-) Nie gniewaj się, że tak pisze ale myślę, że Ci się tak przypadkiem "wtrąciło" o tym bazowaniu na ludzkim nieszczęściu... Stąd ta "dupa" pewnie Ciebie nie dotyczy.

pozdrawiam serdecznie!

Piotrek

konto usunięte

Temat: Nikon

ja bym wybrał canona :)

a poważnie popieram wpis o 70 i obiektywie
mimo iż pracuję na EOSach Canona przez jakieś pół roku miałem też stałą styczność z nikonowymi 70 i 80 ( głównie w studiu przy stałkach obiektywach ) i podpisuję się pod tym ze 70 przewyższa 80 ( sic! )

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Nikon

Piotr T.:
To podaj mi proszę model szkła, który za cenę róznicy pomiędzy d70 i d80 da Ci znacącą roznicę w jakości. Zaznaczam - znaczącą różnicę. Taką, którą przeciętny widz zobaczy na odbitce A4, np...

uzywane 85/1:8, 24/2:8, 50/1:8, pierwsze serie tamrona 28-75/2.8

piszę o rozwiązaniu, które jest uniwersalne. Dlaczego uważasz że ręczne ustawianie balansu jest ok a automat to już beee?

NIGDZIE nie napisalem ze autowb jst be. jesli uwazasze ze teza iz lepiej robic w nefach a nie jpgach sugeruje ze autowb jest be to gratuluje interpretacji
A wykluczysz, że osoba, która zastanawia się nad zakupem nie będzie chciała zrobić większej odbitki?

nie wyklucze... a czy ty wykluczysz ze fotografujac d80 nie bedziesz zalowal ze akurat nie masz w rece sinara f1?
i co wtedy? wyrzucisz swoja d80tke?

porownamy zdjecia?

A po co? Poczytaj testy http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4881&p=1

testy testami ... dla mnie sie liczy to co moge wyciagnac wpraktyce.
nigdzie nie napisalem z d80 to zly aparat. napisalem jedynie ze oplaca siekupic lapsze szklo i d70tke. szklo zostanie .. puszka sie za rok czy dwa zmieni

No tak, nie zmieniaj obiektywów bo ci sie matryca zabrudzi... Argument uznaje za taki z serii zabawnych :-)

owszem .. rownie zabawny jak twoja poprzednia argumentacja :)

małych? tzn? a3 to małe czy duże, przy tej wielkości ma znaczenie czy nie? Zdjęcie o wielkosci podstawy 45 cm to koszt odbitki ok. 15 -20 zł. Sporo osób robi takie zdjęcia do powieszenia w domu, na prezent.

a3 to male powieszenie. przy obecnych metodach interpolacji np dursta lambda spkojnie mozna je uzyskac z 1-2mb plikow
owszem .. utrata jakosci bedzie aczkolwiek nieznaczna. przy pliakch wielkosci 4-5mb dobrze przygotowanych niezauwazalna

Idąc Twoim tokiem myslenia to Zenit byłby dobry. Tak, to zawsze jest argument. Polonezem też nad morze dojedziesz.

zenit jest dobrym aparatem... mnie osobisce zawsze rozwalala fascynacja najnowszymi nowinkami.. szkoda ze w tym pedzie do nowoczesnosci ludzie zapominajaja ze zenitemda sie zrobic swietne zdjecia a polonzem nad morze dojechac.. btw .. bylem na wycieczce nad morzem jaguarem kabrio z 82r .. uwazasz ze byl gorszy od nowki sztuki fiata punto tylko dlatego ze nie mial absu? bo tak by wynkalo z twojej argumentacji
Pierwszy polski reportaż na cyfrze, w polskim NG został opublikowany jakoś z końcem 2005 roku - Pałac Kultury Piotrka Małeckiego. Wcześniej nie za bardzo sie dało, z roznych względów. W tzw. dużym NG niewiele wcześniej. To gwoli wyjasnienia.

dobrze .. co to ma do rzeczy? chciales sie pochwalic znajomoscia historii? bo jakos nie widze tu zwiazku z robieniem lub nie zdjec w rawach przez fotoreporterow
Pisząc o prasowych myslę o fotografujących do dzienników. To większośc fotoreporterów.

owszem .. pamietam czasy gdy przez 2 lata reporterarczy jakosc z wyborczej biegali z canonami g2. bo jakosc z nich w zupelnosci wystarczala do gazety. do wiekszosci gazet codziennych wystarczy jakos z zaawansowanej komorki
poza tym ... jak powiedzialem .. zamykasz fotografie w dziedzienie reporterki nie myslac o niczym innym. to takie troche klapki dla konia nie uwazasz?
A co Ty byś tam fotografował? Modelki? :-)

argument chamski i ponizej pasa ...ale odpowiem ci ze modelki znajda sie wszedzie.. a ty masz WYJATKOWE zdolnosci do szufladkowania..najpierw szufladkujez fotofrafie tylko i wylacznie jako dziedzine reporterska .. teraz mnei jak tylko fotografujacego modelki .. z takim podejscie do zycia i ludzi szczerze wspolczuje..choc pewnie ma swoje zalety..
odpowiadajac jednak na twoje pytanie .. podejrzewam ze fotografowalbym zycie zwyklych ludzi .. podobnie jak aktualnie w Maroko podczas konczacego sie ramadanu

Błędne założenia, ale akurat w tym przypadku nie muszę Ci się "spowiadać". Pisząc o fotografii prasowej w ten sposób stawiasz w nawias wszystko to co robisz. Bo jeżeli fotograf nie rozumie po co jest fotografia prasowa to znaczy, że to dupa a nie fotograf :-) Nie gniewaj się, że tak pisze ale myślę, że Ci się tak przypadkiem "wtrąciło" o tym bazowaniu na ludzkim nieszczęściu... Stąd ta "dupa" pewnie Ciebie nie dotyczy.

widze ze kulturalna dyskusja jest ci obca...coz ..widac i tacy ludzie musza sie pojawic na grupie. co do bazowania na ludzki nieszcesciu -wystarczy spojrzec na coroczne WPP.. pokaz mi zdjecie z ostatnich 10 lat ktore na ludzkim nieszczesciu nie bazowalo i zdobylo tego oskara fotografii prasowej

nie zmienia to faktu ze nadal nie zrozumiales lub nie chcesz zrozumiec ze fotografia to nie tylko reporterka a i w niej nie zawsze liczy sie ilosc klatek na sek. polecam lekture klasykow i uswiadomienie sobie ze na reportazu fotografia sie nie konczy..

pozdrawiam
piotr

ps. dosc daleko zmeandrowala dyskusja od wyborum iedzy d70+ lepsze szklo a d80 z gorszym .. tym bardziej ze wbor jzu zostal dokonany.
ale taki urok for internetowych
Piotr Trybalski

Piotr Trybalski Fotografia - Książki
- Ppodróże

Temat: Nikon

Piotr F.:
Piotr T.:
To podaj mi proszę model szkła, który za cenę róznicy pomiędzy d70 i d80 da Ci znacącą roznicę w jakości. Zaznaczam - znaczącą różnicę. Taką, którą przeciętny widz zobaczy na odbitce A4, np...

uzywane 85/1:8, 24/2:8, 50/1:8, pierwsze serie tamrona 28-75/2.8

I co, proponujesz amatorowi 3 szkła do torby? No i jak ma jej wymieniać, skoro mu sie matryca zabrudzi...
piszę o rozwiązaniu, które jest uniwersalne. Dlaczego uważasz że ręczne ustawianie balansu jest ok a automat to już beee?

NIGDZIE nie napisalem ze autowb jst be. jesli uwazasze ze teza iz lepiej robic w nefach a nie jpgach sugeruje ze autowb jest be to gratuluje interpretacji

To zapytaj kogoś jeszcze o interpretację bo inna z Twojego wywodu sie nie nasuwa.
A wykluczysz, że osoba, która zastanawia się nad zakupem nie będzie chciała zrobić większej odbitki?

nie wyklucze... a czy ty wykluczysz ze fotografujac d80 nie bedziesz zalowal ze akurat nie masz w rece sinara f1?
i co wtedy? wyrzucisz swoja d80tke?

Argumentacja rodem z kręgów Samoobrony. Kiedy brakuje Ci rzeczowego argumentu zawsze używasz abstrakcyjnego?

porownamy zdjecia?

A po co? Poczytaj testy http://www.fotopolis.pl/index.php?n=4881&p=1

testy testami ... dla mnie sie liczy to co moge wyciagnac wpraktyce.
nigdzie nie napisalem z d80 to zly aparat. napisalem jedynie ze oplaca siekupic lapsze szklo i d70tke. szklo zostanie .. puszka sie za rok czy dwa zmieni

No tak, testy testami. W teście stoi jak wół, że szumy mniejsze, matryca lepsza ale... testy testami :-)
A po co zmieniac puszkę? Sam piszesz, że to ciągłe gnanie ku nowinkom nie ma sensu. No to jak jest? Ma sens czy nie ma?


No tak, nie zmieniaj obiektywów bo ci sie matryca zabrudzi... Argument uznaje za taki z serii zabawnych :-)

owszem .. rownie zabawny jak twoja poprzednia argumentacja :)

j/w

małych? tzn? a3 to małe czy duże, przy tej wielkości ma znaczenie czy nie? Zdjęcie o wielkosci podstawy 45 cm to koszt odbitki ok. 15 -20 zł. Sporo osób robi takie zdjęcia do powieszenia w domu, na prezent.

a3 to male powieszenie. przy obecnych metodach interpolacji np dursta lambda spkojnie mozna je uzyskac z 1-2mb plikow
owszem .. utrata jakosci bedzie aczkolwiek nieznaczna. przy pliakch wielkosci 4-5mb dobrze przygotowanych niezauwazalna
oczywiście, a przeciętny amator spędza przed legalnym fotoszopem godzinę przeczytawszy wcześniej 3 książki i pracuje nad przygotowaniem 100 zdjęć ze spaceru np. z dzieckiem tak, żeby z byle jakiej matrycy wyciągnąć jakośc slajdu.
Idąc Twoim tokiem myslenia to Zenit byłby dobry. Tak, to zawsze jest argument. Polonezem też nad morze dojedziesz.

zenit jest dobrym aparatem... mnie osobisce zawsze rozwalala fascynacja najnowszymi nowinkami.. szkoda ze w tym pedzie do nowoczesnosci ludzie zapominajaja ze zenitemda sie zrobic swietne zdjecia a polonzem nad morze dojechac.. btw .. bylem na wycieczce nad morzem jaguarem kabrio z 82r .. uwazasz ze byl gorszy od nowki sztuki fiata punto tylko dlatego ze nie mial absu? bo tak by wynkalo z twojej argumentacji

Źle interpretujesz albo nie rozumiesz (sam wybierz opcję). Argumentacja dot. różnicy pomiędzy tanią lustrzanką a śrendim kompaktem, który ma więcej wad niż zalet.
Pierwszy polski reportaż na cyfrze, w polskim NG został opublikowany jakoś z końcem 2005 roku - Pałac Kultury Piotrka Małeckiego. Wcześniej nie za bardzo sie dało, z roznych względów. W tzw. dużym NG niewiele wcześniej. To gwoli wyjasnienia.

dobrze .. co to ma do rzeczy? chciales sie pochwalic znajomoscia historii? bo jakos nie widze tu zwiazku z robieniem lub nie zdjec w rawach przez fotoreporterow

Hm... czy Ty czytasz cały wątek rozmowy? Zaryzykowałeś stwierdzeniem, że wszyscy z NG robia na rawach a ja Ci mówie, że nie. I że historia druku z cyfry w Ng jest bardzo świeża.
Pisząc o prasowych myslę o fotografujących do dzienników. To większośc fotoreporterów.

owszem .. pamietam czasy gdy przez 2 lata reporterarczy jakosc z wyborczej biegali z canonami g2. bo jakosc z nich w zupelnosci wystarczala do gazety. do wiekszosci gazet codziennych wystarczy jakos z zaawansowanej komorki
poza tym ... jak powiedzialem .. zamykasz fotografie w dziedzienie reporterki nie myslac o niczym innym. to takie troche klapki dla konia nie uwazasz?

Chciałes sie pochwalić historią? :-) Sądząc po tym jak "jedziesz" po reporterce (co za słowo...) nie za bardzo wiesz na jakim etapie jest teraz fotografia prasowa. Nie oglądaj wystaw World Press Photo tylko wybierz się na dobra wystawę w ramach Miesiaca fotografii czy festiwalu łódzkiego. Możesz się zdziwić co to ludzie nie wymyślą. Zeknij sobie np. War Souvenirs Paulo Ventury albo na Model World Olivio Barbieri czy chociażby Neonowe Tygrysy Petera Bialobrzeskiego.
I odrobina autoreklamy - lub na album "Malopolska.Fotografie. To niczego nie wyjasnia", który w ubiegły czwartek był promowany w warszawskiej Zachęcie.
Polecam, na prawde warto!
WPP jest jak Super Express, Fakt i muzyka Rubika (tu troche pojechałem po bandzie ale co mi tam...). To nie jest kompendium współczesnej fotografii czy fotoreportażu. Ocenianie kondycji fotoreportażu o WPP jesy bardoz ryzykowne.
A co Ty byś tam fotografował? Modelki? :-)

argument chamski i ponizej pasa ...ale odpowiem ci ze modelki znajda sie wszedzie.. a ty masz WYJATKOWE zdolnosci do szufladkowania..najpierw szufladkujez fotofrafie tylko i wylacznie jako dziedzine reporterska ..

nie, to Ty zaszyfladkowałeś mnie i moje spojrzenie na fotografię. I to nie posiadając ani jednego argumentu.

teraz mnei jak tylko fotografujacego
modelki ..

wstydzisz się tego? nie rozumiem. Ja nie wstydze się, ze lubie reportaż. Że jest o wiele łatwiejszy niż np. fotografowanie w studio. Wlaśnie dlatego wolę utrwalać to co się dzieje dookoła niz siedzieć w studio czy fotografować "ustawiane" zdjęcia. Do fotografii "ustawianej" trzeba mieć wizję, talent, iskrę Bożą. Byc jak Saudek a nie jak pan Wantuch. W przeciwnym razie powtarza się tylko schematy, wymyślone przez kogoś innego. Ja tego nie potrafię. A Ty?

z takim podejscie do zycia i ludzi szczerze
wspolczuje..choc pewnie ma swoje zalety..
odpowiadajac jednak na twoje pytanie .. podejrzewam ze fotografowalbym zycie zwyklych ludzi .. podobnie jak aktualnie w Maroko podczas konczacego sie ramadanu
Wybacz, nie odniosę się do Twojej oceny. Ja - nawet po lekturze innych Twoich dyskusji - nie podjąłbym się jednocznacznej oceny Twojej osoby. Chociaż na amatorach musisz robić piorunujące wrażenie speca :-)
Błędne założenia, ale akurat w tym przypadku nie muszę Ci się "spowiadać". Pisząc o fotografii prasowej w ten sposób stawiasz w nawias wszystko to co robisz. Bo jeżeli fotograf nie rozumie po co jest fotografia prasowa to znaczy, że to dupa a nie fotograf :-) Nie gniewaj się, że tak pisze ale myślę, że Ci się tak przypadkiem "wtrąciło" o tym bazowaniu na ludzkim nieszczęściu... Stąd ta "dupa" pewnie Ciebie nie dotyczy.

widze ze kulturalna dyskusja jest ci obca...coz ..widac i tacy ludzie musza sie pojawic na grupie.

A cóż Tu jest niekulturalnego? Przeciez argument, jaki użyłeś oceniając fot. prasową jest żałosny. Chłopie, otwórz oczy! POlicz zdjęcia na wystawie WPP i zobacz ile z nich jest smutna/tragiczna a ile nie. Masz jakąś alegrię na reportaż. Az się boje domyślać z czego to wynika.

co do bazowania na ludzki
nieszcesciu -wystarczy spojrzec na coroczne WPP.. pokaz mi zdjecie z ostatnich 10 lat ktore na ludzkim nieszczesciu nie bazowalo i zdobylo tego oskara fotografii prasowej

Smutne, ale niestety taki jest świat. Prócz blasków (a te także sa na WPP) pełen jest cieni.

nie zmienia to faktu ze nadal nie zrozumiales lub nie chcesz zrozumiec ze fotografia to nie tylko reporterka a i w niej nie zawsze liczy sie ilosc klatek na sek. polecam lekture klasykow i uswiadomienie sobie ze na reportazu fotografia sie nie konczy..


Znów błędne wnioski. Za mało masz danych a próbujesz rozwiązań zagadkę.

pozdrawiam
piotr

ps. dosc daleko zmeandrowala dyskusja od wyborum iedzy d70+ lepsze szklo a d80 z gorszym .. tym bardziej ze wbor jzu zostal dokonany.
ale taki urok for internetowych

pozdrawiam serdecznie
też piotrPiotr Trybalski edytował(a) ten post dnia 13.10.07 o godzinie 19:39

Następna dyskusja:

Obiektyw macro - Nikon




Wyślij zaproszenie do