Temat: Ile kosztuje fotografia do wykorzystania komercyjnego?
Adrian P.:
Taki bank ma spory plus... czytelny cennik. Bez sentymentów.
taki bank ma tez spory minus - to samo zdjecie jesli jest fajne bedzie mialo dokomercyjnego wykorzystania 100 innych firm w tym twoja bezposrednia konkurencja.
zawsze w takich dyskusjach z usmiechem wspominam firme ktora pozalowala na zdjecia i kupila je tanio na stocku. po zbudowaniu stoiska okazalo sie ze stoisko obok na targach konkurencja ma dokaldnie to samo foto a ze mieli lokaliacje blizej wejscia to wszsycy traktowali niedoszlego klienta jako przedluzenie stoiska konkurencji.
firma wydala kilkadziesiat tysiecy na targi, nei wiem ile na wieczorne imprezy, ale pozalowala paru tysiecy na sesje robiona typowo pod nich. dzieki temu zamiast zaoszczedzic kilka tys byli w plecy o kilkadziesiat. czasem warto pomyslec.
inna kwestia jest ze naprawde dobre zdjecia na stockach wcale nie sa takei tanie jak piszesz. szczegolnie do wykorzystania w reklamie prasowej czy wielkoformatowej.
ale kto by sie przejmowal oganiczeniami.. przeciez i tak nikt tego nie sprawdzi, prawda? :)
dlatego nie nalezy sprzedawac zdjec na stockach :)
Adrian P.: na cele komercyjne sztuki raczej nie potrzeba.
i to jest wlasnie jeden z czestszych bledow popelnianych przez firmy a w szczegolnosci przez niedoksztalconych marketingowcow.
po co wydrukowac perfekcyjne, piekne zdjecie, od ktorego klient nie bedzie mogl oderwac wzroku, skoro mozna wydrukowac cokolwiek. Klient (wg marketingu) nie zauwazy roznicy a zaoszczedony budzet mozna przeznaczyc na firmowa imprezke.
pokazalbym ci wiele firm, ktore inwestujac w sesje zwielokrotnily swoje obroty. ale po co ? :) lepiej jak konkurencja zyje w nieswiadomosci :)
Piotr F. edytował(a) ten post dnia 08.08.12 o godzinie 12:34