Ρauℓinα Paszkowska

Ρauℓinα Paszkowska
psycholog/HR/Szkolen
ia

Temat: Szkolenia dla sektora energetycznego

Zapraszamy na szkolenie:
„Przygotowanie i realizacja inwestycji budowlanych. Najnowsze przepisy dotyczące prawa budowlanego oraz kosztorysowania robót budowlanych”.


-Przekazujemy aktualną wiedzę z zakresu metod kalkulacji kosztów na roboty budowlane
-W praktyczny sposób opisujemy metody kosztorysowania oraz rodzaje kosztorysów
-Przestrzegamy przed błędami, które mogą zaistnieć podczas tworzenia kosztorysu inwestorskiego
-Pokazujemy, jakie są obowiązki w okresie realizacji robót budowlanych
-Aktywnie uczymy stosując metodę warsztatową

PROGRAM SZKOLENIA:
I dzień:
1.Podstawowe akty prawne regulujące problematykę wyceny kosztów robót budowlano-montażowych
i opracowań projektowych.
2.Zasady opisu przedmiotu zamówienia stanowiące podstawę do wyceny kosztów.
3.Zakres i forma dokumentacji projektowej.
4.Dane wyjściowe do kosztorysowania.
5.Ogólne podstawy ustalenia wartości zamówienia.
6.Przedmiar robót sposób i forma przygotowania.
7.Nakłady rzeczowe, stawki i ceny.
8.Wycena robot – metody i narzędzia.
9.Znaczenie pojęć:
wartość,
koszt,
cena.
10.Kosztorysy:
inwestorskie,
ofertowe,
częściowe,
powykonawcze,
zamienne:– cel i podstawy ich opracowania
11.Metody i podstawy obliczenia planowanych kosztów prac projektowych.

II dzień
1.Podstawowe definicje nowych pojęć prawnych.
2.Procedury prawne przygotowania inwestycji – zgoda urbanistyczna.
3.Pozwolenia wymagane przed rejestracją robót, wydawane przez określone organy i jednostki organizacyjne.
4.Opis przedmiotu realizacji – dokumentacja projektowa.
5.Rejestracja robót budowlanych zakres i zwolnienia.
6.Samowola budowlana i jej skutki.
7.Zakończenie robót – odbiory i oddawanie do użytkowania.
8.Procedury prawne związane z użytkowaniem obiektów budowlanych.
9.Organy administracji architektoniczno – budowlanej – ich zadania i prawa.
10.Organy nadzoru budowlanego – ich zadania i prawa.
11.Odpowiedzialność karna i zawodowa.
12.Zmiany w innych aktach prawnych w związku z nowelizacją ustawy Prawo budowlane.

Zajęcia poprowadzi:magister inżynier budownictwa lądowego specjalizujący się w szkoleniach z procedur w procesie inwestycyjnym, przepisach prawa w budownictwie, organizacji i zarządzaniu w budownictwie, kalkulacji kosztów. Wykładowca na kursach organizowanych przez Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa, wykładowca Politechniki Śląskiej.

Szkolenie odbędzie się: 12-13 października 2009 w Zakopanem, Hotel Skalny***,ul. Pardałówka 3b, (zakwaterowanie w dwójkach (od 11.10.09 do 13.10.09) - możliwość dopłaty do pokoju jednoosobowego, pełne wyżywienie, certyfikat ukończenia szkolenia)

Cena szkolenia: 1490 zł

Potwierdzenie uczestnictwa: na 5 dni przed szkoleniem każda zgłoszona osoba otrzyma potwierdzenie uczestnictwa w zajęciach po otrzymaniu, którego prosimy o dokonanie płatności.

Zgłoszenie do wysłania faksem eurokadry.com.pl, faks:(22) 811 36 74
Dodatkowe pytania, szczegółowy program szkoleń, tel.(22) 814 17 36

Organizacja szkolenia
Szkolenie przewidziane jest na dwa dni szkoleniowe

Zapraszam.
Ρauℓinα Paszkowska

Ρauℓinα Paszkowska
psycholog/HR/Szkolen
ia

Temat: Szkolenia dla sektora energetycznego

Zapraszamy Państwa na szkolenie otwarte, mówiące o możliwościach skutecznego zwalczania przez przedsiębiorstwo energetyczne rosnącej fali nielegalnego poboru energii na etapie przeprowadzania kontroli oraz sądowego dochodzenia należności
z tytułu kradzieży energii.

„Skuteczne zwalczanie przez przedsiębiorstwo energetyczne rosnącej fali nielegalnego poboru energii na etapie przeprowadzania kontroli oraz sądowego dochodzenia należności z tytułu kradzieży energii – praktyczne warsztaty 2009 rok”

Celem szkolenia jest przedstawienie możliwości skutecznego zwalczania przez przedsiębiorstwo energetyczne rosnącej fali nielegalnego poboru energii na etapie przeprowadzania kontroli oraz sądowego dochodzenia należności z tytułu kradzieży energii.

Na szkoleniu zostaną poruszone min. Zagadnienia takie jak:

Problematyka związana z przeprowadzeniem kontroli mającej za przedmiot umowę sprzedaży (lub jej brak)
Wpływ upoważnień (pełnomocnictw) na skuteczność i efektywność przeprowadzonej kontroli
Przedstawienie diametralnie odmiennego przebiegu kontroli(stosowania odpowiednich technik kontroli) w zależności od tego, do jakiej kategorii podmiotowej zalicza się odbiorca
Problematyka związana z przeprowadzeniem kontroli na zlecenie przedsiębiorstwa obrotu
Stosownie przez odbiorców (kontrolowanych) różnorodnych sposobów utrudniających i opóźniających rozpoczęcie jak i przeprowadzenia kontroli – praktyczne aspekty takich zachowań

Szkolenie prowadzić będzie:sędzia Sądu Apelacyjnego, orzeka w Wydziale Cywilnym rozpoznając sprawy cywilne i gospodarcze. Zajmuje się również nadzorem nad szeroko rozumianym postępowaniem egzekucyjnym i to zarówno w wymiarze sądowym jak i komorniczym.
Od ponad 14 lat zajmuje się również prowadzeniem szkoleń z zakresu tworzenia prawidłowych zapisów kontraktów handlowych, prawnych i skutecznych w praktyce sposobów zabezpieczenia realizacji umów handlowych oraz różnorodnych technik windykacji należności. Ponadto od 10 lat prowadzi szkolenia dla całego sektora energetycznego z zakresu zawierania umów inwestycyjnych i przyłączeniowych, sprzedaży, windykacji należności na rzecz przedsiębiorstwa energetycznego oraz problematyki roszczeń finansowych w związku z inwestycjami energetycznymi na cudzych gruntach.Prowadzi szkolenia w formie warsztatowej łącząc teorię z praktycznym jej zastosowaniem.

Czas i miejsce szkolenia: 23 października 2009 w Warszawie, Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, ul. Koszykowa 79, godzina 10.00-16.00 (Serwis kawowy, lunch w trakcie zajęć, certyfikat ukończenia szkolenia)
Cena udziału w szkoleniu: 890 zł
Potwierdzenie uczestnictwa: każdy uczestnik otrzyma certyfikat zaświadczający o ukończeniu kursu
Zgłoszenie do wysłania faksem eurokadry.com.pl, faks:(22) 811 36 74
Dodatkowe pytania, szczegółowy program szkoleń, tel.(22) 814 17 36

Zapraszam.
Ρauℓinα Paszkowska

Ρauℓinα Paszkowska
psycholog/HR/Szkolen
ia

Temat: Szkolenia dla sektora energetycznego

Szanowni Państwo

Kontakt z danymi osobowymi ma każda firma, nie ulega, więc wątpliwości, że umiejętność ich prawidłowego przetwarzania, w tym ochrony jest kluczowa. Mimo swojej istotności, jest to jednak zagadnienie, które wciąż budzi wiele pytań o to, jakie zasady i przepisy należy stosować przetwarzając dane osobowe, jak skutecznie je zabezpieczać czy w końcu jak rozumieć Ustawę o ochronie danych osobowych. Proponujemy Państwu szkolenie odpowiadające na te i inne pytania dotyczące zasad ochrony danych osobowych.

„Ochrona danych osobowych w instytucjach użytku publicznego„

Zagadnienia merytoryczne szkolenia:

1.JAKIE BŁĘDY POPEŁNIAMY PRZETWARZAJĄC DANE OSOBOWE?
1)Po co chronić dane osobowe? Kradzież tożsamości – jakie zagrożenia z tego wynikają?
2)Przykładowe nieprawidłowości w ochronie danych (błędy popełniane przez instytucje publiczne i firmy prywatne). Co jest klasyfikowane jako przestępstwo? Kto i co jest najsłabszym ogniwem systemu bezpieczeństwa danych w firmie - jakie są tego skutki?
2.JAKIE PRZEPISY NALEŻY STOSOWAĆ PRZETWARZAJĄC DANE OSOBOWE?
1)Ustawa z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych;
2)Podstawowe akty wykonawcze do ustawy o ochronie danych osobowych;
3)Inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych istotne w działaniach firmy i ich relacje z przepisami o ochronie danych osobowych (np. kodeks pracy i przepisy wykonawcze);
4)Kto musi stosować ustawę o ochronie danych osobowych – kto jest z tego zwolniony?
5)Jakich danych nie dotyczy ustawa o ochronie danych osobowych –jakie dane nie podlegają ochronie z uwagi na ustawę o ochronie danych osobowych?
3.JAK ROZUMIEĆ USTAWĘ O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH?
1)Kto ma „prawo do ochrony danych osobowych” – kto może z nich korzystać: każda osoba fizyczna czy tylko obywatel RP, co z obcokrajowcami i podmiotami gospodarczymi?
2)Czym są „dane osobowe”? (kłopoty z określeniem co podlega ochronie, kiedy „zwykłe” dane mogą stać się „osobowymi”, czy informacje o kliencie - np. numer klienta, adres e-mail - to dane osobowe?)
3)Co to jest „zbiór danych osobowych” („zestaw danych” czy „zbiór danych” – jakie ma to znaczenie i konsekwencje, kto o tym decyduje)?
4)Czym jest „przetwarzanie danych?” (co to oznacza dla kierownictwa i pracowników firmy – zarządzanie kadrami, kto przetwarza dane i jakie warunki musi spełnić)?,
5)Kto jest „Administratorem Danych – (AD)” w świetle ustawy, a kto nie? Kim jest i za co odpowiada „Administrator Bezpieczeństwa Informacji, – (ABI)?”
6)Kto jest a kto nie jest „Odbiorcą danych osobowych?”– co to oznacza dla poprawnego przetwarzania danych osobowych?
7)Klauzula - „Zgoda na przetwarzanie danych osobowych” – jak powinna być sformułowana, jak ją można egzekwować i wyrazić, czy zawsze musi być na piśmie, na co zwrócić uwagę?
4.ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH – JAK TO ROBIĆ POPRAWNIE?
1)Kiedy można przetwarzać dane osobowe (przesłanki prawne dla działów obsługi klienta i kadr do legalnego przetwarzania danych osobowych) – czy zawsze konieczna jest zgoda osoby, której dane dotyczą i jakie są warunki legalnego przetwarzania danych? Przykładowe problemy z przetwarzaniem przez podmiot danych o pracownikach (kandydatach), członkach ich rodzin, klientach i innych osobach – jakich danych można żądać od takich osób, jak sformułować poprawne ogłoszenie o rekrutacji do pracy;
2)Czy aby wystawić fakturę lub rachunek klientowi on koniecznie musi dać nam zgodę na przetwarzanie jego danych? Jakie błędy popełniają kadry i działy obsługi klienta?
3)Zbieramy dane osobowe – jak poprawnie spełnić obowiązek informacyjny wobec osób, których dot. dane (czy, komu, kiedy i jakie informacje obowiązkowo trzeba przekazać, jak to właściwie i najskuteczniej zrobić, kiedy można uniknąć tego obowiązku?)
4)Ograniczenia przy przetwarzaniu tzw. danych wrażliwych (np. nałogi, stan zdrowia, karalność, przynależność partyjna i związkowa itp. – kiedy kadry mogą wykorzystywać takie dane o pracowniku, np. czy mamy prawo pytać o niekaralność?),
5)Udostępnianie danych osobowych, –jak to poprawnie robić, – czego wymagać, co i jak dokumentować, jakich błędów unikać? Przykładowe relacje działów obsługi klienta i kadr a np. banki (potwierdzanie zaświadczeń o dochodach, zatrudnieniu), policja, ZUS, organa sądowe, komornicy, firmy windykacyjne, osoby fizyczne itp;
6)Powierzenie przez Administratora Danych przetwarzania danych podmiotom zewnętrznym na zasadach outsourcingu (np. firmom informatycznym serwisujących systemy informatyczne, rekrutacyjnym do wyszukania nam kandydata do pracy, windykacyjnym, księgowym), – co jest wymagane przez przepisy prawa, kto, za co wtedy odpowiada;
7)Prawa osób (np. klienci, pracownicy, inne osoby), których dane przetwarza Administrator Danych, – czego mogą oni żądać od nas, czy i jak poprawnie spełnić ich żądania?
8)Przekazywanie danych osobowych poza Polskę, (jakie są różnice między transferem danych w ramach EOG a do innych państw, jakie są procedury i ograniczenia?);
9)Rejestracja zbiorów danych osobowych – zadania Administratorów Danych, (Kiedy i gdzie zarejestrować zbiór danych osobowych a jakich zbiorów nie trzeba rejestrować - jakie to ma skutki dla innych obowiązków ustawowych - np. czy rejestrować zbiory danych pracowników firmy, klientów? Jak powinno wyglądać zgłoszenie zbioru danych osobowych do rejestracji, – na co zwrócić uwagę, jakich błędów unikać? Kiedy GIODO odmawia zarejestrowania zbioru danych i co to oznacza dla AD? Czy, kiedy, jak, gdzie aktualizować w GIODO zarejestrowane przez AD zbiory danych?
5.JAK POPRAWNIE ZABEZPIECZYĆ DANE OSOBOWE?
1)Czym jest bezpieczeństwo informacji w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych i co ma ono zapewniać – jak właściwie i skutecznie podejść do problemu?
2)Wymagania formalne i organizacyjne związane z ochroną danych osobowych – zadania kierownictwa podmiotu (m.in. wyznaczenie ABI, upoważnienia dla pracowników urzędu do przetwarzania danych osobowych, ewidencja osób zatrudnionych przy przetwarzaniu itp.),
3)Czym są obowiązkowe dokumenty (procedury): „Polityka bezpieczeństwa” i „Instrukcja zarządzania systemem informatycznym….”, – co pracownik przetwarzający dane osobowe powinien w nich odnaleźć? Jak stworzyć i wdrożyć dobre procedury?
4)Wymagania techniczne związane z ochroną danych osobowych, – co oznaczają poziomy bezpieczeństwa wymagane przez przepisy dot. ochrony danych osobowych?. Który poziom należy zastosować?
5)Jakie są wymagane zabezpieczenia miejsc przechowywania dokumentów i systemów informatycznych zawierających dane osobowe, -na czym polegają błędy w tym zakresie?
6)Praktyczne porady dla pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, (czego unikać, co robić w sytuacjach zagrożeń dla bezpieczeństwa danych, jak wymyślić dobre hasło dostępu do aplikacji informatycznych itp.?)
6.ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA NARUSZENIE PRZEPISÓW O OCHRONIE DANYCH
1)Przepisy karne i dyscyplinarne w ustawie o ochronie danych osobowych? Kto i za co ponosi odpowiedzialność? Jakie mogą być negatywne skutki z tytułu poniesienia odpowiedzialności karnej?
2)Przepisy karne w kodeksie karnym dotyczące przestępstw przeciwko ochronie informacji.
7.NADZÓR NAD OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH – GIODO
1)Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych zadania i uprawnienia,
2)Zasady kontrolowania podmiotów przetwarzających dane osobowe – uprawnienia inspektorów Biura GIODO i skuteczność ich działań.
3)Skargi dot. ochrony danych osobowych w działach obsługi klienta
i kadrach (Błędy, nieprawidłowości w działaniach administratorów danych dot. stosowania przepisów o ochronie danych osobowych na przykładach wniosków pokontrolnych inspektorów GIODO. Wnioski i zalecenia).

Szkolenie prowadzić będzie:w latach 2001-2007 doradca Prezesa Rady Ministrów ds. bezpieczeństwa narodowego, Sekretarz Kolegium do Spraw Służb Specjalnych, Sekretarz Komitetu Informacji Niejawnych. W latach 1994-2001 r. pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych w Kancelarii Sejmu RP. Posiada 10-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, prezentacji multimedialnych, opracowywaniu materiałów szkoleniowych i informacyjnych związanych z kwestiami bezpieczeństwa informacji (w tym zwłaszcza dot. ochrony danych osobowych) oraz dostępu do informacji publicznej, w tym prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej. Łącznie prowadził ponad 250 szkoleń dla ok. 5000 osób z instytucji publicznych i firm prywatnych. Posiada 12-letnie doświadczenie w pracy z procedurami dotyczącymi ochrony tajemnicy państwowej i służbowej (polskimi, NATO, UE i UZE), oraz ochrony danych osobowych. Zdobył umiejętność opracowywania i prowadzenia polityki bezpieczeństwa, procedur, regulaminów i instrukcji w obszarze bezpieczeństwa informacji, procedur kontroli wewnętrznej. Doświadczenie w analizowaniu aktów prawnych, standardów, norm i rekomendacji w zakresie bezpieczeństwa informacji. Jest członkiem Krajowego Stowarzyszenia Ochrony Informacji oraz Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pełnomocników Ochrony Informacji Niejawnych

Czas i miejsce szkolenia: 14 października 2009 w Warszawie, Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, ul. Koszykowa 79, godzina 10.00-16.00 (Serwis kawowy, lunch w trakcie zajęć, certyfikat ukończenia szkolenia)

Cena udziału w szkoleniu: 490 zł
Potwierdzenie uczestnictwa: każdy uczestnik otrzyma certyfikat zaświadczający o ukończeniu kursu

Zgłoszenie do wysłania faksem eurokadry.com.pl, faks:(22) 811 36 74
Dodatkowe pytania, szczegółowy program szkoleń, tel.(22) 814 17 36

Zapraszam.



Wyślij zaproszenie do