Marek
Zadęcki
pracownik biurowy i
kadrowy
Temat: Problem z uporządkowaniem wysłanych faktur
Witam,stworzyłem na potrzeby wysyłania listów poleconych plik złożony z 4 arkuszy.
Wszystko mi hula bardzo dobrze, ale... otrzymałem zadanie sporządzenia wydruku wysłanych faktur wg. konkretnych kryteriów.
Kolumnę H arkusza "Rejestr" mam zatytułowaną jako "Co wysłano".
Są w niej nr faktur a także tekst. Niestety zdarzają się "połączone" nr faktur tzn. np. FSKOR/12-16/2012/FAR + gazetka za grudzień 2012
względnie PON/123/2012; FS/132/W/2012/TAL zapisane w jednej komórce (bo były wysłane w jednym liście).
Potrzebowałbym rozdzielić do osobnych (jedna pod drugą) komórek takie wpisy.
Konkretnie dla wpisu pierwszego potrzebowałbym otrzymać w kolumnie Q nowego arkusza wpisy:
FSKOR/12/2012/FAR + gazetka za XII 2012
FSKOR/13/2012/FAR
FSKOR/14/2012/FAR
FSKOR/15/2012/FAR
FSKOR/16/2012/FAR
czyli tyle wpisów ile jest faktur z jednokrotnym powtórzeniem tekstu w pierwszej wysłanej fakturze i zdublowanymi wpisami z poprzednich kolumn
Dla drugiego przykładu:
PON/123/2012
FS/132/W/2012/TAL
Rozdział do osobnych wierszy (komórek z kolumny H) to jedno. Następnie potrzebowałbym sporządzić wykaz nr-ów wysłanych faktur. Czy konieczny jest kolejny rozdział wg. kryteriów:
PON; FS; FSKOR; FA itd?
Jak można to zrobić? Kombinuję z tabelą przestawną, ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Zauważyłem, że poszczególne faktury mają następujący wzorzec:
FSKOR/nr/rok/FAR
FSKOR/nr/rok/TAL
PON/nr/rok
FS/nr/seria/rok/TAL
FA/nr/rok
gdzie:
seria może być jedno-, dwu-, trzy-, cztero-, pięcioliterowa (FSKOR)
nr zaczyna się od 1 a kończy na 65000.
Mam makro, które kopiuje mi cały wiersz do arkusza "Archiwum", z którego za pomocą tabeli przestawnej (w kolejnym arkuszu) robiłem dotychczasowe zestawienie zbiorcze wysłanych faktur.
Potrzebuję rozwiązanie dla Excela 2003Marek Zadęcki edytował(a) ten post dnia 13.01.13 o godzinie 21:24