Maciej Jakub K.

Maciej Jakub K. Account Manager,
Brainshake

Temat: Raport: 100 najbardziej zaangażowanych marek Świata

W social media.......

http://www.engagementdb.com/downloads/ENGAGEMENTdb_Rep...

Fajny materiał do wglądu. Coraz częściej takie miejsca jak facebook, twitter, bebo, youtube są wykorzystywane przez brandy jako aktywności long-term umożliwiające ciągly kontakt z konsumentem oraz zaangażowaie. Ma to gigantyczny potencjał w crossowaniu social media z aktywnościami offline'owymi i wyciskania synergii z tych narzędzi. Coraz częściej także potrzebujemy ambitnych połączeń kanałów jako koncept kóry podąża za konsumentami umożliwjając im interakcję z markami na róznych płaszczyznach (szczególnie chodzi o te, które dają możliwość porozmawiania z TG, feedback, zrobienie czegoś, dla mniej kumatychchodzi o web 2.0).


Według raportu pierwsze miejsce to STARBUCKS.

Co ciekawe marka ta ma swój wewnętrzny team w dziale marketingu który liczy 6 osób i dedykowany jest do pracy nad social media.

Co ciekawe konto http://www.facebook.com/Starbucks
ma 3,7 mln fanów.

Co ciekawe Panowie i Panie z Starbucks'a odkryli,że publikując wiadomośc na swoim koncie, na każde 4 osoby które ją przeczytały zapraszane są kolejne 3 osoby jako viral na konto Facebook.com /Starbucks

Kiedy Starbucks na koncie Facebook'owym dał znać o swoich nowych mini-kartkach pojawiło się ponad 1 400 komenatrzy a ponad 12 000 osób dodało newska do swojego opisu.

Na Twitter.com Starbucks ma ponad 250 000 + followers'ów z którymi komunikuje się in the real time.

http://twitter.com/starbucks



Drugie miejsce w raporcie ma TOYOTA ale to już sami sobie poczytajcie....

Pozdo M.