Maciej Jakub
K.
Account Manager,
Brainshake
Temat: Raport: 100 najbardziej zaangażowanych marek Świata
W social media.......http://www.engagementdb.com/downloads/ENGAGEMENTdb_Rep...
Fajny materiał do wglądu. Coraz częściej takie miejsca jak facebook, twitter, bebo, youtube są wykorzystywane przez brandy jako aktywności long-term umożliwiające ciągly kontakt z konsumentem oraz zaangażowaie. Ma to gigantyczny potencjał w crossowaniu social media z aktywnościami offline'owymi i wyciskania synergii z tych narzędzi. Coraz częściej także potrzebujemy ambitnych połączeń kanałów jako koncept kóry podąża za konsumentami umożliwjając im interakcję z markami na róznych płaszczyznach (szczególnie chodzi o te, które dają możliwość porozmawiania z TG, feedback, zrobienie czegoś, dla mniej kumatychchodzi o web 2.0).
Według raportu pierwsze miejsce to STARBUCKS.
Co ciekawe marka ta ma swój wewnętrzny team w dziale marketingu który liczy 6 osób i dedykowany jest do pracy nad social media.
Co ciekawe konto http://www.facebook.com/Starbucks
ma 3,7 mln fanów.
Co ciekawe Panowie i Panie z Starbucks'a odkryli,że publikując wiadomośc na swoim koncie, na każde 4 osoby które ją przeczytały zapraszane są kolejne 3 osoby jako viral na konto Facebook.com /Starbucks
Kiedy Starbucks na koncie Facebook'owym dał znać o swoich nowych mini-kartkach pojawiło się ponad 1 400 komenatrzy a ponad 12 000 osób dodało newska do swojego opisu.
Na Twitter.com Starbucks ma ponad 250 000 + followers'ów z którymi komunikuje się in the real time.
http://twitter.com/starbucks
Drugie miejsce w raporcie ma TOYOTA ale to już sami sobie poczytajcie....
Pozdo M.